Verzameldraad technische problemen - Farmerama-strip #6 - De Deal (tijdelijk event)

Discussie in 'Help archief' gestart door Klaartjuh, 4 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ton54

    ton54 Forumleerling

    klok loopt maar niet gestart
     
  2. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het klokje is verder gegaan waar het gestopt was, je verliest dus geen tijd.
    De EP die je geoogst hebt terwijl de klok stilstond is geboekt in de normale EP-tellers en niet bij het event conform de systematiek.
    Het is helaas technisch niet mogelijk deze toe te voegen aan de eventteller.

    De mechaniek van de startknop en de timer is beproefd in talloze tijdquests.
    De enige manier om de klok te starten is klikken op de startknop van opdracht 1 op het eventplein.
    Als je wilt weten hoe laat je de startknop hebt ingedrukt mag je een ticket sturen naar support dan kijken ze het daar na.
     
  3. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    heb rond 22 uur gisteren klokje aangezet. had op de ww grote veldjes 8 uur gewas. en akker en t bos kleine veldjes 8 uur gewas. en op baha ook kleine veldjes maar voor de helft 8 en 4 uurs gewas.heb een wac, cat en worteltaart en paasjam, aanstaan en had 4 uilen aangezet. en er stonden bomen , die klaar waren. en de sieritems ook geoogst. kreeg toen 18590 aan event ep de teller stond op 41410. heb net weer geoogst overal kleine veldjes 8 uurgewas. 4 uilen weer aangezeten wat denk je, krijg ik maar 2960 event ep teller staat nu op 38450. denk dat dit niet klopt zo red je t nooit met 24 uur
     
  4. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Als de teller op 38.450/60.000 staat en je had eerst 18.590 event-ep dan moest je dus gisterenavond nog 60.000-18.590=41410 behalen.
    En nu 60.000-38.450=21.550 dus je bent goed op weg.
    Je hebt vanochtend bij het oogsten dus 19.860 EP gekregen en dat klopt redelijk met wat je gisterenavond behaalde.
     
  5. jackie1954

    jackie1954 Forum prof

    ik was gisteren klaar met het klokje ik had bij 2 al lichtsnoeren en nieskruid ingeleverd had ook de kado,s ontvangen maar klokje is er weer en spullen weg ook wat er ingeleverd is ik had meer als 1000 nieskruid nu maar 189
     
  6. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    dank je ron heb ik ff helemaal verkeerd zitten tellen. ik denk al haal t nooit. nu wel;)
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Door een bug was bij verschillende mensen het klokje gestopt voor ze 60 duizend EP geoogst hadden.
    Dat is met een script hersteld zodat iedereen de volle 24 uur kan gebruiken om EP te verzamelen.

    Voor wie al in de tweede opdracht was begonnen geldt dat deze opdracht terug gesloten is, maar.... wat je ingeleverd hebt blijft ingeleverd en ontvangen prijzen van opdracht één behoud je.
    Zodra de 24 uur om zijn of je 60.000 EP geoogst hebt aan eventgewas kun je in opdracht twee verder waar je gebleven was.

    Je bent dus niets kwijt, alleen zie je even niet wat in opdracht twee al is gedaan.
     
  8. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Ron bedankt voor de uitleg weet ik in ieder geval wat er allemaal gebeurde gisteravond.
    Het ging zo vreemd ben later nog weer ingelogd en zag toen dat alles er weer stond(eventklokje).
    Opdracht 2 inmiddels op de lichtsnoeren na klaar dus loopt weer goed.
     
  9. wiesje123

    wiesje123 Gelegenheidsauteur

    Ik log net in om te oogsten, heel het tijdsklokje foetsie, ook bij het event is opdracht 1 grijs en krijg ik opdracht 2 te zien en ik weet zeker, dat ik nog 8000 EP's moest inleveren, ook heb ik niets gezien van een prijs...... (fluister) help.......
     
  10. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Stuur maar een ticket aan support dan wordt het nagekeken.
     
  11. wiesje123

    wiesje123 Gelegenheidsauteur

    Dank je Ron, dat zal ik doen.....
     
  12. boertje59

    boertje59 Forumbeginner

    hoi ik oogst mijn velden en klokje is op 1 of ander manier gestopt maar ik was nog niet klaar ik heb 6 party draai 3 stekkies gekregen en geen camouflage gekregen en coupons weet ik niet want er stonden nog tijden in de maaidorser Wat nu !! gr boertje59 ID 51467857
     
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Als je zeker weet dat je gistermiddag rond deze tijd het klokje niet hebt aangezet, een ticket naar support sturen. Als je gisteren wel voor 5 uur het klokje hebt aangezet de faq nog eens lezen.
     
  14. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Ik krijg zojuist door dat de bug weer heeft toegeslagen op 1 database.
    Een ticket sturen is niet nodig, er wordt een script gestart om het weer in orde te maken.

    Je kunt beter niet oogsten terwijl de klok stil stast want die EP tellen niet mee.
    Pas als de klok weer loopt worden geoogste EP weer voor het event geteld
     
  15. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het script is voltooid dus bij iedervan jullie zou de klok weer moeten lopen en opdracht twee gelockd moeten zijn.
     
    jackie1954 vindt dit leuk.
  16. wiesje123

    wiesje123 Gelegenheidsauteur

    Alles werkt weer zoals het moet, snelle jongens bij BP, bedankt voor de hulp, groetjes, Wies....
     
  17. hoppetje

    hoppetje Regelmatige auteur

    Ik krijg net de melding dat ik 3 stekjes, 7 partytickets en een knechtencoupon heb gekregen. Dit terwijl ik nog ongeveer 14 uur te gaan had. Had al 44.000 EP punten gehaald.

    User: hoppetjeID: 14281578
     
  18. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Helaas slaat de bug nogmaals toe.
    Er wordt weer aan gewerkt.
     
  19. hoppetje

    hoppetje Regelmatige auteur

    suc6 met verhelpen en bedankt voor het snelle antwoord.
     
  20. Perenbos

    Perenbos Forumleerling

    help mijn klokje voor de 60.000 e.p. is verdwenen . had nog zeker 20 uur te gaan wat te doen?
    kreeg wel de melding voor het volbrengen van mijn opdracht en en deel van mijn bonus

    gr.perenbos mijn i.d.13394629
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.