vervolg Farm traag

Discussie in 'Help archief' gestart door polkey, 1 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polkey

polkey Oudgediende

Gisteren problemen bij de spelers met traag spel.
    Werkzaamheden zijn er wel want het forum werd volop aan gewerkt, nog nooit zoveel meldingen gezien.
    Nog steeds staan de velden en stallen achter wat tijd betreft, oogst een stal en heeft nu 9 min stil gestaan en alleen omdat ik er op let ( tijdschema gebruik ik )
    Vanochtend alweer probleem met de wolkenrij, je maakt die actief en ziet het slotje, ga de stallen doen en zie dat de verkorte tijd van de werkstallen niet werkt.
    Terug naar die wolkenrij en is deze niet actief.
    Gebeurt wel vaker dat ik een slot er op zie komen en direct daarna er weer af zie springen.
    Hoe lang moet ik daarvoor gaan wachten om zeker te zijn dat iets werkt ?

2. |-|ans

|-|ans Forummeester

o_Ok bij de stallen en werkplaatsen gaat het regelmatig mis.. je hebt deze dan bijvoorbeld met de dorsmaaier "geoogst" en dan handmatig uitgemest, gevoerd en bewaterd waarna dan ineens het waarschuwingsbordje weer opkomt en je van voren af aan mag beginnen.. of water dat gewoonweg niet wordt toegediend.. kortom: er schort nogal eens iets aan de interface.

3. tootje

tootje Commandant van het forum

Heel vervelend allemaal....8) alhoewel ik wéér nergens last van heb. o_O 'k Hoor iedereen mopperen en draai zelf gewoon prettig door....:eek:

Misschien willen er wel meer mensen op mijn speciale straf servertje:oops:

popje4 vindt dit leuk.
  4. hulst

hulst Levende forumlegende

Bij mij gaat het nu ook niet echt soepel ;)

5. -tonio76-

-tonio76- Forum prof

hier al 2 dagen traag om op de farm te komen ( soms duurt het 20 min) zelfs op andere laptop wil het niet lukken vanmiddag probleem dat het forum niet wilde laden. :D nu eindelijk weer op de farm laten we hopen dat het snel verholpen is

6. VosStiertje

VosStiertje Gevorderde

Hier vandaag ook weer een traag farmer-drama
    Vanmiddag was hij erg traag, waar je normaal met de knechtenhulp 7 minuten over doet, deed hij vanmiddag de dubbele tijd over.
    Vanavond was het iets sneller, maar echt soepel loopt het nog steeds niet.
    Heel heel erg jammer van de gewonnen knechten, die je dan inzet, maar die niet erg soepel lopen.
    Het spel begint steeds meer ergernis te geven in plaats van ontspanning.
    Dat is denk ik toch niet de bedoeling. Ben altijd zeer actief/fanatiek geweest, maar dat is de laatste tijd toch wel anders.
    Werk nu steeds meer met comfordvelden of gewone grote velden en dan met lang gewas, zodat ik minder vaak op mijn boerderijtjes hoef te zijn. Vaak nog maar 2 keer op een dag. o_Ogsten -lang gewas erop - bahama kom ik 's avonds soms nog een keer terug en om cadeaux weg te geven, misschien de bonenstaak nog en dan gauw weer afsluiten tot de volgende dag. De meeste events doe ik wel actief mee, maar ben daar wel veel kritischer in geworden.
    Begin ook steeds vaker er over na te denken om een ander online spel te gaan zoeken. Ben nog niet zover maar ....... verslaafd aan farmerama ben ik al een tijd niet meer door alle problematiek van de laatste tijd en veelal door telkens een traag spel.
    Hopelijk gaat BP hier eens mee aan de slag en dan voorlopig maar geen events desnoods of wat dan ook....... maar een goed soepel lopend spel dat houdt de spelers tevrede.
    Maar goed ....... dit is Mijn Mening

Dat ik nog steeds farmer-drama speel komt door verschillende lieve buurtjes op verschillende accounts en omdat ik het nog steeds erg waardeer en bewonder hoe mede spelers hier met elkaar omgaan. Zoveel hulp als er geboden en gegeven wordt, dat doet mij erg goed...... dat houd voor mij nog steeds farmer-drama aantrekkelijk om te spelen.

Laatste bewerkt: 1 Maart 2015
  7. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Ik begrijp de egernis als het spel niet vooruit te branden is, want dat heb ik zelf ook.
    We kunnen echter niet alles op één hoop gooien, er zijn verschillende oorzaken en vaak liggen die niet bij BP.

De IT-afdeling van BP monitort alle dataverkeer van en naar de servers.
    Voor sommige type storingen gaat er een automatisch signaal naar de engineer van dienst, voor andere zaken kan dat niet en loopt de melding via de forums en support, ook dan is het alarmeren van IT meestal een kwestie van minuten.
    Dat is niet hetzelfde als oplossen, want de oorzaak is niet altijd evident.
    Het probleem van zaterdag werd veroorzaakt door Vodafoon dat door het sturen van foutieve codes bij de verbinding de datalijnen naar de BP-servers overmatig bezet hield.
    Toen dat was vastgesteld kwam de vraag hoe Vodafoon buiten kantooruren te bereiken. (Dit alles in Hamburg natuurlijk, de moderatorteams staan daar buiten).
    En daarom duurde het wat langer voor het werd opgelosr.

Voor zondag zijn er buiten de paar posten in dit draadje geen meldingen over traagheid.
    Daaruit concludeer ik dat het geen algemeen probleem was.

Voor wat betreft het stilstaan van de tijd bij gewassen etc dat Polkey noemt, dat is een afzonderlijk probleem dat is gemeld bij de programmeurs. Omdat het echter niet zomaar te reproduceren is kan er niet zo eentweedrie een oplossing gegeven worden.

8. 1-marleen

1-marleen Forum-commissaris

Heb ook last van andere dingen die al gemeld zijn.

'k Geloof dat deze er nog niet bij staat:
    Als ik op een veld sta te wachten tot iets klaar is dan loopt de tijd niet zichtbaar door.
    Na wisselen van veld staat de juiste tijd er wel, maar loopt opnieuw niet zichtbaar door.

Dit speelt niet fijn.

tootje vindt dit leuk.
  9. cverhagen

cverhagen Gelegenheidsauteur

Heb ook last van traagheid ,maar even afwachten inderdaad niet leuk gr

10. tootje

tootje Commandant van het forum

Wat zouden die Vodafoon boys allemaal aan het doen zijn op onze servertjes .... o_O

11. lijebouwman

lijebouwman Forummeester

hier loopt het ook niet op rolletjes..

12. ariesgirl

ariesgirl Actieve auteur

Hier wordt weer geen enkel gewas rijp, de tijd telt niet af, tenzij je opnieuw inlogt of steeds op F5 drukt.
    De laatste tijd veel problemen met het spel, traag, dingen verdwijnen, knechten werken maar half. Mijn spelplezier is inmiddels aardig naar het nulpunt gezakt. Het is dat ik nog 3 maanden premium heb, maar ik overweeg toch serieus om ermee te stoppen. Het is bedoeld als leuk tijdverdrijf maar het is de laatste weken alleen maar vreselijk irritant omdat niks werkt zoals het hoort.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.