Uitdaging

Discussie in 'Overig archief' gestart door annigjen, 7 Oktober 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    uitdagingen uitdagingen uitdagingen genoeg,

    Al speel ik niet zo lang als de oud gedienden hier, nog geen 3 jaar en pas in level 101
    Dus nog 99 uitdagingen op farma en nog 160 uitdagingen op baha voor level 400.
    Nog 20 fok questen open en alweer 20 uitdagingen.
    En nog 13 vaste questen open weer 13 uitdagingen.

    Dan alle tijdelijke questen die komen gaan of daar nu 2, 4, 6, 8 uur gewassen inzitten het blijft een uitdaging om ze onder het werk door af te krijgen.
    De markt ook al elke dag zo"n uitdaging of er nog koopjes zijn om nog wat BD te scoren.

    En dit hele jaar naar het oogst feest toegewerkt ( als die weer komen gaat ) met de voorraad, zoals alles wat je niet in de queesten kwijt kunt, voor de grootste uitdaging van het jaar de top 500.

    Zo zie je maar iedereen bekijkt het spelletje vanuit een ander gezichtsveld.
     
    penny1944 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  2. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Harm Jan met jou post ben ik meer dan blij. Ik moet om een event te halen steeds vaker mijn portomenee pakken om een event te halen. Ik ben niet zo gek om de wekker te zetten. Dat gaat mij echt te ver. Ik heb mijn slaap nodig. o_Ok plannen wordt lastig voor mij omdat ik onregelmatig werk. Buiten het werk en gezin om heb ik echt een hekel aan een 8 uurs gewas. Mijn gezin en werk is het aller belangrijkste. Maar zoals jij het verwoord bedoel ik het dus ook. Dank je wel voor de aanvulling. En dan ook nog het feit dat schoolgaande kinderen het niet kunnen halen
     
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ja wat zijn uitdagingen. Dat is voor iedereen verschillend denk ik persoonlijk.
    Ik heb hier over na zitten denken en zal een opsomming doen wat er voor mogelijkheden/uitdagingen zijn.

    1 Speel eens een keer een event zonder hulpmiddelen en probeer het dan helemaal uit te spelen.

    2. Verkoop alle gewassen op de mart voor 1 bd (als voorbeeld) , doe dit ook met je dieren en fruit. Ga dan opnieuw beginnen en speel eens 3 maanden zonder gebruik van wac, ppj enz. Probeer dan alles eens op bijv 10.000 per gewas, dier en fruit te krijgen.

    3. Een event zou nog leuker kunnen worden met meerdere onderdelen. Bijv het gebruik van de trein, de molen. fokken, gewassen uit de schuur gebruiken en nieuwe zaaien. Dit kan ook met het fruit, bomen en dieren. Niet alleen Farmerama maar ook Bahamarama gewassen, dieren en bomen. Een event kan bijv 6 dagen maar ook bijv 2 of 3 weken duren met veel verschillende onderdelen er in tijdens het event. Je kan alles uitspelen of onderdelen kiezen tijdens zo'n event. Je krijgt bijv 2 of 3 nieuwe gewassen met verschillende groeiduur. De trein levert een boom en daarvan heb je xxx fruit van nodig om in te leveren. Dat fruit moet je weer gebruiken voor de molen om speciaal voer te maken voor je dieren. enz enz.

    4. Probeer zonder hulpmiddelen elke week te levelen op Bahamara, doe dit ook op Farmerama.

    5. Een event spelen wat bijv 3 weken duurt en alleen met bestaande gewassen op 2 niveaus. 1e niveau voor de beginner en 2e niveau voor de ver gevorderden. Je vraagt voor de 1e minder spullen dan voor de 2e. De aantallen voor bijv niveau 2 is dan echt gigantisch wat er gevraagd wordt.

    Zo zijn er veel mogelijkheden/uitdagingen te vinden. Maar nogmaals dat is voor iedereen erg verschillend.

    Maar als ik zo het stukje lees van HJ waar jij erg blij mee bent, dan bedoel jij waarschijnlijk iets heel anders als wat ik heb opgeschreven. :oops:
     
    Laatste bewerkt: 9 Oktober 2014
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat begrijp ik dus helemaal niet. Jij opent een topic met de vraag waar de uitdaging is, HJ antwoord als ik het goed begrijp dat hij in het spel niet op zoek is naar een uitdaging maar naar ontspanning en jij geeft aan dat dat de juiste aanvulling is, dat dat is zoals jij het bedoeld.
    Ik hou van een uitdaging. En dat is Farmerama voor mij. Ideeën hoe een event uitdagender kan, zou ik dus ook heel leuk vinden. Met alle begrip en respect voor spelers die gewoon een ontspannen spelletje willen spelen. Maar ik heb jouw openingsstukje en titel dus compleet verkeerd begrepen.
     
  5. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Coco ik vind dit spel ook leuk. o_Ok ik heb heel lang een event heel erg leuk gevonden. Ben blij dat er mede spelers zijn ddat wil.ie mee denken. Maar jij hebt de hele dag de tijd om te zaaien en oogsten. Dit bedoel ik niet denigerend. Ik weet dat je graag wil werken. Maar jij kan het inplannen zoals jij d wil Ik en meerdere spelers kunnen dat niet. Als ik om 2 uur moet beginnen en een event begint om 2 uur he ik al een achterstand. Ik wil best geld in een spel steken. Maar niet op deze manier. Ik heb ook eerder aan gegeven dat BP niet naar de spelers luisterd die vragen om een korter durende gewas. Ik moet nu ook wel om mezelf lachen hoor. Ik krijg bij aanvang 10 gewas en ieder 5 uur 5 nieuwe. Die stop ik in fase 1 zilver. En die kan ik halen zonder er moeite voor te moeten doen. Maar ook ik wil een event spelen zonder er geld in te moeten steken. Jij steekt er ook geen geld in. Waarom moet ik dat wel om een event te halen.Ik werk niet van 9 tot 5. Zoals veel meer mensen en kinderen
     
  6. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Bedoel je nu dat BP er rekening mee moet houden omdat jij onregelmatig werkt ?
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Levende forumlegende

    Zullen we deze discussie voeren zonder ieders persoonlijke omstandigheden onder de loep te leggen?

    Spelers melden hun eigen omstandigheid om inzicht te geven in hun motieven bij hun reactie.
    Maar het kan niet de bedoeling zijn hun persoonlijke omstandigheden ter discussie te stellen.

    Het is m.i. juist goed dat de verschillen in persoonlijke omstandigheden -en daarmee één van de achterliggende gronden voor hun standpunt- te zien.
     
  8. Leo.netten

    Leo.netten Teller

     
  9. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Hmm reageren of niet reageren dat is de vraag...

    Vraag is meer, welke weg, of welke keuze iemand ook maakt, wie wint er bij.? Je zelf of het bedrijf wat een spel exploiteert?

    Bij het jezelf verliezen in een spel, je ogen sluiten voor de werkelijkheid. Bij het eerlijk te raden gaan bij je zelf, hoeveel tijd, geld steek ik in het spel. Wat kan ik er mee verdoezelen... Er is tenslotte toch nog altijd Farmerama....Hoef ik (bewust even de 1e pers.v. gekozen fictief, om niet op de of een persoon te spelen) even niet na te denken, kan ik mij toch even ontspannen, hoef ik toch even niet na te denken.

    Het is toch maar 15 euro voor knechten, het is toch maar xxx,-- euro voor molenabonnement. Het is toch maar 5 euro voor wat stekjes...het is toch maar xxxm euro voor die suiker, zout, susi, supervoer etc..Dus het kost toch niet zoveel... Je kunt het zelfs per maand voor de halve prijs kopen..!!

    Ik speel toch gratis, ik geef er geen geld aan uit, het kost mij niet zoveel tijd...Ik kan uit en inloggen wanneer ik dat bepaal....., toch?

    Een speler levert het bedrijf toch wel geld op bij het vroegere cfa,tegenwoordig filmpjes kijken in de bioscoop.. Want zonder TG....tja...

    Nu even niet fictief. Vroeger ramde ik er ook te veel tijd doorheen, die ik feitelijk niet missen kon. o_Ok nog al wat geld, wat ik dan wel missen kon, xxl boompje hier, xxl stalletje daar...(staan nu te verstoffen in de schuur..) Radje draaien, tot in de laatste uurtjes...hoewel de tijd mij meer kostbaar was. Het was nieuw, een online spel. (geheel gratis te spelen) Heerlijk even niet hoeven nadenken, lijstjes, rangen standen, the sky was the limmit. Als ik e tijd echt niet had, kon ik toch alles kopen, alle rangen en standen, de rijkste boer van de wereld, bijna de meeste EP van de wereld...

    Tja..ik heb op nr 1 gestaan van de rijkste boer ter wereld, ook in het top 5 lijstje gestaan als boer de meeste EP ter wereld, met geld was alles mogelijk, maar nogmaals je moest wel blijven betalen. Met tijd enkel kwam je er (net) niet.. Ja misschien in een Nederlands lijstje, maar zeker niet de top 10 wereld lijst...

    Het spel bleef veranderen...er moest verdient worden... (Voor de oudgedienden, weg waren de BD (gekochte) kruidenstruikjes...Ja die waren echt leuk...Tot dat BP..zag..dat het niet goed was...xD Het rad veranderde ook...etc..

    Maar er moest wel betaald worden. Of er moest heel veel tijd in gestoken worden, anders was je niets meer...Had je dat nieuwe item, stal, boom, rang, etc niet meer. Problemen, zorgen wat zijn dat...er is toch farmerama...Het stopt toch het denken...?

    Kortom, nu zie ik vele mensen lijstjes invullen...(allemaal virtueel) in de hoop op...van? Stallen kopen, stekjes kopen..., een molen-abonnementje... Vaak haal ik nu dan mijn schouders op...Ik denk dan maar, Het is niet meer mijn probleem...Iedereen heeft een keuze, ook de keuze om zich zelf voor de gek te houden of niet?

    Ja ik speel met knechten, soms nog een zakje supervoer...premium is al van lang geleden...en voor mij vergane glorie. (Zit niet graag vast aan half jaar contracten of langer..) En dat maand contract..ach 300 poep meer op de hoop kunnen scheppen , wat extra buren...tja... Ga ik in Afrika zitten, is de zaakwaarnemer niet beschikbaar, maakt die er een zooitje van, doet ie niks...Ik haal mijn schouders op..

    Speel ik nog met plezier? Jazeker, maar wel op een manier zoals ik wil spelen, niet zoals de exploitant dat graag zou willen. Niet een spel, waarin ik moet vechten, schieten, verplicht een aantal tijd online moet zijn, voor ik iets verlies, gedegradeerd word, wegens het niet online zijn. Gewoon ontspanning, wanneer ik dat wens, en met financiële begrenzing en tijd die ik er aan toe ken!

    Terug naar de questen.

    De questen kunnen echt anders. Daar heeft het bedrijf in dit geval BP. geen inbreng van spelers voor nodig. Men heeft genoeg questen in het verleden ontwikkeld, die op de plank liggen te verstoffen. Tja ze brachten minder in het laatje maar brachten wel meer VARIATIE voor de speler.

    Tijdquesten, niet elke week een dump quest......etc... Op die zelfde plank liggen ook genoeg ideeén van spelers te versloffen, die waarschijnlijk nu ook hun schouders op halen, als er wordt gevraagd of geprikt, met opmerkingen van: Kom dan zelf is met nieuwe ideeën. In plaats van enkel negatief...etc..etc. Iets te posten zonder onderbouwing, verdere inbreng.

    Enfin my tooooo loooong 2 cents, ok ok...met de inflatie in acht genomen, van de tijd dat ik het spel speel (jaartje of 4) is het nu 2,66 euro:p
     
    Laatste bewerkt: 10 Oktober 2014
    HofvanDromen vindt dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik hoop dat je het spel nog heel lang leuk blijft vinden. En dat veel spelers op hun eigen manier van het spel kunnen genieten. HJ noemt het in de eerste post een probleem en komt er in de tweede post op terug, maar het spel draait voor een groep spelers om de eerste te willen zijn, zichzelf te verbeteren ten opzichte van andere spelers. Dat zie ik niet als een probleem, maar als een mogelijkheid van het forum. Er zijn ook veel spelers die genieten van het spel zonder forum. Of alle lijstjes mijden en in andere praatgroepen zitten. Die genieten op het forum van koffie en thee met een koekje, of zelfs taart. En het spel? Dat komt tussendoor ook nog wel.
    Maar als ik dit lees, geef je zelf antwoord op je vraag in het openingsstukje. Voor jou zou de uitdaging kunnen zitten in het zonder geld spelen van een event. Doordat je onregelmatig werkt is het meer plannen en later klaar zijn dan de grote groep (ik ben lang niet de enige) die kan spelen wanneer het uitkomt. Geen mandje meer om op te starten en bewust kijken welke prijzen je het leukst vind. Accepteren dat niet alles haalbaar is. Een uitdaging is om te kijken wat voor jou maximaal mogelijk is. Er zijn meer mogelijkheden dan alles of niets.
     
  11. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Mandjes koop ik al niet. Zonder geld spelen, is geen optie.

    Ik heb niet de tijd, ook "geen" zin om als eens dolle op alle akkers te moeten gaan klikken, zaaien, klik, water geven, klik, oogsten klik. dat gemiddeld 700 keer per veld bij een oogst. Dan heb ik het nog niet eens over de siertuin. Het spel zou mij uuuuren per dag gaan kosten. Dat is voor mij geen spel meer.

    Nogmaals een spel mag best wat kosten. Als ik een film huur, ter ontspanning moet ik die ook betalen, het geld heb ik daar dan voor over. Zou ik er 20 rondjes voor om de videotheek voor moeten lopen, of dat ik een berg reclame zou moeten bekijken in de winkel, om een film gratis te mogen huren, dan zou ik er vriendelijk voor bedanken. Dat is geen ontspanning meer. Maar elke dag films huren en de hele dag kijken gaat ook vervelen. o_Ok daar geldt voor mij, ik bepaal wanneer ik een film wil kijken, hoeveel geld ik er aan uit wil geven. Niet dat een videotheek mij steeds probeert te trickeren om meer te kopen, dan ik uit wil geven.

    Wat ik bedoelde met de lijstjes e.d. heeft Coco in dit geval mijn punt niet begrepen vermoed ik ?

    De uitdaging ligt bij BP, zie daarvoor mijn vorige posting en punt.

    o_Ok deze quest wel betitelt als moeilijk, m.i. dikke onzin. Bij het goed lezen van de faq was het mij direct duidelijk dat het ging een gigantische berg van één en de zelfde gewassen (standaard de laatste maanden) te kweken, het maken van 40 sausjes. De uitdaging gecreëerd door de ontwikkelaar is vrij simpel. Dat je real live zo moet gaan plannen, liever natuurlijk dat mensen een mandje kopen o.d. omdat men anders de quest niet haalt. Is dat dan nog een spel? Een spel speel je m.i. ter ontspannen, op het moment dat het mij/iemand uitkomt.
     
    Laatste bewerkt: 10 Oktober 2014
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.