Volle Maan

Discussie in 'Overig archief' gestart door walking51, 26 Juni 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. walking51

    walking51 Gelegenheidsauteur

    Goede avond.
    Ik heb niet zo zeer een vraag, eerder een verzoek.

    Ik keek net naar welke spellen er nog moet worden gespeeld in de coöperatie, daar we er weinig tot niets kunnen planten door de korte tijd die we wel kunnen spelen krijg ik ze niet af.

    Is het niet mogelijk dat volle maan velden meer open gaan en dan voor een lange tijd zodat we ook de spellen in de coöperatie af kunnen maken?
    We kunnen ook geen planten kopen dus is het op sparen van de planten, bomen en dieren onmogelijk.
    Ik zou het super vinden als het met regelmaat mogelijk is, en wie weet vinden meer mede boeren dit ook hoor graag van iedereen.
    En natuurlijk van de spelleiding hoor ik graag.
    Alvast bedankt.
     
    Laatste bewerkt: 26 Juni 2019
    boemer49 en Cornelly52 vinden dit leuk.
  2. Arvonvan

    Arvonvan Levende forumlegende

    Klopt. Momenteel is alle quest van de volle maan tot een einde brengen een grote uitdaging. Meestal maar een geringe speeltijd (24 uur) en deze is slecht in te delen vanwege verplichtingen in real life. Hierdoor is het soms maar mogelijk 1 keer te oogsten per event.

    Wanneer het veld voor langere tijd open is, is er eigenlijk altijd een event lopend, waardoor er geen griezelgewassen geproduceerd kunnen worden. Wanneer je er dan voor kiest om niet mee toe doen wil je nog wel eens upgrades, stallen, bomen of sieritems missen, die soms veel kunnen toevoegen in het verdere spelverloop.

    En daarbij zitten er ook quests bij waarvoor het nodig is om iets in Jack's Shop aan te schaffen. Al wil je deze items er ook nog bij zien te krijgen heb je een aardige speeltijd nodig binnen de volle maan.

    Al met al vergt dit een bijzonder lastige en meerjaren planning om alles te kunnen voltooien.
     
  3. Cornelly52

    Cornelly52 Forum-baron

    Ik worstel met het zelfde probleem dit keer heb ik geprobeerd mee te doen met het event geen van de events heb ik gehaald voor mij zijn die te krap in de tijd gepland je hebt geen escape als je door omstandigheden een keer te laat oogst
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Hier zijn de griezelquests af, maar ik gun jullie van harte meer tijd om ook meer af te krijgen.
    Voor boertjes zonder knechten is het wel een extra belasting.
     
    Sintra98, boemer49, micchel en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  5. walking51

    walking51 Gelegenheidsauteur

    Jammer dat niet meer mensen dit ook vinden.
     
  6. knapen1958

    knapen1958 Forumleerling

    o_Ooooh, ik ben het helemaal met je eens, las je bericht net pas vandaar de late reactie. Door de vele events, werk, normaal (real) leven, haperende wifi (camping) en andere verplichtingen haal ik ze ook vaak niet. Is best frustrerend, alle tijd en moeite die je er voor 'niks' hebt ingestoken. Je hebt natuurlijk wel de beloningen maar je wilt het graag afmaken, je hebt ook veel te veel items voor de siertuin en schateiland die je niet kwijt kunt. Dit geldt overigens voor alle events, niet alleen voor volle maan. Aan de coöperatie quests kom ik amper toe, is een 5 jarenplan vrees ik. Maar het blijft en spelletje en dus spelen we maar lekker door, toch?
    Gr. knapen1958
     
    boemer49, micchel en walking51 vinden dit leuk.
  7. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Dit klinkt meer als een feedback draadje dus ik verplaats hem even naar de juiste plek
     
  8. walking51

    walking51 Gelegenheidsauteur

    Ik zou het fijn vinden als deze vraag neer gelegd kan worden bij de bedenkers van dit spel vandaar is het voor mij een vraag/verzoekje
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  9. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    De charme van Volle Maan is juist dat het maar eens in de maand voorkomt. En events hoef je niet te spelen toch. Ik heb de eerste anderhalf jaar helemaal geen VM-events gespeeld, want eerst wilde ik zorgen dat ik alle bomen/stallen in bezit had en dat ik het hele paddenstoelenwoud open had. En nog steeds speel ik VM-events maar op halve kracht, ten gunste van de quests.

    Wat ik dan wel weer een beetje jammer vind is dat de volgende VM op zondag en maandag is. Op maandag heb ik er niks aan, want dan moet ik gewoon werken en ik ben vast de enige niet. Doe het dan op zaterdag en zondag, denk ik dan.
     
    Sintra98, -Pillow_ en boemer49 vinden dit leuk.
  10. ansimon

    ansimon Doorzetter

    Ik heb nog steeds niet alle veldjes open. Het schiet niet op als je te weinig tijd hebt om voldoende kattenfeeën te kweken om in te leveren. Zeker niet als je, zoals ik, maar 1 stal hebt.
    Ik heb maar heel af en toe knechten en ook nog een sociaal leven. ;)
    Ik geniet wel van de humor op de volle maanvelden: voetschimmel, draculaorchidee, hersenkool, schimmeloor en noem al de namen van de gewassen maar op.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  11. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Eind van de maand is er weer een ruilevent en dan zou je kunnen proberen om kattenfee stallen te ruilen. Dat scheelt je dan weer een hoop gewas om er een bij te maken en dan gaat het toch sneller.
     
    Sintra98 en ansimon vinden dit leuk.
  12. ansimon

    ansimon Doorzetter

    Misschien toch maar weer eens daar kijken. Eigenlijk heb ik het ruilevent opgegeven omdat er belachelijke ruilen gevraagd worden.
    Nieuwe bomen en stallen zijn meestal niet aan te komen voor mij. Duim maar voor mij tegen die tijd. ;)
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  13. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Je kunt ook heel goed het ruildraadje hier op het forum gebruiken. Er zijn boeren die anderen gewoon op weg willen helpen, zonder er iets voor terug te vragen. Dus zet tegen die tijd je verzoekjes in dat ruildraadje, en je weet maar nooit wat je tegemoet komt.
     
    ansimon vindt dit leuk.
  14. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Er zit een kattenfee in de quest Stadstuinieren. Ik heb overigens het paddenstoelenwoud binnen redelijk afzienbare tijd open gekregen met drie kattenfeestallen (en een flinke hoeveelheid SV zodat het wat beter opschoot). En twee kattenfeeën zijn best bij te maken toch.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  15. Arvonvan

    Arvonvan Levende forumlegende

    Vanaf welk level is deze quest beschikbaar? Ik kan hem niet vinden.
     
  16. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    -Pillow_ en Arvonvan vinden dit leuk.
  17. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Ik heb een keer een event overgeslagen om de velden open te krijgen en dat lukte goed, behalve 1 deel, maar dat is inmiddels ook open. Juist de charme van het VM veld dat het even anders is dan de rest.
    Ik heb inderdaad ook twee kattenfeeen gekocht en met sv gewerkt, ook extra gloeibol bomen aangeschaft en die met supermest behandeld. Dan gaat het best snel.
    Als je een event een keer overslaat kan je echt veel gedaan krijgen. Met twee velden ga je ook twee keer zo snel, dus lijkt me een goede investering. Maakt het spelen daarna veel makkelijker en leuker.
     
  18. Vitani94

    Vitani94 Forum-expert

    Ik doe zelf nooit mee met de events en heb momenteel als doel om eerst maar eens alle velden open te krijgen. Inmiddels ben ik aardig op het punt dat het begint op te schieten met die quests, maar ik ben het met je eens dat we vaak wel heel weinig tijd krijgen per volle maan event om te kunnen spelen. Op het moment heb ik (wat het spel betreft dan) de mazzel dat ik thuis zit, maar als ik zou werken dan zou ik 1 of 2 keer op een dag kunnen oogsten en dat is echt te weinig als de volle maan maar 24 uur duurt. De langere events sla ik om die reden dan ook graag over omdat die er voor zorgen dat ik eindelijk eens een paar meters kan maken met de gewone volle maan quests.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.