Verzameldraad technische problemen met de bioscoop

Discussie in 'Technische vragen' gestart door RonSchoof, 24 September 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    De bioscoop is een reclamevoorziening binnen het spel.
    Volgens een vastgesteld patroon (zie de faq https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/f-a-q-bioscoop-in-de-stad.4776/ ) krijg je punten voor een bekeken film.

    Soms gaat er iets fout bij de aanbieder, waardoor je geen film ziet of geen punten krijgt,

    Belangrijk
    Het doorgeven van meldingen wordt bijna onmogelijk als spelers hier met onvolledige informatie posten.
    En dan wordt er dus niets doorgegeven.



    Dus aub in deze draad alleen met echte informatie posten.
    Andere berichten zullen ook geregeld door de moderatoren worden verwijderd.


    Wat moet je hier in je bericht vermelden?
    • je spelnaam en je userid
    • het tijdstip waarop je de film hebt gestart (uur en minuten zo goed mogelijk benaderen)
    • de naam van de aanbieder als je wel beeld had
    • zwart scherm als je geen beeld had
    • het besturingssysteem waarop je computer draait (naam en versie zoals de systeeminfo weergeeft)
    • de browser en het versienummer waarmee je werkte op het moment van het probleem
    • de versie van de FlashPlayer die je gebruikte op dat moment
    • de link van de betreffende film (zie handleiding hieronder)


    Hoe kan ik de betreffende link van de film vinden:

    Klik door middel van rechtermuisklik op de achtergrond buiten het film scherm (maar wel in het bioscoop scherm, zie video en / of printscreens hoe verder te handelen.

    Video:
    [​IMG]

    Printscreens:
    [​IMG]

    Hierna komt onderstaande scherm, de betreffende link kan je dan met "CTRL + C " copieeren en in je thread plakken.
    [​IMG]


    Pas op

    Dit draadje is niet voor persoonlijke klachten, daarvoor stuur je een ticket aan support. Dit draadje is er om te melden "aanbieder A geeft geen punten" of "aanbieder B geeft zus of zo probleem",
    Deze meldingen worden doorgegeven aan BP en vanuit BP aan betreffende aanbieder die dan de verbroken link of welk ander probleem ook wordt hersteld.
    Het zal nooit resulteren in een vergoeding achteraf. (En een ticket ook niet, BP is niet verantwoordelijk voor de aangeboden filmpjes).

    Het is een reclamevoorziening en als het mis gaat dan is dat gewoon pech.
    Maar BP en het moderatorenteam willen wel dat het zo goed mogelijk werkt en daaraan bijdragen door gerichte klachten door te spelen naar degenen die verantwoordelijk zijn.

    In dit draadje zullen onvolledige meldingen worden verwijderd want daar kunnen we niks mee.
    Als je alleen kwijt wilt dat je geen filmpje had vandaag dan is er een draadje bij de algemene vragen om dat met ons te delen.
     
    Laatst bewerkt door moderator: 23 April 2015
    winny1988 en dutchboy vinden dit leuk.
  2. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het heeft geen zin hier te klagen als je niet de informatie geeft die we in post #1 vragen.
    Want zonder die informatie kunnen wij niets.
    Voor gewoon wat klagen en support van medespelers is er een draadje bij de algemene vragen.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  3. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Voor het overzicht heb ik alle verwerkte posten verwijderd, je vindt ze nog wel hieronder.


    Spelnaam en userid ontbreken maar van jou heb ik de toevallig.
    Doorgegeven.

    Te weinig informatie

    Te weinig informatie maar voor deze keer heb ik die via het accountlog erbij gezocht.
    Doorgegeven.


    Te weinig informatie

    Doorgegeven

    Ontbrekende info erbij gezocht.
    Doorgegeven

    Te weinig informatie
     
  4. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Als het anders kon zou ik niet zo veel moeite doen.

    Sommigen hebben moeite gedaan de info die ze wel kunnen geven (tijd, welke reclame, browser, hun userid en hun spelnaam) door te geven en dan wil ik wel tien minuten besteden om de rest erbij te zoeken.
    Maar in prncipe moet het gewoon compleet zijn als je hier wat meldt.
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  5. -Margreet100-

    -Margreet100- Forumleerling

    2 filmpies gekeken maar geen punten ontvangen.
    username. Margreet100
    ID. 13392859
    tijdstip vanaf 16.40 uur
    aanbieders. nationale nederlanden en autototaalglas
    besturingssysteem. windows 10
    browser.firefox
    flashplayer.21.0.ro
     
  6. annwei

    annwei Veteraan

    Net filmpje gekeken 18:47 uur Sensodyne (geen link)
    Usernaam: annwei
    ID: 28506317
    Naam aanbieder: Sensodyne, Fiat
    Besturingsssysteem: Windows 7 Home Premium Versie 6.1 (build 7601: Service pack 1)
    Browser: Internet Explorer 11 versie: 11.0.9600.18537 update versie: 11.0.38
    Flashplayer: Adobe Flash Player versie: 24.0.0221
    om 19:08 uur Fiat
    Link:
    https://www.bigpoint-payment.com/bi...QiO3M6MjI6ImF1dG8uMTQ4ODA0NTU3NC40NjQ0ODYiO30

    Deze link heb ik op de volgende manier gevonden (in Windows 7 krijg je geen menuutje met Deelvenster te zien als je met de rechtermuis knop klikt in het scherm van het filmpje, zoals uit gelegd in het voorbeeld filmpje in post # 1) als je daar klikt met je rechtermuisknop zie in het menuutje wel Eigenschappen staan als je hierop klikt, komt er een pagina te voorschijn waarop staat Eigenschappen op het tabblad Algemeen staat dan Adres (URL) met deze link er achter.
    Hoop dat dit de goede link is.
    ( Als dit de goede link is kan Ron misschien deze uitleg ook even vermelden in de post bij de uitleg hoe de link kan vinden. Ik geloof dat er veel meer mensen zijn die niet de link kunnen vinden, als ze een ouder besturingssysteem hebben)

    Verder is het mij op gevallen dat als je inlogt bij Farmerama dat er aan gegeven wordt dat er alleen beveiligde info wordt weergegeven, misschien is dit van invloed op het doorgeven van de punten?
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Alle bovenstaande doorgegeven.
    Helaas weer een heel stel waarbij de minimale gegevens ontbraken, daar kan ik niks mee.
    Dat je de link niet kan vinden is niet erg, maar datum en tijdstip (en aub niet "dag1 en dag2 ergens tussen half zeven en negen uur" want daar kan ik ook niks mee) en welke reclame het betreft, je userid en spelnaam, en gegevens over je pc, die moet ik doorgeven anders komt de hele bups terug.
    En ik ga geen zinloze exercities doen.

    Schrijf nou gewoon gelijk op als een filmpje niet uitbetaald tijdstip en welke reclame, dan is er wat te melden.

    Overigens zou ik als ik jullie was de bioscoop gewoon even links laten liggen want ik lees niemand die wel punten krijgt.
    Dus tot er een OA staat dat het probleem verholpen is denk ik dat je alleen het reclamebureau een plezier doet. Er wordt niet achteraf betaald dus waarom zou je volharden?
    (Ssttt.. dit heb ik niet gezegd hoor!)
     
  8. Tuning_farm

    Tuning_farm Forumleerling

    Wel filmpjes gekeken, geen beloning (is eigenlijk al een week zo aan de gang). Type aanbieder maakt in mijn ervaring niet uit.
    usernaam: Tuning_farm
    · UserID: 35938049
    · Tijdstip: 26 feb 2017, vanaf 14:42 uur
    · Naam aanbieders: NTI opleidingen, Autototaal glas, Sensodyne, Fiat Typo
    · Besturingssysteem: Windows 10
    · Browser: Chrome 56.0.2924.87 (64-bit)
    · Flashplayer: 24,0,0,221
     
  9. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ron ik krijg wel punten als er filmpjes zijn .
    Daxter1966 user id 37389182
    Browser windows edge besturingssystheem windows 10
    datum 28- 02 -2017 tijdstip 01.04
    reclame olympische ?
    geen punten 28-02-2017 tijd 01.20 citroen en legioen
     
  10. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Dank je wel voor deze melding, is het dus toch afhankelijk van de aanbieder.
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  11. jawenawe

    jawenawe Forumleerling

    heb er ook een paar gekeken, maar ook hier geen punten gekregen

    User: jawenawe ID: 16384095
    windows 10 64 bit
    browser: Chrome
    Flashplayer: 24.0.0221
    aanbieders: Cote d Or om 10.49
    NTI om 10.50
    Stimorol om 10.51
    Citroen om 10.52
    Ziggo om 10.53 verschillende aanbieders van vandaag, en ook cache nog geleegd
     
  12. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    14.02 uur op 26 febr 2017
    Seat reclame
    User: vinc051ID: 53303409
    Browser
    24.0.0221
    browser: Safari
    Besturing:Apple
     
  13. jolars

    jolars Gevorderde

    Usernaam: jolars
    · UserID: 26569543
    · Tijdstip: 27 feb 2017, 13:58 uur en 14:14
    · Naam aanbieder: Milka en NTI
    · Besturingssysteem: Windows 7 Home premium
    · Browser: Google Chrome Versie 56.0.2924.87
    · Flashplayer: Adobe Flash Player version 24,0,0,221 i

    Bij mij ook steeds geen punten, geen computergenie dus die info vinden, vond ik maar lastig. Nu toch een poging gedaan. Alleen een link van de filmpjes vinden lukt niet. Na het Milkafilmpje nog een keer geprobeerd een filmpje te kijken(misschien wel tegen beter weten in), maar ook geen punten.

    Ad 1 maart. Ik heb net nog een keer filmpjes proberen te kijken. Ik heb nu wel van Milka punten gekregen. Het verschil met het Milkafilmpje van hierboven is het scherm waarin het getoond werd. Vandaag een klein scherm van youtube met ontvangen punten en de 27e een groot scherm met een zwarte boven en onderbalk en een lichtgrijze voortgangsbalk aan de onderkant zonder ontvangen punten.* Kan het zijn dat het ligt aan in welk scherm het filmpje getoond wordt? Daarna weer een filmpje gekeken ( Autotaalglas 11:46) in het scherm zoals hierboven met het sterretje beschreven en geen punten ontvangen. De filmpjes waar ik de afgelopen weken geen punten voor gehad heb, waren allemaal in dit scherm.
    Zoals ik al schreef, ben geen computergenie, maar dit viel me op. Haha maar dat heeft er misschien wel niets mee te maken.:oops:
     
    Laatste bewerkt: 1 Maart 2017
  14. Tuning_farm

    Tuning_farm Forumleerling

    Wederom geen punten na filmpjes kijken:
    usernaam: Tuning_farm
    · UserID: 35938049
    · Tijdstip: 27 feb 2017, 17:46 uur, 17:48, 17:49
    · Naam aanbieders: Basic Fit, Autotaal glas, Milka
    · Besturingssysteem: Windows 10
    · Browser: Chrome 56.0.2924.87 (64-bit)
    · Flashplayer: 24,0,0,221
     
  15. GI-Frank

    GI-Frank Gelegenheidsauteur

    Weet je dat echt heel zeker Daxter?? Want dan ben je wel de enige :eek: Iedere morgen onder het ontbijt speel ik op 5 spelletjes alle filmpjes af, we krijgen dezelfde filmpjes als jij te zien, maar geen punten :cry:
     
  16. Soniaatje

    Soniaatje Forumbeginner

    • User: Soniaatje ID: 48958824
    • 28 feb. 9:11
    • Ziggo
    • Windows 10 up to date
    • Opera 43.0.2442.991 (PGO)
    • 24.0.0.221
    • zoals beschreven in de link krijg ik het niet voor mekaar in opera.
    • User: Soniaatje ID: 48958824
    • 28 feb. 9:13
    • NTI
    • Windows 10 up to date
    • Opera 43.0.2442.991 (PGO)
    • 24.0.0.221
    • zoals beschreven in de link krijg ik het niet voor mekaar in opera.
     
    Laatste bewerkt: 28 Februari 2017
  17. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Misschien zijn jullie het niet met me eens, maar is het niet verstandiger om de hele bioscoop met zijn allen een aantal dagen niet te bezoeken. De reclamemakers zijn op dit moment denk ik erg blij met ons. We kijken massaal reclamefilmpjes zonder er iets voor terug te krijgen. Kan mij voorstellen dat er een soort teller achter zit hoeveel hits er op een reclame zitten, als dit enorm terugloopt komt er van hun kant ook misschien de drang om er iets aan te doen.
     
    hendrika73 en GI-Frank vinden dit leuk.
  18. -carrie57-

    -carrie57- Forumkenner

    Vandaag 5 filmpjes gekeken. 2x Milka reclame gaf punten. De Seat, Belvita en Ziggo reclame niet.
    Username: -carrie57-
    User ID: 5667580
    Beturingssysteem: Windows 10
    Browser: Edge
    Flashplayer: 24.0.0.221
    Tijdstip Seat: 12.32
    Tijdstip seat: 12.39
    Tijdstip Ziggo: 12.40
     
  19. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ron zou je kunnen posten hoe ik in chrome de pagina bron kan vinden
    Jou instructie is in firefox en werkt niet in chrome
    alvast bedankt:)
     
  20. annwei

    annwei Veteraan

    @miekje9 Bedoel je met de pagina bron, de link van het filmpje?
    Zoja, dan is het fijn dat Ron dat ook voor Internet Explorer doet, want daar werkt het ook niet zo als in het instructiefilmpje.
    Maar misschien werkt het wel zoals ik in een vorige post heb gemeld:

    Deze link heb ik op de volgende manier gevonden (in Windows 7 krijg je geen menuutje met Deelvenster te zien als je met de rechtermuis knop klikt in het scherm van het filmpje, zoals uit gelegd in het voorbeeld filmpje in post # 1) als je daar klikt met je rechtermuisknop zie in het menuutje wel Eigenschappen staan als je hierop klikt, komt er een pagina te voorschijn waarop staat Eigenschappen op het tabblad Algemeen staat dan Adres (URL) met deze link er achter.
    Hoop dat dit de goede link is.
    ( Als dit de goede link is kan Ron misschien deze uitleg ook even vermelden in de post bij de uitleg hoe de link kan vinden. Ik geloof dat er veel meer mensen zijn die niet de link kunnen vinden, als ze een ouder besturingssysteem hebben)


    Ik dacht dat het lag aan het besturingssysteem dat je hebt op je computer, maar het is ook heel goed mogelijk dat het verschillend is bij de verschillende browsers (nooit aan gedacht:wuerg:)

    Als Ron dat kan uitleggen voor de verschillende browsers en deze uitleg met een filmpje toe wil voegen aan het instructie filmpje, zijn er waarschijnlijk veel meer mensen die een link mee kunnen sturen.;)
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.