Praatgroep - De Sneeuwmuis is terug

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 30 November 2022.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Beginnen met grote akkers met supermest, water en mest. Dan is het na ca 1.30 uur klaar. De volgende oogst opdezelfde manier. Daarna ombouwen naar kwartakkers en daarop met water en mest verder oogsten. Je moet wel de tijd hebben om iedere keer op tijd te oogsten.
    Voor dit alles heb je ook nog een WAC nodig om vantevoren in te zetten. Als je deze niet hebt, laat het dan even weten, dan krijg je er eentje van mij.
     
    jolanda13 en GerwinenElise vinden dit leuk.
  2. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Bij dit soort events met eventgewas, begin je met de 10 zaadjes inzaaien op grote akkers.
    Op die 10 akkers kan je ook nog susimest doen, dat geeft nog eens +3 gewas opbrengst van iedere akker.
    Je oogst met wortel appel chutney (dat geeft 2 extra gewas opbrengst van iedere akker, ook van andere gewassen op andere velden).
    En de meeste spelers doen wel supermest tijdens de 1e en 2e keer zaaien.

    Als je eenmaal 202 eventgewas hebt, bouw je het veld om naar kwartakkertjes. Dan heb je veel meer profijt van je WAC.
     
    jolanda13, GerwinenElise en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  3. GerwinenElise

    GerwinenElise Actieve auteur



    Waarom naar kwartakkers? Dat geeft toch veel minder in verhouding? En kost meer?
    En wat houd WAC in? Haha, ik ken nog niet alle begrippen van Farmerama. Bedankt voor julie antwoord


    Ahh ik snap al wat WAC inhoud;)
     
    Laatst bewerkt door moderator: 4 December 2022
    jolanda13, Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  4. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    En heb je die ook?
    Anders kun je wel wat krijgen :)
     
    jolanda13 en GerwinenElise vinden dit leuk.
  5. GerwinenElise

    GerwinenElise Actieve auteur

    Jazeker, heb ik altijd wat op voorraad . Bedankt voor je aanbod. :)
     
    jolanda13 en Borkie vinden dit leuk.
  6. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Voor wat betreft de kwartakkers hier een beetje uitleg. Ik hoop dat dit duidelijk is.
    Als je per ingezaaid zaadje rekent dan klopt het dat 1 zaadje op een grote akker meer oplevert, want:
    1 zaadje grote akker geeft 5 gewassen terug en 1 zaadje op een kwarakker levert 2 gewassen op. Zonder WAC scheelt het in verhouding dus ook niets in de totale opbrengst van een heel veld. 1 grote akker is een totaal van +4 (5-1 ingezaaid) en 4 kwart (8-4 ingezaaid) ook. Maar op het moment dat je WAC gaat gebruiken wordt dat anders. Dan levert een grote akker 4+2=7. De kwartakkers 4+8 (want elke kwartje geeft 2 extra) dus 12 op hetzelfde oppervlak. Dit houdt in dat een heel veld met eventgewassen (dus geen stallen of bomen erbij laten staan) met 1 oogst 800 gewassen oplevert.

    Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb gemaakt voor je.

    Succes en vraag gerust verder als je nog wat wilt weten en zijn hier genoeg spelers die graag dingen uitleggen. :)
     
    Borkie, GerwinenElise en jolanda13 vinden dit leuk.
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Als je voorraad op is gewoon even gillen hoor. Ik heb wac zat en ik kan er gerust een paar missen.
     
  8. GerwinenElise

    GerwinenElise Actieve auteur

    Ahh oke, wat bjzonder zeg, dat dat zo kan. Dan is het natuurlijk veel makkelijker sparen/werken zo.
    Dankjewel voor je uitleg, als ik nog meer vragen heb zien jullie het vanzelf haha. Fijn al die hulp!;):)

    Dankjewel, nou ik heb er nu nog een paar. Maar ik weet niet hoe dat zit of ik daar het evenement mee haal. Maar als ik ze nodig heb geef ik het aan :D
     
  9. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ja zeker. Dankzij de DI die ik van de buren / boeren heb mogen ontvangen kon ik het eerste gedeelte vandaag snel voor werk afronden.
    Stiekem op werk de eerste 10 zaadjes van het nieuwe stuk geoogst, daarna de 2de ronde ook. De 3de ronde staat op het land op kwartveldjes met suzi. Vermoed dat het morgen weer krap word om overdag nog een keer te oogsten ivm de verplichtingen van de kinderen. Dus dan maar wat extra suzi er
    Mocht je er nog wel eentje nodig hebben, of iemand anders. Stuur even een duifje dan komt er vandaag of morgen eentje jou / jullie kant op.
     
    jolanda13, vinc051 en Borkie vinden dit leuk.
  10. GerwinenElise

    GerwinenElise Actieve auteur

    Hmm, hoe moet je überhaupt wat naar een ander sturen dan? Dat weet ik niet eens
     
    Boeretrien1 en jolanda13 vinden dit leuk.
  11. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    GerwinenElise en jolanda13 vinden dit leuk.
  12. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    o_Ok dit event gedeelte klaar;)
     
    jolanda13 en GerwinenElise vinden dit leuk.
  13. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Dit gedeelte van het event ook afgerond:)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Hier ook het event van vandaag afgerond.
     
    jolanda13 en GerwinenElise vinden dit leuk.
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Hier ook. Ik kreeg 202 drops van een veld amarant xD
     
    jolanda13 en GerwinenElise vinden dit leuk.
  16. GerwinenElise

    GerwinenElise Actieve auteur

    Ja, dat wist ik al. Maar hoe moet je bijvoorbeeld door een andere te helpen WAC sturen of zo iets?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  17. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Je gaat naar je voorraadkamer, dan ga je bv naar je wac daar op klikken en dan staat er linksonder kado daar op klikken.
     
    jolanda13 en GerwinenElise vinden dit leuk.
  18. GerwinenElise

    GerwinenElise Actieve auteur

    Ahh oke, dankjewel! Kun je zo ook verder nog andere dingen sturen als consumptiegoederen sturen of dat alleen tijdens het ruilevent?


    Ik Ben nog niet klaar, ik heb geen lama's en ze worden voor mn neus weggekaapt op de markt :(:p

    Wie kan mij helpen aan WAC? Voor morgen overdags heb ik er nog 1. Daarna heb ik ze alweer op helaas, misschien wil je er wat voor terug? Kan ik kijken qua consumptiegoederen of ik dat heb?!
     
    Laatst bewerkt door moderator: 4 December 2022
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  19. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik heb je via een ander account een WAC gestuurd. Morgen krijg je er eentje van mijn account.

    Het is wel handig dat je dan zelf een duifje stuurt, dan had je er nu al eentje gehad. Nu heb ik jou eerst een duifje gestuurd, zodat ik je bij verzonden berichten in mijn vriendenlijst kan zetten en zo kan ik je dan een WAC sturen.

    Dit gedeelte ook behaald.
     
    GerwinenElise vindt dit leuk.
  20. GerwinenElise

    GerwinenElise Actieve auteur

    :)

    Ahh ok, moet ik je nu nog een duifje sturen? Mijn mobiel pakt het niet via berichten, dan kan ik niet typen dus vandaar. Anders moet ik het even via de pc proberen.

    Maar mijn mobiel kan wel typen via susis luchtige groetjes, vind zowat om al vliegend te vragen of je WAC hebt xD:p
    Ik heb het nu ook nog niet nodig, dus prima zo. In ieder geval bedankt!


    Fijn dat je het behaald hebt! Leuke beloningen ook he?! Met de WAC kun je het dan ook prima redden vind ik. En je hebt overal extra veel oogst erbij om te sparen.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.