voer voor haan

Discussie in 'Help archief' gestart door heideroosje, 5 September 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heideroosje

    heideroosje Gelegenheidsauteur

    goede morgen boertjes leuk he de nieuwe haan maar wat kost hij onwijs veel voer voor 1 voer 65 tarwe en 45 mais is dit niet wat te veel en klopt dit wel ik hoor graag meer vind het ontzettend duur voor 1 voer heidi
     
  2. Toontje2

    Toontje2 Forum freak

    Deze aantallen kloppen gewoon. Aangezien het gewassen zijn die snel te maken zijn heeft men hier bij de haan voor gekozen.
     
  3. ayla2008

    ayla2008 Regelmatige auteur

    Ik had zover nog niet gekeken, maar de hoeveelheid ligt ver van de overige voer soorten. Verhouding ligt aardig scheef.
    De meeste gebruiken 1 of 2 van een gewas. Een enkele rond de 6.
    En Mais is altijd nog zo'n 1,5 uur. Dus zo snel is dat niet.
    En het is ook niet zo, dat het het enige voer is, dat we nodig hebben. o_Ok die gewassen moeten verbouwd worden.
     
  4. miekekoning

    miekekoning Veteraan

    Ik heb er geen problemen mee hoor. Heb meer dan 30.000 ervan op voorraad en ook rond de 500 voer van alle andere dieren. Kan wellicht lekker wat gaan verkopen. Leuk juist!
     
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Als je graag van je voorraden af wilt, zal je Bd zeker flink toenemen.
    Ik koop iedere dag 100 mais en tarwe bij de zaadhandel. De mais verkoop ik alleen boven de 20 BD, de tarwe heb ik dit jaar nog niet onder de 5 BD gezien. Door de ingrediënten te verkopen kun je dus al 1200 BD per voer ontvangen. Op de meeste voersoorten met fruit kun je een leuke molenwinst maken. Dus de waarde van het voer kun je op ongeveer 1500 BD rekenen.
    Van de dieren die al langer in het spel zitten kan ik alleen de beer en de gloeiworm regelmatig voor 1500 BD verkopen. Ik denk dat je de haan binnen 3 maanden voor een prijs op de markt kan kopen dat je de stal beter niet op kunt zetten. Maar spelers die bij deze mysterieuze stallenbouwer geluk hebben, kunnen er vast wel een paar maanden winst mee maken.
    Voor de langere termijn slaat dit voer nergens op. Vergelijkbaar met het olifantenvoer van het begin. En dat was nog "maar" 40 hooi.
     
  6. Lieve

    Lieve Halfgod

    Voor deze voeren te maken heb je allemaal maïs nodig
    koe, schaap, muis, eend, stinkdier en supervoer ook 25 stuks en nu nog de haan 45 je komt met je 100 stuks per dag niet ver
    o_Ok de anaconda is onredelijk 4 kippen plus 2 konijnen terwijl je weet dat met 1ratje of muis de slang voor een week toekomt:p
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Voorlopig heb ik voldoende anaconda's op voorraad. Ik verkoop die alleen boven de 3000 BD, en bij de woonhuisbestellingen reken ik ook een waarde van 3000. Mijn voorraad blijft dus aardig op pijl zonder dat ik de anaconda op heb staan.
    De andere dieren die je opnoemt zijn niet onredelijk en red ik ook aardig met 100 stuks per dag. Alleen het voer voor de spin (gloeiwormpje) is dus duurder dan de spin zelf. Ik heb dus ook nooit een spin opstaan.
     
  8. preaboco

    preaboco Forumleerling

    volgens mij zijn alle diervoeren onwijs veranderd, is dit tijdelijk of blijft dit in het spel, een aankondiging vooraf was wel op zijn plaats geweest trouwens.

    Misschien komt door de late tijd maar daarnet zag ik dat voor de hond 200 botten nodig had, voor de kalkoen ook in de honderd, maar lijkt nu weer alles normaal te zijn, met uitzondering van de haan dan.
     
    Laatste bewerkt: 5 September 2014
  9. Klaartjuh

    Klaartjuh Levende forumlegende

    Er is verder niks aan het dierenvoer veranderd. Alleen de haan komt er als nieuw dier in en is dus meer gewassen voor nodig om voer te maken dan we gewend zijn bij andere dieren.
     
  10. preaboco

    preaboco Forumleerling

    Klaartjuh bedankt voor jou geruststellende antwoord
     
  11. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Het is toch logisch dat 1 haan zoveel voer nodig heeft om op je farm al die kakelende kippen onder de duim te houden.
     
    LucieSchreurs vindt dit leuk.
  12. ayla2008

    ayla2008 Regelmatige auteur

    De haan is zo wie zo geen logisch dier, omdat het geen diersoort is. Normaal kunnen 2 hanen zich niet voortplanten. Wat dat betreft wordt de plank toch al mis geslagen. Een haan is het mannelijk dier bij de hoenderachtige, en misschien nog wel bij meer vogels. Dus het beperkt zich zelfs niet tot een dier soort.
     
  13. Ledne

    Ledne Forumbeginner

    Ja dat vond ik ook al en beetje raar. Had dan voor een gans ofzo gekozen.
     
  14. anneke071997

    anneke071997 Forumbewoner

    Ik zou graag willen weten waarom er geen hanevoer op de markt te verkrijgen is
    Heb net een hanehok gehad uit de mysteriestal en dacht het voer voor eventjes op de markt te halen had de haan alvast te eten, maar niets te vinden dus maar gauw de molen aan het werk gezet.
     
  15. enk52

    enk52 Levende forumlegende

    Bij een nieuw dier duurt het altijd even voor de markt erop aangepast is. Helaas dus even geduld hebben.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.