Weggeef Actie

Discussie in 'Overig archief' gestart door druikel, 4 December 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nuestra59

nuestra59 Gevorderde

als er een ruilactie weer komt zou ik graag mee doen met de stallen ruilbeurs en bomen gr nuestra59

2. druikel

druikel Forumleerling

nee ik ben mijn topic begonnen met bv eens in de 3 maanden!
    het is nou eenmaal zo dat je veel boerenrad tickets)partytickets) scoort bij verschillende events
    en wat win je daar meestal?

juist stallen......
    dus eens in de 3 maanden wat stallen weggeven is toch niet zo gek?

3. haughthy9846

haughthy9846 Forumbewoner

eigenlijk heeft iedereen hier wel een punt maar zoals ron zegd dingen kruh=jgen zonder er iets voor te doen ben ik het wel mee eens heb 2 accounts en bv heb op 1 1 laadbloem over maar kom die net op andere tekort ga hem niet daarheen sturen maar probeer hem met ruilen te krijgen lol in het spel is voor mij met weinig echt geld alleen voor de knechten alles bij elkaar te schrapen

4. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Blijft nog de vraag hoeveel je cadeau wilt kunnen doen voor niets.
    Spelers die in het ruildraadje aangeven dat ze net begonnen zijn, krijgen nu regelmatig meer dan 50 stallen/bomen. Ik ben best wel van dat aantal geschrokken. Het gaat er niet om dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, maar dat een groot deel van het spel ondertussen draait om de bijzondere bomen en stallen. Sommige spelers hebben daarvan aantallen die ze nooit op het veld zetten, andere hebben er geen 1. Daarnaast hebben de jarenlange spelers ondertussen zoveel rode en roze stallen dat de oranje bijna niet meer uit de stal komen.
    Met een cadeaudraadje, zoals Thea dat aangeeft, met een maximum van 3 of 5 bomen/stallen, kunnen veel meer beginners iets krijgen. En dan het volgende ruilevent weer. Er wordt nu regelmatig geroepen wel te willen ruilen of cadeau te willen doen, en er zijn nu ook spelers die daar een lijstje van bijhouden en dat cadeau doen met een ruilevent.
    Ik zie het pushen van zo'n draadje dus ook niet zo. Maar juist meer een aardige verdeling als er geen spelers zijn die dan nog het nodige extra versturen en hun naam liever niet vermelden als gever in zo'n draadje.
    En als we dan 2 cadeaulicenties mogen per dag in plaats van 1, zonder dat de handels- en ruillicenties verhoogd worden, of MaxMompelman stopt met de handels- en ruillicenties en geeft ook die keer cadeaulicenties, dan kunnen er inderdaad meer spelers gelukkig gemaakt worden. Misschien dan zelfs wel met de hogere stallen die je aangeschaft hebt voor de Ark en een volgende ook wel wilt laten gebruiken voor dat doel. Op dit moment vind ik cadeaulicenties te kostbaar om iets te versturen wat met BD gekocht kan worden.

En nee, huur moeten betalen omdat ik geen afstand kan doen van al mijn sieritems die ik niet meer op de velden kwijt kan, of voor de stallen die ik alleen maar opzet als dat dier toevallig in een event wordt gevraagd, zie ik niet zitten.

harm-jan70 en joeyniks123 vinden dit leuk.
  5. druikel

druikel Forumleerling

ik heb nu alweer spijt dat ik dit topic begonnen ben...

6. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Waarom? Dat is toch de bedoeling van deze pool? Brainstormen...
    Als je met een idee komt, zullen er altijd mensen zijn die daardoor aan het denken gezet worden... welke kant ze dan opgaan, is niet altijd precies wat je mss zelf in gedachten had!

Daar hoef je geen spijt van te hebben....

daisy17858, harm-jan70, joeyniks123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Venicia

Venicia Junior expert

Wat nieuwe velden lijkt mij de beste oplossing voor het inventarisprobleem ;)
    (tenslotte hebben we al die spullen niet voor niets verdiend)

8. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Misschien komt er wel iemand met een reuze goed plan waar BP en iedereen wat mee kan. Ik zeg altijd nooit geschoten is altijd mis en een plan ligt nooit klaar, dat moet geboren worden en daarna aangevuld en uitgewerkt worden.

Ik heb geen overschot, maar probeer altijd toch met een ruilevent beginnende medefarmer te helpen en iemand blij te maken en vaak krijg ik dmv het ruilen ook weer leuke dingen terug. Mijn schuur puilt niet uit en goedkoop weg doen doe ik niet, is toch echt zonde. Ik ben blij met wat ik in mijn schuurtje heb staan, maar ik heb waarschijnlijk hele andere aantallen als waar jij het over hebt. Ik probeer series te maken van 5 en dan 10 en zo door naar 15 stuks. Zo heb ik nu 12 wolven en speel nu vol overgave om nr 13 binnen te halen. Als ik nr 13 haal, dan ben ik echt reuze blij met mijn wolfje. :music:

daisy17858 vindt dit leuk.
  9. fairie

fairie Commandant van het forum

Hier wil ik toch even op reageren. Mijn antwoord is in het algemeen bedoeld en niet als aanval.
    Ik speel op een paar maanden na vanaf het begin maar ik heb maar iets van 3 roze stallen en 2 rode stallen. Oranje stallen heb ik wel wat meer maar ook nog lang niet van alle dieren. Toen ik de 2 questen speelde voor de stallen had je de + en de ++ stallen. De oranje stallen die ik nu heb zijn stallen die je in questen vrij kon spelen en wat je eventueel kon krijgen aan het rad en met de trein en een enkele keer van de TG die je met de bioscoop kan verdienen. Het valt mij vaker op dat er spelers zijn die ervan uitgaan dat als iemand langer speelt dat die maar alles heeft. Ik speel alles in het spel vrij met events en de vaste questen voor zover ik de dingen zelf kan verbouwen of maken. De nieuwste bomen en stallen heb ik ook nog niet. Ik heb dus wel dingen om naar uit te kijken. Met het ruilevent geef ik ook wel eens dingen waar ik genoeg van heb aan spelers die het goed kunnen gebruiken. Zelf vragen heb ik geloof ik 2x gedaan. 1x duurde het erg lang voor ik iets met iemand kon ruilen en 1x heb ik van niemand een reactie gehad. Ik hou het wel op de events waar ik met een beetje geluk deze dingen vrij kan spelen. Alle dingen die ik in mijn voorraad heb staan die staan daar goed. Dat stoort mij niet. Ik heb eerder als idee voorbij zien komen dat er spelers zijn die een extra TAB willen hebben om daar hetgene in te zetten wat voor hun overbodig is. Dit zou dan voor deze groep een goede oplossing zijn.

Om verder te gaan met het onderwerp van dit Topic kan ik me wel voorstellen dat er spelers zijn die dit makkelijker vinden. Als ik het goed begrepen heb staat dit topic dan altijd open en is er een lijstje waar in staat wie wat met wie ruilt. Met het ruilevent is er alleen tijdelijk een topic open en moet je op dat moment ook nog maar afwachten of er iemand is met wie je kan ruilen. Wat Coco opperde om bijvoorbeeld 2 licenties per dag te krijgen i.p.v. vind ik ook een goed idee. Dan kan je toch wat meer spelers helpen en in mijn ogen zal dit ook niet echt ten nadele komen van dit spel.

Marianne632 vindt dit leuk.
  10. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Sorry, omdat ik niet zo goed tegen de teleurstellingen van het gokken kan, koop ik vrijwel nooit stallen of stekjes. In al die jaren maar een paar keer gedaan. Daarom bega ik inderdaad vaak de fout om te denken dat spelers die net zo lang spelen ongeveer hetzelfde hebben. Maar door de opmerking in het ruildraadje dat ik nog niet aan roze stallen ruilen toe ben, al blij ben dat ik rode heb om te ruilen, kreeg ik prompt een roze stal. Ik vergeet soms hoe erg ik verwend wordt. Niet dat ik veel roze stallen heb, ik had het geluk om de benodigde ezel voor soep en vrienden uit het rad te krijgen en heb daar dus een roze stal en werkplaats vandaan en de roze eend bij de koekoeksquesten waar ik nog geen enkel sieritem uitgehaald heb, en de roze kalkoen uit de mysterieuze stallen.
    De rode stallen heb ik uit het partyrad, de mysterieuze stallen, de zeppelin en via het ruildraadje. Ik vraag er niet om, ik reageer op aanbiedingen die ik de moeite waard vind.
    Zo ben ik ook aan de oranje stallen gekomen. En als jij laat weten van welk dier je nog geen oranje stal hebt, krijg je er eentje van mij.

Het idee van de topicstarter was niet om te ruilen, maar om een grotere mogelijkheid te hebben om andere spelers iets cadeau te doen.
    Het draadje waar Thea het over heeft, gaat er ook om dat je bereid bent iets cadeau te doen. Dus precies zoals ik je nu aanbied om aan te geven welke stal je nog geen oranje van hebt.

Ik ben het dus niet eens met Ron dat het pushen in de hand werkt wanneer er openlijk een lijst van komt op het forum. En ook niet dat jij alles voor niets wilt op het moment dat je bereid bent in zo'n draadje te posten welke oranje stallen bij jou nog wel erg welkom zouden zijn.

harm-jan70 en joeyniks123 vinden dit leuk.
  11. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Stuur mij ook met het ruilevent een duifje dan kijk wat ik voor je heb

12. fairie

fairie Commandant van het forum

Ik ben het helemaal eens met je over het idee van de topicstarter. Dat heb ik in mijn vorige berichtje al neergezet. Als er dan 2 licenties zou komen i.p.v. 1 wat je voorstelde dan werkt het in mijn ogen ook niet ten nadele van het spel. Dat vind ik dan ook niet onder pushen thuishoren. o_Ok ben ik het met andere spelers eens dat veel van de dingen die je hebt je al gekocht hebt. Enerzijds met BD en anderzijds met TG. Dit kan dan via de verdiende TG zijn uit de bioscoop en er zijn genoeg spelers die het voor echt geld kopen. Om dan een bijdrage te gaan vragen voor opslag of verkoop daarvan vind ik dat dit er dan ook niet moet komen.

Ik vind het lief van jullie aangeboden, maar daarvoor heb ik hier niet gereageerd. Het ging mij er alleen maar om (in het algemeen) dat er spelers zijn die ervan uitgaan dat als iemand al langer speelt dat die dan (bijna) alles zou hebben. Wat ik nog mis is gelukkig niet zo veel en dat zal ik vast wel een keer via het spel nog in mijn bezit krijgen. Er zijn genoeg andere spelers die ook al langer spelen en niet zoveel hebben. Die kunnen het beter gebruiken dan mij. Ik heb gisteren nog wel gekeken en ik heb meer oranje stallen dan ik dacht. De enige die ik nog mis zijn de wasbeerstal oranje, de paardenstal maar gelukkig heb ik hiervan wel een roze een keer gehad uit de mysterieuze stallen, koekoekverblijf en een apenverblijf. Verder heb ik alleen van de allernieuwste dingen het schildpadverblijf, zwanenverblijf, zwarte wilg, jeneverbesboom, nectarineboom en de grapefruitboom nog niet. Ik zal vast wel iets van deze dingen een keer vrijspelen met de in de toekomst te winnen mysterieuze stekjes en stallen. o_Ok heb ik nog even gekeken naar de rode en roze stallen. Dit klopt beter bij wat ik in mijn vorige bericht had gemeld. Ik heb van 3 dieren een roze stal en van 7 een rode. Ik heb ook die 3 neon stallen met een event vrij kunnen spelen en als ik het goed begrijp met de speculaties kunnen we er binnenkort weer 3 vrijspelen.

Druikel je hoeft geen spijt te hebben dat je dit topic bent begonnen. Ja, er zijn minder leuke dingen neergezet maar er zijn ook positieve reacties gekomen en ook nog wat ideeën erbij gekomen.

13. Venicia

Venicia Junior expert

Misschien is het een idee om oranje en gele stallen bijvoorbeeld om te ruilen tegen rode of roze, bijvoorbeeld 5 oranje en 5 gele tegen 1 roze. Dat zou wel fair zijn want je hebt ze verdiend en kun je ze als het ware upgraden. Ik geef ook stallen en bomen weg aan spelers die niet met TG spelen of die nog niet zo ver zijn als ik, dit doe ik natuurlijk ook bij het ruilevent.

harm-jan70 en farro vinden dit leuk.
  14. jackie1954

jackie1954 Forum prof

15. nuestra59

nuestra59 Gevorderde

geef optijd een ruilevenment door en mijn man erikkoomen wil ook graag mee doen groetjes nuestra59

16. ansimon

ansimon Regelmatige auteur

En waar moet je de huur van betalen? B.d. gebruik ik om mijn tekorten voor events aan te vullen of om dieren te kopen die ik mis voor questen. T.g. spaar ik middels de bioscoop om af en toe knechten te kunnen kopen. Voor mij is dit dus geen goed plan. ;)

17. Lieve

Lieve Halfgod

@druikel tijdens het ruilevent kan je meer weggeven, dan moet je ook telkens een cadeaulicentie voor geven

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.