Boerderijfoto's

Discussie in 'Mediatheek' gestart door Farm_F.A.Q, 14 April 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. katbla

    katbla Forum freak

    als ik aan lente denk, denk ik aan bloemen, kleurrijke bloemen....ben er dol op....:)

    zo is mijn woelige weide een ware bloemenzee, alles staat in de bloei....er is altijd bezoek die het wilt bekijken, zelfs onze buitenaardse vrienden zijn geland om het met eigen ogen aan te schouwen...:p
    [​IMG]
     
    bjorke-annika, tinus138, Batsheba en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Batsheba

    Batsheba Regelmatige auteur

    [​IMG]
    Lente is...
    een koe en een kalfje in de wei
    een geitje dat gilt meiei meiei
    een schaap dat een lammetje zoogt
    een rupsje dat net een vlinder werd
    en in de zon zijn vleugeltjes droogt.
     
    popje4, ienemienie, roodkeelduiker en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    Er kwam onlangs iemand van het gemeentebestuur bij me langs en die zei me dat hij mijn knechtjes aan het werk had gezien. ‘Zo vlijtig en nauwkeurig dat die werken!’
    (ja, zal dan wel)
    Zei die man:
    ‘We willen de wandelaars en bezoekers van het gemeentepark een lentegevoel geven en we dachten dat jouw knechten wel in staat zijn om het park te her aanleggen. Mogen we die mannen een dagje lenen?’
    Dacht ik: dan ben ik ze weer een dagje kwijt en ze hebben pas een dag vrij gehad maar ik was wel apetrots op mijn twee Pipo’ s en ik liet ze gaan met een thermos koffie en boterhammen met kaas, ham en chocopasta.
    Vier uur later waren ze al terug en ze zeiden: Klaar! Maar je mag nog niet gaan kijken. Dat mag je pas als alles in bloei staat. En ik ben gaan kijken. Vandaag. En daar was het lentegevoel!

    [​IMG]
     
    daisy17858, popje4, ienemienie en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. HannyBalleke

    HannyBalleke Regelmatige auteur

    Mijn lentetuintje
    [​IMG]
     
    daisy17858, popje4, bjorke-annika en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het is lente!
    Iedere avond gaat de boer de pas ingezaaide akkers besproeien vanuit de eigen watertank.
    Natuurlijk staat er een grote vogelverschrikker bij om te voorkomen dat alle zaaigoed wordt opgegeten door de vele vogels die ook dit voorjaar weer rijik is.
    De eerste bloesem staat al op de bomen, nee, er is nog geen appel te plukken of pruim te bekennen. De honing is nog maar net in de maak.
    Bij de vijvers komen de eerste kikkers uit de dril, terwijl de madelieven welig tieren.
    De koeien dartelen onder de lenteboom heerlijk vrij in de wei!

    En natuurlijk, lente, de ooievaar is op pad met een nieuwe nakomeling, wie zal de gelukkige zijn?
    o_Ok de boer heeft even rust genomen en de kruiwagen met te planten bloemen ergens in het veld laten staan.
    Het staat zo ook vrolijk, heerlijk, het is lente!

    [​IMG]

    /
     
    daisy17858, annigjen, popje4 en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Het nieuwe thema wat loopt van 27-5 tot 17-6 is
    Je favoriete (farm)dier



    [​IMG]



    De nominaties van het thema Lente en de link om te stemmen vind je hier
     
    tinus138, maansteen8, simmeke54 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. tinus138

    tinus138 Teller

    Allereerst wil ik Schaapje en Batsheba nog feliciteren.

    Hier mijn favoriete huis/farm dier[​IMG]
    Jawel mijn eigen lieve duitse herder............Speurneus.
     
    poeziemauw, astrid1960, owl. en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Batsheba

    Batsheba Regelmatige auteur

    In het park rusten op een bankje tussen de lavendel en kijken naar de eendjes in de vijver.


    [​IMG]
     
    poeziemauw, astrid1960, popje4 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    FarmaZoo op de Bahama's


    [​IMG]
     
    jolars, poeziemauw, popje4 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het gekroonde en met edelstenen en flonkeringen versierde hoofd, de manen wild rond zich heen gedrapeerd, ligt rustig te genieten in het nachtelijk duister.
    Een verdwaalde toerist laat zich niet afschrikken door het gegrom en gebrul en wacht op de eerste zonnestralen.

    [​IMG]
     
    poeziemauw, popje4, vinc05 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. HannyBalleke

    HannyBalleke Regelmatige auteur

    Omdat honing zo lekker is en omdat het van 30 mei tot 5 juni de Vlaamse Week Van De Bij is
    zet ik de bijtjes in de bloempjes.

    [​IMG]
     
    poeziemauw, astrid1960, popje4 en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Ik doe voor de gezelligheid nog mee, ik zat beetje in tijdnood dus het is foto in chaosstijl. Maar het geeft een inkijkje in mijn familie knor.

    [​IMG]
    Mijn knorrige farm-vriendjes zijn echte gezelligheidsdieren die van het goede leven houden. Het is dus altijd dolle boel binnen de roze kudde. De neon-disco is zeer in trek gezien de lange rij die er voor staat, eten doen ze graag samen met vrienden, het modderbad is uiteraard favoriet maar gewoon zwemmen doen ze ook graag. Helaas waren een aantal baden op slot (iets met wolken) dus niet zichtbaar op de foto.

    Al met al een stel gezellige feestvarkens en normaal gesproken duikt op elk veld bij mij wel 1 of meer biggetjes op.
     
    daisy17858, HannyBalleke, owl. en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Het nieuwe thema wat loopt van 17-6 tot 8-7 is

    voetbal

    Natuurlijk moedigen wij de rode duivels van onze Vlaamse spelers aan.

    [​IMG]

    De nominaties van het thema: Je favoriete (farm)dier en de link om te stemmen vind je hier.​
     
  14. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    Bij het EK hoort traditioneel het Panini stickerboek en ik heb al twee stickers.
    Sticker 1: RADJA NAINGGOLAN


    [​IMG]
     
    daisy17858, bjorke-annika, Borkie en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. HannyBalleke

    HannyBalleke Regelmatige auteur

    En sticker nummer 2: MAROUANE FELLAINI


    [​IMG]
     
  16. tinus138

    tinus138 Teller

    Voetballen ik heb er eigenlijk niks mee,maar op een regenachtige maandagmiddag ja dan maak je het voetbalveld klaar voor een potje gekostumeerde voetbal.
    De ploegen die ik kon contracteren waren Nederland en Zwitserland.
    Zelfs de filmploeg en heel veel aanhangers kwamen opdraven voor deze speciale wedstrijd tussen houten klaasen en verklede dieren.
    Na afloop van de wedstrijd ging iedereen nog even op de foto.
    De eindstand voor de liefhebbers het bleef .........0-0
    [​IMG]
     
  17. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Terwijl de plaatselijke derby op punt van begnnen staat - de keepers in hun eigen goals, de teams op hun eigen held, de scheidsrechter zelfs al op het veld, kijkt een groepje liever naar de wedstrijd op televisie.
    De ijskraam doet goede zaken, de barbeque is al stevig onder vuur.

    Rond het veld staan slechts enkele reclameborden, veel sponsors heeft de thuisclub kennelijk niet. De hoekvlaggen zijn wat geïmproviseerd...
    o_Ok de douche naast het veld is niet de superdeluxe uitvoering die duurdere teams wel hebben, maar hij werkt!
    Gelukkig hebben ze wel een keepers-trainingveldje gekregen van een hereboer in de buurt.

    Het publiek langs het veld is al volop aan het discussiëren over de kansen van beide teams.

    [​IMG]
    Ieder zo zijn eigen plezier, ziet, er komt ook een ballonvaarder over.
     
    daisy17858, bjorke-annika, Borkie en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Gefeliciteerd met je winnende foto, @simmeke54 :D


    Ik heb naar de oefeninterland Nederland-Engeland gekeken... mooie wedstrijd maar helaas 0-0, dus moesten er penalty's worden genomen. o_O Helaas waren er een paar supporters die zich niet konden gedragen en met eieren naar de camera's gooiden.-.-

    [​IMG]

    Gelukkig was de politie voorbereid en stond klaar met de politiehonden en water om de verhitte gemoederen te blussen.xD
    Nadat Nederland had gewonnen met de penalty's was het tijd om te feesten...:music: Er werd flink genoten van de worstjes en het bier, terwijl de kinderen op het naastgelegen veld hun voetbalkunstjes mochten vertonen aan een jury om de trofee te bemachtigen! :D
    [​IMG]
     
  19. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Het is weer tijd om te stemmen en voor een nieuw thema!!

    Het nieuwe thema wat loopt van 8-7 tot 29-7
    Bloemenpracht

    Een inspiratie foto:​

    [​IMG]
     
  20. tinus138

    tinus138 Teller

    HannyBalleke gefeliciteerd .

    Mijn bloemen pracht/tuin[​IMG]