Voortgang spel farmerama

Discussie in 'Overig archief' gestart door saartje1964, 22 Januari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje1964

saartje1964 Forumleerling

Vier jaar geleden begon ik dit spel en ik blijf het leuk vinden. Helaas kan ik sinds afgelopen jaar niet meer mee doen met alle events. Door de crisis en door persoonlijke omstandigheden. Ik vind het jammer dat Bigpoint sinds een jaar veel events relateert aan supervoer (veel fokdieren vragen). Ik zou het jammer vinden hierdoor niet meer volledig het spel te kunnen te spelen. Uiteraard kan ik voorlopig events overslaan en me concentreren op het zaaien en oogsten. Maar dan mis je al gauw een uitdaging en veel events. Wanneer je niet meer mee kan doen met de events wordt het spel saai.... Wil BP dat hierdoor spelers afhaken? Denk het niet maar het lijkt er wel op. Jammer!!!!!!

duveltje_Leo, Sintra98 en siggie61 vinden dit leuk.
  2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Je hebt deze opmerking in de speakerscorner geplaatst, en niet bij de vragen, dus neem ik aan dat ik zo vrij mag zijn er op te reageren.
    Dankzij alle aandacht voor het fokken en het supervoer, is mijn supervoer in de maand december gestegen van nog geen 500 naar over de 1000. Daarbij heb ik geen enkel event overgeslagen en geen supervoer gekocht.
    Wel heb ik bij sommige events van de mogelijkheid gebruik gemaakt fokdieren op de markt te kopen. Nu ben ik heel blij als ik een keertje miljonair ben, en gaat mijn BD saldo de meeste dagen onder de 100.000 BD, dus echt veel BD heb ik daar ook niet ingestopt.
    Als voorbeeld het laatste event, er was 50 supervoer te verdienen, er werden 8 doodskopsaapjes gevraagd.
    Ik heb 8x gefokt, en had 9 doodskopsaapjes en een brulaap. Natuurlijk was dat geluk hebben, net als de 20.000 die dat extra aapje opbracht, maar er zullen weinig spelers 50 supervoer nodig gehad hebben voor die aapjes.
    Van mij mag BP op deze manier doorgaan. In ieder geval zorg ik wel dat ik meer dan 100 supervoer op voorraad houd als ik deze niet perse voor een tijdelijke quest nodig ben.
    Natuurlijk mag iedereen er op zijn eigen manier tegen aan kijken, maar ik hoop dat ik je gemotiveerd heb om in ieder geval te proberen om mee te doen. De questen zijn niet zoveel supervoer nodig als dat je denkt.

3. -_Moira_-

-_Moira_- Alwetend orakel

Sinds de events waarin fokdieren gevraagd fok ik met de babyboomdagen van iedere soort wat dieren die ik op voorraad hou, als ik geluk heb heb ik alle of een deel van de gevraagde diertjes op voorraad. Kost het nog minder supervoer. Misschien ook nog een tipje?

4. goldtrix

goldtrix Gevorderde

Zelfs de bijzondere stallen heb je niet echt nodig om de quests te kunnen doen ... na verloop van tijd zakt de marktprijs van die dieren zodanig dat ze zelfs goedkoper worden dan de ezels, en ezelstallen kan je in de groothandel kopen voor amper 5300 BD.

5. saartje1964

saartje1964 Forumleerling

Ik weet niet hoe jullie in het spel staan, maar ik heb zo rond de 2 miljoen BD en dat zakt af en toe onder de miljoen wanneer ik een en ander koop om Quest te voltooien, maar je kan niet ontkennen dat het fokken een dure business is. Wanneer je het doet om te verkopen haal je er aardig wat geld uit, maar je wil toch ook de Quest halen. Nee, voor mij wordt farmerama meer een spel voor de mensen met geld dan voor Jan met de korte Pet. Denk toch echt dat BP de plank misslaat door fokdieren te gaan vragen in events.

stien56 en Sintra98 vinden dit leuk.
  6. Wofrij

Wofrij Teller

Ik doe mee met alle events. ik heb nog nooit een euro uitgegeven aan het spel en toch lukt het me, omdat ik eindelijk een hoger level heb, om de events uit te spelen. mijn molen staat altijd aan en maakt supervoer. Tussendoor evt ander voer. ik hebmeestal ong 5 milj BD, die dan weeer wat opgaan en dan weer aangevuld worden. ik ben niet zo'n enorme handelaar. de gewone fokquesten zijn allemaal tot level 8. de rest zal op een dag ook wel klaar zijn, of niet. VOlgens mij is het halen van een event meer afhankelijk van het level waar je in zit en hoeveel tijd je maakt. Niet hoeveel euro's je erin stopt! Waar ik wel zuinig mee ben is mijn knechtencoupons. Die probeer ik zo gunstig mogelijk in te zetten tijdens een event.

Ellis1955 en nicolle73 vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat is bij de introductie van de eerste fokdieren al gezegd. Ik heb dus ook nog geen fokquest af, en nooit een gekleurde stal gebouwd.
    Ik heb ook de indruk dat het fokken BP meer geld oplevert dan mysterieuze stallen en stekjes.
    Maar ik kan me niet storen aan deze nieuwe quests. Het is een leuke opzet waar iedereen aan mee kan doen.
    En als je al bruine varkens uit de bonenstaakrij hebt, is het toch leuk dat je daar eindelijk wat mee kunt? 40x bruine varkens fokken, een aantal wolvarkens op de markt zetten en je hoeft alleen nog 4x schapen te fokken om een bonenstaakrij te bemachtigen die je meerdere bruine schapen per week levert, zonder dat het je ruimte op het land kost zoals met de reuzenstallen.
    Voor nog geen 100 supervoer, en een redelijk deel daarvan kun je weer uit de quest halen.
    Het lijkt erop dat BP het door gaat zetten om maandelijks een fokevent te hebben, en dat veel spelers dat ook leuk vinden. Je kunt die ene in de maand overslaan, of kijken wat jij er uit kunt halen om weer verder te komen in het spel.

nicolle73 vindt dit leuk.
  8. stien56

stien56 Alwetend orakel

Saartje, ik ben het wel voor een groot deel met je eens hoor!
    Steeds maar weer die fokdieren - jakkes!!

o_Ok mijn (snelle) molen maakt supervoer en de quests kan ik ook wel halen - het staat me alleen erg tegen!
    Mijn spel staat dan ook op een laag pitje - hooguit nog 2 x per dag inloggen en zaaien en oogsten - ook geen maandknechten meer gekocht - maak de coupons wel op en dan.......... Geen idee nog.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.