Terugkoppeling Vastlopen / bevriezen spel

Discussie in 'Technische vragen' gestart door RonSchoof, 16 Oktober 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Nederlandstalige spelers blijven maar geplaagd worden door vastlopers in het spel.
    Onder een vastloper verstaan we dan dat je minimaal vernieuwen (F5) moet doen en eventueel zelfs opnieuw inloggen.
    Onder bevriezen verstaan we hierbij dat het spel blijft hangen en na enige (of meer) seconden vanzelf weer verder gaat.
    Dat is allebei vervelend en daarom start ik hier een onderzoek naar de omstandigheden waaronder dat plaats vindt.

    Wel graag het juiste formulier voor jouw situatie kiezen, het zijn twee verschillende problemen die niet verward moeten worden.

    Als er voldoende gegevens zijn dan kunnen de programmeurs hiermee aan de slag om te zoeken of er aan de kant van BP iets te doen is om het probleem te verhelpen.

    Vul dit rapportage-formulier voor vastlopen in (en dat mag je doen elke keer dat je spel vastloopt).

    Of vul dit rapportage-formulier voor bevriezen in (en ook dat mag je vaker doen, zeker als ook de omstandigheden afwijken).

    Misschien dat uit de reacties zich al een patroon laat zien nog zonder dat BP er aan te pas komt. in dat geval zal ik uiteraard met een passend advies komen.

    Omdat er vast ook behoefte is om aan elkaar te laten weten dat je een vastloper hebt gehad en een rapport hebt verstuurd, laat ik dit draadje open voor reacties.
    Let wel, alleen de rapportages worden gebruikt voor het onderzoek, niet de berichten in dit draadje.
     
    Laatste bewerkt: 16 Oktober 2015
    Sintra98, Cornelly52 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  2. truus1949

    truus1949 Forum prof

    hallo ron heb de hele morgen nog last van het vast lopen de ene keer kan ik het met gewoon opnieuw in loggen maar heb al nu 4 keer dat ik opnieuw alles moet opstarten hoop het snel verholpen word is niet leuk meer
    groeten
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  3. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Hier loopt hij gelukkig niet vast maar bevriest hij bij het afhalen en wisselen van veld.
    Dit duurt even en dan gaat hij verder.
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    En dat 3 tot 4x tijdens het oogsten van 1 veld, maar wachten tot het spel verder gaat, gaat sneller dan F5.
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  5. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Maar is geen vastlopen he dus geen rapport sturen.Dat vind ik jammer.Soms heb ik net te krap gerekend en zijn mijn huisdieren net te vroeg afgelopen.
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  6. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het eerste resultaat van dit draadje is dan al dat ik nu zie dat er over twee verschillende problemen door elkaar werd gepraat.
    Het is wezenlijk iets anders of het spel crasht danwel dat het even stil blijft hangen.

    Ik heb daarom een tweede formulier gemaakt ten behoeve van een onderzoek naar het bevriezen, met een aantal andere vragen.

    Let wel, bij bevriezen is er eigenlijk sprake van dat de processor voorrang geeft aan een ander proces op je pc.
    Of dat de flashplayer in de wacht gezet wordt omdat een handeling te lang duurt. Of misschien dat de flashplayer teveel met zichzelf bezig is.
    Dat is dus van een andere orde.

    Desalniettemin, laten we maar eens zo veel mogelijk gegevens verzamelen, dan praten we in ieder geval op basis van vergelijkbare gegevens.
     
    Sintra98, Cornelly52, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ron bedankt.
     
    Sintra98 en Cornelly52 vinden dit leuk.
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het eerste formulier zo juist ingevuld, ben alleen niet zeker van de flashplayerversie.
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  9. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Met rechts klikken op farmerama:)
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb heel erg dat bij het oogsten van de hokken en gewassen het spel blijft hangen, net of die een soort vast loopt. Ik heb er speciaal opgelet wanneer dit dan weer verder gaat. Als dan alle di uit de grond vrij komt en klaar is dan kan ik weer verder. Dit is steeds na 2 a 3 hokken of velden oogsten.

    Sinds vanavond heb ik ook dat als ik het forum afsluit blijft het hangen en heb ik het forum in mijn veld vast zitten. Dan zie ik het forum beeld door de velden heen. Duurt even en dan verdwijnt deze weer en heb ik mijn veld terug.

    Is dit dan bevriezen wat Ron bedoeld of is dit weer iets anders? Ik wil niet zo maar een formulier invullen als dit totaal iets anders is.
     
    Laatste bewerkt: 17 Oktober 2015
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  11. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Dat is dat bevriezen wat Ron bedoeld .Ik heb er ook last van maar sinds gisteren niet dus wacht tot het weer voorbij komt
     
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ah, dan vul ik het formulier morgen in als ik het dan nog heb. Het is niet sinds vandaag. Ik denk dat ik het al een dag of 4 a 5 heb. Had mijn zoon al gevraagd of er iets kon zijn met mijn computer.
     
    Sintra98 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  13. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik heb het al ruim een maand maar niet iedere dag even erg. Ik heb het met Puffin op de Ipad en met Opera op de laptop.
    Maar niet altijd
     
  14. truus1949

    truus1949 Forum prof

    ja ik heb daar ook al heel lang last van ben van google na de fire gegaan zijden dat het aan mijn laptop lag die is net een half jaar oud
    nu het zelfde probleem bij de fire en de google ben het nu wel een beetje beu er van
     
  15. Gert-Jannetje

    Gert-Jannetje Forum-analist

    Ik denk dat het bij firefox een drama is omdat daar de flashplayer geblokkeerd is. Updaten van de flashplayer heeft even geholpen maar met de laatste update is het weer eens een drama. Speel maar weer via internet explorer, kan dan alleen niet meer naar de bioscoop.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Vandaag tot op heden geen last, alles loopt weer gewoon. Ik hoop dat het zo blijft.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  17. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Chrome werkt tot nu toe goed. Gisteren was het echt een ramp hier. Firefox en Edge probeer ik nog niet uit

    Na een paar uurtjes normaal kunnen spelen beginnen de problemen opnieuw. Spel laad niet door, in Chrome. Op firefox doet ie helemaal niet. Edge probeer ik maar niet uit
     
    Laatste bewerkt: 18 Oktober 2015
  18. polkey

    polkey Oudgediende

    Zelfde problemen als bevriezen, na 2 stallen oogsten sta je vast, wachten en begin je aan de volgende en bij het verwijderen van een stal ( vervangen ) springt de vorige weer op zijn plek, ook bevriezen tussen voer en water geven.
    Bomen lukt wel, is maar 1 klik.
    Met een tijdsdruk van bijvoorbeeld de draak ga je het niet redden om alles binnen de tijd te doen.
    Wat het spel nu wel van je vraagt is constant refresh en cache legen, na een half uur begint het dan terug opnieuw met deze problemen.
    Alle browsers idem.
     
  19. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier precies hetzelfde. Dit is niet leuk meer.
     
  20. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik heb het meestal al als de nieuwsbrief op popt vervolgens moet ik dan het venster sluiten en
    opnieuw inloggen
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.