Wisselwerking tussen handmatig en met knechten werken...

Discussie in 'Help archief' gestart door Borkie, 28 Oktober 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Het is mij opgevallen dat als ik op de knechten klik en met het zoekscherm bepaalde bomen of stallen zoek om te plaatsen... die vervolgens plaats en daarna handmatig die bomen of stallen een beetje verplaats (ben wat autistisch aangelegd wat indeling betreft en het dus niet altijd eens met waar de knechten ze plaatsen...xD)... daarna weer terug naar de knechten... maar dan is mijn selectie van het zoekscherm wego_O Het woord staat er dan nog wel, maar hij selecteer niet! Ik moet dan het woord deleten of backspacen (nieuwe werkwoorden...:music:), opnieuw het woord intikken en dan krijg ik mijn gevraagde selectie weer. Ik vind dat een teruggang in speelplezier en erg omslachtig:wuerg:

Dit was eerst niet zo. Ik kon van de knechten naar handmatig en terug naar de knechten... mijn zoekscherm en selectie werd dan gehandhaafd, zowel bij de knechten als bij handmatig. Die waren wel verschillend, maar dat vind ik logisch omdat het twee verschillende werkmethodes zijn en ik soms bij de knechten iets anders zocht dan bij handmatig...:p

En vandaag bij het ombouwen van mijn velden, gebeurt het soms ook als ik alleen maar met de knechten werk. B.v. met het plaatsen van kamelenstallen tik ik het woord "kamel" in en plaats de stallen... vervolgens ga ik terug naar de knechten voor de upgrades, maar is mijn selectie weg en moet ik het woord "kamel" verwijderen en opnieuw intikken...:cry:

Dit is mijns inziens nadat er onderhoud is geweest n.a.v. de "aanvallen"...:(
    Ben ik de enige die dit heeft opgemerkt of mss is het alleen bij mij zo?:oops:
    Ik lees graag jullie reacties of een verklaring van de mods...:D

Edit: O ja... ik moet ook eerst de multitool weer uitzetten, voordat ik op de knechten kan klikken. Dat was eerst ook niet zo...

Laatste bewerkt: 28 Oktober 2017
  2. Catje78

Catje78 Forum-ambassadeur

Ik heb even getest op mijn eigen account, maar bij mij lijkt het nog te werken zoals jij ook beschrijft... als ik heen en weer ga tussen handmatig en knechten neemt hij mijn woord niet mee.
    Zou je toch eens stiekem kunnen schonen en kijken of het dan nog steeds zo is?

Wat wel zo is, is dat het woord blijft staan als ik heen en weer ga tussen Baha en Farma bijvoorbeeld bij de knechten.

Borkie vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat heeft Borkie ook beschreven. Maar dat is niet waar het om gaat. Het gaat erom dat terwijl het woord wel blijft staan de selectie weg is.
    Dus zoals Borkie omschrijft: Ze selecteert op kamelen, plaatst die met de bouwknecht, verplaatst ze daarna handmatig, en wanneer ze dan de upgrades erop wil zetten, of door het verplaatsen ruimte heeft gecreëerd voor nog een stal, dan is ze de selectie kwijt terwijl dezelfde zoekterm nog wel ingevuld staat.

Borkie vindt dit leuk.
  4. Borkie

Dat had ik natuurlijk al ff stiekem gedaan...:inlove:, maar helaas...:cry:

Krek!;)

5. -carrie57-

-carrie57- Forumkenner

Hier precies hetzelfde. Zowel met de bomen als met de stallen. De upgrade is na het plaatsen van de basisstal of -boom niet meer zichtbaar bij de tab alle. Alleen als je de tab upgrade indrukt wordt deze weer zichtbaar. Dit was eerder niet zo.
    Bij mij is dit alleen als ik met de knecht probeer upgrades over basis bomen/stallen te plaaten. Handmatig blijft alles wel zichtbaar.

Laatste bewerkt: 28 Oktober 2017
    Borkie vindt dit leuk.
  6. Borkie

Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd... heb de tab haast altijd op "alle" staan. Maar dat betekent nog steeds een extra handeling, die ik eerst niet hoefde te doen...

7. -carrie57-

-carrie57- Forumkenner

Klopt.

Borkie vindt dit leuk.
  8. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Voorheen was er slordig geprogrammeerd.
    De zoekfunctie werd niet geïnitialiseerd als er gewisseld werd tussen handmatig en knechtmatig zoeken.
    Dat had soms ongewenste bij-effecten en op die manier is het ontdekt en is het initialiseren van de module gecorrigeerd.

Jammer dat dat voor jou net slechter uitpakt in je manier van werken, maar helaas is dat niet te verhelpen.

Borkie vindt dit leuk.
  9. Borkie

Bedankt voor je reactie, Ron. Het went wel weer...;)
    Mijn nieuwsgierigheid is bevredigdxD dus draadje mag wat mij betreft dicht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.