Terugkoppeling Vervolg vraag >Opera en 2x flashplugin

Discussie in 'Help archief' gestart door polkey, 26 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. polkey

polkey Oudgediende

https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/opera-en-2x-flashplugin.12589/
    Hier had ik om een slot gevraagd omdat het leek opgelost.
    Maar heb Firefox en Opera openstaan, beide stonden vast want tijden oogst klopten niet en de knechten werkten ook niet.
    F5 ging goed bij Firefox, flash doet wat die moet doen en is standaard de laatste versie.
    Maar heb al eerder spontaan in Opera de melding gekregen 'Flash gedeactiveerd/niet geinstalleerd
    terwijl ik toch vanochtend gewoon heb kunnen werken maar na de F5 vaststaat met die melding.
    Bij de instellingen staat dan alleen nog maar 1 Flash, jawel die C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\pepflashplayer32_16_0_0_228.dll die ik dus moet uitschakelen omdat het scherm een wazig beeld geeft maar om terug het spel te kunnen spelen moet inschakelen.
    Poging om via Adobe opnieuw de flashplugin voor Opera te installeren geeft een algemene installatiefout want het is een andere lagere versie.
    Hoe krijg ik daar die andere versie in zodat ik pepflash terug kan uitschakelen, en hoe komt het dat na vastlopen ( werkzaamheden BP misschien ) flash er uitvliegt in Opera ?
    Gewoon opnieuw de windowsflash terug installeren en dat deze ook actief in Opera wordt ?

2. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

ik wil daar wel eens induiken maar dat wordt pas vanavond laat, thuis achter een gewone pc.

3. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Ik ben je niet vergeten hoor polkey.
    Wat ik tot nu toe ben tegengekomen is het een veel voorkomend probleem waar men steeds andere oplossingen voor suggereert welke echter meestal niet hebben gewerkt.

Het probleem lijkt met name voor te komen in Win7 en Win8/8.1 en dan met de versies van Opera van na 2012.
    Daarom is het moeilijk om de gouden tip te vinden.

Eigenlijk gold voor allemaal dat ze de externe flashplayer moesten gebruiken en de pepperflash moesten uiischakelen of verwijderen. (Installeren van de externe player: downloaden op schijf, Opera sluiten, installeren, Opera weer starten).
    Daarnaast las ik vaak dat het niet werkt als de turbo van Opera staat ingeschakeld.

Ik wil best verder zoeken maar dan graag wat extra informatie met versienummers van je OS, van Opera, welke plugins in Opera aanwezig staan en welke aanstaan plus welke uitstaan.
    En de versie van de externe flashplayer die je hebt staan is ook belangrijk.

4. polkey

polkey Oudgediende

Weet dat je het druk hebt dus wacht gewoon af :)
    Maar wie weet ontdek jij het probleem en ontdek je een oplossing.
    Ik gebruik windows xp2, volledig bijgewerkt/optimale beveiliging enz.
    You have version 15,0,0,239 installed van Flash player
    Standaard browser is Firefox.

Opera gebruik ik alleen voor Farmerama en installeer zelf geen toevoegingen/plugins, wat staat ingeschakeld doet Opera standaard, kan natuurlijk een heleboel uitschakelen mocht dat conflicten geven.
    Ik heb niets gedownload of bijgewerkt, nu kijk ik bij de plugins en staan er weer de bekende Adobe Flash (2) plugins.
    Kan net als eerder die pepperflash uitschakelen en zal ik ook wel doen, maar zal niet lang duren voordat er een crash ontstaat en ik die melding krijg 'geen flash geinstalleerd'
    Vaak komt ook dat windows scherm met 'shockwave flash vertraagd de computer en daarna wordt ik uit de farm gegooid'

Beschrijving:Shockwave Flash 16.0 r0
    Versie:16.0.0.233
    Locatie:C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\pepflashplayer32_16_0_0_233.dll
    Beschrijving:Shockwave Flash 15.0 r0
    Versie:15,0,0,239
    Locatie:C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\NPSWF32_15_0_0_239.dll
    Chrome PDF Viewer
    Soort:PPAPI (in-process)
    Microsoft® DRM Versie:9.00.00.4503 Windows Media Player Versie:1.0.0.8 np-mswmp
    Foxit Reader Plugin for Mozilla Versie:1, 0, 0, 1
    Windows Genuine Advantage Versie:1.7.0059.1

Microsoft® DRM Versie:9.00.00.4503 DRM Store Netscape Plugin

QuickTime Player(5) Versie:7.7.5 (1680.95.13) (allen dezelfde versie maar per MIME type beschreven )
    DivX® Content Upload Plugin Versie:1, 2, 1, 12

DivX Player Netscape Plugin Versie:6, 1, 0, 0 npdivxplayerplugin
    DivX Web Player Versie:2, 0, 3, 4 DivX Web Player version 2.0.3.4

Java(TM)(2) Versie:10.71.2.14 NPRuntime Script Plug-in Library for Java(TM) Deploy

Silverlight Versie:5.1.30514.0

getPlusPlus for Adobe 162103 Versie:1,6,2,103

Windows Presentation Foundation Versie:3.5.30729.1 built by: SP

Adobe Shockwave Player Versie:12.1r150
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    De enige welke staat uitgeschakeld is NPCIG.dll Versie:1, 0, 0, 5 CANON iMAGE GATEWAY Mycamera Plugin