Vragen over nieuwe Algemene Voorwaarden

Discussie in 'Help archief' gestart door Sintra98, 17 Oktober 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Infinity

Infinity Gelegenheidsauteur

Bij het spelen van dit spel - ga je automatisch akkoord met de AV. Als u daar niet mee akkoord gaat (op 1 november krijgt u een pop up van deze AV op alle spelaccounts) dan kunt u niet meer verder spelen.

Hopelijk weet u hiermee voldoende :)

gr, Danny

Sintra98 vindt dit leuk.
  2. Papa-Han.

Papa-Han. Forumbeginner

Dat staat nergens en een minderjarig kind zal daar al helemaal niet bij stil staan. Heb eerder vanavond een account geopend zoals reeds gezegd en ben niet akkoord gegaan met de av en heb ook geen bericht gehad dat je de av accepteerd als je het spel gaat spelen.

Laatste bewerkt: 24 Oktober 2016
    Sintra98 vindt dit leuk.
  3. Infinity

En de cirkel is weer rond dat u als ouder verantwoordelijk bent voor uw eigen kind. U vertrouw uw kind toe op een online spel - dus de regels gelden ook voor hem/haar.

Ik stel voor dat uw kind wellicht een achter spel speelt als u zich zorgen maakt over eventuele toekomstige payment problemen. Wij adviseren sowieso dat jonge kinderen die nog niet veel benul hebben van payment sowieso niet alleen spelen en altijd onder begeleiding zijn. Dat is uiteraard geen regel, maar wel slim om te doen aangezien u eindverantwoordelijke bent.

Denkt u er anders maar even over na. Over iets meer dan een week krijgt u en uw kind de melding om te accepteren.

gr, Danny

Sintra98 vindt dit leuk.
  4. Papa-Han.

Papa-Han. Forumbeginner

Waar staat dat advies? In ieder geval niet in de AV.

Ben in ieder geval blij dat je nu toegeeft dat ik als ouder eindverantwoordelijke ben. We komen iets verder. Nog even en je gaat zeggen dat de eindverantwoordelijke ook inzagerecht heeft ;)

Sintra98 vindt dit leuk.
  5. Infinity

Dat advies geef ik u als Moderator. Geheel vrijblijvend.

Als u geen verdere vragen heeft, gelieve niet meer te reageren. Ik zou dit topic graag zo overzichtelijk mogelijk houden dat kan u vast begrijpen.

gr, Danny

Sintra98 vindt dit leuk.
  6. Papa-Han.

Papa-Han. Forumbeginner

Ik had tijdens jou laatste post mijn laatste post nog bewerkt, voor het geval je dat niet gezien hebt.

Sintra98 vindt dit leuk.
  7. Infinity

Ik zag het, alsnog dan even een aanvulling.

Dit heb ik gevonden in sectie 7:
    'Indien de gebruiker minderjarig is, geeft hij door het bestellen van de premium features uitdrukkelijk te kennen dat hij voldoende middelen ter beschikking heeft gekregen, of zelf voor de betaling van dezelfde heeft.'

Tevens zie ik niet in hoe het inloggen op uw kind zijn account kan voorkomen dat hij/zij gebruik maakt van de payment sites. Dat kan uw kind ook doen als u niet thuis bent. Vandaar ook dat u eindverantwoordelijke bent, vandaar ook mijn tip om uw kind dit spel niet te laten spelen als u het niet vertrouwd met de payment. o_Ok stel ik voor dat u uw kind alleen laat spelen als u toezicht houdt (in dezelfde kamer bent) als u dan toch daadwerkelijk uw kind Farmerama wilt laten blijven spelen.

Kortom genoeg opties. In elk geval is het delen en inloggen op elkaars account niet de oplossing en ook niet één van de mogelijkheden.

gr, Danny

PS: Ik had niet het idee dat u het gelezen had... ondanks dat ik u eerder verwezen heb. Bij deze dus:

1.1.1 Bigpoint biedt de spellen en diensten enkel aan gebruikers aan conform het consumentenrecht van Luxemburg (Code de la consommation). Het gebruik van de spellen en diensten voor commerciële doeleinden of andere soortgelijke activiteiten is niet toegestaan.
    1.1.2 Personen die op het moment, dat zij zich als gebruiker aanmelden meerderjarig (18 jaar) zijn of personen van wie de wettelijke vertegenwoordiger met het gebruik heeft ingestemd, mogen van de diensten gebruik maken. De spelregels van bepaalde spellen kunnen bepalen, dat een persoon onder een bepaalde leeftijd de diensten niet mag gebruiken, ook niet wanneer een wettelijke vertegenwoordiger met het gebruik heeft ingestemd.
    1.1.3 Met de aanmelding voor het gebruik van de games of diensten verklaart de gebruiker uitdrukkelijk (i) meerderjarig en wettelijk bevoegd te zijn en/of (ii) als hij zij minderjarig is, dat hij zij de toestemming van zij/haar wettelijke vertegenwoordigers heeft verkregen.
    Daarbij geldt voor minderjarige gebruikers een voortzetting van het gebruik na de datum van meerderjarigheid ook meteen als goedkeuring van eerdere verklaringen, indien de toestemming niet binnen twee (2) weken na deze datum schriftelijk bij Bigpoint is ingetrokken.

Sintra98 vindt dit leuk.
  8. Papa-Han.

Papa-Han. Forumbeginner

Ik heb je net laten weten dat er helemaal niet gevraagd wordt naar leeftijd, ook niet om akkoord te gaan met de AV, dus het heeft helemaal geen zin de AV aan te halen voor de nieuwe gebruikers. Dit mag je na 1 november doen als ze die hebben geaccepteerd.

Sintra98 vindt dit leuk.
  9. Infinity

Ik zie geen vraag hier, dus ik wens u een fijne avond. Fijn dat u mij begrepen heeft.

gr, Danny

Sintra98 vindt dit leuk.
  10. Papa-Han.

Papa-Han. Forumbeginner

Yep...Prettige avond verder. Ik heb inderdaad begrepen dat je al wist dat er geen AV geaccepteerd hoefde te worden, anders had je wel een bedankje gedaan dat ik je er op geattendeerd heb dat je bij openen van een nieuw account geen av hoeft te accepteren en geen leeftijd meer hoeft te geven. :)

Farmer121965 vindt dit leuk.
  11. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Ik wil wel iets zeggen over het spelen van minderjarigen. Mijn zoon speelt nu niet meer maar zeker ook de igm mogelijkheden waren voor mij reden om regelmatig in zijn account te kijken daar er regelmatig rare berichten binnen kwamen. En een kind van 8 heeft niet precies door wat er precies staat. Ik heb ook wel verzoeken over wachtwoorden gehad over de igm in het verleden.
    Ik ben dus ook van mening dat ik het recht en de plicht had om in het account te kijken. Sterker nog ik heb ook wel een klacht ingediend via het account van mijn zoon over zaken die niet konden. Ik heb het niet over betalingen maar gewoon de sociale controle. Je wil namelijk niet weten wat kinderen er zomaar uitflappen in de sociale media en hoe er gepest wordt. Hier ligt een taak van de ouder naar mijn mening. En maar weinig kinderen zullen hier direct over beginnen tegen hun ouders.

Sintra98 en Leo.netten vinden dit leuk.
  12. ___Ish___

___Ish___ Gelegenheidsauteur

Goedemorgen Danny, ik ken de wet, gebruik de wet dagelijk, maar ook in mijn werk is gezond verstand in bepaalde situaties bepalend voor het toepassen van de regels. Het is wat een wetsdienaar menselijk en dienstbaar maakt. Het klopt dat je indien je niet akkoord gaat met de av, je het spel niet moet spelen, welke leeftijd je ook hebt.
    Het klopt niet dat het lijkt alsof er geen enkele moeite wordt gedaan om dit aan te passen naar een regel waar enig "rek" in zit. Er zijn bijzondere situaties waarbij exact naleven van de wet meer kwaad dan goed doet.

Een constructie waarbij helpende handen toestemming kunnen vragen om te mogen inloggen is er een van.

Omschrijven dat BP geen enkele verantwoording schuldig is bij het onheus gebruik door anderen van het account is ook een optie.

Een gastaccount zal lastiger zijn maar is ook nog een alternatief. Het valt dan te monitoren of en wanneer deze gebruikt wordt.

In mijn geval vroeg ik je of je mijn verzoek wilde doorgeven aan je superieuren, dat vraag ik je bij deze opnieuw. Ik wil je ook vragen om, als men de regels zo onvriendelijk wil stellen, de knechten kadobon voor de halve prijs aan te bieden opdat ouderen, geestelijk beperkten of jonge kinderen die niet internetbankieren en waar de helpende hand enkele tientallen kilometers vanaf woont, net als standaard spelers gebruik kunnen maken van knechten voor een schappelijke prijs.

Alvast bedankt!

*zpelvoudjuhs aangepast*

Laatste bewerkt: 25 Oktober 2016
    Sintra98 vindt dit leuk.
  13. Tesselschade

Tesselschade Veteraan

Het inloggen op het account van een ander was altijd al verboden, maar het wordt veel gedaan.
    Meestal probleemloos.
    Zelfs als het bekend is bij moderators wordt er vaak niets ondernomen.
    Het heeft dus alles te maken met de persoonlijke voorkeur van moderators wie er wél of wie er niet gecontroleerd en geblokt worden.

Leg de verantwoording gewoon bij de spelers. Als er in de AV staat dat BP en de moderators niet verantwoordelijk zijn voor eventuele vervelende gevolgen, is het probleem opgelost en kan een ieder handelen naar zijn of haar goeddunken.

Laatste bewerkt: 25 Oktober 2016
    Sintra98 vindt dit leuk.
  14. copyshasta

copyshasta Grote forummeester

Nu wordt er hier veelvuldig geschreven over de uitleg van de AV over het uitdrukkelijk niet te gebruiken van robotjes door spelers.
    Nou zie ik toch dat er regelmatig ene robot:bing, robot:google, robot yohoo, robot:bp enz. op het forum rondwaren,
    Nu vraag ik me af wie en wat deze op het forum doen en zijn ze ook aanwezig binnen het spel zelf ?
    (het forum is toch gelinkt vanuit het spel na inlog)

Sintra98 vindt dit leuk.
  15. Infinity

Na 1 november moeten jullie allemaal akkoord gaan met de AV zoals hij beschreven is en zoals ik hem hier nu al vrij duidelijk heb toegelicht. Je krijgt dan een pop up, ga je akkoord dan gaan alle regels direct van start. Doe je dat niet, kan je niet verder spelen helaas.

Hier zit geen 'rek' in en er zijn geen speciale omstandigheden waarbij dat wel kan. Met tientallen miljoenen accounts op meer dan 12 spellen is het onmogelijk om elk speciaal geval apart te behandelen. Daarom zijn er 'Algemene' regels.

Wat Tesselschade schreef klopt ook. Er word bijna nooit gebanned voor het delen van accounts. Alleen bij uitstek en bij expliciet bewijs hiervan (bijvoorbeeld als je in het berichtensysteem hierover praat en dit wordt doorgestuurd naar support). Deel je toch account - zijn wij niet aansprakelijk voor de gevolgen daarvan. Mocht je daarvoor een ban krijgen - dan is dat terecht, ook als deze persoon die op jou account inlogt of jij op die van hem/haar (of dat nou een minderjarig familielid is of niet).

Uiteraard geef ik al jullie feedback en zorgen m.b.t. de nieuwe AV door aan Bigpoint. Wie weet komt er nog een wijziging op, alleen heb ik daar geen invloed op verder.

Mvg, Danny

Sintra98 en Tesselschade vinden dit leuk.
  16. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Je kunt wel op het forum komen als je niet ingelogd bent , je kunt alleen niet reageren. Als ik Puffin open staat daar altijd een verouderde bladzijde van het forum open en kun je gewoon lezen. Wil ik reageren of mijn farm zelf op dan moet je ingelogd zijn

Sintra98 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.