Unity, aanhoudende problemen

Discussie in 'Help archief' gestart door joke0987, 18 Januari 2021.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joke0987

    joke0987 Forummeester

    Ik heb nog een aantal vragen:
    - wanneer werkt de link naar het forum eindelijk? Grote kans dat ik van alles mis omdat buiten inloggen om ik bijv. niet kan zoeken. Of worden zaken altijd (eindelijk, zou fijn zijn) in het spel zelf gemeld?
    - waarom moet ik op velden, op lijstje buren, op bomen, akkers enz. enz. vaak 2 x klikken voordat er wat gebeurt? Ik word van nog meer klikken dan eerder niet vrolijk.
    - wanneer werkt de voermolen weer naar behoren? ook hier geldt: ik word van nog meer klikken dan eerder niet vrolijk. Bij de gewone farm is het helemaal erg: eerst van voren naar achteren en dan weer stukje terug vanwege de dieren van maanlichtwereld (waarom hebben die niet apart tabje of zo?) en dat bij elke voerproductie opdracht.
    - waarom nog steeds bij startscherm 'zonder download'. Dat is gewoon niet waar: je moet wel om op het forum te komen.
    - waarom loopt het spel nog zo vaak vast? Bij kistjes openen, bij het boerenrad, bij het wisselen van veld. En dan maar wachten .... wachten .... wachten.
    Gelukkig is niet alles veranderd. De bioscoop doet het ook in Unity niet :)

    Ik hoop dat verbeteringen of herstelacties nog steeds aan de gang zijn maar het zou fijn zijn om dat af en toe bevestigd te krijgen.
     
    Sintra98 en Cornelly52 vinden dit leuk.
  2. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Hoi

    ik lees hier een aantal zaken door elkaar heen. Aan de ene kant heb je problemen met het huidige spel en aan de andere noem je een aantal mogelijke verbeteringen die los staan van Unity.

    Het is mij helaas niet duidelijk of je rechtstreeks in de browser speelt of in de standalone client ( te bereiken via icoontje op je bureaublad)

    - Maar ik heb in beide getest en kan zowel als ik in de browser speel als in de client naar het forum. Let wel als je via de client speelt wordt het forum toch in de browser geopend. De zoekfunctie op het forum is altijd al alleen toegankelijk geweest als je via het spel naar het forum gaat. zover ik altijd heb begrepen is het een weloverwogen keuze om niet alles direct in het spel te delen. ook uit practisch oogpunt, ik zie een hele FAQ niet zo snel ingame beschikbaar zijn.

    - Vaker klikken merk ik ook, vooral als er net een mest icoontje of iets dergelijks over mijn cursor springt bij oogsten en uitmesten stallen. Hopelijk vinden ze hier wat op, ik los het op door niet midden op mijn staalen te gaan staan als ik erop klik.

    _ Wat bedoel je met weer naar behoren werken van de voermolen? Je zou de zoekfunctie kunnen gebruiken als je naar iets specifieks op zoek bent.

    - En zonder download; dat is nog steeds waar. Het spel is gewoon in de browser te spelen zoals eerst. De standalone client is een extraatje voor als je in de browser performance problemen ervaart.
     
    Laatste bewerkt: 19 Januari 2021
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  3. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Zoals in de laatste updates en zoals ook gemeld in alle antwoorden die we geven op het forum wordt er door de programmeurs hard gewerkt aan het verbeteren van de speelbaarheid in Unity.
    De redenen dat wij niet steeds vermelden waar zij mee bezig zijn is eenvoudig, dat is niet zo makkelijk te duiden omdat het gaat om stukjes in de codering en wij krijgen niet elke dag een update. Als er een officiële update is vanuit Bigpoint staat deze vermeld in de Aankondigingen maar ik denk dat je in de Praatgroep ook zult zien dat spelers wel degelijk verbeteringen melden zo af en toe.


    Zaken zullen niet in het spel zelf worden gemeld, zoals FAQs. Daar is in het spel geen mogelijkheid voor en die zal er ook niet gaan komen. De FAQs zijn eigenlijk een soort 'extraatje' die worden geboden door de moderators en vertalers, het is niet iets wat standaard wordt aangeboden in het spel. Kort gezegd, als het forum er niet zou zijn, zouden er ook geen FAQs zijn.
    Vanuit een Apple device werkt de link naar het forum niet altijd even goed, maar aangezien je nu ingelogd bent op het forum en iets kunt plaatsen, vermoed ik dat de link bij jou wel werkt.

    Verder sluit ik me aan bij de antwoorden die LucieSchreurs al heeft gegeven op je specifieke vragen.

    In onderstaande praatgroep delen spelers alles wat ze tegenkomen in Unity.
    Door het maken van de FAQs, de vele vragen op support en op het forum zul je moderators daar wat minder zien reageren, maar er wordt wel degelijk gelezen en nieuwe zaken worden aan Bigpoint gemeld:

    https://board-nl.farmerama.com/threads/praatgroep-van-flash-naar-unity-de-laatste-fase.37387
     
    Cornelly52 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  4. joke0987

    joke0987 Forummeester

    Dan sluit ik daarbij aan. Trouwens: in Edge werkt de link naar het forum wel. In Firefox (nog steeds) niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.