waarom alleen trompetbomen xxl

Discussie in 'Help archief' gestart door *marja*, 31 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *marja*

    *marja* Forumleerling

    Mijn vraag is waarom ik alleen trompetbomen xxl krijg
    laatst bij het event mistrieuse stekjes ik had 6 xxl trompetbomen
    koop ik 2 mistrieuse stekjes weer 2 xxl trompetbomen
    nu weer bij het event 1 mistrieusstekje en wederom 1 xxl trompetboom
    vind dit echt niet leuk meer
     
  2. Sjemmie

    Sjemmie Regelmatige auteur

    De trompetboom is een boom die gewoon te koop is in de groothandel dus deze komen vaker voor bij de mysterieuze stekjes dan de bomen die niet te koop zijn in de groothandel. Ik begrijp je frustratie wel als je 9 XXL trompetbomen in de schuur hebt. Aan de andere kant, de XXL bomen zijn te koop met TG en kosten 190 TG per stuk, dus die heb je al bespaard. Er zijn best een hoop spelers die van iedere boom de XXL versie willen hebben dus ik denk zeker wel dat je ze tegen wat moois kan ruilen bij een volgend ruilevent.
     
  3. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Ik denk dat Marja bedoeld Waarom alleen maar XXL trompetbomen en geen andere XXL bomen meer (zoals kers pruim suikeresdoorn amandel enz) want ik heb de laatste 2 of 3 keer ook alleen maar xxl trompet gehad en helemaal geen andere meer (reken de eier lijsterbes en zout xxl hier niet bij maar bedoel de "gewone" bomen)
    Ik heb inmiddels al 30 xxl trompet en ruilen lukt met deze ook niet omdat de meeste spelers ook voldoende van deze hebben. (Staat nml ook vaak in het rad....)
     
  4. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ik had een den xl en had dus liever de trompet xxl gekregen, de trompet xxl is altijd handig bij een 5x ep bomendag. De meeste spelers hebben toch echt niet genoeg xxl bomen om alle velden mee te kunnen vullen. Heb de vorige keren ook aardig wat trompet xxl uit de zeppelin gehaald voor simpele dingen.
     
  5. Streptocarpus

    Streptocarpus Gelegenheidsauteur

    Mee eens. Net ook nog een XXL trompet uit myst.stekje van vorig event, de zoveelste. Had expres nog niet neergezet in de hoop dat het zou helpen om geen trompet te ontvangen........... helaas die vlieger gaat niet op.:(
    Beetje variatie mag ook wel. Heb er even geen zin in om myst. stekje uit dit event neer te zetten.
     
  6. Selvi51

    Selvi51 Gevorderde

    Meer variatie zou idd. wenselijk zijn, maar toch had ik liever XXL trompet gekregen dan een xl suikeresdoorn :cry:
     
  7. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    Ik lees al dat ik blij mag zijn met mijn geitenmelkboom uit het laatste stekje.(dit event):D

    Maar mee eens het zijn wel vaak de zelfde bomen.Het blijft echter een gok. Bij een stekje uit een event maakt het me niet zo uit maar als je een stekje koopt vind ik het vervelender.

    Lang leven het ruilevent.
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dan hebben wij hetzelfde geluk gehad. Gelukkig levert de suikeresdoorn xl nog iets op bij de trein, ik heb ook al lagere xl bomen voorbij zien komen.

    Daar kun je weinig beginnen met een xl boom of een xxl boom die heel vaak wordt uitgedeeld.
    Door er vanuit te gaan dat een mysterieus stekje toch niets waard is, en alles wat je krijgt is meegenomen, kun je je een teleurstelling besparen. Persoonlijk zie ik liever dat je een bijzondere boom of stal kunt verdienen zoals eerder de gewoonte was.
    Als een bijzondere boom niet bijzonder meer is wanneer alle spelers er 1 kunnen verdienen, dan is het misschien mogelijk om de mogelijkheid te beperken tot de bijzondere bomen die op dat moment bij de mysterieuze stekjes zitten, eventueel aangevuld met de laatst verkrijgbare xxl boom, maar dan moet de kans op een xxl boom niet groter zijn dan de kans op bijvoorbeeld de aardbeiboom. Op dat moment is het mysterieuze stekje een prijs om voor te werken ipv een gratis gokje.
    O, de partydraai was 4 turbomest bij op de grote hoop van 1400.
     
  9. ronicle

    ronicle Gelegenheidsauteur

    Als we iedereen een bijzondere boom geven lijkt me dat er weinig bijzonders meer overblijft. Misschien een beetje afwisselen met peren,kersen, walnoten, maar dan XL versies, er zijn nog zat spelers die dat ook nog wel kunnen gebruiken. Zelf heb ik ook 16 stuks Trompetbomen maar ik kan ze nog wel gebruiken om voorlopig mijn tentoonstellingsquest mee vol te gooien. Laatste post is wel n beetje mopperen om eigen schuld he, waarom 1400 turbomest in je schuur gooien als je ze ook gewoon kunt gebruiken, dan heb je altijd eerder je EP-punten, zie niet in wat daar mis mee is.
     
  10. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik heb er 30 XL en 64 XXL en 100 basis in mijn kist. en nog een klein aantal XXL op de velden.
    Hoe zo voor een ruil event? met deze aantallen?
     
  11. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    bij de Nubilons kun je ze ook inleveren toch?:oops:
    Die komen wel niet zo heel vaak voorbij, maar dat mag de pret niet drukken.
     
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Misschien was jij blij geweest met een kersen xl. Misschien is het ook wel zo dat als er veel spelers een xl boom krijgen, de rest extra blij is met bijvoorbeeld een trompetboom xxl. Maar we hebben een tijd gehad dat het vrijwel zeker was dat ongeveer een half jaar na introductie van een nieuwe boom of stal, deze in een event te winnen was. Nu is het een mysterieus stekje. Iedereen een geitenmelkboom, is misschien niet zo leuk, maar voor spelers die een prijs krijgen die ze gewoon voor BD in de winkel hadden kunnen halen, is de prijs ook niet leuk. Er werden geen 10 stekjes gegeven, maar 1. Dat vind ik ook genoeg, ik ben niet zo'n gokker. Maar ik had het wel leuk gevonden als iedereen daar een geitenmelk/mispel/aardbei/kersenbloesem/helicopter/pijnboom voor gekregen had.

    Wat betreft de turbomest, wanneer ik uitreken hoeveel ik gebruik en hoeveel de mammoetbomen me opleveren, dan krijg ik er iedere dag maar een paar bij. Door de events loopt het dan soms harder op dan ik door heb. Ik moet ze inderdaad weer eens iets meer gaan gebruiken dan alleen op de mammoetbomen. Maar dat veranderd niets aan het punt dat je zo´n geweldige draai krijgt, die je de dubbele mest levert van een gewone draai. Goed, het is een gratis gok, met kans op leuke prijzen. Persoonlijk krijg ik liever leuke prijzen dan een gratis gok. Maar uit het gewone rad heb ik meerdere trompetbomen xxl, oranje paardenstallen en andere leuke prijzen gehad. En dat alleen maar voor het dagelijks inloggen.
    Die zijn al meer dan een jaar niet langs geweest, maar daar kon je inderdaad ook boomfruit inleveren, net als in de laatste fase van iedere ambachtsquest. Dus XXL bomen opzetten voor het boomfruit en de ep is helemaal niet verkeerd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.