wat te doen

Discussie in 'Overig archief' gestart door tineke150, 18 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Het is misschien niet de bedoeling om hier door te gaan, omdat het nu over een kuiken helpen gaat in plaats van over het probleem van niet spelende kuikens en het niet nakomen van de belofte dat iedereen mentor kan worden. Een zijsprong is zo gemaakt, en door Klaartjuh in dit geval geaccepteerd.

Ik weet niet hoeveel kerstmeel je al gemaakt hebt, maar een gierst is ongeveer 100 bd op dit moment. Je bent 5 gierst nodig voor een kerstmeel. Dat is 500 bd. Dat is dus veel meer dan wat je er na het event voor terugkrijgt.

Natuurlijk mag je zelf de volgorde bepalen waaraan jij je sterren uitgeeft. Maar met 50 sterren kun je Bahamarama vrij spelen. Verder staat daar de grote van het land en wat je daar kunt, los van je sterren. Door daar zo snel mogelijk naar toe te gaan, kun je daar meer ruimte krijgen voor een volgend event.
    In level 17 heb je al een tweede veld gehad, dus zou ik het bos daarna doen.

Wanneer je eieren onder de 100 bd kunt kopen, kun je met een kleine investering veel ep en bd en sterren binnenhalen. Fase 10 kun je dan nog bewaren voor als je met kwartveldjes en jam werkt, knechten zijn dan erg gemakkelijk. Die quest levert je dan 30 sterren op, zodat je naar Bahamarama kunt. Koeienmelk is iets duurder, maar kan op dezelfde manier, en de honing ook wanneer je eenmaal dat level hebt. Dat levert je dan ook gelijk veel gereedschap op voor een eenden of kalkoenenwerkplaats.

Als je sneller wilt levelen en zoveel mogelijk dropitems wilt binnenhalen, kun je als je langer dan 6 uur niet kunt spelen beter wel de anijs zaaien. Je bent binnen een derde van de tijd op de helft van de drops voor de eerste fase. Die zou dus wel moeten lukken, en misschien de tweede fase ook nog.

2. tineb

tineb Forumleerling

ik ga er voor, Baha is nu actief

-Coco1968- vindt dit leuk.
  3. Wofrij

Wofrij Teller

Nou moet ik zeggen dat je als kuiken ook maar bent overgeleverd aan een mentor. Je wordt verplicht een kuiken, ook als je dat niet wilt. Een andere boerderij die ik een klein poosje terug ben opgestart om te kijken hoe het begin er nu uitziet kreegineens een mentor. Nu heb ik daar nooit mee gewerkt maar gelukkig deed deze mentor helemaal niets en liet ook niets horen (ohhoh en het was nog een mod ook). Ik dacht ik wil geen mentor want die heb ik niet nodig en kiepte de mentor er dus na poosje uit. Kreeg vanzelf weer een nieuwe. Deze heb ik teruggeschreven, want die gaf heel lief allemaal stallen en bomen, en gezegd dat het niet hoeft. Kreeg ik daarna weer een mentor. Inmiddels zit ik aan zelfs de 2e Duitse mentor of in iedergeval krijg ik uitgebreide Duitse berichten. Daar reageer ik maar niet op. Het zou fijn zijn als je als kuiken ook kan aanvinken dat je er geen hoeft. Scheelt "irritaties" aan beide kanten. Ik doe niets meer met die mentoren. Ik schrijf niet terug en gooi ze er ook niet meer uit. Ik wacht dat ze zelf vertrekken en dat de volgende mentor komt die weer de balen van mij krijgt. Daarnaast staat de betreffende boerderij meestal ook in het rood omdat ik er maar af en toe even kom.

4. -Coco1968-

Ik begrijp niet hoe je achteraf vast hebt kunnen stellen dat spelers die geen tutorial hebben kunnen doen, ook geen mentor hebben kunnen worden. Die conclusie kun je alleen trekken wanneer spelers met een recentere startdatum wel mentor geworden zouden zijn.
    Misschien is er een enkele uitzondering, maar vrijwel alle mentoren zijn in 2010 begonnen met het spel.
    Ik kan me herinneren dat je destijds een level had dat bijna net zo hoog was als van de spelers die wel mentor werden. En ik kan me je teleurstelling van toen ook nog goed herinneren.
    Die teleurstelling kan ik me ook goed voorstellen. En ik zou ook graag zien dat BP weer mentoren toevoegd, en dan het liefst op een voor iedereen duidelijke manier. Zoals bijvoorbeeld iedereen die level 90 of 95 bereikt de keuze geven om mentor te worden.
    Wat betreft de begeleiding van nieuwkomers, heb je inderdaad de beperking geen angora of gewone stallen of bomen te kunnen sturen. Maar wat je aangeeft betreft op eigen kosten, denk ik dat je het mentorschap verkeerd ziet. Een ambachtsprodukt gaat bij mij ook van de eigen voorraad en burencadeaus af. Als ik mijn 5 kuikens en 3 ex-kuikens iedere dag een drop wil sturen, kom ik nooit aan mijn buren toe. Ik heb er dus gewoon 5 extra op de lijst die mijn hulp goed kunnen gebruiken.
    En ja, gemiddeld haal ik met 5 kuikens 200 punten per week. Daarvoor kan ik een wac en een ppj kiezen, die ik per week ook ongeveer verstuur. De chocopannenkoeken zijn 30 punten. Die kies ik de meeste weken naast een superbuur. En een superbuur geeft je 14 dagen lang een cadeau, vaak mest, regelmatig een uur ep, soms een wac en ongeveer 1x per superbuur een stal of boom. Variërend van een walnoot xl tot een oranje bijenkorf op het moment dat die net in het spel komt. Ik vind het helemaal geweldig dat ik ongeveer 1x per maand 12 uur knechten krijg. Daarvoor gaan de ambachtsprodukten dan wel uit mijn eigen voorraad. Op dezelfde manier heb ik na ongeveer een jaar mentorschap een draakje kunnen kiezen door een paar weken geen superbuur te hebben. Maar daarvoor heb ik dus ook echt het nodige weggegeven op eigen kosten zoals je dat zegt.
    En geen andere uitdaging dan wachten op weer een nieuw spel binnen het spel, is steeds weer voor de ene speler een reden geweest om af te haken en voor de ander om door te gaan. Zonder die ontwikkelingen zou het spel niet meer bestaan. De werkstallen, Bahamarama, het fokken, de ambachtsbuurt, ik moet er niet aan denken dat het allemaal niet zou bestaan. Bij de eerste werkstallen speelde ik nog niet, bij de andere ontwikkelingen heb ik steeds dezelfde geluiden gehoord.

5. Boer.Piet

Boer.Piet Junior expert

Coco, dezelfde situatie van Sintra geldt ook voor mij: level 93 en om de een of andere duistere reden geen mentor geworden toen dit in het spel geïntroduceerd werd. Dit geldt, vermoed ik, voor vele spelers, die in die tijd toch al behoorlijk hoog stonden of die dat ondertussen geworden zijn.
    Ben blij voor je, dat je zoveel extra cadeautjes uit het spel haalt, gefeliciteerd daarmee Maar eigenlijk interesseert mij dat niet zoveel. Het gaat erom dat er veel spelers zijn die die mogelijkheid niet krijgen. Er zijn dus spelers die om onduidelijke redenen privileges hebben en dat er door bigpoint vooralsnog niets mee gedaan wordt.

Groeten en fijne kerstdagen.

6. -Coco1968-

Die reden is niet duister, en ik heb er dus moeite mee als er allerlei duistere redenen voor aangedragen worden.
    Het idee was dat iedereen tot level 40 een mentor kreeg, en iedereen die dat wou vanaf level 40 mentor zou worden.
    Binnen een week na introductie heb ik al aangegeven dat die verhoudingen absoluut niet klopten. Om een beetje evenwicht te krijgen, zou de kuikenschool tot level 60 door moeten gaan, en zou je minimaal level 80 moeten zijn om mentor te worden.
    Veel spelers waren het er niet mee eens dat er standaard tot level 80 gewacht zou moeten worden, omdat je op level 50 ook al een prima mentor kunt zijn.
    Alle spelers konden niet tegelijk mentor worden, daarom zijn de spelers met het hoogste level, meeste tijd online, meeste vrienden en snelste aanmelding het eerst mentor geworden. Binnen een half jaar is besloten om geen nieuwe mentoren toe te voegen.
    Met als reden dat er teveel bugs in zaten, maar volgens mij ook omdat op dat moment het evenwicht was bereikt tussen aantal nieuwe spelers en aantal mentoren.
    De toenmalige producer was van plan een compleet nieuw systeem te maken waarbij mentoren/kuikens niet meer willekeurig aan elkaar gekoppeld werden en er de mogelijkheid kwam meer van elkaars boerderij te zien.
    De huidige producer heeft aangegeven dat het veranderen van het mentorsysteem te veel tijd kost en te weinig oplevert.

Met de belofte in september er in een volgende nieuwsbrief op terug te komen, ben ik het met Sintra eens dat de mentorschool thuis hoort bij de boulevard van niet nagekomen beloftes. Ik vind het ook helemaal niet leuk dat er geen nieuwe mentoren meer toegevoegd worden. Ik gun het echt alle ervaren spelers om gericht tijd en aandacht te kunnen geven aan nieuwkomers. En voor de tijd en investering die ze in die nieuwe spelers stoppen, gun ik ook iedereen een draakje en de andere voordelen. o_Ok als dat inhoud dat ik de meeste tijd maar 1 kuiken heb in plaats van 5.
    Een paar maand geleden moesten kuikens al meerdere dagen wachten op een mentor, ondertussen lijkt dit opgelost te zijn door Duitse mentoren onze kant op te schuiven. Er is dus in Hamburg wel aandacht voor de mentorschool, maar niet op een manier die ik erg geschikt vind.

Als mentor zie ik veel spelers langskomen die niet of nauwelijks op het forum komen. Zie ik spelers in het rood komen die na een aantal tips wel ongeveer dagelijks gaan spelen. Krijg ik vragen en bedankjes waardoor ik de indruk heb dat de kuikenschool zijn nut bewezen heeft.
    Aan de andere kant zie ik van de kuikens die buur geworden zijn dat ze toch allemaal na uiterlijk een half jaar wel afhaken. Dus is het de vraag of BP op deze manier inderdaad meer spelers krijgt en extra omzet genereerd. Persoonlijk zou ik het wel heel jammer vinden wanneer de mentorschool uit het spel gehaald zou worden. Maar ook wanneer besloten wordt de eerste belofte waar te maken en iedereen vanaf level 40 mentor te maken.

Ik wens jou ook prettige kerstdagen en een leuk en succesvol mentorschap in 2015.

7. Boer.Piet

Boer.Piet Junior expert

Beste Coco,
    je vergeet er op in te gaan dat het een niet eerlijke situatie is en dat het dus uit het spel gehaald moet worden, zoals ik in een eerdere reactie schreef. Tenzij bigpoint in staat is het te repareren en het voor iedereen toegankelijk maken vanaf een bepaald level. De reden waarom ze het een of het ander niet doen blijft duister, behalve dat het ze te veel tijd (=geld) kost.

Leo.netten vindt dit leuk.
  8. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Laat me om te beginnen er nog eens op wijzen dat de huidige producer Varun heel duidelijk is geweest dat hij weet dat zijn voorgangers beloftes hebben gedaan die ze niet konden waarmaken, dat hij geen enkele belofte kan overnemen, sommige weet hij niet, anderen passen niet in de ontwikkeling die het spel heeft ondergaan sindsdien. En dat hij zelf geen enkele belofte zal doen, en in nieuwsbrieven alleen zal ingaan op de stand van zaken van dingen waaraan gewerkt wordt.
    Wie dus hier of waar ook nog spreekt over gedane beloftes zit gewoon fout, die zijn allemaal vervallen.
    En natuurlijk mag iedereen die geschiedenis ophalen, maar besef dat daar geen enkel argument in gevonden zal worden.

Over de kuikenschool is Varun ook duidelijk geweest.
    In het systeem dat indertijd is opgezet zitten teveel fouten en problemen die niet zijn op te lossen.
    (Hij zegt het niet maar ik wel: de toenmalige producer heeft teveel haast gehad en iets ingebracht voor het in balans was met het spel).
    Het is niet mogelijk die fouten even te herstellen, feitelijk zou er te beginnen bij de eerste potloodschets een nieuwe kuikenschool gebouwd moeten worden, en dat is dan een feature die minstens zoveel tijd gaat kosten om te ontwikkelen als het koraalrif. Die beslissing is nog niet genomen maar het heeft (momenteel) geen hoge prioriteit. Er zijn zaken (zie de nieuwsbrieven) die eerder om een oplossing vragen.

o_Ok de kuikenschool 'even' uit het spel halen of uitschakelen is niet aan de orde. De verschillende zaken lopen door allerlei spelfeatures heen en de tijd die nodig is om dat uit te zoeken en de gevolgen op te vangen is beter besteed geweest aan Renzo en het cadeau- en ruilevent.
    En daar is men nog steeds mee bezig. De kwaliteit van deze features is nog niet op het niveau dat Varun noodzakelijk vindt om ze regelmatig te laten terugkeren.

Tenslotte nog een opmerking van mij over eerlijk/oneerlijk.
    Farmerama is geen competitief spel, je speelt voor jezelf en je eigen doelen. Zeker, mensen vergelijken enorm vaak wat anderen krijgen en wat zijzelf krijgen, en dat mag, maar het is ook een beetje het gras van de buurman.
    Een mens wordt (volgens mij) gelukkiger door tevreden te zijn met wat ie wel kan bereiken dan door jaloers te zijn op de buurman met meer mogelijkheden.

Dat sommige spelers al mentor zijn en kuikens krijgen toegewezen en anderen voorlopig geen mentor kunnen worden is een gegeven. Hoe dat in de toekomst wordt is nog niet bedacht dus zeker nog niet besloten.
    Maar aangezien de toewijzingen voor het mentorschap indertijd niet zijn gedaan op basis van een mooi uiterlijk of veel forumbezoek, maar zonder aanziens des persoons op basis van harde spelgegevens lijkt het me heel eerlijk te zijn gegaan.

9. Leo.netten

Leo.netten Teller

Goedemorgen Ron ik heb slecht geslapen vroeg wakker en dan lees ik jou bericht hier . En ik moest even reageren op een paar dingen die jij nu naar voren brengt. De nieuws brieven van Varun vond de eerste erg duidelijk maar de laatste 2 staat weinig tot niets in, alleen dat er gewerkt word aan een oogst mechanisme voor de wolkenrijen. Zoals er eerst gezegd werd het rif komt begin 2015 staat er nu in 2015 kan best begrijpen dat het niet zo eenvoudig is en er problemen zijn maar spreek dat ook gewoon uit. De kuikenschool, een drama en wel degelijk heel erg oneerlijk. Farmerama is geen competitief spel, waarom geef ik er dan geld aan uit knechten arbo molen soms sv en stekjes en stallen. Ik doe dat omdat het wel competitief is en big point doet er alles aan omdat zo te houden gezien de vele fokdieren van de laatste tijd, zal de verkoop van SV ook wel flink gestegen zijn. Dat het mentorschap op basis van spelgegevens zijn gedaan lag wel aan bepaalde factoren maar dat is normaal en om het systeem niet teveel te belasten zouden er iedere maand er een bepaald aantal bij komen. En daar is alles fout gegaan met de redenen die jij opgaf en big point laat dat zo. Als je alle questen wil doen moet je wel stekjes kopen en dat vind ik persoonlijk nog geen probleem wel dat er nu gezegd word farmerama is niet competitief. Dus heb ik me al die tijd dan voor niets geld uit mijn zak laten kloppen? Het competitie element zit in ieder mens althans in de meeste mensen en zeker ook in mij.
    In tegenstelling tot vele mensen hier op het forum heb ik er geen bezwaar tegen om voor sommige dingen echte euro's te betalen big point moet geld verdienen en zo kunnen ze het spel ook verbeteren. Maar ik voel me nu een idioot die sinds 2010 voor niets betaald heeft.
    Sorry Ron begrijp me niet verkeerd en ik bewonder je altijd om je no nonsens antwoorden maar voor mij sla je de plank deze maal volledig mis. En gek genoeg vind ik nog steeds plezier met het spelen van farmerama en blijf ik mijn best doen om hcc voor te blijven zoals hij zijn best doet om mij in te halen. Ik wens jou en alle medewerkers van de farm en alle medespelers fijne feestdagen en een goed begin van het nieuwe jaar.

Laatste bewerkt: 24 December 2014
    Boer.Piet vindt dit leuk.
  10. Boer.Piet

Boer.Piet Junior expert

Ten eerste: Fijne kerstdagen voor iedereen en nog veel spelplezier in 2015.

Ik zal hier nu niet al te diep op ingaan, maar wil alleen nog wat kanttekeningen maken en houd daarna de discussie voor gezien.

Dat Varun een moeilijke taak heeft en de puinhopen van zijn voorgangers moet opruimen is onomstreden.
    Waar het om gaat is dat er nu verschillende spelers zijn, die verschillend gefaciliteerd worden. Niet leuk voor de spelers, die geen mentor meer kunnen worden en helemaal niet leuk voor de mensen, die flink geld in het spel stoppen de extra's van het mentorschap niet krijgen. Mijns inziens zou deze ongelijkheid zo snel mogelijk uit het spel gehaald moeten worden, want dat geeft alleen maar scheve ogen.
    Bovendien blijft de huidige producer verantwoordelijk voor gedane beloften in het verleden of hij dat nou leuk vind of niet.
    Volgens mij zou het definitief sluiten van de kuikenschool een veel hogere prioriteit moeten krijgen.
    Het is wel zo dat je het spel individueel speelt, maar je spreekt natuurlijk wel je medespelers hier op het forum, de chat of als buren en op die manier wordt er toch vergeleken.

Leo.netten vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.