Unity - meld hier gevonden problemen en bugs

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 28 September 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Angelgurl-

    -Angelgurl- Grote forummeester

    • jouw User ID: 11033042
    • Datum en tijd waarop het probleem zich voordeed: 02-10-2020 / 18.45
    • het land waar je bent: Elk land.
    • de locatie in het spel (denk bijvoorbeeld aan boerenrad, bonenstaat, regenwoud, ambachtsbuurt, dagelijkse inlogbonus etc): Alle 3 de velden op het vaste land.
    • Indien mogelijk gedetailleerde informatie van de error melding, inclusief screenshot(s) en hoe vaak een probleem zich voordeed (eenmalig, altijd, soms?): Ik kan 2 event gewassen niet planten, want het scherm springt elke keer weg. Daarnaast gaat ook mijn laptop heel erg blazen. Ik kan het niet met knechten in zaaien, maar bij handmatig komt er ook geen scherm te voorschijn.
    • Indien mogelijk geef aan welke handelingen je hebt gedaan voordat je dit probleem tegen kwam.: Met de hand geprobeerd, met de knechten, werkt allemaal niet.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  2. moontje68

    moontje68 Regelmatige auteur

    - werkstal kan ik handmatig niet voeren, met de knechten lukt het wel

    moontje68ID: 7559828
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  3. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Er was vanmiddag een update vanuit BP: https://board-nl.farmerama.com/thre...ty-vanaf-30-september-2020.37024/#post-762205

    Hier staat iets in wat interessant is voor spelers die problemen aangeven met dat het traag werkt, haperend gaat, pc/laptop opvallend hard moet werken.
    Advies is voor nu in je spelinstellingen voor unity de graphic instellingen wat lager te zetten.

    edit inmiddels heb ik de lijst aan het begin van het draadje ook aangevuld met zaken die hier gemeld zijn en door mij doorgegeven.
     
    Laatste bewerkt: 2 Oktober 2020
    tikivogel vindt dit leuk.
  4. micchel

    micchel Gevorderde

    Zojuist de graphics zo laag mogelijk ingesteld maar door haperingen is renzo niet te spelen unity

    User: micchelID: 52603872

    op de open plek is er ook een stal die maar blijft bloemetjes draaien, dit was gistren ook al
     
  5. InfinityMinusOne

    InfinityMinusOne Forumleerling

    User-ID: 8218452.
    Datum/tijd: 2020-10-02 23:00 CEST.
    Land: Nederland
    Spel-locatie: UI-dialogen in meerdere secties
    Browser: Firefox/Linux
    Systeem: Firefox/Linux.
    Systeem: Firefox/Linux.

    Kort:
    Bij bevestigings-dialogen is het niet mogelijk te bevestigen met de enter-toets van het toetsenbord.

    In detail:
    Om te reconstrueren: ga naar bijv. de zaadhandel en klik op een gewas om dat te kopen. Er verschijnt een bevestigings-dialoog met twee knoppen, een rode knop met een kruisje [x] en een groene knop met een vinkje [v]. Als de bevestigings-dialoog verschenen is, druk op de enter-toets van het toetsenbord.
    Verwacht resultaat: de dialoog wordt gesloten, en bij controle blijkt dat de zaden zijn gekocht
    Feitelijk resultaat: er gebeurt niets. De dialoog blijft open totdat met de muis op een van de knoppen is geklikt.

    Dit is in elk geval het geval bij de bevestigings-dialogen bij
    - kopen gewassen in de zaadhandel
    - kado geven aan buren
    - leveren aan klanten in coorperatie
    - bevestigen van aankoop in de markt
    Ik ben geen bevestigings-dialogen tegengekomen waar het probleem niet optreedt, maar er zijn plekken in het system waar ik het niet heb geprobeerd.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  6. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    • User ID: 23197952
    • zaterdag 3 oktober 9:00
    • Nederland
    • Bij inloggen via Unity
    • Instellig staat op: Na inloggen landkaart tonen. Maar na het switchen naar unity springt hij automatisch naar het veld 0
    • nog niets gedaan, alleen geswitcht van Flash naar Unity
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  7. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    • User ID: 23197952
    • zaterdag 3 oktober 9:00
    • Nederland
    • speellocatie: Nieuwspagina
    • De rode rondjes die aangeven hoeveel berichten nieuw zijn, blijven staan ook na lezen berichten
    • op de nieuwspagina met de pijltjes van links naar rechts en weer terug gegaan
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  8. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    • User ID: 23197952
    • zaterdag 3 oktober 9:00
    • Nederland
    • speellocatie: huisdieren veld
    • het item Zeesymfonie blijft een draaiend bloemetje, item is verder wel te oogsten
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  9. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    • User ID: 23197952
    • zaterdag 3 oktober 9:00
    • Nederland
    • speellocatie: Siertuin
    • Het sieritem Autokrans 5000 blijft een draaien bloemetje
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  10. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    • User ID: 23197952
    • zaterdag 3 oktober 9:00
    • Nederland
    • speellocatie: Siertuin
    • Bij het verwijderen van items die na verwjideren weg zijn (voorbeeld zomerse kust, wilson) moet je elke keer nadat je een item hebt verwijderd opnieuw de verwijderingsknop activeren. en ook hier is de bevestigingsdialoog niet te bevesigen met de enter-knop
    • Multitool open klikken, verwijderingsknop selecteren, sier item selecteren en bevestigingsdialoog accepteren, voor volgende item dit alles herhaln
    NB! dit geldt alleen voor sieritems die na verwijderen definitief weg zijn, andere items kan je wel achter elkaar door verwijderen
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  11. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    • User ID: 23197952
    • zaterdag 3 oktober 9:00
    • Nederland
    • speellocatie: Spookhuis
    • Het sieritem keurige speeltuin voor vuurvliegje blijft een draaien bloemetje
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  12. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    • User ID: 23197952
    • zaterdag 3 oktober 9:40
    • Nederland
    • speellocatie: alle velden waar je gewassen kan zaaien
    • Na water even, mesten, supermesten of suzimest geven lichten de velden driemaal op
    • Met zaaiknecht water geven/of een van de drie mest soorten geven, lichten de velden driemaal op, als je vlug achter elkaar de handelingen met de knecht doet blijven de velden wat langer door knipperen
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  13. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    • User ID: 23197952
    • zaterdag 3 oktober 10:00
    • Nederland
    • speellocatie: Standaard instelingen
    • Bij Thema staat naast standaard thema ook de opties voor winterthema en roze thema in unity. Bij Flash kan ik alleen kiezen voor het standaard thema
    • instellingen open klikken en dan bij standaard instellingen , het thema open klikken. roze thema heb ik nooit gekocht en aangzien het nog geen winter is , zou het winterthema ook niet beschikbaar mogen zijn. Bij terugschakelen naar Flash, blijftde boerderi ook in het roze thema, terwijl ik daar uiteraard geen optie heb om voordat thema te kiezen
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  14. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Kan helaas geen foto maken. Blijft een blauw scherm weergeven.

    Mijn sieritem (staat op hoofdakker)met schaap genaamd te veel liefde is nu een geel tonnetje met aap geworden. Ga je met muis er op staan dan geeft die wel de naam en plaatje aan van het sieritem te veel liefde. Dit was al eerder (donderdag)zo toen ik naar Unity ging.

    User schaapje52
    ID 26285160
    Nederland
    Datum zaterdag 3 oktober
    Tijd 11.40 uur

    *aanvulling van een mod omdat er een screenshot nodig was

    sieritem.jpg
     
    Laatst bewerkt door moderator: 5 Oktober 2020
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  15. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    hier valt me nog op dat als ik naar t vraagteken/uitroepteken ga dan komt er een keuze naar beneden zo kom je dan bv bij t forum....dit keuze ding (geen idee of dat een pop-up heet) dat blijft dan staan en wil niet meer uit beeld ook niet naar meerdere keren er op te klikken of juist buiten beeld.

    popje4
    ID: 34380041
    Nederland
    van het begin af aan.
     
  16. Landa75

    Landa75 Junior expert

    Sorry dat ik hier mijn melding doe. Ik zie dat ik van alles op moet zoeken over mijn laptop/versie etc, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus bij deze.
    Op mijn sierveldje heb ik het Neon-schaap, het Neon-varken, Neon-kikker, Neon-kalkoen en het Neon-paard staan. Het is net een flipperkast: ze verdwijnen om vervolgens weer terug te keren en weer te verdwijnen. Het is goed timen om ze te kunnen oogsten. De rest van de siertuin heeft dit probleem overigens niet.

    Landa75, ID44261555
    Android systeem op een Acer laptop.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  17. moontje68

    moontje68 Regelmatige auteur

    - neon ganzenstal ziet er erg donker uit
    - er flikkert en knippert van alles en er beweegt veel ook al heb ik de instellingen in graphics lager gezet en animaties uitgezet.
    - speelveld : woelige weide, bahamarama alle speelvelden denk ik. het staat eerst een tijd stil en dan beweegt er veel in de stallen.

    - schateiland, witte strepen in het beeld en groen vlakje onderin te zien, de weergave is daar niet goed ziet er vreemd uit.

    zaterdag 3 oktober

    Browser: Chrome
    Windows 10
    moontje68 user id: 7559828
     
    Laatste bewerkt: 4 Oktober 2020
  18. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    ID: 966506
    04-10-2020 13.20u
    Nederland

    Duurt heel erg lang voor een veld laadt en als hij eindelijk bij de 100% is ben je nog nergens want hij blijft in het 'keuze' scherm staan waar je kunt kiezen welk veld je wilt bezoeken. Meerdere keren geprobeerd maar ik kom op niet 1 veld terwijl het laden tergend langzaam gaat.
     
  19. sophie

    sophie Forumleerling

    User: sophiehannes ID: 10181004
    4/10/2020 belgie
    laden duurt lang, gewassen zien er als ze klaar zijn net hetzelfde uit als ze net ingezaaid zijn. Balonnen schieten lukt helemaal niet
     
    moontje68 vindt dit leuk.
  20. Es205

    Es205 Forumleerling

    User: Es205 ID: 43816911
    Nederland
    op Zaterdag 3 + 4-10-2020
    Speelveld: Siertuin

    Ik kan 3 sieritems niet oogsten die staan hoog aan de linkerkant van het seizoensbord.
    (Ponyritje, geheimzinnige feniks, geheimzinnige draak.)
    Ik denk zelf dat met de plek te maken heeft.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.