Boerderijfoto's

Discussie in 'Mediatheek' gestart door Farm_F.A.Q, 14 April 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    Een tulpje voor mijn dochter, orchideetje voor mijn zoon,
    seringetjes voor jou en de roosjes zijn voor Toon.
    Bloemetje voor de jarigen van gisteren en vandaag,
    o_Ok voor die van morgen en ik geef ze jullie graag.

    [​IMG]
     
    daisy17858, -Coco1968-, ienemienie en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Batsheba

    Batsheba Regelmatige auteur

    Siertuintje vol bloemen
    [​IMG]
     
  3. HannyBalleke

    HannyBalleke Regelmatige auteur

    Zo ziet mijn eigen tuin er ook uit... de lavendel is er al... nu nog de netels en distels wegwerken :(

    [​IMG]
     
  4. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Bloemen? Thema bloemen? Wat moet ik daar mee dacht ik. Bloemen genoeg natuurlijk, daar gaat het niet om.
    Maar als de helikopter beelden uit de omgeving van de Tourpassage geeft dan vallen madeliefjes in mijn velden niet op.

    Goede raad was duur, maar tegen een vorstelijke prijs was de beroemde tuin- en parkarchitect P. Mol wel bereid om er iets van te maken. Op de foto zie je hem nog rondlopen op mijn terrein, mopperend dat hij zijn eerste idee, de ondergrondse hangtuin, niet mocht uitvoeren.

    [​IMG]
     
    Borkie, blackscorpion64, gelderblom en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. Snowdrops1

    Snowdrops1 Forum-analist

    In het plaatselijke bloemenpark is het heerlijk vertoeven... :inlove:de kinderen zijn aan het spelen, terwijl de ouderen lekker aan het theedrinken zijn.
    De bijen vliegen volop om uit al die mooie bloemen nectar te halen voor hun heerlijke honing...:p
    Zelfs de maffe professor geniet van het mooie weer in zijn proeftuintje...xD

    [​IMG]
     
    Batsheba, Borkie, blackscorpion64 en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Natuurlijk willen we niet voorbijgaan aan een van de belangrijkste sportevenementen.
    Daarom is het volgende thema dat loopt van 29-7 tot 19-8

    OLYMPISCHE SPELEN
    We zijn weer heel benieuwd naar jullie inzendingen:)

    [​IMG]

    De link om te stemmen op de mooiste foto van het thema Bloemenpracht vind je hier.
     
    daisy17858, owl., Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    Mijn knechten Pip en Po, zijn sportieve mannen en hun vrije uurtjes gebruiken ze om hun conditie op peil te houden.
    Zo hebben ze in de schuur een dartsbord opgehangen en een tafelvoetbal neergezet.
    Geïnspireerd door de Olympische Spelen hebben ze mijn hele akker omgeploegd om hun eigen Spelen te organiseren.
    Bomen omzagen? Nee, dat mag niet!
    Maar…
    Niks te maren! Laten staan!

    Alles wat ze konden vinden in de schuur werd naar buiten gesleurd en ze hebben zelfs een heuse racebaan aangelegd, een paar nieuwe disciplines uitgedokterd en alle buren uitgenodigd om hun kans op de overwinning te wagen.
    Je kan o.a. tractorracen, eendjes vissen, skateboarden, zwemmen, duiken, boogschieten, voetballen en nog veel meer.
    Als ze zich maar amuseren, de Pippo’s.

    [​IMG]
     
    daisy17858, -Coco1968-, ienemienie en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    In het Olympische Bosdorp zijn de meeste dieratleten zich aan het ontspannen.
    Er wordt gekeuveld over koetjes en kalfjes, er wordt wat rondgehangen. De Holland Hup tafel is ook al in gebruik genomen.
    Alleen de geiten zijn nog druk aan het trainen voor de 200 meter Hekspringen, een van de oudste Olympische sportonderdelen.

    [​IMG]
     
    owl., Borkie, popje4 en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. tinus138

    tinus138 Teller

    Eindelijk zijn alle sporters aan gekomen in het Olympische Dorp en hebben alle een kamertje gevonden in het Gouden Olympisch Hotel.
    De Atleten zijn al druk bezig met de warming-up,om zo goed mogelijk voor de dag te komen.Zo zijn de roeiers al druk het water te verkennen en hun bootjes.o_Ok de schoonspringers te water en land zijn druk met oefenen, en water volleyballers.Nieuw dit jaar op de Spelen zijn de Viswedstrijden ,Darten en Trampoline springen en Boomstammen zagen.Natuurlijk word er ook gevoetbald door de diverse landen.De toeschouwers en fans kunnen alles live volgen op de grote schermen, zodat ze niets hoeven te missen van dit groots spektakel.
    Aan het eind van de spelen is er natuurlijk een groots vuurwerk. De Olympische Spelen kunnen beginnen.
    [​IMG]
     
    daisy17858, -Coco1968-, owl. en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. Batsheba

    Batsheba Regelmatige auteur

    Het Olympisch Buitenzwembad. De deelnemers staan klaar om de wedstrijd te beginnen.

    [​IMG]
     
  11. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    We hebben weer een nieuw thema!
    Dit thema loopt van 19 augustus tot en met 9 september en is...
    Zomer vakantie

    [​IMG]

    Met hierboven ons eigen Farmerama resort.
    Kom met de caravan of verblijf in ons luxe hotel. Er is genoeg te doen! Voor papa is de golfbaan elke dag open, mama vermaakt zich in het bos met een goed boek. De kinderen hebben plezier in het tropisch zwemparadijs of op het speelveldje met de verschillende spelletjes (gelukkig is er een wc). Neem als verkoelende versnapering een lekker ijsje bij één van de stands..
    Fijne zomer!!

    Stemmen voor het vorige thema kan hier:
    https://board-nl.farmerama.com/inde...oerderijfoto´s-thema-olympische-spelen.22538/
     
    Borkie, tinus138, blackscorpion64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Met het weekend voor de deur en nog even geen event, jawel, dat leek míj een goed moment.
    Dus daarom niet gedraald, de camera erbij gehaald, een kiekje snel gemaakt.
    En vast niet voor het laatst, dat plaatje hier geplaatst.

    Net als velen met mij had ik gekozen voor een tropisch vakantieresort.
    Ons verblijf was een 'keurig' hotel naast een klein bos van prachtige Moringa's.
    In de verte zagen we vanaf ons balkon niet alleen de helderblauwe zee, maar ook het dorp van de oorspronkelijke bewoners.
    Zoals in de meeste vakantie-resorts is er veel te doen. Wel zit alles op en in elkaar om zoveel mogelijk activiteiten op zo'n klein mogelijk stukje grond te krijgen.

    De meeste activiteiten zijn in de prijs mee inbegrepen, maar wil je een gestrand schip bezoeken, een geest uit de fles zien komen, of een piramide beklimmen, dan moet er diep in de buidel worden getast.
    Maar het ergste vind ik nog wel dat er nergens een bankje staat om even uit te rusten. Tenslotte heb ik vakantie!


    [​IMG]


    .
     
    Borkie, tinus138, blackscorpion64 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    Het droomeiland waar Boer Piet, Klaus en Tulpje naartoe wil, komt stilaan in zicht. Bijna hebben ze de kust bereikt en in de verte kunnen de zeevaarders reeds een blik werpen op de plek waar ze hun vakantie gaan doorbrengen. Tulpje kon niet langer wachten, is overboord gesprongen en heeft al zwemmend als eerste het strand bereikt.
    Daar wordt hij begroet door één van de plaatselijke Hula Hula meisjes.
    Er is net een strandbarbecue aan de gang en een paar eilandbewoners zingen liedjes rond een kampvuur.
    Aloha, boerà Pietér akawél otokom hoela hoela huppe’là…’
    De koningin van het eiland zit de bezoekers op te wachten met een mand vol vers fruit.
    Zon, zee, diepzeeduiken, vissen, en vooral…luieren onder de palmbomen. Prettige vakantie Boer Piet!

    [​IMG]
     
    tinus138, RonSchoof en Borkie vinden dit leuk.
  14. Batsheba

    Batsheba Regelmatige auteur

    Zomervakantie en dit jaar gaan we naar….
    Luilekkerland!
    Volg de paadjes en kijk goed om je heen. Eet van het snoephuisje, neem gerust een stukje taart. Pluk honing of een suikerzakje uit de bomen. Draai kauwgomballen zoveel je wil, het kost je niets. Langs het pad vind je ook appels, pruimen, abrikozen, aardbeien… Drink aan de bar een glaasje limonade of haal een glas melk van de melkboom. Eet van de sappige watermeloenen en aardbeien...
    Maar bovenal…geniet van je vakantie in Luilekkerland of elders.

    [​IMG]
     
  15. tinus138

    tinus138 Teller

    Net terug van ons favoriete vakantieplekje.
    Ons eenvoudige boshuisje staat aan de rand van het bos,met daar aan sluitend een goudgele strand en dan de[​IMG] heerlijke zee voor een verfrissende duik natuurlijk. Mijn lieven duitse herder Speurneus kan heerlijk rennen en dollen met de konijntjes in het bos en ik vang af en toe een visje voor op de bbq .
     
    owl., stien56, Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Jawel het is al weer tijd voor een nieuw thema.
    Dit loopt van 9 september tot 30 september
    We gaan ons even heerlijk vermaken op de
    Kermis

    [​IMG]

    Beproef je geluk bij de kop van jut, verdwaal niet in het doolhof en leef je uit in de draaimolen.
    Veel plezier:)
     
    owl., maansteen8, tinus138 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  17. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Op de Farmeraanse kermisdagen is het ook in de late uurtjes gezellig.
    Alle bomen zijn versierd met allerlei soorten lampjes en lampionnetjes. Zoals de waxinelichtjes in melkflesjes die men in de bomen heeft gehangen.
    Niet onbelangrijk zijn de verschillende tappunten waar ieder naast allerlei soorten frisdrank ook kan genieten van een blonde rakker.
    Er zijn her en der wat attracties, voor wie zich even wil overgeven aan de sensatie van in de lucht hangen of rondjes zwieren.
    Maar de jongelui geven de voorkeur aan de bankjes in beschutte hoekjes waar zij voorzichtig de eerste stappen op het pad van nadere kennismaking kunnen zetten.
    Ja, het is wat, zo'n kermis! Drie dagen lang genieten van de voormiddag tot de kleine uurtjes, en daarna pats boem terug naar de werkelijkheid en het harde werken van alledag. Weer een jaar wachten op de volgende editie van jolijt.


    [​IMG]
    .
     
    Borkie, Catje78, simmeke54 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    Net na Halfoogst, wanneer overal de Halfoogstfeesten voorbij zijn, organiseert boer Piet in zijn tuin zijn eigen kermis. Hij nodigt dan alle ijsventers uit de buurt uit, huurt een tentje, contacteert een waarzegster, bestelt bij de plaatselijke brouwer een tap toog en legt een dansvloertje aan. Er is een kraam waar je eendjes kan vissen, blikgooien en nog veel meer. Een draaimolen vond hij te duur. Hij heeft zelf een tekst bedacht die hij elk jaar weer opnieuw gebruikt en op de uitnodigingen zet. Iedereen die de uitnodiging in de bus krijgt, vrienden, familie, buren, klanten en niet te vergeten, de knechten weten dan dat er weer flink gefeest gaat worden. Zo ziet de uitnodiging eruit:
    Vandaag werken we niet
    Want ’t is kermis bij boer Piet,
    Het gaat tot in de vroege uurtjes duren
    als je niet kan komen hoef je geen bericht te sturen
    en het kost je geen éne cent
    een flesje wijn en Piet is content

    [​IMG]
     
    owl., Borkie, Catje78 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. tinus138

    tinus138 Teller

    Zegt het voort,de kermis is weer in ons boerendorp.
    Met voor elk wat wils.
    Jong en oud,mens en dier vinden hier vertier.
    Van botsauto tot suikerspin.
    Ja zelfs je toekomst word voorspelt.
    Zegt het voort,het kost je vandaag geen cent.[​IMG]
     
    owl., Borkie, maansteen8 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Op Pirateneiland is de jaarlijkse Middeleeuwse Fair aan de gang... :)
    De mannen houden bij het bos een wedstrijd bijlen gooien. De houthakker en de smid kunnen bijna niet snel genoeg bijlen bijmaken, want de mannen gaan nogal ruw om met het materiaal...o_O
    Tegelijkertijd is er bij het spookhuis een kookwedstrijd tussen een heks en een plaatselijke medicijnman aan de gang. Het gaat erom wie het dodelijkste drankje kan brouwen. De jury op het prijzenveld weet nog niet hoe ze de winnaar moeten bepalen, want ze hebben nog geen vrijwilligers gevonden om de drankjes te testen...:eek:
    Gelukkig is er bij het strand een veilige plaats om lekker te eten en te drinken... :p

    [​IMG]
     
    owl., maansteen8, katbla en 3 anderen vinden dit leuk.