Vraag over "spelregels"

Discussie in 'Help archief' gestart door HofvanDromen, 7 September 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Ik lees dit volgende...

4. Gebruik maken van pushing / meerdere accounts / farming

4.1. Pushing
    Pushing is in al onze spellen verboden. Pushing is de interactie tussen twee of meer spelaccounts, met als doel op tenminste één van deze accounts voordeel te behalen. Pushing betreft zowel spelaccounts, die door dezelfde speler worden gebruikt, maar ook accounts die door verschillende spelers gebruikt worden. De spelleiding behoudt zich het recht voor om te beslissen of er tussen twee accounts interactie bestaat die als pushing gezien kan worden.

4.2. Meerdere accounts
    Multiaccounting, dit wil zeggen het hebben van meerdere accounts door dezelfde speler, is alleen toegestaan als de spelleiding dit specifiek voor die bepaalde game toestaat. In Farmerama laten we Multi-accounting toe zo lang niet punt 4.1 en 4.3 van deze regels wordt overtreden.
    Overtreding van deze voorwaarde kan leiden tot verlies van alle accounts.

4.3. Farming
    Het is in onze spellen verboden om zogenaamde "farm-accounts' aan te maken. Tot farming rekent men het aanmaken van spelaccounts met als doel andere, reeds bestaande accounts te bevoordelen (bijv. door misbruik, vrienden uitnodigen of het massaal versturen van cadeaus op dit account).

Wat ik niet lees, en das toch voor heel veel mensen erg belangrijk..Zeker die met meerdere account in een gezin..
    Stel ik heb 2 accounts..ik heb een vogelbekdier op het ene account en niet op die andere..
    op die andere heb ik een kiwi en op die ene niet..
    Kan ik nu met de ruildagen die 2 stallen tussen die 2 accounts ruilen..
    Ik bedoel ik bevooroordeel dus niet 1 account in hoofdzaak..
    Ik heb helemaal geen slechte bedoelingen met die accounts..

dutchboy, Sintra98 en omaatje75 vinden dit leuk.
  2. Toontje2

Toontje2 Forum freak

Dat is dus volgens de regels niet toegestaan.

dutchboy vindt dit leuk.
  3. -edwin30-

-edwin30- Commandant van het forum

dat mag niet krijg je een ban van een week

dutchboy en Sintra98 vinden dit leuk.
  4. HofvanDromen

Maar waar staat dat dan toontje ??
    Ik vraag dit niet om vervelend te zijn of om te klieren..Maar alleen maar zeggen ..dit mag dus niet ..dat vind ik geen antwoord..sorry

Ik begrijp sowieso het "pushing"verhaal niet..je speelt voor jezelf.
    Waar ziet BP dan het voordeel of in hun geval het nadeel ??

Laatste bewerkt: 7 September 2015
    dutchboy, Sintra98 en popje4 vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Maar waarom kan dat dan niet duidelijker in de regels komen te staan?
    Want het is inderdaad eerder bevestigt dat er enorme beperkingen zijn voor spelers op hetzelfde ip-adres.
    Maar als broertjes en zusjes bijzondere stallen ruilen, omdat de 1 ze aantoonbaar dubbel heeft en de ander een andere, elkaar aan bomen helpen die nodig zijn voor het voer van de bijzondere dieren, als ouder regelmatig geld in het spel stoppen en dan met een ruilevent de kinderen een stal of boom cadeau doen, heeft geen van allen iets te maken met 1 account willen bevoordelen.

De enige reden waarom dit dus volgens de regels niet is toegestaan, is dat de spelleiding mag beslissen of die vind dat er sprake is van interactie die als pushing gezien kan worden. Daarbij geld een stuk willekeur en humeur van de betreffende leiding van dat moment.
    Dus waarom, wanneer er regelmatig gezegd wordt dat je elkaar niet als buur mag hebben, geen cadeautjes mag sturen en niet met elkaar mag ruilen, dit ook niet in de regels vast gelegd?

dutchboy, Sintra98, stien56 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Een met Coco. Het is niet duidelijk omschreven in de A.V. Door het bij de spelleiding neer te leggen, geldt wat Coco al stelt.

Wat te denken, van mensen met huisgenoten, studenten, etc buren, die één en het zelfde IP adres hebben-delen! Die mensen hebben geen relatie tot elkaar.

dutchboy, Sintra98, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Om wat aan Harm Jan toe te voegen.
    Ik ken wel spelers die naaste familie zijn ,maar geen IP adres delen. En dan is het wel weer prima volgens BP om
    buren te zijn en met ruilevents over en weer te ruilen.
    Eigenlijk is dat best wel een kromme situatie

dutchboy, Sintra98, Gert-Jannetje en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

k Vind dat ook n gedoe. Ben t eens met Hofje!
    k Heb ook nog 2 accounts, gebruik ze nooit eigenlijk,
    maar wél bij n event met drops!! En die zijn van vrienden
    van mij die er al 2 jr mee zijn gestop. Die acccounts mag k zeker
    ook niet gebruiken??

k Weet er nog één wat 'pushing' heet ....
    Een paar dezelfde namen op de markt die bij alles
    20 keer dezelfde aantallen en bedragen vragen :mad:
    Moe wordt k van die namen!>:(

dutchboy, Sintra98, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  9. simmeke54

simmeke54 Grote forummeester

Wat je wel zou kunnen doen, en ik denk dat dit helemaal goed is, is het volgende: met het ruilevent geef je een item wat je van je ene account (A)naar het andere wil, (B) aan een betrouwbaar buurtje cadeau. Je vraagt je buurtje of die het cadeau wat hij net gekregen heeft van jou, terug cadeau wil doen aan je andere account.
    Ik vraag me zelf ook af of men bij BP hier iets op tegen heeft aangezien er hier niets anders gebeurt dan cadeautjes weggeven.

dutchboy, -matthias1952-, Sintra98 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. HofvanDromen

Omaaatje...rustig aan...en dank je wel:)
    Simmeke54 tis een lief idee en fijn dat je meedenkt..maar ik ga mijn buren niet in gevaar brengen...
    tis gewoon zo krom allemaal als wat..
    en ik wacht nog steeds op een "goed ,beter, best " Antwoord-.-

dutchboy, Sintra98, popje4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Het gaat even niet om de mate van controle, hoe je bestaande regels kunt omzeilen en hoe je wel of niet aan een stal kunt komen.

Ik heb een keer een speler die me graag helpen wou om een melkboom gevraagd, en kreeg er 9 met de opmerking dat ik dan gelijk wat had voor mijn kuikens. Ik heb een keer een rode angorastal van een andere speler gehad, gewoon omdat die het leuk vond mij te verwennen. Dat mag allemaal. Maar zo gauw je op 1 adres woont, mag er niets meer.

Toen ik begon met spelen, was het op aanraden van een vriendin en wij hebben allebei onze beide toenmalige basisschoolkinderen ook laten spelen. Ik heb de buurtjes die ik er bij kreeg gewoon eerlijk vertelt dat ze van mij geen cadeautjes hoefden te verwachten, want dat de kinderen en mijn vriendin voor gingen. We hebben destijds ook wel geruild. En ook toen kwam de zelfde vraag waar Hof nu ook mee begon, en WilmaV, destijds boardadmin, gaf als antwoord dat zolang het gewoon eerlijk gelijk op ging, er dus geen sprake van was dat je een account bevoordeelde, er niets aan de hand was.

Later zijn er accounts voor gesloten, en de reactie van Toontje dat hij andere maatstaven hanteert ook. Dus wil ik graag gewoon eerlijk duidelijkheid. Dat is wat Theav71 voor de vakantie ook vroeg toen ze twijfelde of ze haar dochtertje zou laten spelen of niet.
    Die wil dan ook graag wat mama heeft, mag dat, of niet? Conclusie toen: geen farmerama voor haar dochtertje is geen risico voor haar account. Met duidelijke regels voorkom je dat.

dutchboy, popje4, omaatje75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. 1-marleen

1-marleen Forum-commissaris

Multiaccounting, dit wil zeggen het hebben van meerdere accounts door dezelfde speler, is alleen toegestaan als de spelleiding dit specifiek voor die bepaalde game toestaat.
    In Farmerama laten we Multi-accounting toe zo lang niet punt 4.1 en 4.3 van deze regels wordt overtreden.
    Overtreding van deze voorwaarde kan leiden tot verlies van alle accounts.

Deze regel geldt dan m.i. niet voor meerdere spelers in een gezin, of begrijp ik het nu verkeerd?

dutchboy, popje4, omaatje75 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  13. stien56

stien56 Alwetend orakel

Het blijft zo ongelooflijk onduidelijk!!
    Ik durf (straks als ie wat groter is) niet eens een account voor mijn kleinkind meer aan te maken - zelfde ip adres.
    (Cadeautje aan kleinkind sturen zou ook niet mogen - pfffff)
    Veel oppassen op het zelfde kleinkind, bij het kleinkind thuis - is dus een ander ip adres - mag ik daar dan wel inloggen??
    We gaan regelmatig op vakantie - kan ik dan wel met een ander ip adres inloggen??
    Vaak even langs bij een vriendin die ook farmerama speelt - tijdens een event even inloggen en oogsten mag niet?? Ander ip adres....

Pffffff - het blijft gaan om één en hetzelfde account - het mijne - waarom zo moeilijk/krom en afhankelijk van degene die er over gaat?? We hebben het toch nog steeds over een spelletje of zie ik dat nou verkeerd?

dutchboy, HofvanDromen, Sintra98 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. omaatje75

Yep Stien, nou speel k al vanaf 2010..En nu word k ineens
    aan touwtjes gehangen, de ballen worden aangetrokken.. :p
    Zijn wij wél de goeie spelers toch :cry:

dutchboy, HofvanDromen en Sintra98 vinden dit leuk.
  15. popje4

popje4 Levende forumlegende

nou stien volgens mij zie je het goed hoor....maar ik snap het ook niet meer als ik dus dagelijks een cadeautje naar mijn maatje stuur, die ook de farm speelt, maar als dat dus wel op het zelfde ip adres zit dan mag dat niet?
    zucht beetje raar toch we doen daar toch niemand te kort mee? of wel?

dutchboy en HofvanDromen vinden dit leuk.
  16. -Dobbertje-

-Dobbertje- Forummeester

voorstel...je bent moeder met een kind wat een verstandelijke beperking heeft..
    om hem dit spel te laten spelen, wat hij/zij leuk vind, start je met hem samen ieder een farm....
    dat doe je om hem goed weg wijs te maken, hoe alles werkt....
    samen er mee werken, goed uitleggen, al dan niet met de goede uitleg van de fansite..prima toch !

nu de praktijk, je wint beide bij een event myst.stallen, jij krijgt 2 schildpadjes en je kind 2 stallen die hij al heeft,
    hij /zij vraagt met ruil event , mamma mag ik die schildpad van jou, die heb ik nog niet, mag jij een stal bij mij uitzoeken..
    of hij loopt achter met drops/ een ambachts produkt waardoor hij/zij ook het event kan halen
    ahum..ga jij dan maar uitleggen wat pushing is.... sterkte !

ymked55, dutchboy, omaatje75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Gert-Jannetje

Gert-Jannetje Forum-analist

Je huwelijkspartner bevoordeel je toch ook door die elke dag een cadeau te sturen? Of dat nou een kus is of een dropitem gedurende een evenement. Daar ruil je ook als eerste mee als de een iets heeft wat een ander niet heeft.

18. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

M.i. word het tijd dat BP zelf eens ballen toont. Of wel, een duidelijke A.V., dus niet dingen bij "vrijwilligers " laten bungelen.

Gewoon simpele duidelijke A.V. met artikelen en desnoods met lid a - z. En bij een meningsverschil over een (mogelijke) blokkade, dit niet laten behandelen/bungelen bij/door degene (de vrijwilligers) die de/een blokkade heeft opgelegd. Of het team waarin de blokkade is besproken, dan wel opgelegd,

Biedt dan een duidelijke lijn naar iemand binnen BP, al zou het mogelijk antwoord misschien het zelfde zijn. Dit voorkomt dat een vrijwilliger (wat Coco al schreef) iets moet beoordelen, naar het moment zijn humeur is, hoe zijn pet staat, zijn, denken over iemand is. Die met een Goody bagg van BP in de hand, word geacht een beslissing te nemen.

De A.V. bied voor als nog zeker geen harde duidelijkheid, enkel een vage verwijzing naar....

It's a Utopia xD

dutchboy, omaatje75, stien56 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. HofvanDromen

Zo te lezen ben ik niet te enige met vragen over de "spelregels" en is er veel onduidelijkheid over de regels en het toepassen van ervan.
    Graag zou ik toch een passend uitgebreider antwoord hierop krijgen..

dutchboy, Sintra98, stien56 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  20. omaatje75

Geen regels, Geen Wetten :oops:

Sintra98, dutchboy en harm-jan70 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.