Verzameldraad technische vragen Strip VIII event

Discussie in 'Help archief' gestart door Toontje2, 23 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boerbiet62

    boerbiet62 Forumleerling

    hoe kan het dat ik minder EP krijg op mijn ene account met 1/4 velden alles ingezet en 3 uilenboom 1 huisdraak en 1 kraaienboom
    dan op mijn andere waar ik alleen maar cat paasjam en wortelbrood heb ingezet
     
  2. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    De wolkenrij die je kan winnen geeft 15% meer dropkans op gereedschap en dus niet op alle grondstoffen, staat verkeerd hier in de FAQ
     
  3. ayla2008

    ayla2008 Regelmatige auteur

    Bij het klokje wordt te weinig EP gerekend. Ik heb voor het oogsten gekeken, wat er per veld aan EP staat. Dit heb ik met het aantal velden vermenigvuldigd. Resultaat is dat er 3217 EP te weinig wordt geteld.
    Nu moet ik een keer extra oogsten, waardoor de werkplaatsen en stallen later op het veld kunnen worden gezet.

    Zijn er EP verhogende zaken, die niet meetellen bij het klokje. Zo ja welke?
     
  4. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Sorry laat antwoord maar ik weet het ook nu pas.
    Bij de strip-events wordt gebruikt gemaakt van een andere telling, namelijk alleen de hele EP's tellen mee, achter de komma valt weg.
    Dat is natuurlijk niet zoals we dat wensen maar is wel al steeds zo geweest bij de EP-fase in events, pas deze keer valt het mensen op en hebben we gevraagd uit te zoeken wat er aan de hand was.
    Dit is echt niet gewenst en zal voor een volgende event worden aangepast zodat de EP achter de komma ook meetelt.
    Tijdens het event kon dat niet worden aangepast omdat dan het hele event enkele uren stilgelegd had moeten worden omdat de velddefinities van de database dan moesten worden geconverteerd. (Sorry voor de moeilijke woorden, eenvoudig gezegd: het kan technisch niet zonder het event stil te leggen).
    Dus deze keer is het niet anders, sorry, en voor komende events tellen de EP achter de komma wel gewoon mee.
     
  5. paulus62

    paulus62 Forumbeginner

    GOEDEMORGEN ik heb de famarama stirp afgemaakt ik heb de 4 barbier werkplaatsen gekregen maar geen 2 oranje upgrades gaarne bericht User: paulus62ID: 36635191
     
  6. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Ik heb een vraag betreffende de oogsttijd van het event gewas kubus watermeloen is een 8 uurs gewas die met water en mest 5.42 duurt, nu kwam ik wat event gewas tekort en heb de lege velden opgevuld met aubrieta. En tot mijn grote verbazing duurt die maar 5.10 met water en mest en aubrieta is ook een 8 uurs gewas, kan iemand mij vertellen waar dat verschil vandaan komt.
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Individuele vraag dus om dit na te laten kijken zul je een ticket aan support moeten sturen.
    Op het forum kan daar geen antwoord op gegeven worden.
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Kan het zijn dat je de bloemenbonenstaakrij geactiveerd hebt?
     
  9. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Dank je Coco ik doe niets met die bonenstaakrij daarom er niet aan gedacht maar dat is de reden.
     
  10. linda707070

    linda707070 Forumleerling

    ik heb vandaag al 2 keer geprobeerd om die 4 nepsnorren te oogsten die je nodig hebt bij opdracht 5 van de quest maar wordt er niet bij geschreven
     
  11. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Opdracht vijf heb je geen snorren meer voor nodig ;), maar moet je de event werkplaatsen inleveren.
    Haal de barbieren dus maar vlug van het land, zal je zien dat je ze kan inleveren. Als je dan de gehele opdracht hebt vervuld krijg je er permanente stallen voor terug.

    Veel succes, ik hoop dat het zo lukt
     
  12. trien63

    trien63 Forumleerling

    Help, het lukt me niet om snorren te produceren, kammen gebruikt bij de barbier. Krijg in de koekoeksverblijven alleen kievitseieren. Wie kan me verder helpen, de tijd begint te dringen. Alvast mijn dank
    oma60farm, user id: 30284694
     
    Laatste bewerkt: 30 Maart 2015
  13. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Dan heb je de verkeerde stallen op je akker staan.
    De koekoekstal levert koekoeken (koekoekseieren).
    De barbier levert de gevraagde snorren. Kijk eens in je voorraadschuur of je 4 barbieren ziet staan. (Ik begreep op het forum, dat ze niet goed op alfabetische volgorde staan, dus bovenin even barbier intikken bij zoeken in de voorraadschuur.)
    Als je de barbier op je land hebt staan, en je gaat met je pijltje erboven hangen, dan zie je dat hij 1 snor produceert.
     
  14. jawenawe

    jawenawe Forumleerling

    ik heb net al mijn velden geoogst met kubuspompoen en kreeg daar totaal maar 17 dropitems voor en gisteren met hetzelfde meer dan 40, is de dropkans veranderd of gewoon pech?
    Bij mij hoofdveld kreeg ik de 1e pas na 3 kwart oogsten en daar maar 4 gekregen, zo haal ik het event zeker niet meer
     
  15. lize58

    lize58 Forumleerling

    hallo goede morgen zijn er meer mensen die de hele opdracht klaar hebben maar nog mer dan 300 mokken te kort komen heb 2 boerderijen ene krijg ik wel mokken andere niet doe precies hetzelfde ra ra zo haal ik het niet ????
     
  16. trien63

    trien63 Forumleerling

    Hartelijk dank voor je hulp, het is gelukt, ik kan weer vooruit.
     
  17. graafje95

    graafje95 Forumleerling

    Ik kan op level 5 van strip VIII geen snorren inleveren.
    Ik heb 16 snorren. In de strip zegt ie 0 snorren en ook het plusje om te investeren staat er niet.
    Wat moet ik doen ?
     
  18. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    In fase 5 moet je ook geen snorren inleveren, maar de tijdelijke werkplaatsen die je hebt gemaakt om de snorren te maken.
     
  19. EllyAartje

    EllyAartje Forumleerling

    hoe kan ik snorren maken?
     
  20. vinc05

    vinc05 Forum freak

    In de schuur kun je de werkstal daarvoor maken .
    Als je level 2 van het huidige event hebt ingeleverd vind je daar de benodigde kammen en gereedschappen.
    Bij het koekoeksei in de schuur dus.
    Waar je ook de andere stallen maakt.
    Vervolgens kun je ze vanuit de kist op het land plaatsen en met koekoeksvoer en een kopekoeksei een snor maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.