Vraagje over kalender

Discussie in 'Help archief' gestart door tineke150, 6 December 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Hebben meer mensen een dag gemist op de kalender
    Ik weet zeker dat ik het iedere dag gedaan heb
    Nu heb ik al op mijn andere accounts een dag gemist weet zeker dat ik het gedaan heb iedere dag nu met Tg doen en bij niet iedereen heb ik die
    Klopt dit wel?
    Gr Tineke

2. boerbiet-61

boerbiet-61 Junior expert

hier het zelfde mis er ook zo maar een,klopt niets van

3. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Hier geen probleem hoor 6 sokken geopend.
    Zijn het op al je accounts dezelfde sok??

4. -Jitze1943-

-Jitze1943- Forumbeginner

Ik heb er volgens de farm zelfs 3 op 1 account niet opengemaakt, en ik zit elke dag op de farm.
    Dit vergeet ik echt niet.
    -Jitze1943-
    ID 22725705

5. maad

maad Forum prof

Hier ook 6 sokken geopend.
    maar hoort dat laatste ook niet open te gaan als je ze allemaal gedaan hebt???
    Die staat nog op slot

6. sinkieboy

Nee die moet je zelf openen...je kunt namelijk zelf bepalen wanneer mits je het maar doet voor het einde van de adventskalender!
    Naar aanleiding van de tip van HendrikJandeTuinman heb ik besloten om die nog ff dicht te laten ;)

7. maad

maad Forum prof

Dat wist ik niet.

Maar hoe krijg je dat slotje er dan af ;)

8. roodborstje60

roodborstje60 Forumleerling

Ik heb alle sokken geopend, dat weet ik 100% zeker en bij mij is de eerste sok niet geactiveerd sok wel open maar een blauw plusje). Het blijkt dus dat meer mensen dat hebben. Lijkt mij dat er ergens iets fout is gegaan.

9. tineke150

Ik heb het wel gedaan daarom heel vreemd alleen op mijn hoofdaccount wel......... goed .......de rest niet helaas

10. sinkieboy

Als meerdere mensen er last van hebben dan is het misschien een foutje in het spel...je zou kunnen proberen om de boel eens schoon te maken misschien is het een cookie en cache fout...

Dat slotje gaat open als je voorgaande 6 sokken hebt uitgepakt.

11. maad

maad Forum prof

Ik heb de 6 sokken uitgepakt,maar het slotje gaan niet open !!

Slotje zit er nog gewoon om ;)

Nu staat er bij de 4de een plusje dat ik hem niet opengemaakt zou hebben!

Dus nu heb ik ook een dag gemist, maar ik weet zeker het elke dag gedaan te hebben!!

Laatste bewerkt: 6 December 2016
  12. sinkieboy

Het is morgen pas woensdag de 7de ;)

kimmie2012 vindt dit leuk.
  13. sjoelbakkie

sjoelbakkie Junior expert

Ik heb hier hetzelfde probleem alle dagen gedaan weet ik zeker maar bij mij de eerste dag niet x heel raar balen
    Ik had nog Tg maar vind het sneu geld .......dat ik betaald heb pffff

Laatste bewerkt: 6 December 2016
  14. voesje

voesje Oudgediende

Ik heb 6 sokken open en het slotje is van pakje 7 af.....Dus ik weet het niet

15. kimmie2012

kimmie2012 Forummeester

ehehe ik bedacht dat ook al niet lang na ik deze vraag had gepost. had mijn vraag ook al weer verwijderd maar blijkbaar was jij erg snel :music: maar bedankt voor je snelle antwoord haha

sinkieboy vindt dit leuk.
  16. miekekoning

miekekoning Veteraan

Vervelend dat het mis gegaan lijkt te zijn voor sommige.
    Ik heb het even nagevraagd maar er zijn verder geen aanwijzingen dat er structureel iets mis is gegaan.

Wellicht ten overvloede maar uiteraard moet je echt op het de sok klikken van die dag zodat hij hem geregisterd alleen inloggen is niet voldoende.

o_Ok staat het volgende in de FAQ

Aanvullende opmerking

Het systeem heeft een korte tijd nodig om een geopend vak te registreren.
    Vakjes kunnen niet sluiten maar als je direct na openen van een vakje je spel sluit dan zijn de gegevens mogelijk niet verwerkt.
    Om te zorgen dat dit je niet overkomt is het goed om na het openen van het vakje nog wat te spelen en daarna even te checken of alles is geregistreerd.

Een vakje dat niet op de aangegeven dag is geopend kan alleen met TG worden geopend, support kan dit niet voor je doen.

Ik voeg de FAQ even toe.
    (https://board-nl.farmerama.com/inde...016-nog-24-nachtjes-slapen.23751/#post-395979 )

Het lijkt mij dat dit de reden is dat sommige niet open zijn bij jullie.

17. simmeke54

simmeke54 Grote forummeester

Heb ook 6TG betaald voor een sokje dat ik, zeker weten, had geopend. Sokje was open en had een blauw plusje. Dacht dat ik het vergeten was...:(

18. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Ik heb alle bovengenoemde gevallen nagekeken (dus ook marian071056).

Naast de log van het event, in dit geval de adventlkalender, die aangeeft of en zoja op welk moment een sok geopend is, hebben we ook logs die weergeven wat je hebt ontvangen en uitgegeven. bijvoorbeeld een log dat exact bijhoudt hoeveel supermest je hebt, waarvan je het krijgt, waaraan je het uitgeeft.
    Zelfs als de eventlog op wonderbaarlijke wijze van "opgehaald op xx-yy-2016 uitgekeerd ... " terug zou keren naar "Nog niet geopend", dan zou je als de sok echt had opgehaald in de andere logs een melding zijn "xxx stuks bij vanwege adventkalender - nieuw totaal zzz".
    Ik kan dus met zekerheid zeggen dat betreffende sokken niet zijn opgehaald (of: let op de opmerking uit de faq die MiekeKoning hier al citeerde - te vlug na het openen het spel weer verlaten hebben en daardoor niet verwerkt) zijn.

Heel vervelend, dat snap ik, maar de feiten zijn duidelijk. De wijze waarop items in de logs vastgelegd worden maakt dat een gedane boeking altijd zichtbaar blijft, en dat een herstelboeking dan zichtbaar wordt als een even grote afboeking. Maar niet verdwijnt.

Wat misschien de herinnering parten speelt is dat de cadeautjes de dag nadat ze gratis te krijgen waren zichtbaar worden (maar met een blauwe plus eroverheen). Dan kan het lijken dat je deze geopend had omdat je de beloning ziet, en de blauwe plus niet direct herkend.
    Dat doen we al sinds de voorjaarskalender, de beloning tonen ook als je deze niet hebt gehaald op verzoek van de spelers. die wel wilden weten wat ze voor hun TG zouden krijgen.
    En nu voor het eerst ook bij de adventkalender dus dat je het geschenk vaag ziet met een blauwe plus erop omdat je deze niet hebt opgehaald op de aangewezen dag.
    Ik kan me voorstellen dat dat verwarring geeft, in elk geval het gevoel dat je die dag ook had geopend omdat je het cadeau ziet ipv de sok.

Helaas is dat dus niet zo.

LucieSchreurs vindt dit leuk.
  19. tineke150

Nou Ron ik ben het hier niet mee eens hier bij mij zelf Tineke 150 had ik alles wel .
    Maar bij tinekesfarm, sjoelbakkie ,boerintien en martina6048 echt niet :mad:... heb daar echt de kados gehad hoor en zeker weten geopend
    Dit betekend dus dat ik het eind kado niet krijg heel erg jammer want ik heb daar niet genoeg Tg
    Groetjes 4 teleurgestelde boerinnen

20. Lokerengirl

Lokerengirl Forumleerling

Hier ook zogezegd dag 1 niet geopend.
    Gisteren kon ik de 100% voor 48u openen maar ik dacht ik doe het morgen want heb overal comfortvelden liggen.
    Vandaag kan ik hem niet meer openen en staat de eerste kous met een blauw vakje.
    Jammer maar ik ga geen TG uitgeven aan iets wat ik eerst wel heb en daarna niet meer.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.