Unity - meld hier gevonden problemen en bugs

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 28 September 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Hallo boeren en boerinnen,

    Bedankt voor jullie deelname aan de Unity WebGL Open Beta.
    Jullie informatie zal ons helpen om algehele ervaring te verbeteren en problemen uit te sluiten.

    Voordat je hier melding van een bug gaat maken kijk eerst of een andere speler wellicht al dezelfde bug had gemeld dan hoeft dit uiteraard niet nog een keer gedaan worden.
    In de tweede post van dit draadje staat een lijst met de reeds bekende / doorgegeven bugs en problemen. Klik hier voor het overzicht van de bekende bugs en problemen

    Voor alle meldingen vragen wij om ook de volgende informatie met ons te delen voor een volledig beeld:

    • jouw User ID
    • Datum en tijd waarop het probleem zich voordeed
    • het land waar je bent
    • de locatie in het spel (denk bijvoorbeeld aan boerenrad, bonenstaat, regenwoud, ambachtsbuurt, dagelijkse inlogbonus etc)
    • Indien mogelijk gedetailleerde informatie van de error melding, inclusief screenshot(s) en hoe vaak een probleem zich voordeed (eenmalig, altijd, soms?)
    • Indien mogelijk geef aan welke handelingen je hebt gedaan voordat je dit probleem tegen kwam.

    Verder zou het fijn zijn als jullie het volgende document betreft technische gegevens van jouw pc zou willen invullen: https://forms.gle/ZyQCdEHonQZJVuJM6

    Mochten jullie toch nog meer vragen hebben lees dan vooral eerst de FAQ: Klik hier voor de FAQ van Farmerama in Unity

    Alvast heel erg bedankt,

    Jullie Farmerama Team

    Extra notitie:
    • meerdere problemen graag in aparte posts melden, het is niet erg als je daardoor in dit draadje een dubbelpost hebt.
    • Renzo zit alleen in Unity zodat wij ook dat kunnen testen en zal in principe blijven tijdens de Open Beta, het klopt dat hij in de flash versie niet te zien is. Daar werkte het niet en zodoende was Renzo al zolang afwezig.
    • Seizoen 9 is niet meegenomen naar Unity, dit staat in de FAQ en hoeft niet gemeld te worden. Dit seizoen was al even bezig voordat er een precieze datum was voor de Open Beta, zodoende is deze niet meegenomen.
     
    Laatste bewerkt: 1 Oktober 2020
  2. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Lijst van de reeds bekende / doorgegeven bugs en problemen

    Aangezien de lijst alsmaar erg lang blijft en het niet heel duidelijk wordt doorgegeven aan ons wanneer iets is opgelost of wat ze er mee doen houd ik het voorlopig op af en toe een update in het draadje te geven. mvg Klaartjuh

    Laatste update: 02 oktober 2020; 15:50 uur


    Bug/probleemStatus
    Markt
    Markt: er zijn nog lege kolommen in de geschiedenis, als je iets koopt op de markt zie je momenteel niet van wie dit was in de geschiedenisBekend
    Markt: filteren werkt nog niet correct op gewasBekend
    Inventaris
    Inventaris: indien alle kisten van een soort worden geopend beland je automatisch weer op de 1e pagina van de inventarisBekend
    Inventaris: in decoratie/speciaal inventaris wordt er nog niet goed gefilterd op 'hoeveelheid'Bekend
    Bij de appelboom is er een afwijkende afbeelding als je kijkt naar de bijbehorende pop-upBekend
    Knechten
    Knechten: de animatie van de knechten zijn nog afwijkendBekend
    Knechten: indien je tijdens het bewateren van velden, dieren halverwege door je water heen bent zal dit niet zoals gebruikelijk aangegeven worden door op te flitsenBekend
    Knechten: als raadselbomen worden geoogst met dmv de knecht is de weergave foutiefBekend
    Bij gebruik van de knechten flitsen de stallen die geen voer hebben ontvangen niet op zoals gebruikelijkBekend
    Pakhuizen
    Pakhuizen: laten overlappende plaatjes zienBekend
    Pakhuizen: de animatie van arboretum, fabrieken en menagerie waar iets in staat wordt niet goed weergegeven.Bekend
    Bonenstaak/wolkenrijen
    Wolkenrijen: je kan bij aantal wolken roze vlakken zien, dit betreffen sieritems waar de animatie nog niet goed wordt weergegeven in Unity (ze staan technisch gezien nog wel op die wolk)Bekend
    Er zijn nog enkele weergaveproblemen betreft de wolkenrijen. Dit betreft met name de wolkenrijen met thema's (waar de wolken zelf ook een speciaal ander uiterlijk horen te hebben)Bekend
    Overige / meldingen vanuit dit draadje die nog niet in een categorie gezet zijn
    Burencadeaus: cadeaus worden niet zichtbaar ontvangenBekend
    Molenabonnement: indien een speler molenabonnement heeft wordt de correcte (gehalveerde) tijd niet goed weergegeven in de molenBekend
    Als de pagina groter dan 125% wordt ingezoomd geeft dat verschillende problemenBekend
    de laadtijden binnen de bank duren nog erg langBekend
    Het buff systeem (dus waar je ingezette ambachtsproducten te zien zijn) zijn niet direct zichtbaar na het inloggen of als je pas het spel hebt ververstBekend
    Bij plaatsen van items op het land kan het zijn dat als je items vlak bij elkaar plaatst het niet direct goed wordt weergegeven of dat je eventueel even niks ziet.Bekend
    Als je in het spel klikt op de 'mijn account' knop wordt er niet zoals gebruikelijk een nieuwe pagina naast het spel geopend maar vervangt deze pagina de pagina waar je het spel in open hebt staanBekend
    Events: momenteel krijg je niet de extra waarschuwing in het spel mocht je bij het inleveren voor een bepaalde tegenwaarde dat je ruim over de gevraagde tegenwaarde heen gaatBekend
    Shop-O-Rama: als je iets koopt van de tab speciaal of gelimiteerd stuurt hij je terug naar het standaard tabbladBekend
    Eventklokje: als je via het eventklokje naar een aanbieding gaat die je doorstuurt naar de bank crasht het spelOpgelost
    Problemen met invoeren van tekst in het zoekvak bij de markt, inventaris en winkelOpgelost
    Ambachtspunten worden niet correct weergegeven bij alle ambachtenDoorgegeven
    Animaties staan op uit in de instellingen maar in Unity blijven de animaties doorgaanBekend
    Problemen met de Renzo spellen (traag, haperend)Bekend
    In het algemeen problemen met het spel als traag en haperend. Zie de update oa van 2 oktoberBekend
    Problemen met de locatie van het zaaimenu, cirkel (handmatig oogsten)Doorgegeven
    -Rode vlekken goudblaadjes boom en aantal wolkenrijenDoorgegeven
    werkstal haai heeft te grote golven die buiten de stal klotsenDoorgegeven
    Donkere lucht achter de wolken op bepaalde pagina's van de bonenstaakDoorgegeven
    Hele dure aanbieding van sm voor 20.0000002980232 TG in de watertorenDoorgegeven
    Overmatige oplichtende zaken, akkers etcDoorgegeven
    Huisdieren op het huisdierenveld gedragen zich verwend en willen niet handmatig geoogst wordenDoorgegeven
    -Problemen met naar forum gaan vanuit UnityDoorgegeven
    Gewas schaamt zich voor zijn 'leeftijd', geen goede weergave van de groeitijd of niet te zien dat het al oogstklaar isDoorgegeven
    Na aanzetten van voer in de molen springt het terug naar 1e paginaDoorgegeven
    Enkele belemmeringen in de sociale contacten op de boerderij: postduif doet verstoppertje en onmogelijk een bericht te typen in het postkantoor.Doorgegeven
    Bij enkele spelers werken de knechten niet mee en zijn ze juist weer wel aangewezen op handmatig oogsten en zaaienDoorgegeven
    Een zaaimenu met haast bij gebruik van de knechten, verdwijnt al als je iets te lang wacht, muis wat verplaatst of naar volgende pagina wil gaan.Doorgegeven
    De lijst van items die het laadbloemetje laten zien (deze hoeven niet opnieuw gemeld worden) laatste update 1-10-2020 20:30 uur


    ItemStatus
    stal blauwe gaaidoorgegeven
    stal algeneterdoorgegeven
    Voor de draad ermee! Vdoorgegeven
    Bloemrijke speeltuin voor vuurvliegjedoorgegeven
    Auto-Krans 2000doorgegeven
    Vrolijk ijsschaatsendoorgegeven
    Stof-tastische stunt Vdoorgegeven
    Abrikozenboomdoorgegeven
    elandpodiumdoorgegeven
    Kou-frontdoorgegeven
    Verklaring status


    Doorgegeven = een moderator heeft het probleem doorgegeven aan BP
    Bekend = BP is op de hoogte en is er mee bezig
    Opgelost = probleem / bug is verholpen
     
    Laatste bewerkt: 22 Oktober 2020
    carinakiki vindt dit leuk.
  3. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Vertaling document voor het invullen van je technische gegevens

    Omdat wij beseffen dat het niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is om in het Engels te lezen zullen wij later in de week nog een vertaling hier plaatsen van het volgende document: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdWtCxvSRKRMLE-iZQzT9q_rnvQQGiyJbdCcOWmiqNRYG3cxQ/viewform

    Vertaling van de vragen:


    Welk apparaat gebruik je?
    • laptop
    • pc
    • Macbook
    • anders: [vul hier in waar jij op speelt]
    Vul hier je CPU in
    Jouw antwoord:....

    Plaats hier je informatie over de GPU:
    Jouw antwoord:....

    Plaats hier je informatie over de GPU2:
    Jouw antwoord:...

    Plaats hier je informatie over het geheugen:
    Antwoord:...

    Wat is jouw internet downloadsnelheid?
    Jouw antwoord:....

    Wat is jouw user ID van Farmerama? (dit vind je terug onderaan in de houten omlijsting van het spel)
    Jouw antwoord: ....

    Had je toegang tot de Farmerama Unity client?

    • Ja
    • Nee
    Klik nadat je alles hebt ingevuld op de knop 'submit'

    Met deze post van de FAQ zal je overigens ook een heel eind moeten komen, aangezien die puntsgewijs uitleggen hoe je de verschillende dingen kan vinden: Klik hier voor uitleg hoe je de informatie kan vinden
     
    Laatste bewerkt: 30 September 2020
  4. weegschaaltje

    weegschaaltje Forumleerling

    ik heb op de plantage een mysterieus ei-stekje staan de hoeveel keer dat je het kan oogsten klopt niet!
     
  5. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ik krijg de unity op de ipad niet opgestart, het scherm blijft wit, ik open in puffin.

    leni1955
    id.nr. 8782086
    land: nederland
    tijd: continue
     
    Laatste bewerkt: 30 September 2020
  6. Arvonvan

    Arvonvan Levende forumlegende

    Kan het zijn dat de verzamelde ambachtspunten zijn verdwenen? Zit bijvoorbeeld in mijn bakkerij fase 4 met 0 van de 150000 punten, terwijl ik in Flash op 69600 van de 150000 punten zit. Ditzelfde geld voor de spa manager, maar dan met andere getallen.

    Ik speel overigens momenteel in Edge voor de volledigheid, op een laptop met windows 10.

    User-ID: 52078500
    Geconstateerd op 30-09-2020 rond de klok van 16:10 en om 18:15 nogmaals
    Land: Nederland
    Locatie in het spel: Ambachtsbuurt

    Plaatjes lukken niet echt, dus hier de linkjes:
    Punten in Flash: https://imgur.com/orlVMKc
    Punten in Unity: https://imgur.com/TXZUjAy
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatste bewerkt: 30 September 2020
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  7. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    User: HofvanDromen
    ID: 10551404
    Land : Nederland
    Datum ; 30 -9 -2020
    Tijd : 16.30 tot nu toe
    Dieren op bama bewegen
    Wolkenrij op de bonenstaak items bewegen
    De howies gaan dansen en items in de siertuinen bewegen
    Zowel in Chrome als in Edge


    Alles op de wolkenrijen beweegt, terwijl ik altijd alles "uit heb staan.
    0ok vliegt er een pop-up ding zo door het beeld als je bijvoorbeeld iets aan klikt...ik krijg dat niet weg.
    In mijn stallen bewegen de dieren ook zie ik net .. En nog veel meer items bewegen. Ik heb alles op uit staan zoals eerder geschreven...Wat hier aan te doen.
    Het bewegen is voor mij vreselijk :(

    EDIT:
    Renzo : Geen 1 punt kunnen halen. De Kop van Jut hapert, slaat over en is traag. Is niet te spelen.

    Laptop heeft ook veel moeite te laden ...Maakt Herrie !! in Flash is hij muisstil.
    Systeem Windows 10 64 bit
     
    Laatste bewerkt: 30 September 2020
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  8. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Hier werkt het heeeeel erg traag, renzo is er wel maar kan het helemaal niet spelen omdat alles erg traag is
    Weer over geschakeld naar flash, maar helaas daar geen renzo

    Gebruik hier een pc
    Windows 10 64-bit
    Microsoft Edge
    Nederland
    16.45 uur
     
    Laatste bewerkt: 30 September 2020
  9. sky57

    sky57 Forum prof

    Hier (Firefox) is Renzo wel te spelen, maar je kunt geen Ballonnen, punten vergaren.

    o_Ok als je een stal wilt oogsten moet ik naar het noord-oosten verhuizen om te oogsten.
     
  10. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Zie nu ook alleen maar bloemetjes verschijnen , is wel lastig .
     
  11. KlaasVaag

    KlaasVaag Forumleerling

    User: KlaasVaag
    ID: 32919022
    Datum en tijd: 30-9-2020 17:00
    Nederland

    Bug report:

    Rode vlek boven de ogen van de goudblaadjesboom.
    [​IMG]

    Laatste actie blijft niet altijd in het midden van de oogstring staan.

    Haaientandenfabriek heeft te grote watergolfjes in het water, gaan ver buiten de stal uit.
    [​IMG]

    Bij het lossen van een wolkenrij werkt de enter toets niet om te bevestigen.

    In de voermolen om het aantal te veranderen en je klikt op het tekst balkje, dan selecteert hij met 1 klik al de tekst.

    Sommige pagina's van de wolkenrij blijft soms een seconde donker met een laadbalk.
    [​IMG]

    Bij de vooraadschuur waar je ook water kan kopen, kun je supermest kopen voor 20.0000002980232 TG.
    [​IMG]

    Als je met watergeven de power modus gebruikt, dan wordt de stal of akker waar je begint extra fel verlicht.
    [​IMG]

    De tooltip bovenin de oogstring zegt altijd "voer, zorgt voor nakomelingen bij dieren", ook bij het water icoontje en bij de bomen.
    [​IMG]

    In de oogstring geeft hij niet altijd een tooltip bij de icoontjes.
     
    Laatste bewerkt: 30 September 2020
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  12. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    farmermikkie UserID 36128673 Nederland

    Ik heb net met 2 verschillende boerderijtjes geprobeerd, de ene in Edge, de andere in chrome. Beide werken lekker snel.

    Hier ook bewegende poppetjes op de bonestaakrijen. Bleek schermanimaties en oogstanimaties bij de uitgebreide instellingen opeens aan te staan (dat was niet zo toen ik met Flash speelde). Heb ze nu handmatig uitgezet bij de instellingen, en opgeslagen, maar dat helpt niet. De bonestaakrijpoppetjes bewegen nog. Stallen of sieritems op het veld weet ik niet, omdat ik die nu niet op de akkers heb staan.

    Het schakelen naar een ander veld en ook naar de markt gaat erg snel. Heerlijk.
    Alleen heel soms stokt het, bijvoorbeeld toen ik net op het 'landkaart' pijltje klikte om van de bonestaak terug naar de akker te gaan.

    In chrome kreeg ik een groot rood vlak linksboven in het scherm bij de bonestaakrijen, toen ik op het vakje klikte met de favoriete rijen.

    Ik ben in chrome naar Renzo gegaan en heb 1 spelletje ballonnen geprikt. Dat werkte goed, mijn score was wel veel lager dan normaal, maar dat kan ook zijn omdat ik weer even moet wennen.

    In de pakhuizen zie ik geen dieren/bomen staan (wel als je met je pijltje erboven hangt). Het lijkt daardoor of de pakhuizen leeg zijn, maar dat is dus niet zo.

    Wordt vervolgd.
     
    Laatste bewerkt: 30 September 2020
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  13. rien63

    rien63 Junior expert

    Ik Kan op de markt niet bij de fokdieren komen en ook niet bij het voer.
     
  14. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    User:snietje1,
    ID:25640588
    Land:Nederland
    Waar: Op alle velden
    Wanneer: Constant
    Zowel bij Firefox en Chrome
    Klacht; de oogstring valt buiten het veld, zo kan ik de helft niet oogsten.
    0orzaak; de oogstring zit veel te ver naar rechts

    *brutale toevoeging van een mod, omdat ik een screenshot nodig had ;)*

    harvestmenu.jpg

    Dank je Klaartje !
     
    Laatste bewerkt: 30 September 2020
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  15. KlaasVaag

    KlaasVaag Forumleerling

    Staan bij de dieren op de markt.
     
  16. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    User; hendrika73
    ID: 6857514
    30-10-20 17:24u.
    Nederland
    Chrome

    Bug;
    Kan op huisdierenveld niet oogsten met de hand. Komt alleen informatie te staan wat het item is. 0ogst knopt ontbreekt.

    aanvulling printscreen;
    Ik klik op item maar krijg geen oogstknop;
    [​IMG]
     
    Laatste bewerkt: 1 Oktober 2020
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  17. GI-Frank

    GI-Frank Gelegenheidsauteur

    Hier pressies hetzelfde ID 3738038
     
  18. hermanthehun

    hermanthehun Forumleerling

    [​IMG] hermanthehun
    ID 19699168
    Tijd:18.00uur
    Nederland
    firefox

    Krijg geen beloningslijst te zien in het veld van het seizoen.
     
    Laatste bewerkt: 30 September 2020
  19. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    Op het huisdierenveld zie ik 2 items niet daar blijft een bloemetje draaien.

    De items zijn : vrolijk ijsschaatsen en stof- tastische stunt v
     
    Klaartjuh vindt dit leuk.
  20. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Willen jullie wel om denken dat je je melding hier doet aan de hand van bovenstaande lijstje? En bij weergaveproblemen zou het fijn zijn als jullie ook een screenshot willen toevoegen.

    Meldingen zonder deze informatie kan ik niet doorgeven. Vanavond zal ik een rondje doen en meldingen die ik door kan geven vertaald in de lijst van BP zetten.

    Alvast bedankt voor jullie medewerking
     
    janniekwak vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.