Verzameldraad Technische vragen en problemen - Boerderijkampioenschap

Discussie in 'Help archief' gestart door enk52, 14 Juni 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    Dus NIET veredelen van het event gewas is de raad die nu gegeven wordt.
    Het kost erg veel gewas en levert wel maar 3 minuten extra verkorting van de groeitijd op.
    dank voor het uitzoeken en melden
     
    Borkie, farmermikkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Hier geef ik dit niet aan, maar Ron. Ik begreep niet hoe hij aan deze tijd kwam. Dat heb jij toen uitgelegd, en dat is inderdaad de manier waarop je het nu ook doet. Helaas bleek die tijd niet te kloppen. Deze tabel was van voordat Hofje aangaf dat de mestveredeling van 10% toen ook maar 3 minuten opleverde. En dit is later door een andere speler bevestigd.

    https://board-nl.farmerama.com/index.php?posts/554571/

    Hier geeft copyshasta aan dat met alle 9 veredelingen van dat event de tijd nog 2:34 was van de 5:40.
    De veredelingen waren toen: vroegrijp 5,10 en 20%; mest 10 en 30%; water 30% en 3x ep.

    Wanneer ik jouw rekenmethode volg, is dat 100% x 0,95 x 0,90 x 0,80 x 0,90 x 0,70 x 0,70 = 30,1644% en dat is zonder de normale 20% van water en 10% van mest, dan zou het 21,71% zijn.

    5:40 = 340 minuten.
    340 minuten x 0,2171 = 73,8 minuten = 1 uur en 14 minuten.

    Wanneer ik de rekenmethode volg die Ron nu aangeeft, dan is dat 35% eraf voor de 3 vroegrijp, daarna 14% voor de mest eraf, daarna 26% voor het water eraf
    Dat is 100% x 65% x 86% x 74% = 41,366% =
    340 minuten x 0,41366 = 140,6 minuten = 2 uur 21 minuten

    o_Ok dit is nog te gunstig. Daarna nog nagerekend om de vroegrijp er 1 voor 1 af te halen, maar dan kom ik nog steeds te gunstig uit.
    Het gaat me dus niet om de berekening van jou of Ron in de praatgroep van het paasevent, maar om de aangegeven resultaten.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende



    Helaas zijn er nu niet zoveel hoge percentages vroegrijp te scoren
     
    Borkie vindt dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat klopt. De percentages op water en mest zijn duidelijk lager, er zijn niet zoveel of hoge vroegrijp te scoren en het gewas duurt al korter. Dus volgens mij is het veredelen inderdaad niet aan te raden. Vorige keer was het een gokje voor de vroegrijp van 20%, die was echt de moeite. De mest van 3 minuten was toen ook niet de moeite.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. (chris)

    (chris) Doorzetter

    wanneer ik op het voetbal event klik, kom ik terecht op de mini-game maar die werkt niet. Ik heb 5 pogingen staan en rechtsboven staat geen level aangeduid zoals in de Faq aangeduid staat
     
  6. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    ha chris, 5 pogingen klopt, je hebt per minigame 5 ballen (pogingen) om het doel proberen te halen. Het level staat inderdaad niet zoals in de FAQ, dat komt omdat het niet echt levels die je moet doorlopen. Er zijn een aantal opstellingen gemaakt voor de minigame, die ze in de FAQ een nummertje hebben gegeven, zodat het makkelijker is om naar te verwijzen.
     
  7. (chris)

    (chris) Doorzetter

    maar de pagina van de minigame is de enige dat ik open krijg. Ik zou de pagina waar de wolk rechts staat open willen krijgen om te zien hoeveel vlaggen ik nog moet maken
     
  8. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    Die gaat pas open in week 4 zover ik weet.
    Maar je kunt de vlaggen voor de wolk nog niet maken is ook pas in week 4.
    De vlaggen die je nu kunt maken zou ik niet doen want daar kan je niet de wolkerij mee verdienen , de vlaggen die je nu kunt maken is enkel om het spelletje te doen voor muntjes.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    KLik een sop mijn tip voor uitleg
     
    janniekwak vindt dit leuk.
  10. mmgorter

    mmgorter Junior expert

    Hoi . Heb nog geen veld 3 , en de 3e week van de winkel ook nog niet . Snap er niets van
     
  11. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Dat komt er vanmiddag om 14.00 bij . Dan krijg je ook het sieritem wat teamkleuren geeft
     
    mmgorter vindt dit leuk.
  12. mmgorter

    mmgorter Junior expert

    Bedankt voor de uitleg , niet goed gelezen . Denk ik
     
  13. etoe51

    etoe51 Junior expert

    Er heeft mij net iemand geholpen bij een vraag over de boerderijkampioenschappen.
    Ik heb net de fan gevonden. heel erg bedankt voor je hulp.
     
  14. (chris)

    (chris) Doorzetter

    wanneer gaan de minigames, die niet werken, opstarten?
    En waar kan ik de voetbalwinkel vinden?
     
  15. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Als je op het eventveld op het grote stadion klikt, kom je bij de minigame en bij de voetbalwinkel.
    Hoezo werken de minigames niet?
     
  16. (chris)

    (chris) Doorzetter

    Heb het eindelijk door. Pffff.
    Dit event is geen makkie
     
    mmgorter, -matthias1952- en farmermikkie vinden dit leuk.
  17. lampje63

    lampje63 Forumleerling

    event boerderijkampioenschapvlaggen heb ik af maar het item wat je krijgt (balkunstenaar) staat niet in mijn deco inventaris dus kan ik mijn wolken rij niet gebruiken.
     
  18. tina9091

    tina9091 S-Moderator Team Farmerama NL

    meestal staan de vermiste items of op het veld geparkeerd, of op een andere wolkenrij.
    kijk daar eerst even tussen, en als je het toch niet vind mag je een berichtje naar support sturen.
     
  19. mamaU2

    mamaU2 Forumkenner

    Mijn voetbalspel blijft hangen in het spel zelf. Was vannacht al t geval. Uitgelogd en weer ingelogd, maar ik blijf terug komen in dat ene spel. Kan dat spel ook niet afmaken, maar kan ook niet bij de winkel om munten om te wissel. Het spel reageert niet , enige wat ik kan doen is het wegklikken, maar daar stopt t niet mee Iemand een idee hoe ik weer het voetbalspel kan spelen?
     
  20. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Misschien je flashcache legen ??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.