Wel of niet mentor.

Discussie in 'Overig archief' gestart door Tuintje57, 7 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuintje57

Tuintje57 Forum-expert

Ik snap iets niet.
    Er is geen melding geweest dat ik mentor zou zijn geworden, maar toen ik gisteren toevallig keek kon ik kuikens gaan zoeken, alleen ik krijg geen kuiken toegewezen. Wat klopt er niet, kan iemand mij daar een antwoord op geven.

2. enk52

enk52 Levende forumlegende

Er zijn meer mensen mentor geworden daarom kan het wel geruime tijd duren voor er een kuiken beschikbaar is dus ik zou het nog even afwachten.

3. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik kreeg een berichtje in mijn postvak (duifje) van de afzender SYSTEEM, dat ik mentor was geworden. Heb je die niet gekregen?
    Als ik een nieuw kuiken zoek, en er is er geen beschikbaar, krijgt het ei een warmtelamp. Heb jij die warmtelamp wel? Dan is het wachten tot er een nieuw kuiken beschikbaar is.

4. Tuintje57

Tuintje57 Forum-expert

Maar waarom heb ik daar dan geen melding van gekregen. Als ik niet toevallig had gekeken zou ik het nooit hebben geweten.

Ja, er staan wel warmtelampjes boven het kuiken.

5. sanneman1969

sanneman1969 Regelmatige auteur

Ik heb vanaf het begin aangegeven mentor te willen zijn maar ik ben het nog steeds niet..... Ik weet niet waar de hik zit

6. farmermikkie

Misschien heeft het met het level te maken? Om je een idee te geven, ik speel met 3 accounts, die de afgelopen maand alle 3 mentor geworden zijn. Ze zitten in level 96, 97 en 98. Ik weet niet in welk level jij zit.
    Ik vind het nogal onduidelijk dat spelers zich vanaf level 40 kunnen aanmelden als mentor, terwijl level 40 in mijn ogen niet hoog genoeg is om mentor te zijn, en ik ook niet geloof dat spelers in zo'n laag level worden toegewezen als mentor.

7. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Het mentorsysteem is dik anderhalf jaar geleden afgeschreven. Dat is toen ook gemeld.
    Er wordt (ook nu niet) geen onderhoud meer op gepleegd. Het is op sommige punten te verweven met spelmodules dat het niet zo maar uitgeschakeld kon en kan worden.
    Maar er zouden geen nieuwe mentoren worden toegevoegd aangezien er geen ondersteuning is.

Omdat het spel ca september crashte heeft een programmeur een cache geleegd waarin onder andere de patches op de module zaten, de stop op nieuwe mentoren, en het filteren van niet spelende kuikens.
    En deze patches zijn definitief verloren gegaan zodat het lijkt of het mentorsysteem weer bloeit.

Dat is dus niet de werkelijkheid.
    Ja spelers kunnen mentor worden door zich aan te melden (ook de hele wachtlijst werd gewist).
    En ja nieuwe spelers kunnen kuiken worden.
    Maar omdat de originele problemen zich direct weer voordoen neemt het plezier voor de bestaande mentoren extra af.

De enige reden dat het systeem niet is afgekoppeld is omdat afschakelen net zoveel maanden programmeren gaat kosten als het bouwen van een nieuw mentorsysteem.
    En de tijd die daar aan besteed zou moeten worden zou ten koste gaan van nieuwe ontwikkelingen.

Onderhoud wordt er verder niet op gedaan, het systeem draait zoals het draait en dat is het.

Sorry voor de mensen die juichen dat ze net mentor geworden zijn, maar mooier kan ik het niet vertellen.
    Waarbij ik trouwens alleen maar samenvat wat er in de afgelopen twee-en-een-half jaar over is bekend gemaakt.

Ik verplaats dit draadje naar de Speakers Corner want het is allang geen vraag met een antwoord meer.

stien56 vindt dit leuk.
  8. farmermikkie

Dank voor je reactie. Dit was mij wel zo ongeveer bekend.
    Mijn reactie op sanneman ging meer over de vraag welke speler wel of niet nu wordt toegelaten.
    Ik vind het trouwens heel leuk dat ik nu ben toegelaten als mentor. Ik juich daar wel degelijk om, ik vind het leuk, het is fijn voor de kuikens, en het geeft ook nog leuke kadootjes. Prima. Inderdaad, regelmatig een niet-actief kuiken, maar dat neem ik voor lief.

9. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Wat mij betreft mag je de betreffende programmeur ook bedanken. Het systeem zal dan niet optimaal werken, en het is jammer dat we rode kuikens krijgen die niet van plan zijn om weer in te loggen. Maar dat iedereen nu mentor kan worden in plaats dat een groepje die bevoorrechte positie heeft, ben ik heel blij mee.
    o_Ok al was ik zelf 1 van die bevoorrechte spelers.
    Volgens mij werkt het systeem voor de kuikens behoorlijk goed. Het idee vind ik nog steeds leuk en goed. En spelers die het mentorschap op deze manier niet leuk vinden, kunnen zelf stoppen met mentor zijn.

10. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Daar kan dus niemand je antwoord op geven. Het gaat volstrekt willekeurig.

farmermikkie vindt dit leuk.
  11. richardjb1963

richardjb1963 Forumleerling

Hallo allemaal ik ben sinds kort mentor maar waar kan ik iets vinden over wat Mentor in hou?.
    Ik wil best mentor zijn als ik wist wat ik moet doen en wat ik niet moet of kan doen ? .
    Kan iemand mij dat eens uitleggen, of beter nog waar kan ik er over Lezen van hoe en wat ..!

Groetjes van mij Richard ( MENTOR )

12. .Fisherman.

.Fisherman. Levende forumlegende

HofvanDromen vindt dit leuk.
  13. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Hier heb je een linkje over de kuikenschool...Mentor zijn houdt in principe in dat je nieuwe beginnende spelers op weg helpt en wegwijs maakt in het spel...hoe je dat wil doen is aan jou...

Oh hahaha Fish heeft het linkje al voor je neergezet....succes met je Mentorschap

.Fisherman. vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.