Verzameldraad algemene vragen - verjaardagsevent 2016

Discussie in 'Help archief' gestart door Klaartjuh, 25 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je krijgt maar 1 cadeau en welke hangt af van het jaar dat je bent gaan spelen. Ze geven daarom allemaal een verschillende beloning.
     
  2. Gert-Jannetje

    Gert-Jannetje Forum-analist

    Ja, en ik heb de benodigde schuimpjes. Dat wordt ook groen aangegeven. Ik krijg niet het balkje te zien om het te activeren.
     
  3. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Welk kaarsje is het en welke vakjes heb je al open?
     
  4. Gert-Jannetje

    Gert-Jannetje Forum-analist

    Onderste kaarsje met aansluitende vakjes. Laat maar. Ik zie de fout al. Het is nog vroeg....
     
  5. Aartmans

    Aartmans Gelegenheidsauteur

    Misschien een rare vraag, maar Dropitem krijg je die aan de hand van de hoeveelheid EP? Want heel vaak kan ik de gewassen wel halen, maar het zijn vaak die dropitem's die mij de das om doen dat ik het niet haal. Ik ben met de taart zover dat ik dat deel met die puntjes en de 6 die er boven zitten nog moet doen. Als ik het goed heb uitgerekend heb je daar 730 spuitzakken voor nodig. Oke iets minder in mijn geval om dat ik al een paar schuimpjes heb, maar nog steeds 550 zakken die ik echt nodig heb. Op een veld heb ik werkstallen staan, op een veld comfortvelden, en op de rest nu nog kikkererwten, maar daar voor ben ik bijna klaar. Dus mijn 2e vraag is, wat kan ik daar het beste opzetten? Het liefst geen comfortvelden omdat ik dan ook veel supermest voor moet gebruiken. Ik zat zelf meer aan bomen te denken, maar hoe krijg ik daar de meeste EP's uit?
     
  6. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Ik heb zoveel mogelijk stallen met het grootste aantal EP of TEP staan op mijn akkerland en het regenwoud en de hoekjes daarvan gevuld met de bomen die de meeste EP of TEP geven.... Verder heb ik op de woelige weide zoveel mogelijk de bomen met de meeste EP staan. Ik heb maar twee velden met eventgewassen, de plantage en het open veld. Ik blijf dus iets achter met de gewassen. Ben momenteel bezig om wat meer gewassen te zaaien, zodra er ergens een stal of boom klaar is. Dropitems hou ik momenteel dus telkens over...
    Hoop dat je wat hebt aan deze info! Succes! :D
     
  7. Aartmans

    Aartmans Gelegenheidsauteur

    Ik knal vanavond alles vol met bomen. Alleen nog een vraagje, is er iets waardoor bomen sneller gaan groeien? (en dan in de zin van een jam of van de broodbakker) of dat ik er meer EP op kan krijgen. iets zoals courgette-appeltaart voor gewassen? maar dan voor bomen:)
     
  8. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Meer ep krijg je op alles door zoete rozenjam, paasjam of een lentekrans te gebruiken. De bomen gaan sneller groeien met susi´s turbobomenmest. Je kan ook nog susi´s supermest gebruiken, die geven ook meer ep en daarbij 2 vruchten extra
     
  9. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Waar heb je de bekers van de Tentoonstelling en Veeteeltwedstrijd staan?
    Lees hier ook nog maar eens... post 448.
    https://board-nl.farmerama.com/inde...rjaardagsevent-2016.19744/page-23#post-270867
     
  10. Paulien64

    Paulien64 Regelmatige auteur

    ik kan ook niet vinden waar ik het cadeau voor trouwe spelers moet zoeken, ik zie het niet meer de aankondiging. en ook geen groene knop, IK HEB NOG EEN VRAAG: als je nu de wolkenrij heb van de taart en de items nog niet, kan je die dan later kopen? Anders zit je weer met een grijze rij. groeten, Paulien64
     
  11. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Geschenk voor trouwe spelers:
    https://board-nl.farmerama.com/inde...-trouwe-spelers-27-januari-10-februari.19749/
    Of de items te koop komen is niet bekend. Mogelijk zijn ze bij een volgend ruil event te ruilen.
     
  12. bejalyquesama

    bejalyquesama Forumbeginner

    Ik wil ook graag wat vragen.
    Klopt het dat er 2 dubbele items onder de tegels zitten? Of zijn de clowns en verjaardag 2016 toch verschillend van elkaar? Voor de ene clown heb je 10 blauwe schuimpjes nodig, en voor de andere 4 oranje.
     
  13. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    die zijn gelijk de items van de wolkenrij kan je extra krijgen dus die staan er 2 maal in
     
    bejalyquesama vindt dit leuk.
  14. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Goedemorgen,
    Ik mis in de FAQ van het verjaardag event de omwisseling van de over gebleven spullen aan het einde van het event is die er niet of staat dat in een aparte post?
     
  15. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dat staat echt in de faq:)

    itemEPBD
    kikkererwt32
    spuitzak55
    aquafaba13153160
    rood schuimpje16003850
    oranje schuimpje18204375
    blauw schuimpje22155320
     
  16. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Goedemorgen Lea,
    Ik heb het kennelijk niet goed gelezen dankjewel voor het antwoord en wens je een prettig weekend.
    @ gevonden het staat in de eerste post en is gekleurd waardoor ik er overheen gekeken heb omdat het meestal onderaan in de FAQ te vinden is
     
    Laatste bewerkt: 30 Januari 2016
  17. -bayani-

    -bayani- Gelegenheidsauteur

    hoi,
    ik speel al vanaf 2009 farmerama, maar ik heb een cadeau ontvangen een taart van 2010, is dat dan vanaf is bijgehouden dat ik op het forum kwam?
     
  18. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dat gaat uit van de registratiedatum. Als je denkt dat dat niet klopt kan je beter even een ticket naar support sturen, daar kunnen ze het voor je nakijken. Wel graag je usernaam en id vermelden.
     
  19. -bayani-

    -bayani- Gelegenheidsauteur

    hoe kan ik naar de support sturen?
     
  20. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Support kan je bereiken via je spel bij het ! teken of onderaan het scherm, daar staat ook support. Maar je kan ook de link in mijn handtekening gebruiken. Als je daar op klikt kom je ook in het juiste scherm.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.