wat te doen

Discussie in 'Overig archief' gestart door tineke150, 18 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Hallo.

Ik weet wel dat jullie er volgens mij niets aan kunnen doen........ maar ik erger me de laatste heel erg aan de nieuwe kuikens die we krijgen ik kreeg er vandaag 3 allemaal dik in het rood:wuerg::oops::oops: dus bijna weg..... heel erg vervelend en dat gebeurt de laatste maanden heel veel.
    Wat kunnen jullie hiermee gaan doen ???? Plus het feit dat ik op mijn andere accounts nog helemaal geen kuikens heb ?? Wat jullie al zeker een jaar beloofd hebben

Gr heel erg teleurstellend vindt ik Tineke

2. popje4

popje4 Levende forumlegende

tja beetje frustie word je er wel van, maar je hebt tenminste kuikens.... er zijn er genoeg die al heel lang wachten en waar het er niet naar uit ziet ooit een kuiken te zullen hebben.

Leo.netten en Boer.Piet vinden dit leuk.
  3. bibi9999999

bibi9999999 Teller

4. harriejose

harriejose Forum freak

Dat klopt, heb ik ook al een paar keer meegemaakt. Maar misschien een tip, zoek pas 's avond een nieuw kuiken.

5. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Spelers in het rood, zijn spelers die een keer het spel hebben opgestart en pas een aantal dagen of weken daarna weer eens op het spel kijken. Ik heb vanmorgen ook eentje verwijderd die ik afgelopen weekend heb gekregen, en daarna nog niet weer online is geweest.
    Ondertussen heb ik ook een kuiken in level 36 die met een bijna lege meter op level 14 bij mij kwam.
    Grote kans dus dat een kuiken dat in het rood staat, een incidentele speler blijft. Maar die krijgen niet meer vanzelf een mentor. Daarvoor moeten ze wel naar de kuikenschool gaan om om een nieuwe mentor te vragen.
    Ik dacht vorige week van jou een reactie te lezen dat het meer dan 24 uur duurde. Maar als je liever geen basisschool kinderen wilt, en dat is vooral een groep die een keertje kijkt en nog een keertje terugkomt, maar zelden level 40 haalt, dan kun je inderdaad beter na 20:00 op zoek gaan naar kuikens.

Natuurlijk willen we allemaal wel de spelers die een zoveelste account opstarten en daar even level 40 halen. Maar ik vind de jonge kuikens nog steeds leuk.

-matthias1952- vindt dit leuk.
  6. harriejose

harriejose Forum freak

Dat klopt, het is dus ook geen garantie.

7. Boer.Piet

Boer.Piet Junior expert

Wat ik niet vind kloppen is, dat er nu een groep is, die de voordeeltjes van het mentorschap hebben en een groep waarvoor dat niet weggelegd is. Gelijke monniken gelijke kappen en zo...
    Wanneer het dan niet mogelijk is het voor iedereen beschikbaar te maken, haal het dan helemaal uit het spel en verzin iets anders.

(Ps.: dit is geen verwijt aan de mensen die nu al aan de Kuikenschool mee doen, maar bedoeld als opbouwende kritiek).

-doppie- en Leo.netten vinden dit leuk.
  8. Leo.netten

Leo.netten Teller

Ben het met je eens

-doppie- en Boer.Piet vinden dit leuk.
  9. theav71

theav71 Levende forumlegende

Je kan de rode kuikens de volgende dag er toch weer uit gooien als ze niet reageren op je berichtje. Hier heb ik regelmatig kuikens die niks doen en dan opeens weer die heel erg snel gaan. Op die manier kan ik toch elke week weer de superbuur kopen van de punten en heb ik het draakje toch ook bij elkaar gespaard. Snap ook heel goed dat spelers er over klagen dat ze nog geen mentor zijn en dat de kans dat ze dat op korte termijn worden ook erg klein is, zijn toch leuke extra dingen die je krijgt.

Maar denk eerlijk gezegd dat er ook weer een hoop tijd (met kans op de nodige bugs) in gaat zitten om het hele mentor systeem er weer uit te halen en dat BP het daarom er gewoon in laat zitten.

-matthias1952- vindt dit leuk.
  10. Boer.Piet

Boer.Piet Junior expert

Ik denk dat het makkelijker is om iets er uit te halen, dan om de boel te repareren.
    Een beetje knappe programmeur moet dat toch kunnen zonder al te grote problemen. ;)

Nu is er voor gekozen om een oneerlijke situatie te laten voortduren en dat kan eigenlijk niet.

Leo.netten vindt dit leuk.
  11. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Hier ben ik het ook mee eens ................. voor vele geen kuikens is ook niet eerlijk wachten duurt lang maar ben bang dat er voor diegene geen kuikens meer komen helaas:oops::sleepy::(
    Gr Tineke ;)

12. Jokertje_

Jokertje_ Forum-hertog

Dit is een langlopende discussie. De kuikenschool opdoeken is al eens voorgesteld maar er wordt alleen niks mee gedaan. En natuurlijk is het niet helemaal eerlijk, ik sta ook al vanaf het begin aangemeld ben ondertussen level 91 maar helaas het blijft bij aanmelden

13. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Om de vraag van topic starter te beantwoorden: hier kunnen wij niks aan doen. BP heeft de keuze gemaakt de kuikenschool voorlopig te laten voor wat het is zie ook de nieuwsbrief waar hier boven al naar werd verwezen.
    Wat wij ook vinden of er van zeggen, op dit moment is en blijft het zoals het nu is.

14. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Nou Tineke, Ik wacht er al zeker 2 jaar op om mentor te mogen worden en ben dat dus nooit geworden:cry:
    Ik vind dat je in een bevoorrechte positie bent t.o.v. andere spelers:)

Boer.Piet en Leo.netten vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

Zeker niet. De kuikenschool is in het voorjaar 2013 in het spel gebracht. Vervolgens zijn eerst wekelijks en daarna maandelijks een aantal mentoren toegevoegd. En zomer 2013 is daar al mee gestopt. Je gaat er dus zeker twee jaar op wachten, maar hebt er zeker nog geen twee jaar op gewacht.
    Tenzij je net als nu bij het koraalrif de wachttijd meetelt van de geruchten, zonder dat het echt bestaat.

Ik ben me er van bewust dat Tineke en ik bij een bevoorrecht groepje van een paar honderd Nederlandse spelers horen, maar volgens mij is de kuikenschool vooral voor de kuikens in het spel gebracht, en hebben die er vooral voordeel van. De kuikenschool verwijderen zou ik vooral voor de kuikens erg jammer vinden. Al zou ik natuurlijk ook mijn superbuur erg missen.

tineb vindt dit leuk.
  16. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik ben 2011 met het spel begonnen en de fout zat er daar al in dat er destijds toen ik begon de tutorial
    er niet was en di pas in in 2012 weer terug kwam ik heb hierover ooit een vraag gesteld op het forum en aan support en kreeg toen een antwoord dat ik al te ver was in het spel om die nog te moeten doen.
    Achteraf heb ik dus vastgesteld dat de spelers die geen tutorial hebben kunnen doen, gewoon omdat die op dat moment niet in het spel was, ook geen mentor hebben kunnen worden omdat ze de tutorial niet gehad hebben.
    Ik ben bijna level 97 en er zitten geen beloningen meer in het spel
    maar moet voor dat level wel nog ff 72 miljoen EP bij elkaar sprokkelen, zonder er ook maar iets voor te krijgen.
    Ik overweeg dan ook om eventueel te stoppen want er zijn geen prikkels meer behalve dan weer een nieuw spel
    in het spel te implanteren, zoals het koraalrif.
    Mijn mening is dan ook dat BP de ontwikkeling van het spel hierop niet heeft aangepast
    En dat er hierdoor te grote verschillen zijn ontstaan tussen de spelers en ik vind het mentorschap dat ik niet gekregen heb een groot gemis want de extra's die ik daardoor heb gemist en ook de begeleiding van nieuwkomers kan ik daardoor slechts in zeer beperkte mate uitvoeren. Ik krijg niet de faciliteiten om een nieuwkomer iets extra's te sturen dan dat op eigen kosten -lees ten koste van de cadeau's - te doen.
    Het is naar mijn mening dan ook hoog tijd om deze spel ongelijkheid uit het spel te halen of het zodanig te veranderen dat anderen die zich ook van het begin hebben ingeschreven hierbij te betrekken.
    Wat dit punt betreft is BP een boulevaard van niet nagekomen en gebroken beloftes

stien56 en Cornelly52 vinden dit leuk.
  17. tineb

tineb Forumleerling

ik heb van mijn mentor al veel cadeautjes gekregen en ben daar heel blij mee, mijn mentor heeft nog niets aan mij geschreven, alleen geantwoord op mijn vraag of die wel mijn helper was. als ik mentor was zou ik mijn beginnend kuiken aanraden om zoveel mogelijk kerstmeel te maken (lees: veel EP en BD verkrijgen na het event)
    dit heb ik nu zelf moeten bedenken. Misschien een tip voor al wie wel kuikens heeft die nog niet aan dit event kunnen deelnemen omdat ze nog niet naar Baha kunnen om kaneel te maken?

Laatste bewerkt: 21 December 2014
  18. -Coco1968-

Het is heel lastig om een kuiken tips te geven hoe deze het best met een event kan omgaan.
    Persoonlijk denk ik dat de dropitems een groter probleem zijn om fase 3 te halen dan de kaneel.
    In fase 2 zit een leuk sieritem dat je blijvend een beloning oplevert en een herinnering is aan je eerste event.
    Dus kerstmeel maken voor de ep en Bd is niet wat ik zou adviseren. Wanneer je voldoende kunt zaaien en oogsten om voldoende kerstmeel te maken voor de eerste twee fases, zou ik daar voor gaan. Het meel voor de tweede fase niet maken voordat je de eerste fase hebt geleverd.
    Gierst brengt op dit moment het meeste op op de markt, als je de gierst verkoopt kun je eieren en melk terugkopen om die in de questen in te leveren. Hierdoor kun je vandaag nog naar Bahamarama.
    Ik vraag kuikens die op mijn berichtje reageren altijd om me te zeggen wanneer ze op Bahamarama zijn. Dan krijgen ze een chocopannenkoek om sneller te levelen daar.
    Als je ervoor wilt gaan, mag je hier plaatsen wanneer je Bahamarama hebt, dan stuur ik jou ook eentje.

tineb vindt dit leuk.
  19. tineb

tineb Forumleerling

dank je Coco, mag ik hier wel doorgaan, dit is trouwens niet door ons gestart en nu gaat het over iets heel anders?
    ik heb nog maar 2 x open plek vergroot en heb nu nog maar 26 sterretjes (50 voor Baha)
    ik dacht eerst de open plek volledig vrij te spelen met alle EP van kerstmeel kan ik 2 x levelen.
    ik heb ook nog maar 62 drops verzameld, ik denk niet dat ik aan 125 geraak om zelfs maar het eerste deel van deze quest te halen.

20. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

't is inmiddels ook meer een praatdraadje ipv een vraagdraadje, dus ik zet jullie wel even in een ander hoekje :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.