zoek functie

Discussie in 'Overig archief' gestart door Lieve, 28 April 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieve

Lieve Halfgod

Het zou handig zijn als ze de benamingen hetzelfde houden als in het spel
    BV in het spel noemt de quest Het griezelige arboretum, dat vind je hier nergens terug
    Want hier noemt het dan Griezelig arboretum
    Je zoekt je eigen een aap voor je het vind

farmermikkie en Sintra98 vinden dit leuk.
  2. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Wij altijd ons best om de benamingen correct te hebben.
    Soms echter is een naam fout, zoals bij XL en XXL bomen waarbij de vertaler de toevoeging voor de naam heeft staan. Wij vragen dan een naamswijziging aan en melden de goede naam in de faqs.

Andere keer kan het gebeuren dat wij de correcte naam overnemen, zoals hier, maar dat collega’s in het buitenland een algemene wijziging aanvragen. Dan wordt in het Engels de naam aangepast en gaat de automatische vertaling mee. Daarvan krijgen wij geen melding want daar zijn wij niet bij betrokken.
    Zoals hier waar origineel géén lidwoord stond en nu wel.

Voor het zoeken maakt dat eigenlijk geen verschil.
    Ik heb zowel in het spel als op het forum gezocht op ‘griezelig’. Zie plaatjes.

IMG_3967.JPG

IMG_3969.JPG

Zoeken op het forum is altijd wat lastig. Die zoekfunctie is beperkt. Gebruik één woord.
    Daarom kun je hier het beste zoeken in de sectie waar je de uitkomst verwacht. Hierboven deed ik dat in de sectie Spelfaqs.
    Bij de zoekslag op griezelig vanaf de voorpagina kreeg ik 23 pagina’s met resultaten. Dat is teveel om te vinden wat je zoekt.

Sintra98 vindt dit leuk.
  3. Lieve

Lieve Halfgod

Vind het wel leuk dat je op "griezelig" zoekt maar zo noem de quest niet het is "Het griezelige arboretum", plus bij index pakhuizen zou een verwijzing kunnen staan
    en dan 23 pagina is nog veel om door te zoeken en vlug overgezien
    Op de farm had ik geen probleem wou alleen informatie omdat in de 5/5 opgave arboretum een 2 stond bij de opbrengst en ik die tweede niet vond en voor ik daar vragen ging over stellen wou ik informatie
    Nu blijkt dat het gewoon is dat je tweede quest kunt beginnen
    Maar toch dank voor de informatie want er zal ook wel wat tijd ingekropen zijn

Heb juist uitgeprobeerd en ik krijg maar 10 pagina's sta wel op pagina 6

Laatste bewerkt: 28 April 2019
  4. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Het forumprogramma is zoals het gekocht is, de zoekfunctie neemt alleen het eerst ingetypte woord mee dus in dit geval “Het” en daar kan het niks mee, komt te vaak voor.

Als je griezelige intypt zul je inderdaad wel minder zoekresultaten krijgen. Maar ik probeer altijd de kortste vorm want ik weet immers niet of het goed gespeld is.

jolanda13 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.