Ik kan niet inloggen! - Verzameldraadje

Discussie in 'Technische vragen' gestart door Klaartjuh, 21 Augustus 2023.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    ja maar als je nog moet gaan werken en zo dan ken het net niet he....we gaan t zien....
     
  2. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Spelers die door de inlogproblemen gisterenavond een oogst gemist hebben, hebben die dit keer gewoon pech? o_O
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  3. nenek43

    nenek43 Forum-commissaris

    zo doe ik het ook maar, al een poosje, 1 x per dag inloggen....oogsten en weer weg...duurt zoooo lang...snik...jammer hoor
     
  4. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Helaas zijn de DDos aanvallen weer volop gaande dat was blijkbaar ook de reden dat wij er gisteren even uit lagen. Als je op 11 december winterkalender hebt gemist daardoor laat dan even je ID hier of via support weten. Dan zal het vakje handmatig geopend worden.
    Momenteel is het even niet mogelijk om andere dingen te doen waarvoor scripts moeten lopen of grote wijzigingen in wat al gepland stond. Dit omdat het spel dan nog trager zal gaan werken nu.
     
    popje4 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  5. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    hier vooral als ik over ga naar BH dat het spel trager word met bv oogsten.....boven in komt dan te staan ....farmerama reageert niet.... dan word het beeld even wit om vervolgens toch weer door te gaan...maar goed kan wel spelen hoor met beetje vertraging....en zo jammer die DDos aanvallen...:mad:snap t nut er niet van...
     
  6. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Misschien wordt het dan toch eens tijd dat ze bij BP eindelijk eens de planning gaan omgooien en de spelproblemen gaan oplossen met onderhoud aan het spel (dit mag van mijn ook onverwachts) het is bijna 6 maanden geleden dat er op de voorgrond onderhoud aan het spel is geweest en als ik dit zo lees worden de spelproblemen zonder onderhoud alleen maar nog erger omdat er ook al geen scripts meer worden worden gedraaid en dat jullie dus alles handmatig bij de spelers moeten gaan regelen ( ik denk ook dat jullie hier helemaal geen tijd voor hebben)
     
  7. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ben het helemaal met je eens. Onderhoud aan het spel moet echt een keer. Maar dat de Ddos aanvallen steeds weer terug komen, maakt het spel er ook niet beter op

    Ik heb net allemaal updates gehad op de laptop. Ik moet zegggen dat het lijkt als of het spel iets sneller is. Het opstarten van het spel is nog traag. Maar van velden verwisselen is al beter. Het houd niet over. Maar iets is beter dan niets.
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  8. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Op dit moment sinds het spel er uit lag deze week kampen we weer met Ddos aanvallen.
    De problemen van vorige week werd nog onderzocht en waren ook al verbeteringen in aangebracht hiervoor. Toen konden nog wel dingen worden toegevoegd aan het spel en verbeteringen toegepast en werd ook gedaan. Voor zover ik weet betrof dat probleem echt het spel.

    Maar omdat op dit moment Ddos aanvallen gaande zijn heeft het spel het erg zwaar te verduren en als er nog meer dingen worden toegevoegd door scripts te laten lopen die alle accounts (en dat zijn er echt heel veel) checken of een vakje van de kalender geopend moet worden dan is dat garantie op grote problemen in combinatie met een DDos aanval.
    Aangezien het spel laat op de avond er uit lag is de verwachting dat er niet veel spelers zich bij ons melden voor dat vakje dus ik denk terecht de keuze gemaakt om hier handmatig een oplossing aan te bieden. Mocht het oplopen kan ik dit keer een beroep doen op BP (maar dat zal meer interessant zijn voor de grotere landen met meer spelers) en buiten dat is de tijdsdruk acceptabel omdat de kalender nog wel even in het spel zit en het dus niet persé binnen 24 uur geopend moet worden.

    Het kost mij meer tijd en energie om de rust te bewaren en de af en toe zeer vervelende op de persoon gerichte berichten op support en in mijn eigen spel af te handelen.
    Uit te leggen waarom wij niet in staat zijn elk moment van de dag updates te geven wat er aan de hand is, dat er een probleem is, dat het weer goed is, dat er een probleem is en... etc
    En er voor te zorgen dat eigen interpretaties van spelers niet een heel eigen leven gaan leiden over wat er zogenaamd aan de hand zal zijn en wat voor complot er achter zit. Want ook dat zorgt voor veel onrust.

    Ik, maar zeker ook BP, erkent dat dit een hele vervelende situatie is die lang duurt en iedereen zou dat graag anders zien. Het spel zelf draait niet altijd goed en dat is vervelend maar nog vervelender dat door een externe factor het spel al lange tijd verschillende langere periodes bijna onspeelbaar is.Er wordt gedaan wat er kan, maar zeker met het oog op Ddos aanvallen zal niet alles uitgebreid uitgelegd gaan worden en sterker nog ook wij moderators weten niet alles precies en dat is maar goed ook.

    Het is niet leuk allemaal en ik hoop dat wij allemaal 'ons' spel weer normaal terug krijgen. Waar dat kan geven wij informatie en doen we ook onze best dat zo snel mogelijk te doen. En wij zien heus wel jullie klachten en opmerkingen op forum, support en andere kanalen die jullie weten te vinden ook dit draadje is er niet voor niets. Maar het is niet mogelijk om overal en bij iedereen tot in details te reageren. Al sinds de eerste Ddos aanvallen zitten medewerkers van BP er bovenop en vaak merken zij eerder dat het spel weer in de problemen zit dan ik het kan doorgeven.

    Ik zou het fijn vinden als er iets meer vertrouwen kan zijn dat er echt gedaan wordt wat er maar kan om het goed te doen en er zijn zeker wel aanpassingen in events om het spel een beetje te helpen. Er zijn meer verschuivingen in data en tijden, events op de achtergrond dan jullie doorhebben (wees blij trouwens want dat is soms best verwarrend en ik moet er echt om denken dat ik de juiste versie met jullie deel). Natuurlijk moet BP geld verdienen, anders kon Farmerama en de andere spellen ook niet bestaan, maar dat willen ze juist wel doen met leuke spellen zonder problemen waar de spelers die zij waarderen veel plezier uit kunnen halen en wat afleiding uit kunnen halen omdat het dagelijkse leven soms al genoeg problemen kent.
     
    schaapje52, Yzaura, popje4 en 11 anderen vinden dit leuk.
  9. Tyrany

    Tyrany Grote forummeester

    Goed duidelijk geschreven. Chapeau om na x-aantal jaar nog steeds een mod te zijn :) lol uit ervaring weet ik dat het een extra job is.
    >:(

    Wat ik me soms afvraag is of het niet beter is om apart door te geven, als je problemen hebt met het spel, met wat je speelt -tablet, pc, laptop ..., browser of client, België of NL ? Het land of browser zal bij BP wel bekend zijn, maar misschien niet het type pc waar je mee speelt.

    Ik veronderstel dat ze bij BP toch zulke dingen bijhouden? Landen met meer spelers zullen mischien meer problemen hebben? Of maakt het bv uit hoever je eigen land is van het land waar de vaste servers staan?

    Support is dat iemand van de mods ook of ...?
     
  10. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dank je wel Klaartjuh. Voor deze eerlijke oprechte en emotionele statement. Deze kwam bij mij echt binnen. Ik weet dat ik op het forum een van de klagers ben. Ik vind mezelf dan ook niet altijd even aardig. Deze stament heeft mij wel wakker geschud. Die kwam echt binnen. Ik weet dat jullie achter de schermen hard werken. Dat jullie er alles aan doen om het spelers naar hun zin te maken. Door naar ons te luisteren en proberen de rust te bewaren. En het zal niet altijd makkelijk zijn. Voor jullie al helemaal niet. Maar mss dat deze stament nodig was. Ik ben er even stil van. Nogmaals bedankt
     
    Laatste bewerkt: 13 December 2023
    Yzaura, popje4, Borkie en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  11. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Dank je wel voor je openhartige reactie, ik snap natuurlijk ook wel dat onderhoud aan het spel de problemen van ddos aanvallen niet zullen oplossen, wel natuurlijk de bugs in het spel, en dat je / jullie nog steeds via de postduif en via support van die op de persoon gerichte berichten krijgen vind ik echt niet kunnen, ik weet niet hoe jullie hiermee omgaan maar als ik ze zou krijgen zou ik ze melden bij BP en als mod zou ik een waarschuwing geven of zelfs een (tijdelijke) spelban.

    En ja ik snap dat BP geld wil verdienen maar om alles zo vol te proppen en in te plannen dat er geen ruimte is voor bijvoorbeeld onderhoud is ook geen goede zaak.

    Misschien dat je / jullie beide reacties ook als aankondiging kunnen neerzetten? , niet iedereen leest natuurlijk dit draadje
     
    Huhmmie38, Boeretrien1 en annigjen vinden dit leuk.
  12. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Ik begin even met een vraag voordat ik reageer op jullie posts. Merken jullie veranderingen in het spel na 16:00 uur vandaag? Er is namelijk weer wat geprobeerd. Dit betreft problemen die jullie voor DDos aanval al tegenkwamen en vanuit het spel zelf lijkt te komen.

    Soms maakt het inderdaad wel uit waar je in speelt, zo af en toe zie je ons ook wel vragen stellen als bijv of je in een browser (en welke) of in de client speelt, provider. Toen Unity een ding werd hebben wij ook meer specifieke vragen over jullie pc's en besturingssysteem.
    Het is maar net wat het probleem is, of meldingen uit bepaalde landen komt of uit alle landen. Het spel kent ook wel periodes dat bepaalde database problemen had en dan betrof het specifieke accounts. Aangezien die x-aantal jaar inmiddels toch weer meer dan 12 jaar is dat ik mod ben weet ik van groot aantal van jullie zo ook wel dingen als uit welk land je komt of wat je hoofdspelaccount is dus zal het dan ook niet altijd vragen.
    De recente problemen los van de Ddos aanvallen heeft BP ook wel om ID's gevraagd van accounts die problemen hadden en die heb ik ze ook gegeven omdat ik jullie meldingen op forum en support wel zag.
    In geval van Ddos aanvallen hoef ik niets te vragen, dat is een externe factor waar wij allemaal evenveel last van hebben en waar je als speler zelf sowieso niks kan doen wat het beter maakt.
    Op zich maakt het niet heel veel uit in welk land je bent of de afstand die je hebt van Hamburg waar Bigpoint zit, tenzij je het over providers gaat hebben. Zo weet ik bijvoorbeeld als een bepaald deel van jullie hier problemen hebben en in paar specifieke landen zoals oa Duitsland ook een deel spelers klachten hebben we even moeten kijken of vodafone (en in Nederland dan Ziggo) problemen hebben.


    Support zijn mods en in ons geval met name ikzelf en onze global teamleader die je in principe niet hier op forum ziet maar die wel tickets doet wat te maken heeft met accountgegevens aanpassen en problemen die te maken hebben met bankbetalingen en abonementen. Overige tickets zie je meestal mij voorbij komen aangezien het dan wel handig is dat je iemand treft die het spel ook echt kent en weet hoe dingen na te kijken in je log.


    Ik waardeer je reactie, dank je wel. Overigens is kritisch zijn nooit een probleem, sterker nog dat is soms ook nodig. Zo gebeurd het regelmatig dat wij feedback geven voordat de FAQ's geplaatst worden en daar wordt niet naar geluisterd maar als jullie dezelfde feedback geven na plaatsen van FAQ's kunnen wij dat weer teruggeven en dan wil het nog weleens aangepast worden.

    Al met al is het voor iedereen een vervelende situatie en hopen we allemaal hetzelfde: een goedlopend spel waar wij weer veel plezier uit kunnen halen en het forum gebruiken om informatie te krijgen en met elkaar te sparren hoe dingen beter kunnen.
     
    Yzaura, popje4, -matthias1952- en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dank je wel voor je reactie Klaartjuh. Overgings vind ik het ook niet kunnen dat spelers reageren via support of duifjes. Tenslotte kunnen jullie er ook niets aan doen.
     
    Roadrunner14, Klaartjuh, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. milansfarm

    milansfarm Gelegenheidsauteur

    ik kom er weer niet in
     
    vinc05 vindt dit leuk.
  15. Yzaura

    Yzaura Commandant van het forum

    Ik krijg ook een error als ik probeer in te loggen. Zal wel weer een DDOS aanval zijn, neem ik aan :-(
    Hartelijk dank voor de uitgebreide posts hierover.
     
  16. vinc05

    vinc05 Forum freak

    ik ook niet jammer alles nog 1 keer oogsten dan te bed helaas staat het nu op het land
     
  17. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

  18. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Jammer weer een paar velden niet kunnen oogsten net met een gewas begonnen met supermest weer weg
    Hopelijk snel voorbij
    S6 allemaal jam:oops::cry:;)mer hoor
     
  19. -rianne66-

    -rianne66- Forumbeginner

    Hallo,
    Heb de winterkalender van 23-12-2023 niet kunnen openen
    doordat ik niet in het spel kon zo tussen 22.30 en 24.00 uur

    Moet ik die dag nu gaan kopen? of wordt dit nog vrij gegeven
     
    Laatste bewerkt: 24 December 2023
  20. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    het spel is vreselijk traag, elk veld minuten wachten. o_Ogsten is gelukt uiteindelijk dat wel.