Unity - meld hier gevonden problemen en bugs

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 28 September 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    • User ID: 23197952
    • zondag 11 oktober 8.15
    • Nederland
    • speellocatie: Woelige weide
    • Het is niet mogelijk rechtstreeks naar de markt te gaan als je mest op is
    • Als je in flash mest wilt geven via de knechten krijg je een pop up dat je naar de markt kan gaan om mest te kopen, na aankoop en afsluiten ga je dan terug naar je veld. In unity krijg je wel de pop up, maar er zit geen hyperlink achter de tekst, Je kan dus niet vanuit de pop up naar de markt
    (Kan op dit moment geen schermprint maken, heb net voldoende mest gekocht via de route in de stad naar de markt te gaan)
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  2. micchel

    micchel Gevorderde

    ID kaart: 52603872
    12 oktober 2020 7u30
    Terug proberen te spelen in unity maar door het vele haperen terug overgeschakeld naar flash
     
  3. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik vind Unity traag en langzaam na aankoop bij de bank 20 minuten wachten voordat de aankoop zichtbaar werd
    Bij een andere aankoop ben ik van Unity terug naa flash gegeen en de pop up kwam meteen in beeld.
    Ik gebruik Firefox als browswer
     
  4. (chris)

    (chris) Doorzetter

    ID:2097852
    14-10 8.30
    België
    1) Ik zit op Unity maar telkens ik uitlog en weer inlog zit ik in Flash en moet ik opnieuw op "naar Unity" klikken.
    2) De uitschuiver rechts om de kadoos te versturen : en ik kilk op het blauwe kadootje om te zien wie mij een kadoo gestuurd heeft, is de lijst met de namen heel donker en niet te lezen.
     
    Laatste bewerkt: 14 Oktober 2020
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  5. (chris)

    (chris) Doorzetter

    ID 408367
    13-10 20.30
    België
    Ik heb windows 7 en icore 5 en zit nog op Flash. Wanneer ik naar Unity ga laadt het erg traag op en ik krijg de melding " wait" of "stop".
    En wanneer ik 3 x op "wait" klik,krijg ik de volgende pagina en dan gaat het niet verder, het blokkeert.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  6. hakkie

    hakkie Forumleerling

    Bij het zaaien van het Event gewas Griezelige Huttentut zie je geen gewas op het veld maar allemaal draaiende bloemetjes.

    User hakkie
    ID 33158382
    Nederland
    14 oktober 2020
    14.50 uur
     
  7. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    heb 3 x geprobeerd op unity te komen ........ niet dus
     
  8. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Als ik op Unity ben krijg ik steeds een blokkeer regel in beeld Firefox heeft voorkomen dat er 6 pop ups worden geopend wat kan ik daar tegen doen?
     
  9. Maris2020

    Maris2020 Forum-expert

    User Maris2020
    ID 56438157
    Nederland
    15oktober 2020
    16:10 uur

    Ik zie niet dat het gewas klaar is. Met de muis erover, zie dat het wel klaar is, maar de velden zien er onbegroeid uit, en de boom op mijn griezelveld ziet er ook kaal uit, terwijl hij klaar is.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  10. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    User: Sanham
    ID: 34788397
    Nederland
    15 oktober ca. 17.45-18.15 uur
    Nog een keer gespeeld met de aangepaste instellingen graphics op goed en animaties uit.
    Spel is nu wel iets sneller, maar nog steeds flink trager dan in Flash. Vooral het opbouwen van schermen gaat erg traag: wisselen van veld, pop-up schermen van stallen/bomen. Voor mijn gevoel houd dit in dat er meer van mijn grafische kaart gevraagd wordt dan hij eigenlijk aankan. Er zijn veel mensen die dit spel spelen, die een oudere laptop/computer hebben en een nog nog zwakkere grafische kaart.
    Niet iedereen kan zomaar een nieuwe computer of laptop aanschaffen, die vanwege de sterke grafische kaart ook nog in een hogere prijsklasse zal vallen.
    Ik denk dat hier de grootste uitdaging ligt voor BP met de overgang naar Unity.
     
    LucieSchreurs en Sintra98 vinden dit leuk.
  11. moontje68

    moontje68 Regelmatige auteur

    Met Unity met browser firefox en chrome is het heeel traag en met browser Opera gaat het beter en wat sneller geen idee hoe dat kan maar het is met Opera beter te doen.
    ik heb even wat dingen getest en gekeken met adblocker aan en dan gaat het traaaaag dus met adblocker uit gaat het beter dus misschien zit daar voor sommige mensen de oorzaak.
     
    Laatste bewerkt: 17 Oktober 2020
    Sintra98 vindt dit leuk.
  12. Feelosopher

    Feelosopher Regelmatige auteur

    ID: 56400539
    USA
    19 Oktober rond 16:30 Locale tijd
    Google Chrome
    Probleem met Post - berichten sturen gaat wel maar als Postvak Uit open is dan lukt het niet om op de vakjes die onder Actie staan aan te drukken. Als ik Selecteer Alles aanklik dan worden de vakjes ook niet opgelicht. Dus kan niet paar berichten tegelijk aanvinken. Bij Postvak In lukt dat wel. Nadat ik een bericht heb verwijderd blijft het hangen en moet ik het beeld "refreshen".
     
    Laatste bewerkt: 20 Oktober 2020
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  13. Lieve

    Lieve Halfgod

    ID: 29209444
    België
    21 oktober wou nogeens proberen
    Bij bommel opende hij niet de kist
    huisdierenverblijf laad niet helemaal blijven items weg
    je kan ook geen naam plakken bij uitnodiging boer
    ik werk nog met windows 7 is misschien daar het probleem?
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  14. joke0987

    joke0987 Forummeester

    ID: 8471129
    Firefox:
    - knop naar het forum werkt niet
    - qua decoratie wordt niet alles geladen (geen idee wat blijft hangen)
    - kan de animaties niet uitzetten
    - kan niet zien of de planten klaar zijn
    - moet op sommige knoppen vaker klikken voordat t reageert
    - laden blijft op 90% hangen. Dan vraag wachten of afbreken. Bij wachten laadt het uiteindelijk wel

    Wat mij betreft nog helemaal niet zo'n succes. Ik wacht nog wel even.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  15. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik ben hem nu voor het eerst aan het uitproberen. Ik vind het er mooi uit zien. Het laden van het spel duurt wel even. o_Ok van het ene veld naar het andere vind ik iets langer duren. En alles beweegt weer zoals sieritems en dergelijke. Die heb ik altijd uitstaan omdat ik dat storend vind. Ik heb het bij de instellingen weer geprobeerd om uit te zetten maar lukte. Het staat allemaal op uit.

    Net nog een keer gekeken, zijn de howies die blijven bewegen
     
  16. Maris2020

    Maris2020 Forum-expert

    User Maris2020
    ID 56438157
    Nederland
    21 oktober
    11;30 uur

    Ik kan geen voer maken in de molen. Als ik op het plusje druk, wordt ik eruit geknikkerd. kom dan terug bij het oplaadscherm, maar die laad dan niet.
    Ik heb een chromebook, en ik weet niet hoe ik de specificaties moet vinden.
    Het gewas is ook nog niet te zien als het klaar is. ik moet er dan met mijn muis overheen.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  17. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    User : venus261256
    ID : 49464113.
    Als ik in Unity kistjes ga ophalen bij het blauwe vaasje springt ie
    elke keer weer terug naar het begin.Dit is in flash niet zo.
    Kost echt een heleboel tijd meer.
     
    Sintra98 en Klaartjuh vinden dit leuk.
  18. Tuning_farm

    Tuning_farm Forumleerling

    User: Tuning_farm
    ID: 35938049

    Knechten start tussen wisselen in veld altijd in de Zaaimachine, en niet de Maaidorser zoals in Flash gebruikelijk is.
    Nieuwsmenu: Gelezen items blijven als nieuw / ongelezen staan.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  19. Tuning_farm

    Tuning_farm Forumleerling

    User: Tuning_farm
    ID: 35938049
    Browser: Chrome: Versie 86.0.4240.75

    speelveld: bomen in de hoeken zijn niet handmatig te oogsten. Bij aanklikken blijft alleen de beschrijving staan, het actie-menu verschijnt niet.
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  20. Landa75

    Landa75 Junior expert

    Heb vandaag met Unity gewerkt en kom wel wat dingetjes tegen. Ongetwijfeld zijn er ook al wel een paar bij jullie gemeld.

    - Op één plekje in zowel de siertuin en het spookhuis wil het item niet geoogst worden. Dit is het item wat in het midden bovenaan geplaatst is.

    - Als ik de gewassen wil selecteren die ik op mijn akkertje wil plaatsen, hebben ze allemaal een fel gekleurd randje om de afbeelding heen. Dit is niet fijn voor je ogen. Net alsof er een schijnwerpertje achter het object staat. Wellicht dat ik er wat meer last van heb dan een ander, omdat ik gevoelig ben voor migraine?

    - Ik heb vandaag alle knechten (lucky me). Als ik het schermpje van de knechten in beeld hou als ik via de landkaart naar de wolkenrij ga, dan krijg ik daar met geen mogelijkheid het schermpje van de knechten weg. Deze blijft in beeld staan.
    o_Ok als ik vervolgens weer terug ga naar mijn hoofdakkertje, krijg ik dit schermpje niet weg.

    - Links in beeld heb ik een uitflapschermpje om naar de missies en klanten te gaan. Als ik hierop klik, blijven beide onderliggende knoppen grijs en kan ik niet naar de klanten of naar de missies. Via de stad kom ik er trouwens wel.

    - Velden en stallen blijven oplichten. Vroeger was dat alleen als je niet voldoende voedsel of water had. Nu doen ze het gewoon altijd. Is een beetje verwarrend.

    - Als ik in de molen voer wil maken en ik ga naar het voer waar ik het minste van heb en ik zet de molen aan, ga ik vervolgens weer terug naar de eerste pagina. Graag zou ik op de laatste pagina willen blijven.

    - Als ik een gewas selecteer wat bij mij op de 2e of 3e pagina staat, kom ik bij het volgende veldje automatisch weer op de 1e pagina. Graag zou ik ook hier weer automatisch op de reeds eerder geselecteerde 2e of 3e pagina willen beginnen.

    - Bij het uitpakken van de kistjes in mijn inventaris, schiet ik na het uitpakken van de eerste kist weer helemaal terug naar de beginpagina en moet ik eerst mijn kistjes weer opzoeken. Ja.... ik weet dat ik bij "zoeken" ook gewoon op "kist" kan zoeken en dat ik dan alleen de kistjes krijg, maar toch...

    - Het laden van het spel is beduidend langzamer dan de oude versie. Wel een leuk plaatje trouwens om mee te wachten ;)

    Oh, dit klinkt alsof ik zwaar ontevreden ben, maar dat ben ik niet hoor! Petje af voor iedereen die dit voor mekaar heeft gekregen! Mijn complimenten!
    Het beeld is een stuk scherper dan met Flash op mijn laptop! En ik vind het verzamelen van de hoedjes en de drop-items bij het oogsten erg leuk gedaan!

    Morgen heb ik geen knechten meer en moet ik alles met het handje doen. Wellicht kom ik dan weer andere dingen tegen. Ik meld me.

    Succes!!!

    Groetjes,

    Landa, ID 44261555
    Chrome
    Windows
    Asus laptop.
     
    Laatste bewerkt: 21 Oktober 2020
    Klaartjuh vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.