zoekscherm bij de bouwknecht

Discussie in 'Help archief' gestart door Borkie, 6 November 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Ik heb laatst in dit forumgedeelte een topic geplaatst, zie link hieronder
    https://board-nl.farmerama.com/inde...tig-en-met-knechten-werken.27577/#post-503230

De zaak was wat mij betreft duidelijk en afgedaan, alhoewel het voor mij een stukje teruggang in handig spelen was. Maar nu is die situatie inmiddels ook zo wanneer ik met de bouwknecht stallen plaats en vervolgens met diezelfde bouwknecht de upgrades wil plaatsen.
    Bijvoorbeeld... ik selecteer de bouwknecht en zet in het zoekvenster het woord panda en selecteer de pandaverblijven... die plaats ik vervolgens en ga terug naar de bouwknecht om de upgrades erover te plaatsen. In het zoekscherm staat nog het woord panda... ik zie nog heel eventjes de selectie van de verblijven en die verdwijnen daarna direct en ik kan dus niet de upgrades kiezen. Daarvoor moet ik eerst het woord panda dat nog in het zoekscherm staat verwijderen en opnieuw het woord panda intikken en zoeken. Ik krijg daarna weer de selectie en kan vervolgens de upgrades selecteren.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik wissel dus niet naar handmatig, maar blijf bij de knechten...

Leo.netten vindt dit leuk.
  2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat dacht ik vandaag ook. De bouwknecht vind ik toch al de nodige beperkingen hebben, waardoor ik meestal toch met de hand werk, maar ik had vandaag de mammoetbomen opgezet in de volgorde dat ik eerst alle xxl erover kon plaatsen en daarna de xl. Maar ik kon de selectie niet vasthouden. Gelukkig had ik alleen "mam" ingetikt en daarmee alle mammoetbomen in het selectiescherm. Ik kreeg de selectie terug door iedere keer er 1 letter bij te typen, maar ik vind dit ook een flinke achteruitgang.

Borkie en Leo.netten vinden dit leuk.
  3. Borkie

Ik dacht al dat het alleen aan mij lag...:oops:
    Ik ontdekte het voor het eerst een poosje terug, maar toen was het bij het wisselen tussen knechten en handmatig. Maar ik heb het nu iedere keer als ik de bouwknecht gebruik.
    Ik ga jouw methode ook ff uitproberen... een letter toevoegen...

Edit: Ja, die letter toevoegen werkt... is iig sneller als het hele woord verwijderen en opnieuw intikken. Maar heb natuurlijk liever dat de selectie blijft staan...:(

Laatste bewerkt: 6 November 2017
  4. -Coco1968-

De vorige verandering die je omschreef was ik ook niet blij mee dat Ron aangaf dat dat expres was gedaan. o_Ok dat vind ik een achteruitgang. De voordelen van de verandering mis ik even.

Borkie vindt dit leuk.
  5. Borkie

Die voordelen zie ik ook niet... en als dit nu ook een verandering is, die blijft... dan zijn voor mij de voordelen van het hebben van knechten een stuk verminderd.
    Ik wacht nu eerst maar even reactie af van één van de moderators.:music:

-Coco1968- vindt dit leuk.
  6. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Ahhh ik dacht dat het ook aan mij lag....heb vandaag ook al zo zitten tobben met alles er weer op te zetten...:wuerg:
    volgens mij ist ook met handmatig neerzetten...weet niet zeker meer...maar die bouwknechten waren toch al niet zo te vertrouwen:oops:

Als dit nieuw is ...bent Hofje daar niet blij mee...is duidelijk geen verbetering en dan vraag ik mij natuurlijk weer af...

Waarom weer ....weer iets veranderen wat gewoon goed werkte:eek:o_O

Borkie vindt dit leuk.
  7. simmeke54

simmeke54 Grote forummeester

Wanneer je via de zoekoptie en met de bouwknecht b.v. een stal of boom hebt geplaatst en je wil daarna de upgrades plaatsen, xxl, dat lukt nog. Maar als je dan weer naar de bouwknecht gaat, probeer dan eens i.p.v. in de zoekfunctie opnieuw de naam van de boom in te tikken (of stal) gewoon te klikken op ‘upgrades’, en ze verschijnen weer. Hier gaat het in ieder geval toch zo.

Borkie vindt dit leuk.
  8. Borkie

Ja, heb het uitgeprobeerd... dat werkt. Maar ik heb vanavond een aantal malen hetzelfde gedaan met de bouwknecht en een enkele keer laat ie de selectie wel staan. In mijn beleving hapert er dus iets. Waarom een enkele keer wel en meestal niet?
    Ik zou het toch graag weer zoals een paar weken geleden zien. Ik vraag om een selectie en die selectie blijft, totdat ik om een andere selectie vraag...

9. -Coco1968-

1-malig of ook wanneer je al op upgrades hebt geselecteerd? Ik heb de indruk dat een nieuwe toets helpt voor het re-activeren van de keus, dus ook de toets upgrades. Ik kan dat verder niet uittesten. Voorlopig weer klaar met knechten. Die gebruik ik alleen maar voor de kwartveldjes en wat ik er dan meer mee kan is mooi meegenomen.
    En ja, een paar weken geleden dan zette ik ook met de hand de gewone reuzenstallen neer en dan met de knechten de oranje erover, maar doordat die afwisseling niet meer werkt, heb ik die nu ook maar met de hand erop gezet. Met de hand blijft de keuze gelukkig gewoon staan. En alle extra handelingen die je moet doen voor de knechten zijn dan net zoveel als gelijk even met de hand die stallen erover zetten.
    Dus is de bouwknecht alleen nog handig voor het verwijderen van de kwartveldjes.

Borkie vindt dit leuk.
  10. simmeke54

simmeke54 Grote forummeester

Het is eenmalig. Stal of boom selecteren en plaatsen, upgrades selecteren en plaatsen en voor het plaatsen van de 'kleinere' upgrades, opnieuw selecteren.

Borkie vindt dit leuk.
  11. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Maar dat is toch nu veel omslachtiger als dat het was :eek:

Ik tikte bv ..konijn in en hups alles van de konijnen stond in het scherm ...kon zo heel snel alles in 1 keer plaatsen..
    Dat is nu niet meer zo ...:(

Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  12. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Het is mij ook al een tijdje opgevallen en dacht dat het een bug was, ik vind het heel irritant en zeker als het bewust gedaan is, misschien toch eens naar de spelers luisteren i.p.v. zelf dingen verzinnen daar in Hamburg:p

Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  13. Corrieveen

Corrieveen Oudgediende

Ik vind het ook behoorlijk irritant. Toch is er wel een iets snellere manier, tenminste bij mij. Wanneer je met de bouwknecht een upgrade wil plaatsen over de gewone stal en je krijgt een leeg scherm (zoals Borkie hierboven uitlegde) druk je op het tabblad 'alles' en dan verschijnen de upgrades weer. Gaat net iets sneller dan de naam opnieuw invullen. Het blijft een stap extra, dat wel natuurlijk!:sleepy:

Borkie vindt dit leuk.
  14. -Coco1968-

Dus het is wisselend tussen de tabbladen alles en upgrades, of iedere keer een letter toevoegen aan de zoekterm. Dat zijn de beste oplossingen voor de achteruitgang van de knechten. Ik hoop dat het een tijdelijke oplossing is, dat er gekeken wordt hoe knechten zo optimaal mogelijk hun werk kunnen doen ipv dat knechten slechts iets toevoegen aan wat je zonder knechten kunt.

Borkie vindt dit leuk.
  15. Borkie

Er is waarschijnlijk met het onderhoud iets verbeterd... mijn selectie blijft nu staan als ik met de bouwknecht stallen plaats en daarna de upgrades... gelukkig:D
    Ben nog niet 100% tevreden, omdat nog niet alles terug is bij het oude:oops: maar dit is iig een verbetering. Of het terug komt bij het oude, weet ik dus niet... waarschijnlijk niet volgens de opmerking van Ron in mijn vorige topic genoemd in post 1 van dit topic.:cry:

Iets wat mij ook nog is opgevallen de laatste tijd, maar wat dan volgens mij bij de verandering hoort die Ron benoemde in mijn vorige topic, is dat als ik handmatig iets verwijder ik daarna niet direct naar de knechten kan. Ik moet dan eerst bovenin het scherm de aanduiding van de Multitool wegklikken. Dat was ik eerder niet zo gewend...:(

16. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Even een misverstand wegwerken.
    Er is géén daadwerkelijke verandering gedaan aan de knechten of het sorteer-mechanisme.
    Door het ontbreken van een initialisatie ontstonden totaal verkeerde sorteer resultaten, met zelfs dingen van buiten de gekozen categorie.
    Wat men heeft gedaan is dat zoekveld wel initialiseren zoals het in een normaal sorteerprogramma hoort.

Met de multitool heeft fit al helemaal niets van doen.

Wat wel of niet blijft moeten we even afwachten, de wensen staan genoteerd en zullen tezijnertijd beoordeeld worden.

Borkie, -Coco1968- en simmeke54 vinden dit leuk.
  17. Borkie

Bedankt voor je reactie, Ron! :) Ik wacht af...:music:
    Sluit wat mij betreft het topic maar...;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.