{F.A.Q.} Cadeaus

Discussie in 'Spel FAQ's' gestart door Farm_F.A.Q, 5 Januari 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Farm_F.A.Q

    Farm_F.A.Q Forum Moderator Team Farmerama NL

    Cadeaus

    Cadeaus zijn een prachtige manier om de interactie tussen boeren te stimuleren.
    Ontvangen van geschenken is altijd een plezier, en zeggen ze niet: "Er is meer plezier te geven dan te ontvangen"

    * Hoeveel cadeaus kan ik versturen?

    U kunt 5 gratis cadeaus per dag sturen (of 7 als je de rune uit de Boom der Wijsheid ontgrendeld hebt) naar je buren en vrienden, hetzij via het cadeau icoon in je rechtermenu bij de betreffende buur, of via het postkantoor of het tabblad nieuwspagina - cadeaus.

    [​IMG]

    De verschillende aan te bieden cadeaus kan je terug vinden op de verschillende tabbladen: Van harte, Seizoenscadeaus, Tuinartikelen, Dieren en Bomen/gewassen.

    Je kan maar een cadeau sturen naar een persoon per dag, je kan bijvoorbeeld niet alle vijf gratis cadeaus naar dezelfde vriend of buur sturen, ze moeten worden verzonden naar verschillende spelers.

    Automatisch gegenereerde geschenken, zoals de items uit aankopen die resulteren in geschenken die worden verzonden naar buren tellen niet mee voor je dagelijkse cadeau toewijzing voor hen, hoewel ze wel meetellen voor het maximum van totaaal te ontvangen cadeaus.

    De gratis cadeaus worden dagelijks om middenacht gereset.

    Nadat je de gratis geschenken hebt opgebruikt, kan je sommige van hen (bovenop je maximum tegen TG kosten verzenden). Sommige kunnen alleen worden verzonden met de gratis cadeau optie en sommige alleen met TG kosten.


    * Hoeveel cadeaus kan ik ontvangen?

    Je kan 20 cadeaus per dag ontvangen.

    Bovendien, als je buur / vriend meer dan 20 cadeaus heeft ontvangen, zal je een bericht krijgen dat je informeert dat de speler zijn limiet voor vandaag is bereikt.

    * Hoe kan ik geschenken zenden ?

    Er zijn 3 manieren om geschenken te sturen :

    Via je buren menu (aan de rechterzijde), klikt daar gewoon op avatar van je buur, en klik op het cadeau icoontje.
    [​IMG]

    Via het postkantoor, bij het openen van het postkantoor selecteer je het tabblad vrienden, en klik op cadeau geven aan de onderkant.
    [​IMG]

    Via de cadeauknop in je buren menu of via je instellingen menu rechtsboven.

    [​IMG] [​IMG]

    Dit opent de cadeaupagina:
    [​IMG]

    Alle 3 de methoden brengen je naar deze pop-up:
    [​IMG]

    Hoeveel cadeaus nog verzonden kunnen worden
    Selecteer het soort cadeau op deze tabbladen
    Kies welk cadeau en klik in de pop-up op de groene vink.

    Hoe zie ik of ik nog cadeaus mag geven?

    In de cadeau-shop zie je rechtsboven de pakjes die je deze dag nog geven mag staan:

    [​IMG]
    Bij de ambachten zie een getal in de cadeauknop ofwel is de knop grijs.

    [​IMG]

    Let op!! Dit betreft dezelfde 'gratis' cadeaus als in de cadeau-shop !!

    Zijn er ook level-gebonden cadeaus?

    Ja die zijn er: beneden level 8 kun je geen gereedschapskist geven of ontvangen.
    En beneden level 40 geen suiker, zout, bloemendraad enzovoort geven.

    Als je iets niet mag ontvangen dan krijgt een melding dat jouw level niet hoog genoeg is (het cadeau wordt niet verstuurd en gaat niet verloren).

    Als je iets niet mag geven dan is het betreffende vakje in de cadeau-shop zwart:

    [​IMG]


    * Hoe kan ik geschenken sturen naar mensen die niet mijn buren zijn?

    Om geschenken aan anderen te kunnen sturen moeten deze in je vriendelijst staan. Je kan dit doen door naar het postkantoor te gaan en ze een bericht te schrijven, zodat je ze kan toevoegen aan je vriendenlijst. Selecteer vervolgens het tabblad vrienden en klik op versturen cadeau aan de onderkant en volg de instructies hierboven.

    * Waar kan ik cadeaus die naar mij gezonden zijn vinden?

    Je zal deze in je voorraad terugvinden;

    Items vind je terug in je linker menu bij het bloemenvaasje
    Gereedschappen, parfum, suiker, zout etc. etc. vind je terug in je voorraadschuur

    Hoe weet je dat je cadeaus hebt gehad en van wie?

    Dat kan weer op verschillende manieren.
    • het logboek onderaan je spelscherm
    • via de nieuwspagina
    • door de cadeau pop-ups aan te zetten
    het logboek onderaan je spelscherm

    [​IMG]

    Via de nieuwspagina

    [​IMG]
    Klik je in deze lijst een naam aan dan kun je met knoppen Cadeau doen en Bedanken direct aan deze persoon iets terugsturen of een bericht schrijven.
    Klik je niet in de lijst dan krijg je met die knoppen het cadeauscherm waar je nog een vriend moet selecteren of een nieuw bericht zonder geadresseerde

    Door de cadeau pop-ups aan te zetten
    Als je pop-ups wilt hebben van elk cadeau dat je ontvangt dan kan dat.
    Je stelt dit in bij de instellingen voor je spel.
    Let op!! Op dagen dat er sales zijn waarbij je buren het hoogste pakket kopen kun je wel eens erg veel pop-ups krijgen. (2 cadeautjes per gekocht pakket).

    [​IMG]


    * Waarom worden de cadeaus regelmatig veranderd?

    Sommige events die hebben "drop items", deze kunnen als cadeau worden gestuurd, je zal deze vinden onder seizoensgebonden items wanneer ze beschikbaar zijn om te verzenden.
    Af en toe zijn er speciale cadeau-artikelen die zijn toegevoegd voor een bepaalde tijd, je zal een officiële aankondiging over deze items te zien krijgen als ze worden toegevoegd of verwijderd. Een voorbeeld hiervan is de zeepaardje dat een zomer seizoensgebonden cadeau was.
    [​IMG]


    Er zijn ook andere "Seizoensgebonden artikelen" die vaak worden veranderd, kijk dan op de "Seizoenscadeaus" Tab om te zien wat er beschikbaar is.

    * Het item dat ik op mijn boerderij geplaatst heb heeft deze info: 8/10 Wat betekent dit?

    De meeste cadeaus hebben een bepaald aantal keren dat ze voor beloning geoogst kunnen worden, daarna zijn ze alleen nog ter decoratie.

    Indien je deze verwijdert zal er een waarschuwing komen dat ze na verwijdering ook definitief verdwijnen. In bovenstaand geval heb je dus 8 van de 10 mogelijke beloningen ontvangen en kan je hem nog 2 keer oogsten voordat het een decoratie item wordt.

    Hier de lijst met wat de geladen items geven:
    Level 1
    [​IMG]
    Bos Bloemen
    afdeling Bomen en gewassen
    7 EP iedere 10 uur


    Level 1
    [​IMG]
    Eenzame kip
    2 EP elke 10 minuten


    Level 2
    [​IMG]
    Eenzame geit
    1 BD + 2 EP elke 20 minuten


    Level 3
    [​IMG]
    Tandemschaap
    1 BD + 4 EP iedere 30 minuten


    Level 5
    [​IMG]
    Kleine frambozenstruik
    2 BD + 4 EP iedere 40 minuten


    Level 7
    [​IMG]
    Kauwende koe
    2 BD + 6 EP iedere 50 minuten



    Level 10
    [​IMG]
    Gebloemde kruiwagen
    7 BD + 4 EP elke 60 minuten


    Level 12
    [​IMG]
    Kleine kruidenstruik
    3 BD + 8 EP elke 60 minuten

    Seizoenscadeau

    Wilson
    [​IMG]
    15 ladingen
    Duur: 8 uur
    Geeft: 20 EP
    Kan ook op Bahamarama worden geplaatst en geeft dan 20 BEP
    Wilson kan worden verzonden vanaf level 3 maar al ontvangen op level 1.
    Van harte
    Parfum
    [​IMG]
    Wordt gebruikt bij het fokken van gekleurde dieren
    Halveert de benodigde tijd



    Trouwringen
    [​IMG]
    Deze behoren bij het Farmerama huwelijk
    Voor informatie zie betreffende FAQ
     
    Laatst bewerkt door moderator: 9 Oktober 2015
  2. Farm_F.A.Q

    Farm_F.A.Q Forum Moderator Team Farmerama NL

    Overzicht cadeaus:

    [​IMG]