Uitdaging

Discussie in 'Overig archief' gestart door annigjen, 7 Oktober 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Nu met dit nieuwe event, hoor ik spelers zeggen je moet de uitdaging in een event zien. Maar waar zit de uitdaging? In een 8 uurs gewas? Nee voor mij erg vervelend, saai zelfs. In fokdieren? Nee dat is van fase 1, appeltje eitje In de drakensaus maken? Nee met een molenabonnement gaat het sneller. Wie kan mij zeggen waar de uitdaging dan in zit.

    Ik vind dat de events er steeds saaier op worden. Is mijn mening. Waaar zit de uitdaging dan?? Ik zie die niet. Ik zie een uitdaging niet. Ik vind een uitdaging is iets geheel nieuws. Niet steeds weer een event met een 8 uurs gewas. Niet met een molenabonnement een saus gaan maken. Niet fokdieren moeten leveren van de eerste fase. Lagere levels kunnen daar al niet eens aan mee doen. En ja dat hebben we allemaal gehad. Een uitdaging is iets geheel nieuws.

    Wie kan mij zeggen waar de uitdaging zit
     
    tootje vindt dit leuk.
  2. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Ik maak voor mezelf de uitdaging door te proberen wat BD te verdienen met dit soort events, zodat ik aan het eind van het event een hoog fokdier kan kopen op de markt voor een blijvende quest. Die krijg ik met zelf gemaakt supervoer anders nooit bij elkaar gefokt.

    Verder is het voor mij altijd een uitdaging om het gezin 'gewoon' door te laten draaien, en toch een event uit te spelen. Ik plan m'n agenda niet naar farmerama, maar farmerama naar m'n agenda en dat is soms niet makkelijk te combineren.

    Jij speelt denk ik al minstens een jaartje langer dan ik, dus daar zit waarschijnlijk een flink verschil. Hier vallen nog ambachten te levelen, sterretjes te verdienen (niet veel meer) voor de boom der wijsheid, en hoge level fokdieren bij elkaar te sprokkelen.
     
    tootje vindt dit leuk.
  3. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dat doe ik dus ook zo.
    Mijn gezin gaat altijd voor farmerama.

    Mijn concusie is dan ook dat als BP dit soort events voort wil zetten er volgens mij een paar veranderingen moeten komen.
    Zoals: Geen uitverkoop meer voor molenabonement, geen uitverkoop meer voor SV en SM, geen uitverkoop meer voor suiker/ zout'.
    Dat gaat niet gebeuren. BP heeft het eigenlijk zelf kapot laten gaan. Jammer het is een mooi spel maar in vergaane glorie. Zo zie ik het op dit moment.
     
    tootje vindt dit leuk.
  4. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Ik heb nog een uitdaging: alles halen zonder iets te kopen, behalve de maandknechten. Met andere woorden: ik geef niet meer dan 10 euro per maand uit aan dit spelletje. (1 uitzondering: in het begin heb ik de bakkerij vrijgekocht voor 1,99 euro. Toen bestond de mogelijkheid nog niet om dit bij Renzo te doen, anders had ik die uitdaging ook wel aan willen gaan.)
     
    tootje vindt dit leuk.
  5. RonSchoof

    RonSchoof Levende forumlegende

    Ik heb je topic verplaatst naar de Speakers Corner want dit is meer een discussiedraadje dan een users-for-users draadje.
    De doorverwijzing in users heb ik twee dagen gemaakt (normaal doen we 1 dag) zodat het draadje niet als zoek geraakt gemeld wordt.

    Voor wat je stelling betreft, deze heb je al vaker verkondigd op het oude forum als ik me niet vergis (als ik me wel vergis dan excuus), echter wat een speler als uitdaging ziet is heel verschillend.
    Als ik zie hoeveel opmerkingen er zijn dat de bruine fokdieren wel de bottelnek zullen worden denk ik dat veel spelers blij zijn dat er geen rang 4 fokdieren worden gevraagd. Bovendien zou dan een aantal spelers weer direct roepen dat BP op centengraaitoer is.
    (Nu al vinden sommigen mensen dat, goed dat is hun mening en hier off-topic want daarover heb jij het niet).

    Persoonlijk zie ik dit event toch wel als een behoorlijke uitdaging, ik moet het maar zien te plannen rondom al mijn andere bezigheden en er zijn allerlei dingen nodig. Ik ben nooit van het oppotten van BD en slechts minimaal van gewassen geweest, voorraden in de schuur kunnen m.i. maar 1 doel dienen en dat is een event waar uit de schuur gevraagd wordt snel af hebben. Ik gebruik de gewassen liever, of verkoop ze.
    En zo ook met BD. Ik kan ze oppotten voor een regenachtige dag, maar liever zet ik ze in om mijn doelen te bereiken.
    En dat zijn dus level-up gaan, de ambachten allemaal in fase 5 krijgen, alle planten veredelen (al gebruik ik daar de meeste nooit van, ik wil ze uiteindelijk allemaal wel minstens op kortere groeitijd en/of betere mest/water/supermest brengen).
    Daarnaast heb ik nog een aantal questen in de coöperatie staan die op afronding wachten, waaronder de meeste fokquesten en daarvan verwacht ik niet ze allemaal in de kelder te krijgen zolang er nog fokdieren bijkomen. Maar daarna? Ik hoop het wel.

    Gaat het mij lukken ondanks het event ook deze week level-up op Bahamarama te gaan?
    Om alle zaken welke nodig zijn bij elkaar te krijgen heb ik grondig verbouwd. De laatste tijd hoefde dat niet meer, in level 95 (en met knechten, dat wel hoor) lukte het vrijwel zonder ingrijpende wijzigingen.

    Of dat voor jou een uitdaging vormt weet ik niet.
    Want je hebt nog niet verteld hoe een event er uit moet zien om voor jou wel een uitdaging te vormen.
    Oké, je zegt "iets geheel nieuws". Maar wat verwacht je daar dan van?
    In het afgelopen jaar zijn er in ongeveer de helft van de events nieuwe onderdelen en/of combinaties gestopt.
    Voorzichtig ingebracht om ook te testen of het technisch wel een succes zou zijn op grote schaal. En ook voorzichtig begonnen omdat het streven blijft om een grote groep van de spelers plezier te doen met een event. Maar wel steeds nieuwe elementen.

    Dus aan jou nu de uitdaging om duidelijk te maken wanneer en hoe een event voor jou wel een uitdaging zal vormen.
    Want als je dat aan ons (het moderatorteam) kan duidelijk maken, dan kunnen we dat ook meenemen in onze rapportage.
     
    tootje en -Coco1968- vinden dit leuk.
  6. nicolle73

    nicolle73 Levende forumlegende

    ik vind het anders een behoorlijke uitdaging. ik ben in level 94 en ik moest toch echt kopen en fokken om de fokdieren bij elkaar te krijgen. normaal hoef ik nooit wat te kopen met een event. en het is zeer afwisselend wat je moet leveren. niet alleen gewassen maar ook nog saus wat je moet maken. ik vind het een leuk event
     
    tootje vindt dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Een uitdaging is iets halen wat bijna onmogelijk lijkt. Met 5 jaar speelervaring en de nodige hulpmiddelen geloof ik niet zo in een echte uitdaging. Die uitdaging is er weer wanneer je het weekend weg bent, of besluit om dan niet te spelen. Die uitdaging is er door je eigen doelen te stellen. Ik vind dat Ron dat heel mooi verwoord. Lukt het om Bahamarama level up te gaan terwijl je daar eventgewassen verbouwd? Lukt het om dit event een miljoen BD te verdienen naast het halen van het event? Zo zijn er meer uitdagingen te verzinnen.

    De titel sprak me aan doordat een speler 2x een account Uitdaging heeft genoemd. Die verzon zijn eigen uitdagingen. Een event voor een grote groep spelers speelbaar te houden en daarnaast het maximale vragen van spelers die alle tijd hebben en mogelijk ook nog voldoende geld/hulpmiddelen lijkt mij onmogelijk. Ik ben dus met Ron nieuwsgierig wat jij een uitdaging zou vinden.

    Daarmee wil ik niet zeggen dat er van mij niet meer afwisseling in de events mag zitten. Ik verbouw liever 20.000 8 uurs gewassen dan 40.000 4-uurs, maar waar blijven de 2, 3, 5 en 6 uurs? Het bierevent met de kop van jut blijft een afwijkend event. En gaat het oogstfeest wel of niet een event worden met 2 armen die je beter eerst kunt vullen voor je de drops levert? Worden events standaard 6 dagen, of komen er ook nog weer events van meerdere weken?
    Als ik denk aan de russische kippen, dan hebben we eerder moeten fokken in een event en daarbij de molen wel moeten gebruiken. Het is dus niet nieuw, de molen mag best wel weer terug komen, maar dat moet zeker geen gewoonte worden. En de fokdieren mogen van mij ook best vaker gevraagd. Liever in kleinere aantallen, en dan vooral de soorten die zonder supervoer te verkrijgen zijn zoals de haflings, shetlandpony's, gevlekte en zwarte geiten en bruine en wolvarkens en de albino vleermuizen. Maar dan hebben we het niet over een uitdaging, maar over afwisseling.
     
    tootje vindt dit leuk.
  8. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dank je wel Ron voor het verplaatsen.

    De uitdaging zit voor mij niet in 20.000 stuks van een 8 uurs gewas. Dat vind ik een ergenis. Dat vind ik ook dat je er niet aan moet gaan beginnen. De lol van een event is dan voor mij echt af. Kan me er niet meer op verheugen. Waarom geen midden weg. Voor spelers die liever een 8 uurs gewas willen en spelers die een 4 uurs gewas willen, 6 uur misschien. Of 2 soorten gewas. Dat er fokdieren worden gevragd is een leuk elemement erin. En kan me daar wel in vinden dat het dan fase 1 is. Dus ik zie wel dat BP bezig is om veranderingen in een event te brengen. Maar we hebben zoveel nieuwe bomen/dieren waar we niets mee doen. Dat blijft maar in de schuur. Daar zou ook wel iets mee gedaan kunnen worden. Producten inleveren en dan van het soort waar we geen boom van hebben. Dan wordt het weer een appeltje eitje.

    Het kan toch niet de bedoeling zijn van BP dat ze alleen luisteren naar spelers die een 8 uurs gewas willen en die vervolgens ook krijgen. We krijgen die te vaak. En met een gewas wat korter duurt mag van mij best meer van gevraagd worden.
     
    tootje vindt dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Tja, de uitdaging zit voor mij niet in de bijzondere dieren/boomvruchten of het leveren van producten, al dan niet leverbaar van bomen.
    De uitdaging kan dan zitten in het moeten handelen op de markt om aan de juiste hoeveelheden te komen. Maar dat is precies de situatie die we nu hebben met de fokdieren. Eerst alles uitverkocht en vervolgens is er een kleine groep die alles al heeft die er nog rijker van wordt, en de spelers die kost wat het kost iets willen hebben de dure prijzen betalen. Is dat een uitdaging? Voor de spelers die geen supervoer hebben of dit willen bewaren voor de ezels kun je dit een uitdaging noemen, maar dan alleen voor de groep die geen BD-miljonair is. Voor de rest gaat het dan toch om afwisseling, en geen uitdaging.
     
    tootje vindt dit leuk.
  10. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Denk dat je bij een spel met miljoenen deelnemers het nooit iedereen naar de zin kan maken. Persoonlijk vind ik 8 uur gewassen fijn kan ik lekker andere dingen doen en oogst 3 x per dag. Ik vind de beloning van dit event heel goed lees hier, en elders van ik lever wel choco pannekoeken in. Ik lever ook smoothie's en pannekoeken in maar krijg nu nog eens 8085 BEP iedere 18 uur erbij morgen zijn dat er 8120 en zal steeds meer worden. En als BP met de nieuwe dieren en bomen in de events zouden beginnen dan weet ik zeker dat het draadje een paar 100 pagina;s groot word. Je zou dan een heel groot aantal mensen buiten sluiten en ik zou daar ook bij behoren vind dat de events ( langzaam ) aan het veranderen zijn. Maar vind wel dat iedereen recht op een eigen mening heeft en dit spel speelt naar eigen inzicht daar heb ik respect voor dus dit is zeker niet bedoeld als kritiek op wie dan ook.
     
    tootje vindt dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik ben het helemaal met je eens, maar zonder kritiek op je te willen hebben, vraag ik me toch af wat je nu vind van het begrip uitdaging.
    Vind je dit event een uitdaging? Of is een spel vooral ontspanning en heb je liever ook geen echte uitdaging in een event?
    Als je denkt aan meer uitdaging in een event, waar denk je dan wel aan?
     
    tootje vindt dit leuk.
  12. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Natuurlijk kan BP het nooit iedereen naar het zin maken. Maar waarom alleen voor de groep spelers die een 8 uurs gewas wel fijn vinden. Er zijn genoeg spelers die liever zien dat het een kort durend gewas. Ik krijg steeds meer het gevoel dat BP aan 1 groep spelers tegemoed komt. En de rest maar in een hoekje drukt. Waarom geen midden weg. Zodat meer spelers weer plezier krijgen om met een event mee te gaan doen.
     
    tootje vindt dit leuk.
  13. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Als ze er 4 uur gewas van hadden gemaakt hadden we 40.000 gewas moeten kweken waarschijnlijk en zou het aantal benodigde dropitems ook meer zijn geweest of waren er minder uitgekomen. Ik vind de 8 uur gewas niet erg, kan ik mooi 2 keer overdag neer zetten (met alleen water) en dan zou ik in principe nog tijd genoeg hebben in de nacht voor lange gewassen als het nodig zou zijn voor de dropitems. Maar zo heeft dus iedereen zijn eigen voorkeur. Zou dus eigenlijk fijn zijn als je in het begin van een event eenmalig kan kiezen of je 4 uur of 8 uur gewas wil doen en dat daar het event dan op wordt aangepast. Bp zijn eigen voorkeur zal ook wel naar 4 uur uit gaan omdat de spelers dat zonder knechten niet echt fijn vinden en ze die dus beter verkopen.
     
    tootje vindt dit leuk.
  14. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dat vind ik wel een hele goeie. Hebben we ook al meer om gevraagd. Dan kunnen spelers hun eigen voorkeur kiezen. En wordt er tegemoed gekomen aan heel veel spelers.
     
    tootje vindt dit leuk.
  15. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Uitdaging...tja...

    Voor mezelf zit er nog steeds uitdaging in het spel. Ik heb nog de nodige blijvende questen open staan en heb nog lang niet alle ambachten op fase 5. De uitdaging in een event als deze is voor mij zo snel mogelijk het event uit te spelen met de middelen die ik wil en kan inzetten en dan ook alle onderdelen te kunnen wegstrepen zodat ik m'n lijstje met volledig uitgespeelde events weer kan aanvullen!

    Wat mij betreft zou er veel meer variatie in de events mogen komen, events zoals deze, events om van je voorraden af te komen, maar ook events die nog ingewikkelder in elkaar zitten.
    Met ingewikkelder denk ik dan aan eventsgewassen, meerdere gewassen met verschillende tijden, kweken waar je géén hulpmiddelen bij kan gebruiken zoals bv wac of ppj en dat door BP bepaald word op welke akker (kwart, half of groot) de gewassen te kweken zijn. o_Ok het onderdeel tijdsquest mag van mij wat vaker ingezet worden.

    Dan is er volgens mij voor zowel de beginnende speler als de gevorderde speler echt wel uitdaging.
    Omdat je op deze manier toch echt wel moet plannen ipv zoals we nu doen ff de boerderij leeghalen, kwartakkertjes leggen en daarna weer alles in de oude staat terug zetten.
     
    penny1944, tootje en -Coco1968- vinden dit leuk.
  16. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dat vind ik ook wel een hele goeie. Meer variatie en dan zonder hulpmiddelen die we nu gebruiken. Ik zit zelf hier nog te bedneken wat er veranderd kan worden aan events zoals deze. Niet altijd veeel van dezelfde hoeveelheden.
    Ik heb bijna alle questen uitgespeeld. Moet alleen die van de gember nog en van de volle maan en dan de laatste 3 fokquesten. Dan is alles weer klaar. Van de ambachten alleen nog de spamanager naar fase 5 brengen. Ben daar bijna op de helft. Duurt nog wel even.
     
  17. tootje

    tootje Commandant van het forum

    Nadat ik een jaar gestopt was met het spel ben ik recentelijk weer begonnen.
    Het duurde twee weken voor ik er weer wat plezier in ging krijgen…maar de volhouder wint.

    Voor mij is er maar één uitdaging en dat is levelen. Als dat betekent dat ik sneller zal gaan door niet mee te doen aan een event, dan speel ik het event niet.-.-

    De huidige events geven mij sowieso weinig spelplezier…. Eindeloos hetzelfde gewas zaaien wat in het niets verdwijnt is meer dan saai.
    ‘k Zal er dus pas aan beginnen, als de beloning erg interessant is of het spelplezier erg groot.
    De vaste questen zijn wat dat betreft veel lolliger….

    Er is best wel wat te verzinnen om eens een totaal ander event aan te bieden. Misschien een leuk idee om één opdracht te geven aan iedereen:’Gebruik alle mogelijkheden die je kunt gebruiken op de boerderij’.....
    Pas als je inderdaad alle opties hebt toegepast wordt je rijkelijk beloond! :p

    ….en dan mogen we elkaar best een beetje helpen op het forum wat mij betreft…. Heb je kans dat daar ook weer wat leven in de brouwerij komt.:wuerg:xD
     
    penny1944, snietje1 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  18. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    • Twee posten samengevoegd. Gebruik een volgende keer de knop 'bewerk' in je bericht als je iets wilt toevoegen terwijl nog geen ander heeft gereageerd. Dubbelposten zijn niet toegestaan.
    Dit spel is voor mij zeker ontspanning maar de uitdaging voor mij is ook hoe snel level ik op de chat en ook hier lezen hoe anderen het doen en kan ik dat beter. Uitdagingen die ik in het event heb is het zo snel mogelijk af te krijgen dan de kippen er op en bd verdienen.
    Hoe zou BP er voor mij een uitdaging van de events kunnen maken? Door zoals eerder genoemd hier nog meer op tijd gaan spelen zelf tijdens event dieren fokken en alleen die kunnen gebruiken. o_Ok door 2 events tegelijk te laten lopen de eerste tot level 80 en de tweede voor wie daar boven zit. Maar ook de aantallen en beloningen verschillend maken moet wel zo zijn dat alleen iemand die het juiste level heeft het kan spelen. Dus niet dat de hogere levels het lagere event ook kunnen spelen en omgedraaid. Niet de aantallen verhogen van gewassen maar gewassen gebruiken die we al hebben. En voor de uitdaging zelf kweken en alleen die gewassen kan je gebruiken zou makkelijk te doen zijn voor BP door i.p.v aantallen er een totaal bedrag van BD te vragen. En door de DI die je nodig hebt zal je ook moeten kiezen lange of korte gewassen. Denk dat het dan wat meer denkwerk word en er zullen nog genoeg andere mensen met ideeën
    zijn. Ik denk dat we het weleens te veel vanuit ons eigen level in het spel bekijken ieder event is na 5 jaar een makkie maar niet iedereen speelt het 5 jaar.

    BD moet EP zijn vingers waren sneller als mijn gedachte
     
    Laatst bewerkt door moderator: 8 Oktober 2014
  19. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Probleem zit hem m.i. meer in het elkaar proberen af te trouven. Zowel in het spel als op het forum. Daarom zit er in het spel ook de EP factor gebouwd. o_Ok voor en door BP om er geld mee en aan te verdienen.
    Het spel en ook de questen verworden dan tot een competitiedrang. Het is nu eenmaal zo dat men niet alles in het spel kan verkrijgen, alle questen kan spelen, tenzij iemand er bergen geld, of met minder of geen geld héél veel tijd in moet steken, moet gaan plannen. Voor die optie bedank ik vriendelijk.

    Voor mij moet een spel een spel blijven, waar je plezier aan kunt beleven, zonder dat men moet gaan plannen, wekkers moet gaan zetten, of steeds maar weer de portemonnee moet opendoen. Ja, een spel mag voor mij best wat kosten, maar wel in de redelijkheid van geld en tijd.

    Het is m.i. echt niet zo moeilijk om een quest te ontwikkelen waarbij een iedere aan zijn genot zou kunnen komen.
    Voor mij zelf sprekende laat ik de laatste maanden de questen liggen, om de hier boven neer geschreven reden. o_Ok deze quest is echt niet zo moeilijk. Mits men gaat plannen, op de autopiloot zijn farm de farm bijhoudt voor de 8 uur gewassen.

    Nee, dan modder ik liever gewoon wat aan, speel het spel rustig aan, zonder dat ik mij ergens druk over hoef te maken. Dan blijft het voor mij gewoon een leuk spel. Ik level vanzelf wel, de standaard questen komen ook vanzelf wel een keer. Die hoeven niet (zo snel) mogelijk naar de kelder.
     
    Laatste bewerkt: 8 Oktober 2014
  20. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    Uitdaging.

    Dit is voor iedereen anders en ik kan alleen voor mezelf spreken.
    Vier jaar geleden begon ik met dit gratis spel, omdat ik vanwege een chronische kwaal tussendoor veel moest rusten. Daarbij had ik een burn-out.
    Farmerama was een goed tijdverdrijf dat afleiding gaf van negatieve gedachten.

    Toen was het nog zo, dat elk level up iets nieuws opleverde, dat je nodig had om verder te kunnen.
    o_Ok de bestaande gewassen moest je op peil houden, want deze waren nog steeds nodig.
    Dat was soms best lastig met een event tussendoor, maar was ook een uitdaging.

    Als je een overschot had dan was dat niet erg, want er kwam af en toe een leuk dump-event waar je dat in kwijt kon.

    Nu zijn er gigantisch veel gewassen, bomen en dieren die nergens toe dienen.
    Ze staan voor altijd in de schuur.
    Een nieuw gewas bij level up, leuk hoor. Maar je hoeft het niet te kweken, want het dient nergens toe.

    Events sla ik meestal over, want wat moet ik met nog meer sier-items?

    Wat mij betreft zit daar het punt waar de uitdaging verdween: Al die dingen waar je weinig tot niets aan hebt.

    Door het steeds maar meer, ben ik al lang het overzicht kwijt.

    Op Bahamarama is het 'oude systeem', op een moeilijker te bereiken manier, weer ingevoerd en daar blijft het voor mij wel een uitdaging om te levelen.
    Dat wordt dan weer saai omdat het zo verschrikkelijk lang duurt.

    Een uitdaging voor mij was ook nog om bij Renzo de bakkerij te kunnen verdienen, maar helaas.... Renzo lijkt met de noorderzon vertrokken te zijn, hoewel beloofd was dat hij regelmatig zou terugkeren in het spel.

    Hoe de uitdaging terug gebracht kan worden?
    Dan zou, wat mij betreft, het hele spel omgegooid moeten worden en al het overbodige eruit.
    Maar ik denk niet dat dit tot mogelijkheden behoort.
     
    -Coco1968-, snietje1, tootje en 2 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.