Unity omgeving

Discussie in 'Overig archief' gestart door BoerDommel, 12 Januari 2021.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerDommel

    BoerDommel Forumbeginner

    En dan ben je definitief over naar Unity. Flash wordt niet meer ondersteund en dus moet je wat. Er zal vast veel technisch en commercieel werk zijn verzet maar het spel en de spelbeleving is er niet beter op geworden. In dit geval is verandering geen enkele verbetering, in tegendeel.
    - Bij het zaaien en oogsten loopt de muis weg.
    - Het spel is nog steeds niet scherm vullend, zelfs de client niet.
    - In de molen blijft het laatst geselecteerde niet geselecteerd.
    - Geen enkele snelheidsverbetering
    - Geen lijst zodat je gemakkelijk kunt zien wat je waar op hebt staan.
    - Geen melding of en wat je hebt ontvangen in een ruil event.
    - Enz.
    Bij zo’n grote vernieuwing is er een hele grote mogelijkheid en gelegenheid om verbeteringen door te voeren en problemen op te lossen. Helaas is van deze mogelijkheid geen gebruik gemaakt. Het is een copy/past geworden van de flash omgeving wat de spelbeleving er niet beter op maakt. Er is vast veel tijd een aandacht naar de technische overgang gegaan. Ondertussen moet er wel geld binnen blijven komen dus de commerciële belangen worden ook niet uit het oog verloren. Wat ik alleen erg mis is het contact met de spelers over de spelbeleving en wensen. Deze kan en moet, mijns inziens, stukken beter. Ik ga er vanuit dat alle spelomgevingen van bp nu over zijn op Unity. Voor dit spel vind ik het dan ook geen geschikte omgeving en had op meer, beter gehoopt. Al met al heeft dit voor mij een negatieve spelbeleving opgeleverd.

    Een teleurgestelde boer.

    Nu heb ik meer niet positieve reacties gelezen en ik snap ook dat verandering niet altijd door iedereen even positief worden opgepakt. Soms is dit ook terecht. Ik verbaasde me alleen over de reactie van bp op deze melding. Zo heb ik bijvoorbeeld op het forum gelezen dat er mensen zijn die het idee hadden dat er weinig of niets was gebeurt, ook in technische zin. De reactie van bp was dat er wel degelijke heel veel was gebeurt en gedaan voor de overgang naar Unity. Het verbaasde mij dat deze reactie zo letterlijk werd genomen en bp zich niet afvraagt wat er eigenlijk wordt bedoeld door de spelers in plaats van deze af te poeieren. o_Ok verbaasd het me dat draadjes op het forum snel worden gesloten als ze niet positief zijn.
     
    sanne1000 en jackie1954 vinden dit leuk.
  2. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Goedemorgen

    Ik ben niet BP en pretendeer ook niet alle antwoorden te weten;)Maar wat ik wel weet vanuit mijn eigen werk, is dat er vaak een misverstand is wat er bedoeld wordt met veel technisch werk verzet. Zover ik jouw reactie begrijp verwachtte je ook verbeteringen terwijl BP in eerste instantie heeft ingezet op een 1 op 1 overzetten van het spel zodat we kunnen blijven spelen. En daarna de verbeteringen op te pakken die zeker nog te maken zijn. Voor de liefhebber, dit wordt MVP (minimal valuable product) genoemd:)

    In mijn beleving worden draadjes niet gesloten omdat ze niet positief zijn, maar wordt verwezen naar het algemene draadje over Unity en de issues, juist om deze te kunnen bundelen en zo bij BP neer te kunnen leggen.

    Vergis je niet,ook ik zie punten die voor verbetering vatbaar zijn, maar voor nu ben ik vooral blij dat BP er voor gekozen heeft om de spellen over te zetten, ik heb genoeg verhalen gehoord over spellen die er gewoon mee stoppen omdat het omzettten naar unity te kostbaar was in tijd en geld.
     
    venus261256, -doppie-, simmeke54 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Draadjes over Unity, positief of niet zo positief, worden inderdaad gesloten, zeker als het verzandt in een soort extra praatgroep. Specifieke vragen worden doorgaans opengelaten tot de vraag is beantwoord. Daarom heten de vragensecties ook Algemene Vragen en Technische Vragen. Ze zijn bedoeld voor een vraag die kan worden beantwoord.

    In de praatgroep over Unity kun je naar hartelust mopperen, juichen, zaken melden waar je tegenaan loopt.
    In deze praatgroep lezen ook moderators mee en de zaken die daar gemeld worden die nieuw zijn worden doorgegeven aan Bigpoint.

    Het is voor ons eigenlijk bijna niet te doen als er overal draadjes opduiken over dezelfde onderwerpen, we zijn dan een soort aan het pingpongen heen en weer en geven overal eenzelfde soort antwoord. Tijd voor een uitgebreid antwoord is er dan niet meer.


    Wat betreft de veranderingen op technisch gebied. Het is inderdaad zoals LucieSchreurs omschrijft, prioriteit ligt nu in het overzetten en speelbaar houden van het spel. Er zijn zeker al wel verbeteringen doorgevoerd, zoals bijvoorbeeld de nieuw ingeklede markt. Maar andere zaken zullen blijven wachten tot het spel werkt naar behoren en vooral zodra iedere speler weer kan spelen.

    Om te praten over Unity (en ja we lezen daar dus echt ook mee!) nodig ik je uit om in de praatgroep verder te praten:

    https://board-nl.farmerama.com/threads/praatgroep-van-flash-naar-unity-de-laatste-fase.37387/


    Als je een gerichte vraag hebt, dan ben je natuurlijk in de vragensecties altijd welkom.
     
    popje4 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.