volgorde bomenmenu klopt niet

Discussie in 'Help archief' gestart door Sanham, 20 November 2021.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Als ik bij de trein het bomenmenu op aantal zet, klopt de volgorde hierbij niet bij het kopje allen en het kopje bomen. Bij het kopje upgrades klopt het wel.
    Omdat ik de trein gebruik om mijn overschot in te gooien is dit behoorlijk onhandig.
     
  2. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Deze klopt bij mijn weten al een hele poos niet en is al eens eerder gemeld in het draadje naar aanleiding van het overgaan van Flash naar ... (wat hebben we nu ipv Flash?o_O weet het ff niet meer:eek:)... Unity!:oops:xD
    De sortering in de verschillende menu's zijn ze volgens mij nog steeds mee bezig. Het is nog niet zo als we het gewend waren, maar er zijn inmiddels wel al verbeteringen. Hopelijk komt het ooit zo ver dat de sortering weer op alle fronten werkt.
    ff geduld dus nog:music:
     
  3. anita-144

    anita-144 Regelmatige auteur

    Zelf vind ik dat ze er zelfs de hoogste prioriteit aan zouden moeten geven, aan die sortering.
    Sinds Unity werkt bv de sortering van sieritems (op bv ep/uur) niet meer.
    Regelmatig is er wat werk gedaan aan de sortering bij consumptie (kistjes ed) en was er steeds weer een andere volgorde (zelfs verschillende volgordes per veld). Of sloop er weer een bug in waardoor dat het helemaal niet meer klopte (vorige week was er ook even een korte tijd zo een bug).
    Het is voor mij de allergrootste ergernis, die het spelplezier vermindert.
    Iedere keer weer hoop ik dat er éindelijk iets aan gedaan wordt, maar helaas... :(

    Ik moet al tijden mijn siervelden ombouwen, maar ik stel het iedere keer uit, omdat zonder werkende sortering dat enorm veel tijd gaat kosten.
    Met goede sortering (voor alles!) zou het allemaal een peuleschilletje zijn.
    Maar blijkbaar vindt Hamburg het niet zo belangerijk :(

    Ik heb eigenlijk de hoop ook al opgegeven en meldt dit soort dingen niet meer...
    Heb de indruk dat dat verspilde moeite is...
     
    Butsmuts en micchel vinden dit leuk.
  4. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    DAT DUS, melden voelt nutteloos. We draaien een goed jaar op unity en er is nog zo veel wat niet klopt.
    Ik wil graag mee doen met ruil events, maar het dan weer terug plaatsen van de sieritems is een nachtmerrie. Welke sortering je ook probeert de volgorde klopt niet. ( ik wil ep/veld) Bomen sortering idem. Bij dieren werkt het sorteren op bv voervoorraad wel.
     
  5. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Sortering wordt regelmatig aan gewerkt maar omdat Farmerama door de jaren heen best wel een uitgebreid spel was geworden is is het niet zo makkelijk als het klinkt. Wordt het ene probleem opgelost dan ontstaat er op een andere plek nogal eens een ander probleem (of meerdere).
    Het heeft zeker de aandacht, maar perfect zal het voorlopig niet worden. Er zal in ieder geval altijd voorrang gegeven worden aan problemen die een grote invloed hebben op speelbaarheid van het spel.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  6. anita-144

    anita-144 Regelmatige auteur

    Dat begrijp ik wel hoor... In een grijs verleden ben ik zelf programmeur geweest (in een computertaal uit het echte grijze verleden... iets wat overeenkomt met Latijn. O0it was dat een wereldtaal ;) )

    En ik begrijp ook wel dat het niets met forum en mods te maken heeft.
    Daarom zeur ik er ook niet over dat ik nog altijd 3 sieritems heb die ofwel 'verdwenen'zijn (ook al nemen ze plaats in), ofwel gewoon ergens boven op andere sieritems gepositioneerd zijn.
    Vervelende (voor zo een oud-programmeur als ik) is eigenlijk dat er ook geen gestructureerde mogelijkheid is van het doorgeven van al die grote en kleinere bugs. Ik kan wel al die dingen ergens op het forum gooien, maar het lijkt er op dat die dan gewoon ergens in de grote stapel verloren gaan.
    Dus alleen maar veel werk voor mij, voor de mods die het allemaal moeten doorsluizen en uiteindelijk... ligt het gewoon op die hoop te liggen.

    Maar die sortering... Pff... daar had inmiddels toch wel een beetje verbetering in mogen komen!
    (En wat ik daarbij ook heel goed begrijp is dat BP met de invoering van Unity zich richt op een heel andere doelgroep als farmarama-spelers en die 'nieuwere' doelgroepen en hun spelers voor de farmarama-spelers gaan. Marketing en winst ed spelen een rol )
     
    Butsmuts vindt dit leuk.
  7. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Klaartjuh,
    Het is voor mij duidelijk dat het in ieder geval nog op de stapel op te lossen problemen ligt. Zal ooit wel goed komen. :)
    Mag een slotje op.
     
    LucieSchreurs vindt dit leuk.
  8. fairie

    fairie Commandant van het forum

    In het begin na de omzetting kon men de problemen doorgeven waar men toen tegenaan liep. Ik heb toen al doorgegeven van 1 sieritem wat een 4-vaks is maar op het land staat als een 1-vaks. o_Ok dat er bij mij op 1 plek 3 siertitems over elkaar staan. In datzelfde draadje is ook door een MOD aangegeven dat BP eerst de dingen in het spel zou verbeteren die belangrijk zijn om het spel goed te kunnen spelen en daarna pas de dingen die dus van minder belang zijn zoals (denk ik) de sieritems.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.