Voorraden in de schuur

Discussie in 'Overig archief' gestart door Dahlia76, 30 Augustus 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia76

    Dahlia76 Forumbewoner

    Gewoon uit nieuwsgierigheid:p

    Hebben jullie een minimale hoeveelheid gewassen/dieren etc., die jullie op voorraad hebben en willen houden? En hoeveel dan ongeveer?
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  2. nicolle73

    nicolle73 Levende forumlegende

    gewassen kort 100.000 en lang 10.000
    dieren probeer ik op 1000
    en boomvruchten zoveel mogelijk
    produkten is moeilijk dus 100
     
    Sintra98 en Dahlia76 vinden dit leuk.
  3. Roos

    Roos Forum-hertog

    Tjonge... dat is nogal wat zeg. Dat red ik bij lange na niet. Al een ouder berichtje zie ik, maar ik klim toch even in de pen.

    Ik probeer m'n dieren op 250 te krijgen. Sommige dieren willen maar niet omhoog (trapje gegeven, niets helpt, hoogtevrees denk ik), terwijl andere dieren vanzelf komen aangevlogen (ook dieren zonder vleugels).

    Producten ook zo ongeveer. Eigenlijk hetzelfde verhaal. Valt niet mee. Pas sinds de menagerie en de fabriek er zijn, komt er een beetje schot in. Niet omdat er daar meer inpassen, maar omdat ik die altijd wel heb staan. Maar ja.. zodoende had ik al een keer geen varkentje meer over en een 2000 truffels, dus ook de menagerie en fabriek geven geen garanties. Hoewel... er begint nu steeds meer orde in te komen.

    Gewassen... Eh.. 10duizend vind ik leuk. Maar er zijn wel een paar uitschieters. Als ik de gewassen op 'level' heb staan, dan kijk ik naar de eerste rijen. Van sla tot tomaat ongeveer... daar wil ik er wel extra van hebben. Liefst op 15duizend, maar wortels en tarwe liefst boven de 25duizend. Dat gaat aardig omdat ik daar een systeem in heb. Ik oogst m'n uilen.. ga naar m'n eerste veld en oogst wat er in zit en stop er worteltjes in, zo ook op het 2e en 3e veld. Tegen de tijd dat ik overal geweest ben én ook nog bedacht heb wat ik er in wil stoppen... zijn mijn worteltjes klaar en doe ik nog een rondje langs de velden met worteltjes eruit en het gewenste erin. Zelfde verhaal voor tarwe, net welke ik minder heb. Ik oogst zodoende elke dag wel eens een rondje wortels en/of tarwe. Ik heb de overige gewassen bijna allemaal op minimaal 10duizend. Alleen de allerlangste of nieuwste niet.

    Voer. Die gaat goed. Ik draai heel veel supervoer en omdat ik nu m'n dieren en producten meer onder controle krijg, hoef ik ook niet zoveel gewoon voer meer te draaien. Op bahamarama heb ik het voer veel tegen de 5000 staan. Op de gewone boerderij is dat eerder 1500, met nog een aantal daar onder. Maar mijn molentje draait met stevige wind. En stil staat ie nauwelijks.

    Boomvruchten. Die vind ik lastig. Duurt een halve dag en dan heb je er weer 4 vruchten bij. Neemt toch ruimte in en er zijn nogal wat vruchten. Zo'n 75 verschillende vruchten, dus van alles er 10 neerzetten, wordt al lastig met een event (en sowieso). Maar dan wordt maar een derde van de verschillende bomen, gebruikt in voer, dus daar hou ik wel rekening mee. Ik heb m'n boomvruchten tussen de 1200 en 20duizend staan. Groot verschil dus. Eerst gebruikte ik een handig systeem, dat werkte. Toen had ik m'n boomvruchten allemaal wel op minimaal 4000. Nou ik het systeem heb losgelaten (door de vele events), werkt het duidelijk niet meer en zat ik pas zonder eikels (en dat in november). Nieuw systeem bedenken misschien.

    Ik probeer zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn. Een tijd heb ik dat met de dieren en producten juist niet gedaan. Die kocht ik met gemak op de markt. Nu de prijzen daar zo hoog zijn, is het minder lekker shoppen daar, dus doe ik ook de dieren en producten zelf. Maar om samenvattend een antwoord te geven op je vraag... ik houd in elk geval wel in de gaten hoeveel ik minimaal wil hebben en of dat lukt. Ik koop niet zo graag op het moment dat ik het nodig heb. Meestal zijn er dan meer die het nodig hebben. Dus een minimum is voor mij wel belangrijk.
     
    Dahlia76 vindt dit leuk.
  4. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Korte gewassen en die ik veel gebruik (b.v. voor wac) koop ik elke dag in het rode mandje
     
    Dahlia76 vindt dit leuk.
  5. Dahlia76

    Dahlia76 Forumbewoner

    @Roos: Herken veel in je verhaal en probeer ook te werken met "systemen". Erg functioneel is het "nog" niet, maar we blijven dingen proberen :oops:
    Had nog wat voorraden van de 1ste 3 jaar, dat ik heb gespeeld, maar die zijn zeer snel geslonken :p
    Heb nu in ieder geval (bijna) altijd alle bomen, waar ik er maar 1 van heb, op het veld staan. o_Ok tijdens events. Boomvruchten voor voer zijn inderdaad bijna niet aan te slepen en heb ik regelmatig tekort. En sommige bomen heb ik nog niet en dan koop ik of de vruchten of het voer. Afhankelijk van wat er voordeliger is.
    Dieren koop ik alleen, als ik er niet genoeg heb voor een event. Zoals laatst met de schildpadden, maar inderdaad zijn de bedragen erg hoog.

    Producten werk ik af en toe aan, maar die eten vaak meer beestjes dan ik nu nog kan produceren :wuerg:

    Werk nu met meerdere stallen van een dier (als ik die heb) of met gekleurde exemplaren, maar ook hierin grote verschillen. Paarden en kikkers schieten b.v. echt niet op en olifanten heb ik er meer dan 1100 :music:

    Leuk om de verschillende manieren van spelen te lezen en uit te proberen. Al koop ik ook liever niet op de markt of bij het mandje. Ben ook nog niet zo rijk en een paar miljoen ben je zo weer kwijt :eek:

    Ach we ploeteren rustig voort. Saai is het echter nooit :D
     
  6. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik klooi eerlijk gezegd maar wat aan met mijn voorraden.

    De gewassen die je vaak nodig hebt voor dierenvoer probeer ik in ieder geval boven de 2000 te houden.
    Qua dieren maak ik me eigenlijk alleen druk om de fokdieren (van iedere categorie één soort), waar ik er minstens 700 van op voorraad wil hebben voor het geval dat er weer eens een fokevent met badges langskomt.
    Met de boomvruchten hobbel ik altijd achter de feiten aan. Sommige bomen (de nieuwste en degene die je vaak nodig hebt voor voer) heb ik altijd opstaan, andere zet ik pas neer als ik ze nodig heb voor een event of een quest.
    En producten maak ik me al helemaal niet druk om.

    Wel heb ik vanwege de inruilwaarde altijd een paar libelles en sandelhout opstaan, een arboretum vol met papegaaiverenbomen en probeer ik zo vaak mogelijk tussendoor varens te zaaien, dus de voorraden daarvan zijn groter.
     
    Dahlia76 vindt dit leuk.
  7. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ik heb van de produkten minimaal 300, dieren varieert van 300 tot 4500 (kip), voer voor de farm laat ik niet onder de 400 komen en bahama niet onder de 700 en deze verkoop ik regelmatig op de markt want wat moet je met zoveel voer;)

    Bomen staan er op bahama altijd 2 van elk op en voorraad is hier ook van 1500 tot 10.000 behalve de nieuwste, op de farm houd ik alles rond de 3000.

    Alle nieuwste dieren, gewassen en boomvruchten zijn er uiteraard minder van en zo blijft het boerenleven steeds druk, druk, druk xD
     
    Dahlia76, snietje1 en harm-jan70 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.