Wedstrijd, prijsvraag met fantasie

Discussie in 'Overig archief' gestart door OkkieTrooy, 29 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OkkieTrooy

    OkkieTrooy Teller

    Op dit moment loopt er in het kletstopic speculaasjes, een hele verhalenlijn. Sinds een paar dagen zijn diverse boeren bezig om hun fantasie te laten lopen en gezamenlijk een avontuur te schrijven over de trip naar het koraalrif.
    We amuseren ons hier kostelijk mee. Ik weet dat in andere draadjes ook af en toe iets dergelijks ontstaat.

    Zou het geen idee zijn om hier een prijsvraag of zo van te maken.

    Er zijn diverse mogelijkheden om het uit te werken, maar ik dacht aan het volgende:
    • Er komt een titel of eerste lijn van het verhaal, die iedereen dan moet gebruiken Of mogelijk ook de laatste zin.
    • 4 boeren per verhaal. Je mag maar aan 1 verhaal meedoen.
    • Je kunt met zijn 4en beginnen, maar iemand kan ook een verhaal starten en dan afwachten tot er aansluiting is.
    • Regels over hoe vaak iedereen minimaal een bijdrage moet leveren.
    • Einddatum is bekend.
    • Er wordt gestemd op het leukste, idiootste, coolste etc verhaal.
    • Dan is er een prijs voor de winnaar. Hoeft niet echt veel te zijn, want het gaat tenslotte om de lol van het samen een verhaal maken en daar andere van te laten meegenieten.
      Kan iets zijn als suiker, GB, 5 TG, partydraai maar ook een mogelijkheid om een mok of tas te ontwerpen in de T-shirt shop (is meteen reclame voor BP), een BP tekenaar maakt een tekening/logo die bij het verhaal hoort etc. etc.
    • Om te voorkomen dat er alleen op "vriendjes" gestemd wordt, is het misschien mogelijk om het onder een schuilnaam te doen. Weet niet of dit mogelijk is, maar ik denk bijvoorbeeld aan: dat boeren een naam krijgen toegewezen voor het specifieke draadje als ze gaan meedoen

    Starttitels, opdrachten of zinnen zouden kunnen zijn:
    • Juffrouw o_Oievaar kan geen luiers meer vouwen. Hoe krijgen we nu toch nog jonge dieren?
    • De kikker wil graag kinderen maar juffrouw ooievaar vertrouwt ze niet met haar kroost
    • Schaapje wil gaan varen
    • Graaf Bracula wil van boeren vampiers maken.
    • Een onwaarschijnlijke vriendschap op de boerderij

    Lijkt me fantastisch om te zien hoeveel verschillende verhalen er ontstaan met dezelfde titel
     
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben voor, lijkt mij ontzettend leuk.
     
  3. 123Pien

    123Pien Forum freak

    Alweer een goed idee van Okkie.
    Ik ben natuurlijk ook voor..............amuseer me goed op het koraalrif.............xD
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.