Vage berichten o.a. in de OA

Discussie in 'Help archief' gestart door Wendie, 4 September 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendie

    Wendie Forumbewoner

    misschien ligt het aan mij maar ben alle OA's 3 keer aan het lezen.

    de OA betreffende optimalisering: kan het nog vager? Na 3 keer lezen meen ik eruit te halen dat het over de mysterieuze stallenbouwer gaat en dat de kansen beter verdeeld zijn???

    dan de OA over het mini-event stallenbouwer....
    alles goed te snappen en dan kom ik bij het onderste gedeelte en dan moet ik hier nu uithalen dat de mysterieuze stallenbouwer er nu 8 uur over doet? alleen bij de haan of bij alles?

    Vind het echt allemaal een beetje hakkelig verwoord, ben ik niet gewend van de OA's
     
  2. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Mee eens, ben net thuis en las het en dacht huh?
     
  3. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Had de aankondiging van mysterieuze stallenbouwer gemist (had wel 2 andere gelezen maar die van de stallenbouwer niet en toch was de mededeling niet donker gekleurd)
    Maar van die 8 uren word ik ook niet blij vind 5 al lang. Dit mogen ze van mij snel weer afschaffen.
     
  4. polkey

    polkey Oudgediende

    Ik probeer het ook te ontcijferen, vandaar dat ik zoek op het forum of iemand het iets duidelijker kan verwoorden.
    Maar jullie zitten ook met vraagtekens merk ik.
     
  5. RonSchoof

    RonSchoof Levende forumlegende

    Ik ben met je eens dat de OA over optimalisering meer vragen oproept dan beantwoordt.
    Dat komt omdat we te maken hebben met een ingewikkeld systeem dat BP geprobeerd heeft in enkele zinnen te vatten.
    Maar wie niet weet wat het aantal/level systeem behelst kan er niet veel mee.

    Het systeem aantal/level is een programmadeel dat er voor moet zorgen dat de op level gebaseerde beloningen en uitkomsten van bijvoorbeeld stekjes en stallenbouwer statistisch gezien reëel zijn bij het level van een speler.
    Dat is moeilijk uit te leggen maar een voorbeeld: als je in level 80 zit moet de kans op een oranje kippenhok minimaal zijn, terwijl die kans bij een speler in level 3 heel groot mag zijn.
    En daarnaast moeten de kansen op bijzondere stallen redelijk verdeeld zijn.
    Denk eraan, ik leg het hier alleen maar en zeer vereenvoudigd uit.

    De laatste tijd zagen we al meerdere malen bij stekjes zowel als de stallenbouwer dat uitkomsten wel erg eenzijdig waren geworden.
    Om die reden hebben de producer en de programmeurs het systeem onder de loep genomen en zou er vanaf nu een betere balans moeten zijn in de te verkrijgen stekjes of deze keer stallen.
    Zou moeten zijn: het blijven kansen en hoe de wijziging uitpakt kan pas achteraf worden beoordeeld. Dus dat wordt niet zo precies in een OA gezet.
    Maar hopelijk maakt mijn uitleg duidelijk wat de bedoeling en verwachting is.

    Aangaande de mysterieuze stallenbouwer:
    deze uitvoering (Mysteriestal Schemering) geeft meer EP maar het duurt ook langer voor je die kan oogsten dan alle voorgaande.
    Door het een eigen naam per event te geven wordt het mogelijk om in je inventaris van oudere mysterieuze stallen na te gaan welke stallen daar uit kunnen komen. Van alle voorgaande edities kan je dat niet hoewel ze toch echt van elkaar verschillen.
    De langere tijdsduur heeft niets te maken met de uitkomsten, alleen met de hogere EP.
    Zoals gemeld is dit experimenteel en we kunnen niks zeggen of dit in de toekomst zo zal blijven.
     
  6. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Ik hoop echt dat die 8 uren niet blijvend zijn. En die hogere Ep hoeft van mij echt niet.
    Gebruik die extra 3 uur liever voor kweken van gewas. Daar heb ik maar 1 veld voor en dat is met de stallenbouwer het veld waar de stallen komen te staan. (Bos staan bomen, WW Bijen en aantal bomen en baha Panda's) Dus des te korter des te beter.
    Enne ik bewaar mijn mysterieuze stallen nooit ;) voor mij hebben ze daarom geen extra naam nodig
     
  7. ayla2008

    ayla2008 Regelmatige auteur

    8 uur vindt ik ook niets. Die extra EP laten me koud. Zetten toch geen zoden aan de dijk. Bij 5 uur kun je vaker kijken wat je hebt, en ben je geneigd om meer te kopen.
     
  8. polkey

    polkey Oudgediende

    Wat 'ayla2008' schrijft wel klopt met mijn manier van een stal kopen.
    Na 5 uur een goede ( mooie upgrade of die nog ontbreekt ) of slechte stal ( waar je er teveel van hebt ) tevoorschijn zien komen ben je sneller geneigd nogmaals een kans te wagen.
    Want voor je gevoel denk je dat de volgende ook bijzonder is of beter dan die je net gekregen hebt of roept een vriendin 'die wil ik ook' en koop je die dan in de hoop haar blij te maken.
    Met 8 uur zet ik die pas een volgende dag ( ruimtegebrek) en een stal kopen is beperkt tot 2 dagen.

    Bedankt Ron voor de samenvatting.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.