uitbreiding velden

Discussie in 'Overig archief' gestart door superboerin60, 26 Maart 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. superboerin60

superboerin60 Forumleerling

graag velden erbij kan mijn stallen niet meer kwijt worden.

2. theav71

theav71 Levende forumlegende

Het probleem met meer velden er bij is dat spelers die geen knechten kunnen kopen nog meer met de hand moeten doen en dan is het spel echt niet leuk meer en zullen er meer stoppen. BP brengt tegenwoordig al van mysterieuze stallen een oranje versie in het spel waardoor je al minder ruimte nodig hebt om meer dieren te krijgen. Je kan natuurlijk van de andere dieren zelf roze versie`s maken waardoor je ook minder ruimte nodig hebt om meer dieren te krijgen en dan hoef je dus minder stallen te plaatsen. En buiten dat kan je natuurlijk ook dieren gewoon op de markt kopen.

hwjstolwijk, schaapje52 en .Fisherman. vinden dit leuk.
  3. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Ik vraag mij persoonlijk af waarom een extra veld? Om alles in overschot in de schuur te hebben staan en zo te kunnen leveren bij een event of quest? Dan is er toch geen lol meer aan. Ik vind het juist leuk om de ene keer met de gewassen bezig te zijn en dan weer met de diertjes, keuzes maken en steeds een quest afwerken. We krijgen toch steeds meer verblijven die meer dieren geven, bijv de neon, die geeft al meer dieren, dus maar 1 verblijf op het veld nodig. Ik begrijp heel goed dat andere farmers graag een extra veld willen, maar van mij hoeft het niet.

blackscorpion64, lovely en -Coco1968- vinden dit leuk.
  4. -Dobbertje-

-Dobbertje- Forummeester

ik heb een simpele regeling hier, als er een event is van bijvoorbeeld 5 dagen en met event gewas , haal ik alles leeg op
    maar 8 bomen en de laatste 2 nw stallen na, rest kwart akkertjes, zet dan ook de slots voor 5 dagen met ppp
    Ben ik vroeger klaar dan kijk ik welk gewas ik nog moet aanvullen van wat ik verbruikt heb met voer maken
    en wat ik verbruikt heb met de slots, ondertussen vang je weer ambachtsprodukten zout/suiker enz dus die hoef ik nooit te kopen
    nadat de slot klaar zijn ga ik over op stallen tot volgend event, spaart me slots en ambachts produkten uit
    Kijk welke slots ik bij moet maken voor volgend event, wac hoeft nooit, krijg je van de staak,
    en geef ik eventueel weg aan beginnend buurtje.
    extra veld hoef van mij niet, valt er ook weinig te verkopen en te handelen

Butsmuts vindt dit leuk.
  5. fairie

fairie Commandant van het forum

Ik heb op alle velden langs de randen bomen staan. Op de WW werkstallen langs de randen en in het bos een aantal speciale stallen. Doordat ik die dingen standaard heb staan doe ik wel iets langer over de eventgewassen maar haal het toch ruim binnen de tijd. Dieren doe ik tussen de events door om aan te vullen. Op Baha en het regenwoud heb ik ook langs de randen bomen staan. Op Baha de gewone dieren en in het regenwoud de werkstallen. Dit werkt bij mij prima zo. Zowel eventgewassen (kleine akkers met WAC) als de DI's heb ik altijd binnen de tijd compleet. Van de bomen die nieuw zijn heb ik altijd iets meer staan (meestal een stuk of 4) en als ik voor mijn gevoel genoeg op voorraad heb dan hou ik er 2 op het veld en de andere 2 doe ik dan in mijn voorraad. Met vruchten waar je erg veel van nodig hebt laat ik wel iets meer staan. Ieder speelt het spel zoals die het zelf wilt doen maar toen ik in 2010 begon werd er al door MOD's gezegd dat het keuzes zijn die je moet maken. Toen was het nog zo dat de een meer gewas had, de ander stallen en weer anderen handelden veel via de markt. Zelf denk ik dat je gewoon een balans er in moet vinden en zoals theav71 al aangaf zijn er veel spelers die het met de hand doen. Nog meer velden is dan ook niet te doen. Ik ben minimaal een half uur bezig om alles met de hand te doen. o_Ok dat zal wel verschillen. De ene computer is sneller dan de andere.

6. miekekoning

miekekoning Veteraan

Superboerin, je vraag heb je ook gesteld in https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/ruimtegebrek-stallen-iemand-slimme-oplossing.15714/page-2#post-305180.
    Het is niet nodig om dan zelf een nieuw draadje aan te maken omdat het er dan gewoon dubbel staat.

Er zijn al diverse redenen geschreven over welke gevolgen een nieuw veld kan hebben op het spel en ook op welke manier je het maximale uit het spel kan halen op de huidige manier. Ik zou zeggen doe je voordeel met deze goede tips.

Omdat het idee er nu dubbel staat en het bovendien geen uitgewerkt idee is sluit ik dit draadje.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.