Unity - meld hier gevonden problemen en bugs

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 28 September 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thea1963

    thea1963 Forum freak


    Ik heb hier een i5 en bij mij gaat de processor ook even naar de 100% bij het opstarten in unity, als het spel is opgestart dan zakt die hier weer naar 22% :)
     
  2. joke0987

    joke0987 Forummeester

    Ik ben wel even wezen kijken maar er gaat toch best heel veel niet goed: gewassen laten niet zien dat ze klaar zijn en dan werkt de knecht ook niet. De stal van de blauwe gaai wil niet laden (Open plek). Er beweegt, knippert of flitst van alles (overal) terwijl ik toch echt alle animaties heb uitstaan.
    Fijn dat Renzo hier beschikbaar is maar spelen kan niet: er hapert van alles dus echt lekker punten verdienen zit er niet in.
    De lettergrootte is overal net te groot en daardoor wazig: bovenin bij de punten, in het scherm van de knechten enz. enz.

    Ik ga er af en toe nog wel kijken maar er in spelen: nee, nog even niet.

    ID: 8471129
    Vanochtend, begin van de middag en nu, 16.50 uur.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  3. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Ja daar heb ik ook erg last van en heel traag vooral met de hand oogsten is niet te doen
    Markt vind ik ook lastig pff
     
  4. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    User ID 49464113.
    Telkens als ik opstart naar Unity blijft het laatste stukje van de balk wit en geeft dan
    aan dat een webpagina vertraagd maar heb niks openstaan aan andere website's.
    Lang genoeg wachten dan start ie uiteindelijk wel op maar kan dan niet op het forum
    komen , ga ik eerst terug naar flash dan weer Unity en dan lukt het wel om op forum te komen.
    Vandaag aantal keren gedaan tussen 18.00 uur en 18.20 uur.

    Edit .Om 18.23 uur in flash schakel om 18.24 over naar Unity loopt balkje niet helemaal vol en zegt weer een webpagina vertraagd. Heb tot 18.30 uur gewacht
    en gebeurde er nog niets.Toen systeem maar weer opnieuw opgestart.
    Speel trouwens in windows 10 en met Firefox.
     
    Laatste bewerkt: 1 Oktober 2020
  5. moppeltje

    moppeltje Forummeester

    zo juist kon ik renzo spelen met unity. ?
    met flash niet.
    User: moppeltjeID: 7769339
    1-okt
    19:10 uur
    in Edge
     
  6. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Hallo allemaal, fijn dat jullie zo meehelpen met problemen doorgeven. Ik heb er al heel wat door kunnen geven dankzij jullie ben op dit moment bij t/m post #65.
    Er zijn ook behoorlijk wat meldingen over dat Unity niet echt bereikbaar is voor jullie, problemen met laden, spel crasht ed. Met name van jullie wil ik nog een keer vragen of jullie dit formulier willen invullen als je dat nog niet had gedaan: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdWtCxvSRKRMLE-iZQzT9q_rnvQQGiyJbdCcOWmiqNRYG3cxQ/viewform
    Dat zou BP namelijk heel erg helpen bij het oplossen van die problemen aangezien dat uitgebreider is dan ik in het systeem door kan geven. Aan het begin van dit draadje staat nog een vertaling en in de FAQ meer uitleg over hoe je alles kan vinden.

    Seizoen 9 zit niet in Unity, zoals ook in de FAQ staat, dus daar hoeven geen meldingen over gedaan te worden. Dat seizoen liep al even voordat er een echte datum was voor de start van Open Beta dus is zodoende niet meegenomen.
    Renzo zit bewust alleen in Unity, hij was al lang afwezig in het spel en gaf teveel problemen in flash. Aangezien Unity er aan kwam is dat uiteraard niet meer opgelost voor flash. Om Renzo goed te kunnen testen zal hij in principe blijven tijdens de Open Beta maar dus alleen in Unity.

    Voor wie wat extra hulp nodig is bij bijvoorbeeld het maken en plaatsen van een screenshot raad ik je aan even hulp te vragen via de praatgroep: https://board-nl.farmerama.com/threads/praatgroep-van-flash-naar-unity.29146/ Uiteraard zijn wij welwillend om te helpen en ik weet zeker dat er ook spelers zijn die een handje willen helpen. Maar hier tussen de meldingen is het niet praktisch. In deze FAQ staat trouwens ook nog wat uitleg over screenshots: https://board-nl.farmerama.com/threads/forum.4740/#post-24357

    Ik werk nog aan een lijst die ik in de eerste post van dit draadje ga zetten met problemen die wij hier al verzameld hebben, dingen hoeven niet opnieuw gemeld te worden. Mochten wij nog iets tegenkomen waarvan wij toch wel graag van meerdere mensen een melding willen om dingen te vergelijken zal ik daar extra om vragen. Ik weet nog niet of deze lijst vanavond al af is maar anders zal het morgen tevoorschijn komen.

    Ik had inmiddels jullie eerste reacties hier en in de praatgroep wat verzameld en doorgegeven aan BP, kreeg hier op aantal punten al terug dat ze daar op korte termijn naar kijken. Denk dan bijvoorbeeld aan handmatig oogsten en zaaien dat het menu soms buiten het scherm valt, de animaties die zich niet uit laten zetten. Wij weten dat deze dingen veel invloed hebben op hoe je het spel kan spelen / ervaart dus wij hopen dat hier snel een verandering in kan komen. Uiteraard worden alle andere problemen ook serieus genomen.

    0ok had ik nog extra aangekaart dat aantal van onze spelers toch voornamelijk spelen via een tablet en zich zorgen maken om de toekomst, ik kreeg terug dat ook al ligt daar nu niet de aandacht zij dit voor de toekomst nog niet willen uitsluiten. Wat dit betreft kan ik dus niet veel beloftes doen maar weet dat ik hier bewust van ben en er voor zorg dat ik dit af en toe opnieuw onder de aandacht breng.
     
  7. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdWtCxvSRKRMLE-iZQzT9q_rnvQQGiyJbdCcOWmiqNRYG3cxQ/viewform

    Mij (persoonlijk) lukt het niet om deze zelfstandig in te vullen (let wel; Het is niet dat ik het niet wil), maar na veel geduld en knarsetanden lukt me om de site met CPU en GPU gegevens naar voren te halen maar dan loop ik (spreekwoordelijk) vast. Want dan weet ik welke de juiste zijn (ik vind wel de CPU en GPU) maar daarna????

    Memory gegevens vind ik dan weer terug op de doos waar de chromebook in zat (wel zo handig), maar de rest?
     
  8. wgk1

    wgk1 Forumleerling

    molen draait heel snel. op diverse velden worden stallen niet geladen, en die stallen worden niet door de knechten geoogst. kan ze wel handmatig oogsten en voer geven en kan dan zien welke stal het betreft.
     
  9. tikivogel

    tikivogel Forumleerling

    Met Unity is het spel super traag met laden van de velden, ook als ik er al ben geweest.
    Met knechten het hele spel oogsten duurt 5x zo lang als in Flash.

    User: tikivogel
    ID: 54803538
    Datum; Altijd via Unity
    Land: Ned.
    Chrome
    Heb het gegevensblad ingevuld
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  10. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    Ik zie ook veel windows 7 voorbijkomen, dat draait nog wel maar word helemaal niet meer ondersteund of geupdate sinds januari 2020. Geen veiligheidsupdates of niets.
    Windows 7 is uit 2009. De opvolger was Windows 8 uit 2012. Ik ben bang dat de computer/laptop die Windows 7 draait niet veel jonger is, en dus ook de CPU en GPU die daar bij hoort redelijk op leeftijd zijn. 8 jaar is best wat voor een PC.

    Pet je af voor de afdelingen die dit allemaal draaiende moeten zien te krijgen. Heb respect voor jullie.:)
     
  11. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    user id. 9117083
    2-10-2020
    Nederland
    Ik speel in Chrome

    Burencadeau's, hierin staan niet alle buren van mij in het lijstje.
    Spel, Gewassen en bomen zijn volgroeid maar dit wordt als niet gezaaid, te oogsten weer gegeven.
    Spel, de weergave van de puntentelling wordt niet weergegeven.
    Formulier heb ik ingevuld.
     
    Laatste bewerkt: 2 Oktober 2020
  12. anita-144

    anita-144 Regelmatige auteur

    Ja, 8 jaar is best wat voor een PC ;)
    Daar ben ik me ook wel van bewust.
    En ja, de ondersteuning is beëindigd (hoewel ik nog altijd via windows update updates ontvang, bv Edge).

    Maar technisch gezien wilt dat niet zeggen dat ik een verouderde PC heb! En in de specificaties die door zijn gegeven staat dat Win7, 64bits-versie wél zou moeten draaien.
    Ik heb een behoorlijke processor in mijn PC, maar die moet overuren draaien om Unity te doen ;)

    Officieel zou ik Win10 op mijn PC kunnen draaien. Maar heel eerlijk gezegd... daar heb ik geen zin in...
    Ik gebruik mijn PC voor de 'gewone' dingen en heb geen zware spellen of grafische toepassingen nodig.
    Spellen die omgezet zijn naar HTML5 werken uitstekend bij mij.
    Mijn PC is voor administatie en wat eenvoudige spelletjes... niet voor hoogdravende technische gadgets.

    Ik begrijp ook wel dat ik er niet aan ontkom om "met de tijd mee te gaan".
    Maar ik ben nu eenmaal star en als iets goed (genoeg) werkt houd ik daar aan vast.

    Het doet me een beetje denken aan die keer dat ik mijn boodschapjes via AH thuis bezorgd kreeg en de bezorger dus maar vond dat ik hun app en internetbankieren moest gebruiken. Nou... ik ben dus zo star dat ik echt niet omdat die bezorger een flitsende jongeman is die het allemaal heel gewoon vindt dat iedereen alles via apps doet mij om laat krijgen....
    Ik ontkom misschien niet aan met de tijd mee gaan, maar wat mij betreft is het zo dat als iets prima tot tevredenheid werkt ik daar aan vast houd... Ik zet geen internetbankieren op mijn telefoon... Ik ben daarvoor net iets te wantrouwend :D

    (O... dat wil niet zeggen dat ik niet technisch ben... Ik denk dat ik allang met PC's, internet ed bezig was voordat de grote massa er mee bezig was. Maar ik ben wel "retro" :D )

    ------------------------------------------------------------------------------------------

    Omdat dubbelposten niet is toegestaan hier even een edit.
    Inmiddels start hij ook bij mij door. Dus ook ik heb er een kijkje kunnen nemen.
    Maar ook weer terug naar flash, vanwege de weergave (te veel aan het bewegen en niet via instellingen rustig te krijgen... diertjes zijn eigenwijs ;) )
    Desalniettemin vind ik het maar niets dat voor het opstarten van Unity de volle processor-capaciteit in gebruik wordt genomen. Ik weet dat het héél goed mogelijk is om nét iets minder (80% of zo) technisch te implementeren ;)
    Maar dat is meer iets van mij persoonlijk... ik zou dat niet zo toepassen.
    (Laat ik nu toevallig beroepsmatig informatica, programeren en electronica gedaan hebben)
     
    Laatste bewerkt: 2 Oktober 2020
    popje4, -freedom5555- en .Fisherman. vinden dit leuk.
  13. riamariska

    riamariska Junior expert

     
  14. riamariska

    riamariska Junior expert

    Als ik items op mijn veld wil zetten dan kan ik alleen het eerste scherm openen zo gauw als ik naar het pijltje gaat dat gaat niet dan slaat het helemaal dicht.
     
  15. chanta236

    chanta236 Forumleerling

    De knechten werken niet naar behoren. Als ik wil zaaien kan ik niet met de muis naar rechts om bv een plant te kiezen. Dan klapt de zaaier dicht
     
  16. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    Ik begon in 96, volledig autodidact. Draai niet heel zwaar maar ivm de technische tekeningen/ACAD ook niet super licht. Gezien de bankzaken/en beheer websites en dergelijke wil is gewoon dat alle beveiligingsupdates goed zijn, net als een goede antivirus.

    Ik hoef niet voorop te lopen met technische vernieuwingen als is het maar op de kosten, maar 8 jaar achterlopen ga ik niet doen.
    Gelukkig kun je bij een gewone pc veel onderdelen vervangen en upgraden. Met een laptop wordt dat al een ander verhaal.

    Inderdaad, unity trekt wel serieus aan de processor. de 3.8ghz gaf hij hier aan bij wissel/aanvang( ja ook grafiekje op scherm met wisselxD
     
  17. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Nu toch het dringende verzoek dit draadje alleen te gebruiken voor melding van bugs en problemen aan de hand van het lijstje aan het begin van het draadje.
    Als jullie verder willen praten over Unity en meer feedback willen geven kan dat in de praatgroep: https://board-nl.farmerama.com/threads/praatgroep-van-flash-naar-unity.29146/page-6

    Alle meldingen hier moet ik weer inventariseren en vertalen en overzetten naar een lijst van BP. Naast dat stuur ik momenteel dagelijks een feedback mail (en zal wekelijks gaan worden met eventueel extra mails in bijzondere situaties) waar ik jullie meningen en opmerkingen in verzamel.
    Ik probeer af en toe hier wel een korte terugkoppeling te geven maar het is niet de bedoeling hier een tweede praatgroep van te maken.
    Vanaf nu zal ik berichten in dit draadje die niet meldingen zijn zoals gevraagd gaan verwijderen om het overzicht te kunnen behouden. Maar weet dat ik ook echt de praatgroep wel lees ook al kan ik daar niet altijd en overal op reageren.
    Jullie meldingen en verhalen worden zeker serieus genomen door ons maar ook door BP.
     
    Boeretrien1 en Arvonvan vinden dit leuk.
  18. Vitani94

    Vitani94 Forum-expert

    • User ID 12570626
    • Datum en tijd waarop het probleem zich voordeed: sinds begin van Unity
    • land: Nederland
    • de locatie in het spel: hele spel
    • Ik kan van niets zien of het klaar is om geoogst te worden in de Unity versie.
    • ook stoor ik me aan het feit dat veel dingen nog niet soepel geanimeerd lijken te zijn, vooral bij Renzo valt dit bij de pelletjes erg op waardoor sommige spelletjes gewoon onspeelbaar zijn geworden.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  19. joke0987

    joke0987 Forummeester

    User ID 8471129

    Aanvulling op inventaris: Het is in Unity niet mogelijk om bij stallen/decoratie/consumptie/bomen/enz. een selectie te doen. Na een keuze en bevestigen springt de boel weer terug naar het begin. Behoorlijk lastig als je al je kistjes wilt openen: je kunt ze niet selecteren en telkens moet je van voorafgaan beginnen.
    Het event Seizoen is helemaal leeg.
    Het forum is niet te openen.

    In Flash moet je steeds akkoord geven op de privacy verklaring waarna links onderin een irritant blauw schermpje blijft staan.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  20. -farmerbert-

    -farmerbert- Junior expert

    User ID: 21972156
    Datum en tijd waarop het probleem zich voordeed: 2 oktober 2020, 15:30
    het land waar je bent: Nederland
    de locatie in het spel: Op elk veld, wolkenrijen.
    Indien mogelijk gedetailleerde informatie van de error melding, inclusief screenshot(s) en hoe vaak een probleem zich voordeed (eenmalig, altijd, soms?)
    Indien mogelijk geef aan welke handelingen je hebt gedaan voordat je dit probleem tegen kwam.

    Ik krijg heel vaak deze melding bovenin het scherm:
    A web page is slowing down your browser. What would you like to do? Stop it, Wait

    De melding komt heel willekeurig, zonder dat ik veel doe.
    Het spel reageert dan tientallen seconden niet. Het wordt ook niet beter naar verloop van tijd.

    Windows 10, Firefox
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.