Terugkoppeling Vastlopen / bevriezen spel

Discussie in 'Technische vragen' gestart door RonSchoof, 16 Oktober 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. tonny6547

tonny6547 Forumbeginner

hier ook steeds vastloper als ik een taart aanklik is de tijd al om heel vervelent zo krijg ik noot taarten klaar

2. popje4

popje4 Levende forumlegende

het spel loopt op dit moment niet goed.....krijg draaiboempjes als ik van het ene veld naar het andere wil gaan 1,5 min das wel lang net kon ik niet op het forum, melding kan de server niet vinden.
    F5 duurt ook ongeveer 1,5 min. voordat het spel alles weer oppakt.....
    speel ziggo.....hebben meer mensen op dit moment last van?
    alles opgeschoond en zo en opnieuw in/uitgelogd.....

bjorke-annika vindt dit leuk.
  3. bjorke-annika

bjorke-annika Alwetend orakel

Klopt heb hier ook last van, ik zit momenteel op de camping en dacht dat het aan het internet van de camping lag , maar ben nu even thuis en wat dacht je hier ook het zelfde probleem erg vervelend.:sleepy:

4. hulst

hulst Levende forumlegende

Hier dezelfde problemen.

5. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Navraag bij BP en bij de modteams van andere landen leert het volgende:

1. Aan de serverkant zijn er geen bijzonderheden, servers en verbindingen reageren normaal.
    2. In twee andere landen zijn er vijf of zes meldingen van soortgelijke problemen.
    3. De problemen doen zich allemaal voor bij gebruik van de Chrome browser. Staat die open dan stoort het soms ook in andere browsers.
    Op deze pagina: http://nl.wikihow.com/Google-Chrome-herstellen vind je uitleg over hoe problemen in Chrome op te lossen. Het geeft een duidelijke stap-voor-stap uitleg met plaatjes.

Omdat het slechts sporadisch en in enkele landen voorkomt kan het natuurlijk ook nog zijn dat er probleem is met de eigen provider, sommige providers gebruiken een proxy- en/of cache-server om hogere snelheden bij een groot dataverkeer te bewerkstelligen. Dat kan in combinatie met Chrome, flashplayer en Farmerama ook problemen geven.

6. popje4

das wel een duidelijke uitleg dank je heb inderdaad chrome er naast open staan zal morgen kijken of daar (voor hier dan ) het probleem zit.

7. Butsmuts

Butsmuts Oudgediende

Goede morgen,
    hier zaterdag ochtend 12-8-2017 vanaf 09:00 de hele tijd vast lopen en draaiende bloem.
    Zowel op/in Edge als Chrome

Is er misschien een probleem bij de server of is iedereen gewoon heel massaal tegelijk aan het spelen?

8. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

Hier ook weer een drama :cry:

9. popje4

ik heb het eens uitgeprobeerd en inderdaad het maakt verschil als je chrome dicht of open hebt.
    als je chrome afsluit loopt het spel beter, minder schokkend....

euhhhh te vroeg gejuicht het spel loopt nu wel heul traag terwijl chrome dicht zit ook willen mijn knechten niet meer de stallen voeren en gaat de pop-up niet meer uit beeld:cry:

Laatste bewerkt: 12 Augustus 2017
    HappyChiefCook1 en omaatje75 vinden dit leuk.
  10. jelle1968

jelle1968 Actieve auteur

hier spellen ook heel traag kan het mischien ook liggen aan 2 verschillende eventen tegelijk hebben dit probleem eerder gehad toen hadden we ook twee verschillende eventen

HappyChiefCook1 en popje4 vinden dit leuk.
  11. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

Dat is hier ook Popje. Dat die pop up blijft staan. En
    het vastlopen is ook nog steeds.

HappyChiefCook1 en popje4 vinden dit leuk.
  12. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

ik word er nu telkens uitgegooid

HappyChiefCook1 vindt dit leuk.
  13. tinekesfarm

tinekesfarm Gevorderde

Wordt er gek van nergens kan ik knechten gebruiken constant bloemetje draaien ?????
    Gr

omaatje75 vindt dit leuk.
  14. tinus138

tinus138 Teller

Hier blijft het bloemetje alleen op het schateiland draaien, kan dan helemaal niks meer zelfs niet normaal uitloggen .

HappyChiefCook1 vindt dit leuk.
  15. RonSchoof

16. .TomPoes.

.TomPoes. Forumleerling

Ik speel altijd in Explorer en tot eergisteren ongeveer ging het goed. Nu hapert het spel bijv als ik met de hand de veldjes water geef. Bij iedere 7 tot 10 klikken bevriest het spel en moet ik wachten tot het weer beweegt. Als ik een uurtje of zo niet heb gespeeld gaat het goed, maar ik kan al een dag niet veranderen van veld zonder F5. Ik krijg wel het overzicht maar kan geen nieuw veld opvragen.
    Voor het event had ik knechten. Het event ging prima. Enig idee wat er aan schort?

Aanvulling: af en toe gaat het wel goed

Laatste bewerkt: 16 Augustus 2017
  17. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

bij mij ook
    hij blijft steeds hangen, moet dan weer uit loggen en inloggen, soms 4 of 5 keer voordat ik alle veldjes heb gehad

kom met moeite op de markt de laatste dagen

18. .TomPoes.

.TomPoes. Forumleerling

@hwjstolwijk
    Bedankt dat je ook reageert. Geruststelling om te horen dat ik dit niet alleen heb. En behalve de markt lukte het plotseling dan ook niet om alle wolkenrijen te oogsten of bij de quests goederen te leveren.
    Overigens, nadat ik gefrustreerd vanmorgen gestopt ben, loopt het vanmiddag op rolletjes.. Ja, natuurlijk stonden er lege veldjes en zijn de laatste handelingen van vanmorgen niet doorgekomen. Maar ik kon nu weer gewoon door oogsten.

19. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

was vandaag weer erg traag
    hoefde gelukkig maar een stuk of 8 keer in en uit te loggen voordat ik alle veldjes kon oogsten

20. RonSchoof

Jullie spelen in Internet Explorer.
    Misschien staat de schijfruimte die je toestaat voor tijdelijke internetfiles wel te laag.
    Standaard zet IE die op 50 MB maar het spel vraagt vanaf ca level 70 wel 300 MB.
    Als je te weinig ruimte toestaat voor de tijdelijke internetfiles (browsercache) dan moet je computer steeds oude tijdelijke bestanden opruimen voor er nieuwe geplaatst kunnen worden, en terwijl dat gebeurt hangt je spel. Want IE kan het niet beide tegelijk.

Misschien dat het ophogen van de toegestane cache jullie probleem oplost.

Misschien ook niet, er zijn bij een online-spel veel factoren die een rol spelen. Maar omdat het geen algemeen probleem is, en de monitoring van de verbinding en contacten bij de BP-servers geen afwijkingen aangeven, moet het probleem ergens in de eigen pc of de verbinding met het internet liggen.

De cache is een optie waar ik bij jullie beschrijving van je probleem aan moet denken.
    Proberen kan geen kwaad.