Wordt de laatste anderhalf uur uit forum gekegelt.

Discussie in 'Help archief' gestart door vanDijk1970, 4 Augustus 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Goede middag,

    Ik wordt (zoals de topic naam al vermeld) vandaag al meerdere keren uit het forum scherm gekegelt, terwijl ik (zeg) elke 5 minuten op het forum kijk. Het spel is wel gewoon al die tijd online btw.

    Ik heb de browser (chache, cookie's en geschiedenis ed.) al eens op geschoond vandaag en uit- en daarna opnieuw ingelogd, maar niks blijkt te helpen.

    Hopelijk kan iemand (zonder al te technische uitleg) m'n probleem op te lossen.

    Het klinkt misschien vreemd, maar het laatste half uur kan ik zonder (hierboven omschreven) probleem bij het forum online blijven.

    Laat zo nodig deze topic maar even open, want ik weet niet of het later vandaag nog eens gebeurt.

    Bvd in ieder geval.
     
    Laatste bewerkt: 4 Augustus 2020
  2. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Of het bij mij ook zo snel is weet ik niet. Ik was na 14.00 uur naar het forum gegaan en was steeds aan het schakelen tussen de post van het nieuwe event en even via facebook wat doorgeven aan mijn zus. Wil nu net naar de startpagina van het forum gaan en ik was ook uitgelogd.
     
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ben er ook een paar keer uit gegooid. Ik weet dat je na een tijdje (half uurtje, uurtje?) niet actief te zijn geweest automatisch wordt uitgelogd maar dit ging echt veel rapper. Zeg maar dat ik (opnieuw) inlogde, een post tikte, en die post al niet meer kon plaatsen omdat ik alweer was uitgelogd. En nee, ik typ niet langzaam xD
     
  4. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Half uur als ik me niet vergis. En die 5 minuten moet je ook niet op de seconde nauwkeurig nemen, maar in ieder geval wel meerdere keren in dat (volgens mij) half uurtje.

    Ik weet niet of dit BP qua extra aanvulling op de hierboven genoemde feiten, maar het probleem treed steeds op als ik van home pagina naar topic en omgekeerd.

    Nadat het (ongeveer) 2 en half uur goed ben ik er net weer van het forum verwijderd.:mad:>:(

    Vanavond had ik er ook al weer 1 keer last van namelijk.

    Mocht het geheel via support gemeld moeten worden dan hoor/lees ik het ook gewoon graag.
     
    Laatste bewerkt: 4 Augustus 2020
  5. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Ik zit denk ik nu net 5 minuten of het forum, wat posten aan het bijlezen en dus steeds schakelen tussen de pagina's. Ben nog niet eens een half minuutje bij die laatste, klik ik home aan en ben uitgelogd.
     
  6. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    En JA hoor; Forum is weer is online gezet. Fijn dat er ook eens een reactie van een mod komt op dit probleem, want zoals hierboven te lezen ben ik niet de enige.
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Behoudens twee (of misschien drie) meldingen op dit forum zijn er nergens meldingen over een storing op het forum.
    Dat duidt er dus op dat het individuele storingen betreft.

    Ik wil best meedenken over waar dat aan ligt, maar dan moet ik wel gegevens hebben (zoals altijd) aangaande internetprovider, operatingsystem (en versienummer) browser (en nummer). Anders kan ik ook niet zoeken.
     
  8. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Ik kan je alleen de provider naam geven ZIGGO van de andere dingen heb ik geen verstand laat staan dat ik weet te vinden.

    Ik weet niet of dit iets verder helpt, maar ik speel via Chrome
     
    Laatste bewerkt: 5 Augustus 2020
  9. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Ziggo is je internetprovider
    Chrome is je browser

    Als je bij Chrome naar de de drie streepjes rechts boven gaat krijg je het menu en kun je daar klikken op “Informatie over Chrome”
    Dan krijg het versienummer.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  10. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Versie nummer is: 84.0.4147.110 (Officiële build)

    Tenminste dit staat er vermeld bij de versie (ook het gedeelte tussen haakjes.)

    En voor het geval User: vanDijk1970 en ID nr. 55256014

    En het is een Acer Chromebook 514 in mei 2020 gekocht.

    Waar vind ik operatingsysteem (en versie nummer) waar je bij reactie #7 om vraagt?
     
    Laatste bewerkt: 5 Augustus 2020
  11. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Hmmm...

    Ik wijs niet graag naar anderen maar ik heb de Chromebook support er op nagekeken en die geven zelf als veel voorkomende oorzaak een tekort aan cacheruimte tijdens het gebruik. Dat zit zo: omdat de internetverbinding tegenwoordig heel snel is, wordt in het dagelijkse gebruik meer gebruik gemaakt van cachen tijdens de verbinding.We zien vaker een intern geheugen van 64 MB op de chromebook.
    Dat betekent dat twee of drie grote websites/spellen tegelijk uitvoeren een probleem geven. De processor kan het niet aan.
    Nu is het forum geen grote afnemer, maar het spel beslist wel. 0ok FB en Instagram vreten geheugen.
    Als gevolg daarvan kan de proccessor besluiten de kleinere website te sluiten om de grotere website te behouden.

    Het advies van chromebook is om bij crashes op kleinere websites zelf de grote pagina’s te sluiten.
    Of in elk geval zoveel mogelijk websites die je niet gebruikt te sluiten.
    Daar word je niet vrolijker van natuurlijk, en ik kan niet garanderen dat het werkt. Maar het iets dat je kunt uitproberen.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  12. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Dank in ieder geval voor de moeite Ron, en sorry dat ik bij reactie #6 een beetje uit m'n bol schoot. Fb en instagram gebruik ik sowieso niet.

    Wat mij betreft er maar een slotje op en mocht toch nog een keer voorkomen (wat ik niet hoop natuurlijk) zoek ik deze topic zo nodig op voor je informatie.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  13. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Geen punt.
    Je kan in elk geval eens kijken welke (vooraf startende taken) er allemaal bij het starten worden geopend die op de achtergrond meelopen. In elk geval je virusscanner (doorgaans geen heel groot programma), vaak Office365, mogelijk CCleaner. In de loop der tijd worden dat er steeds meer.
    Vraag je af of deze echt noodzakelijk zijn oftewel of los starten als je ze gaat gebruiken niet handiger is.
    Daarmee kun je de overload al aanzienlijk verminderen.
     
  14. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    De CCleaner had ik wel op de vorige laptop, maar ja die begaf het op een gegeven moment.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  15. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Google Chrome is up-to-date
    Versie 84.0.4147.105 (Officiële build) (64-bits)

    Internetprovider is KPN en browser is windows 10 Home

    Dit zijn de gegevens die ik heb/krijg.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.