Zaai ring bovenaan scherm .....

Discussie in 'Help archief' gestart door jobi9, 10 September 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jobi9

    jobi9 Forumleerling

    Sinds vanochtend (of misschien zelfs al gisteravond) heb ik moeite om mijn bomen en akkers die bovenaan het scherm staan te oogsten.
    Ik kon daar eerst gewoon dubbelklikken (voor het oogsten) en nu staat dan het pijltje van mijn muis precies tussen de oogsticoontjes (van midden en buiten de ring) in en oogst dan niet.
    Dit ben ik wel gewent van paar akkers onderaan het scherm maar bovenin niet tot nu.

    Vroeg me af of ik de enige ben die dit heeft.....:(
     
  2. RonSchoof

    RonSchoof Levende forumlegende

    Voor zover mij bekend is er niets veranderd aan de zaairingen.

    Zou het kunnen zijn dat je in je spelscherm hebt ingezoomd? Want de cursor zoomt niet mee dus die wordt relatief kleiner en komt dan juist bij de randen wat verder af van het centrum van de ring.
    Dus misschien helpt het om bij Beeld-->In- en uitzoomen te kiezen voor herinitialiseren zodat de originele verhouding weer wordt weergegeven.
    Aan de onderkant en de zijkant staat de ring altijd wat mis omdat er te weinig ruimte is maar boven zou dat niet moeten.
     
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nee, ik heb daar ook last van. En ook de zijkanten. De ring is aan alle kanten iets meer het speelveld ingegaan, waardoor ik de bovenste rij bomen net met de bovenste oogstknop kan oogsten, maar de boom er schuin onder zit tussen beide in. Volgens mij is het precies tegelijk veranderd met de bonenstaakrij, dus bij de laatste bugfixes.
    Terugzetten naar de oude instellingen zou erg prettig zijn.
     
  4. jobi9

    jobi9 Forumleerling

    Nee scherm is niet ingezoomt. Bovenaan staan 2 vierkantjes (dus dat scherm staat op zo'n grootst)
    en onderaan staan gewoon 100 % zoals normaal......
    Nu moet ik zeggen dat ik niet weet waar ik "Beeld-->In- en uitzoomen" kan vinden in mijn computer
    (werkt met windows vista?) maar ga vanmiddag na mijn werk wel op zoek.
    Maar zou wel raar zou dat mijn comp uit zichzelf scherm anders zet?

    Hé blij dat ik nog net dit ff lees...:)
    Je kan het vooral bij de mesthoop goed zien daar staat bij mij een boom (wel meer dan één) maar als je daar dubbelklik geef ik 'm suzimest.......
     
  5. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    als ik een boom aanklik bovenin dan verdwijnt de tekstballon bijna helemaal buiten scherm
     
  6. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    o_Ok ik heb last van enige verschuiving van de zaairing.. zo kon ik bijvoorbeeld mijn uilen rap loslaten door twee keer te klikken. Dit gaat nu niet meer omdat de ring zo is verschoven dat de muis precies tussen de twee oogstopties in valt.

    Maar.. ik weet niet of iedereen een recente update van de flashplayer heeft gehad? Ik hier (draai Linux) wel dus het zou natuurlijk ook kunnen dat dát de oorzaak is?!
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Levende forumlegende

    Dankzij extra informatie heb ik nu goed gezien wat er aan de hand is.
    De informatiebalk van de zaairing heeft in de nieuwste flashplayer een vaste afstand boven de zaairing.
    Daarom kun je de gegevens nu ook zien als je onderaan op een akkertje of boom klikt.
    En inderdaad is bijkomend effect dat aan de zijkanten en bij de allerhoogste velden de zaairing niet meer op het veld zelf gecentreerd is.

    Ik ga daar wel melding van maken echter het zijn conflicterende belangen dus over de uitkomst durf ik niet te gokken.
     
  8. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Hoi Ron

    Op deze boerderij heb ik er geen last van. Heb niet de nieuwste flashplayer erop (klik altijd op herinner me later :oops: of dit zou automatisch moeten gaan maar weet dat van de flashplayer dit niet zo is)
    Dus wel raar dat ik bij jobi9 het wel heb en hier niet. Wordt op dezelfde computer gespeeld en met zelfde internetbrowser (IE) ?

    Kleine toevoeging kan hier als ik op één van de bovenste akkers (boom) klik nu de info balk bijna niet meer zien (valt boven uit het scherm, niet dat ik dat erg vind overigs maar dacht meldt dit er nog even bij)
     
  9. RonSchoof

    RonSchoof Levende forumlegende

    Als je, zoals je schrijft, niet de nieuwste flashplayer gebruikt kan het inderdaad zijn dat de nieuwe instelling een (deel)commando bevat dat onbekend is waardoor er niet consequent op wordt gereageerd in de weergave.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.