Verzameldraad algemene vragen Strip VIII event

Discussie in 'Help archief' gestart door Toontje2, 23 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosnicole

    roosnicole Gelegenheidsauteur

    vraagje wat als de tijd om is en je he
    bt geen 65 000 ep verzameld wat gebeurt er dan
     
  2. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dan krijg je een deelbeloning naar gelang je gehaald hebt aan ep.
     
  3. roosnicole

    roosnicole Gelegenheidsauteur

    maar kan ik dan de andere spellen
     
  4. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je kan als de 24 uur om is gewoon door met opdracht 2. Veel succes nog met de rest van het event.:)
     
  5. VosStiertje

    VosStiertje Gevorderde

    Misschien een vreemde vraag maar ..... ik heb alleen eventgewas gezaaid ..... dit oogst ik ( het eventklokje staat aan )
    de EP's die van mijn farmerama-EP's afgaat is meer dan de EP's die van het eventklokje afgaan. Hoe kan dit????o_O :wuerg:

    Sowieso geeft de teller van de EP's die je krijgt, als je oogst, meer aan dan wat er van je eventklokje wordt afgeteld.
    Dit klopt toch niet ?!? Bij al mijn accounts is dit het geval. Op 2 van de accounts scheelt dat in totaal zelfs 465 EP per oogst van alle velden.
    Dat is toch best wel veel. Zou een mod mij dat misschien kunnen uitleggen ??


    Voorbeeld: Start EP's van het eventklokje 34280/ 65000 - oogst geeft aan in het kader boven dat er 3555,20 EP's bijkomen
    het eventklokje geeft dan aan: 37714/ 65000 -( verschil is 3434).... ?? Maar moet zijn 34280 + 3555,20= 37835,20/ 65000
    Dit is een verschil van 121,2 op dat veld.
    Start EP's Farmerama 602110 .... oogst levert 3555,20 op ..... EP's Farmerama na oogst 598554
    602110- 3555,20= 598554 en dit klopt
    Hoe kan dit??? Reken ik ergens het fout ??? Wie maakt mij wijzer ;) :D
    Alvast bedankt voor de moeite.
     
  6. knorretje47

    knorretje47 Forumleerling

    heb mijn klok per ongeluk geactiveerd maar ga het nu dus nooit redden
     
  7. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Vosstiertje, had je misschien nog 1 boom of een sieritem staan op de velden die geoogst zijn en die niet meetelt voor de eventep's?
     
  8. VosStiertje

    VosStiertje Gevorderde

    Nee Babouska, ik had er alleen maar eventgewas op staan dat werd geoogst.
    Daarom begrijp ik het ook niet.
     
  9. Sidonia99

    Sidonia99 Regelmatige auteur

    Mocht het onverhoopt mislukken om de EP binnen 24 uur binnen te krijgen, kun je het klokje dan opnieuw starten ???
     
  10. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dit is op het forum niet na te kijken. Je kan het beste een ticket naar support sturen, dan kunnen ze het daar voor je nakijken. Wel graag je usernaam en id. vermelden.
    Als je niet de volledige ep haal krijg je een daarnaar aangepaste beloning.
     
  11. VosStiertje

    VosStiertje Gevorderde

    Bedankt Enk52 voor de reactie.
    Het is voor onze accounts niet echt een ramp... we halen het toch wel binnen de tijd.
    Het laagste account hoeft er nu nog maar 7566 EP's voor het event met nog ruim 16 uur op de klok ;)

    Maar het viel mij op, omdat ik vast had uitgerekend hoeveel EP's we erbij zouden krijgen met het oogsten.
    Het scheelt 352 EP's ( hoofd akker, woelige weide en open plek ) bij het eventklokje ten opzichte van Farmerama.
    Ik had berekend nog 3x te moeten oogsten voor de EP's.
    Als ik het verschil dus uitreken .... 3x oogsten ä 352 EP's ( voor 3 akkers ) = 1056 EP's
    Je zal ze aan het einde maar net tekort komen :oops::cry:dat is toch echt wel balen,
    zeker als dan blijkt dat je berekening niet klopt.

    Het was dus eigenlijk een nieuwsgierigheid vraag, hoe het kan en een waarschuwing voor anderen,
    om het even in de gaten te houden, zeker als je een strakke planning hebt moeten maken.
    Maar al met al.... het klopt niet.

    Iedereen veel succes met het event.
     
  12. kolibrie

    kolibrie Gelegenheidsauteur

    ik heb 4 koekoek hokjes neergezet gevuld met supervoer 3x geoogst
    dus dan zou ik nu 12 nepsnorren moeten hebben
    maar wat zie ik tot mijn verbazing ik heb er geen een.
    hoe kan dat leg dit maar eens uit.
     
  13. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    De koekoeksverblijven maken Koekoeks.
    Die heb je nodig om de Barbier te voederen.

    De Barbier moet je in de stad bouwen in de timmerwerkplaats.
    Plaatsen op het land, en voeren,
    En dan geeft die bij het oogsten een nepsnor.

    Goed genoeg uitgelegd?
     
  14. lilian-1955

    lilian-1955 Forumleerling

    • dubbelpost samengevoegd. Klik op de ´bewerk´ knop als je iets wil toevoegen
    ik heb de kammen verkeerd gebruikt dus meer kammen zijn er niet hoe nu verder? lilian-1955

    Ik kan niet meer aan barbieren komen is het nu einde spel?
     
    Laatst bewerkt door moderator: 27 Maart 2015
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik begrijp niet hoe je de kammen verkeerd kunt gebruiken. Er loopt geen quest waar je willekeurig gereedschap in kunt leveren.
    Dus als je fase 2 geleverd hebt, heb je 4 kammen gekregen, daarvan kun je bij de werkplaatsen de Barbieren bouwen. Als je fase 2 wel ingeleverd hebt, en geen kammen en geen Barbieren, dan klopt er iets niet en kunnen ze je alleen verder helpen via support.
     
  16. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je kan de kammen alleen gebruiken om barbieren te maken. Kijk eens even in je inventaris of je ze misschien toch gemaakt hebt maar dat ze nog niet zichtbaar waren? Even opnieuw inloggen helpt in zo´n geval ook vaak.
     
  17. veija

    veija Forumleerling

    • dubbelpost samengevoegd. Klik op de ´bewerk´ knop als je iets wil toevoegen
    ik denk dat ik de kammen gebruikt heb en de verkeerde werkplaats gemaakt heb,ik heb koekoeshokken,en geen barbier,had dit niet gezien,nu zijn de 4kammen weg en kan geen barbier meer maken is dit nog op ted lossen???HELP

    jaaaa,ze staan er,dank je wel voor de snelle hulp,(vraag me toch af waar dan die koekoek hokken vandaan komen??)
    mag slotje op

    sorry,zal niet meer gebeuren
     
    Laatste bewerkt: 27 Maart 2015
  18. dottje

    dottje Forumbeginner

    ik lever mijn vier kammen in voor barbierstallen en krijg koekoeksstallen wie kan mij helpen alvast bedankt
     
  19. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Ik zie dat je ze inmiddels hebt gevonden. Die koekoekverblijven heb je ook bij opdracht 2 gekregen.
    Denk erom dat dubbelposten niet is toegestaan. Als je wat toe wil voegen aan je post kan je de ´bewerk´knop gebruiken.l
     
  20. veroniquek

    veroniquek Forumleerling

    Vraagje heb bij de 1e fase 500 gereedschapskisten gekregen!! Wil en kan iemand ze voor mij openmaken?? :) Is dit nieuw of gaat er iets verkeerd zijn wel 100.000 per kist waard is mooi meegenomen maar kan er denk ik niks mee. Alvast bedankt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.