Verzameldraad algemene meldingen over de bioscoop

Discussie in 'Help archief' gestart door anja72, 6 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Persoonlijk zie ik de bioscoop heel anders. BP krijgt daar door de adverteerders door betaald en kan daar winst uit halen door ons daar bioscooppunten voor te geven. Wanneer het BP zelf is die de punten niet uitkeert, zijn ze bezig met valsheid in geschrifte.

Wanneer BP het uitbesteed heeft en die partij het maar niet goed voor elkaar kan krijgen, blijft die partij ernstig in gebreke wanneer deze wel richting de adverteerder met cijfers aankomt hoeveel spelers er naar een filmpje kijken, en deze niet uitbetalen.
    Niet geregistreerde reclame heeft geen enkele partij iets aan.

In mijn geval verdiend BP geen cent door het niet uitkeren, en dat telt voor een grote groep spelers. Ondertussen heb ik 300 TG staan en 1800 bioscooppunten omdat ik nog niet goed weet wat ik kopen wil. Daarvan komt een klein gedeelte uit quests uit de coöperatie en de rest heb ik bijelkaar kunnen kijken in ongeveer een jaar.

Wanneer BP dit omdraait, zouden ze kunnen zeggen dat de gemiddelde speler voor 10 euro per jaar minder aan Farmerama uitgeeft door het (beperkt) werken van de bioscoop. Een goed werkende bioscoop levert 3 TG per dag op, terwijl ik gemiddeld over een jaar dus tussen de 1 en 2 TG zit.

popje4 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  2. joke0987

joke0987 Grote forummeester

Het excuus dat het aan de aanbieder ligt gaat er bij mij niet meer in. Nu weer geen punten bij Hyundai en Nespresso (allebei groot scherm). En als het toch aan de aanbieder ligt, dan is het aan BP om dit met die aanbieder uit te zoeken. En over valsheid in geschrifte ... de wijze waarop dingen worden aangeboden zijn wel vaker in strijd met de werkelijkheid. Je wilt niet weten hoeveel ik volgens BP 'heb gekregen' terwijl ik daar toch echt dan eerst voor heb betaald. Maar goed, we lezen het blijkbaar allemaal verkeerd .....

3. -Coco1968-

Het woordje krijgen hebben we het al vaker over gehad. Als je naar de warme bakker gaat en een brood koopt, krijg je meestal het brood mee. Het is raar als je dat brood dan zelf van het rek moet nemen. En het is pas echt raar als je dat brood koopt en niet krijgt.
    Dus zolang jij al het gekochte hebt gekregen, is er niets aan de hand. Je krijgt in het leven nu eenmaal maar weinig voor niets. Dat houd niet in dat je niets krijgt.

Bij de bioscoop is dat een ander verhaal. Er wordt gezegd dat je 15 bioscoop punten krijgt in ruil voor het kijken van een filmpje. Wanneer je dat filmpje wel kijkt en de beloning niet krijgt, worden afspraken niet nagekomen. En de vraag is bij wie die fout ligt. Zo gauw wij een fatsoenlijke melding doen, wordt dit ook doorgegeven en aan gewerkt. Ik ben niet zo technisch en heb dus nog nooit iets doorgegeven, maar ben heel blij met de spelers die dat wel doen. Hierdoor krijg ik toch regelmatig wel mijn punten.

ymked55 en popje4 vinden dit leuk.
  4. joke0987

Een cadeautje krijg ik, een brood koop ik. Ik ontvang vervolgens het brood in ruil voor betaling. Ik ken geen enkele (web)winkel die vindt dat ik iets 'krijg'. Ik ontvang dan meestal iets. Maar goed, het zal mijn irritatie zijn rondom de wijze waarop sommige zaken onduidelijk/verdraaid worden weergegeven en waarvan vervolgens de uitleg meestal niet in het voordeel van de spelers is. Jammer maar waar.

Edit: en bioscooppunten verdien ik, omdat ik een aangeboden filmpje helemaal heb afgekeken.

Laatste bewerkt: 28 Augustus 2015
    ymked55 vindt dit leuk.
  5. Aspergesteker

Aspergesteker Junior expert

@ Coco1968 Zoals ik al in een eerdere post zei je steekt er tijd in en krijgt er geen fluit voor terug dat de niet uit keerende filmpjes niet worden geregistreerd en niet worden afgerekend bij de adverteerder moeten we maar aan nemen dat het zo is, dat is namelijk niet na te zien. Ik heb ook al eerder aan gegeven dat een hoster van een site en of game altijd hoofdelijk verantwoordelijk blijft over het geen wat op de site en of game gebeurd dus al besteden ze het uit BP blijft er verantwoordelijk voor.

6. hoogendoornmulder

hoogendoornmulder Forumleerling

Het nespresso filmpje geeft al een paar dagen geen punten, andere filmpjes wel, hoe kan dat ? Zijn er meer mensen met dit probleem ?

7. flodder

flodder Forumleerling

ja ik heb net ook gekeken maar niks er bij gehad

8. Boer.Piet

Boer.Piet Junior expert

Laat ik nou het gevoel hebben, dat er heel erg weinig met de meldingen gebeurd. Dat de Nederlandse forum-moderaters het doorgeven geloof ik wel. Maar ik denk, dat ze 't bij big-point prima vinden, zoals het nu is en het laten zitten. Ze verdienen er geen cent extra mee, als ze de problemen verhelpen.
    Dit speelt al zo lang, het had mijns inziens allang opgelost had moeten zijn...

-Mandy- vindt dit leuk.
  9. vinc05

vinc05 Forum freak

Doorgeven van klachten via de technische vragen bioscoop.
    Voor de werkwijze zie daar bij het eerste bericht.

10. joke0987

Helemaal mee eens. Hebben ze geen belang bij, dus doen ze niks aan. Nu weer wil geen filmpje starten. Die bioscoop ergert me mateloos. En maar nieuwe dingen introduceren, liefst tegen contanten en verder kunnen we de rambam krijgen. Bedankt BP, voor niks!

11. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Bij BP vinden ze het helemaal niet prima.
    De firma's die de filmpjes verzorgen hebben hele gewone contractuele verplichtingen en worden daar ook aan gehouden,
    Dat gaar niet allemaal van de ene op de andere dag, want die firma's zijn ingehuurd voor meerdere spellen bij BP, maar hebben ook nog tal van klanten buiten de BP-spellen (waar dezelfde filmpjes worden getoond).
    Als een firma de verplichtingen niet nakomt dan wordt het contract zeker opgezegd. Wat niet betekent dat een andere firma het beter doet.
    Firma's die veelvuldig in de fout gaan kunnen dan ook wel een opzegging verwachten. En dan is van de spelers direct het geroep dat er nooit filmpjes zijn.

Het is vervelend maar het gebeurt nu eenmaal, filmpjes fout geprogrammeerd, filmpjes bedoeld voor een andere site die ook in de bioscoop geraken, filmpjes die oneindig herhalen, en dus ook filmpjes die geen punten blijken te geven.

Echter, voor maatregelen moeten de spelers wel correcte en volledige meldingen doen (draadje in de sectie Technische vragen - regels in post #1) want op basis van 'Dinges doet het niet' of 'Dinges geeft geen punten' kan er niks worden gedaan.

-Coco1968- vindt dit leuk.
  12. joke0987

Sorry Ron, maar met alle respect: het ding heeft het vanaf de start nog geen 3 weken achter elkaar fatsoenlijk gedaan. En de oorzaak is de ene keer dat een film in een groot scherm (zonder knopje 'succesvol') wordt getoond en vervolgens geen punten geeft (Nespresso, Samsung en nog veel meer andere) of dat er geen enkele film geladen wordt (rondje draait, scherm blijft zwart). Het is toch niet aan ons spelers om per aanbieder te gaan zitten uitvogelen waar het technisch niet goed zou zitten. Zelfs de eigen enquete van BP leverde geen punten. Nee, ik vind dat BP hier bijzonder laks in is. En ik ben niet de enige.

13. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Jij mag vinden wat je wilt.
    Ik leg alleen maar uit hoe het werkt.

-ymked55- en -doppie- vinden dit leuk.
  14. Gert-Jannetje

Gert-Jannetje Forum-analist

Ik kan mij voorstellen dat het geklaag over de niet-werkende bioscoop voor de moderatoren vervelend is, vooral wanneer er gezinspeeld wordt op oplichting e.d.. Dit is iets waar de moderatoren niets aan kunnen doen. Ik vind wel dat B.P. eerst kan checken of een filmpje werkt voordat het in de bioscoop vertoond wordt. Ik zie liever de mededeling dat er vandaag geen film beschikbaar is dan dat ik tijd steek in het kijken naar een film die niets oplevert.

15. -Coco1968-

Het probleem is dat dat dus juist niet werkt. Ik heb regelmatig wel punten, terwijl hier gezegd wordt dat er geen punten gegeven worden. En laatst dat filmpje waarbij je de eerste keer per dag wel punten kreeg, en daarna oneindig kon blijven kijken zonder dat er punten gegeven werden. Soms krijg ik in IE wel punten en in Chrome niet of andersom. In IE is er bijna altijd een knop van voltooid, in Chrome bijna nooit. Er is een extern bedrijf voor de reclamefilmpjes ingehuurd. Hoeveel moet er dan eerst door BP worden gecontroleerd voordat het doorgevoerd wordt?
    Ik vind het heel lastig, maar kan me dus best het lijstje voorstellen wat je allemaal door moet geven wanneer een filmpje niet werkt, want dat zijn allemaal gegevens waardoor spelers met dezelfde gegevens geen punten voor de filmpjes krijgen. Er wordt geen enkel filmpje geplaatst met de bedoeling dat het niet te zien is of dat er geen punten voor gegeven worden.
    Ik kan me ook best voorstellen dat BP de bioscoop weer uit het spel haalt, als je bedenkt hoeveel er over geklaagd wordt en hoeveel werk het voor BP en de moderators is. Persoonlijk zou ik dat wel heel jammer vinden van de ongeveer 30 punten die ik per dag krijg. En dat zou het dubbele kunnen zijn, maar liever die 1,5 TG per dag dan geen TG meer.

-ymked55- en -doppie- vinden dit leuk.
  16. Gert-Jannetje

Gert-Jannetje Forum-analist

Als ik I.E. gebruik, krijg ik zelfs nooit een film te zien, met Firefox meestal wel, maar vaak geen punten.

17. anniemax58

anniemax58 Gevorderde

veel filmpjes gekeken geen punten al meerdere dagen achter elkaar voor de fun

18. joke0987

Nu weer filmpje 'brood'. Ruim 5 minuten en 0 punten. Tjongejongejonge ....

En 24 uur later: tijdens het event waarschijnlijk veel spelers online en, niet altijd een filmpje, maar geen enkel 'fout' filmpje. En is niet de 1e keer dat me dit opvalt. Ik beweer hiermee niks maar het voelt niet lekker.

Laatste bewerkt: 9 September 2015
  19. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

ik krijg al dagen alleen maar het filmpje van brood...bijna 6 min!!!..dat kijk ik dus niet want geeft ook geen punten

20. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Hier geeft het filmpje van brood wel punten, als het maar op het kleine scherm is.
    Zodra het grote scherm er is, komen er geen punten. Ongeacht om welk filmpje het gaat.