Top 5 Ambachtsbuurt

Discussie in 'Overig archief' gestart door Aartmans, 4 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aartmans

Aartmans Gelegenheidsauteur

Ik heb alle 5 de ambachten, maar wat ik mij af vraag is welke nou echt belangrijk zijn.
    Waar ik tot nu toe het meest aan heb is de WAC en de pompoenenjam en dan natuurlijk met 1x1 veldjes. Maar welke zijn nog meer aan te raden? Hoe ziet jou top 5 er uit. En waar is het te krijgen en vanaf welke level?

Laatste bewerkt: 4 December 2014
  2. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Volgens mij betreft dit meer een vraag aan je medespelers hoe zij hiermee om gaan dus zal je draadje zo even verplaatsen naar een wat geschiktere plaats.

Ik zelf maak naast deze ook nog graag CAT (bakker), rozenjam en paasjam ivm meer EP.
    En voor de hoognodige Baha EP in de spa die mangosmoothie en bij de bakker chocoladepannenkoeken.

En uiteraard roze gelei voor sneller fokken als er weer babyboom is.

3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Mijn top 5:
    chocolade pannenkoeken fase 3 bakker
    smoothies fase 3 spa
    rode bowl fase 1 spa
    paasjam fase 5 jammaker
    griezelwild fase 3 bloemisterij.
    langos fase 1 bakker
    chocoladesaus fase 1 jammaker, als halffabricaat voor de pannenkoeken

Dit zijn mijn favorieten om te maken. Ik gebruik met events wel regelmatig CAT, maar voor onder de 40.000 BD koop ik ze liever dan dat ik ze maak.
    Roze gelei van 300 BD op de markt heb ik het recept niet van gekocht.
    Pinky-pie gebruik ik veel, maar die komt uit het wolkenpaleis. Witte onschuld gebruik ik bij aanvang van een event, maar die koop ik ook liever op de markt dan dat ik die maak. PPJ koop ik ook liever voor minder dan 6000 BD dan dat ik daar de pompoenen en suiker voor gebruik. WAC ben ik nog steeds zuinig mee, dus gebruik ik maar weinig meer dan dat ik in de events verdien. Haverbrood kost de helft van de benodigde haver, maar gebruik ik wel. Guavejam koop ik liever dan dat ik het maak.
    Daarnaast maak ik bij de alchemist de verschillende produkten, maar op dit moment nog vooral om te levelen.

Laatste bewerkt: 4 December 2014
  4. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

o_Ok ik heb de 5 ambachten:
    - Alchemist (fase 3) en daar doe ik momenteel niets mee.
    - Bahami-spa (fase 3) rode bowl en mango-sinaasappel-smoothie.
    - Bloemist (fase 4) witte onschuld (ontplooi talenten voor de ambachtspunten), zoveel mogelijk de producten die ambachtspunten geven en grafschaal en griezelwild bij VM-event.
    - Bakker (fase 5) ik gebruik altijd CAT, chocolade pannenkoeken, de langos en pinkie-pie-pie (van sier-items).
    - Jammaker (fase 5) ik gebruik altijd WAC, chocoladesaus en zoete rozenjam.

5. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

Ik heb ook alle ambachten: Bakker fase 5, jammaker fase 5, de rest in fase 4.

Wat gebruik ik veel en waarom?

• WAC en CAT gebruik ik bijna continu. Fase 4 jammaker en bakker. Maak hetzelf en koop het incidenteel.
    • Wortelbrood als ik veel van een lang gewas ga oogsten, samen dan met WAC/CAT. Fase 1 bakker
    • Zoete rozenjam of paasjam. komt er soms nog bij. Maar dan wel nadat ik langere tijd afwezig ben geweest. Je krijgt dan Extra EP voor stallen, bomen en akkers fase 4 en fase 5 jammaker
    • Incidenteel haverbrood als ik snel veel tarwe wil hebben Fase 1 bakker
    • Om te levelen op Baha: Sinasappelsmoothie en bowl van fase 3 en fase 1 van Spamanager + incidenteel chocolade pannenkoeken (bakker) (vaak niet genoeg zout)
    • Incidenteel gebruik ik de ambachtsproducten die voor 1 produkt gelden (EP) zoals lavendeljam (Salie), vanillebrood (kaneel), winterjam (vanille) en macarons met salie (lavendel)
    • Pinki Pie gebruik ik veel, maar die krijg ik van een sieritem
    • Wiite onschuld krijg ik van een sieritem en gebruik ik om te levelen bij de bloemist
    Gebruik eigenlijk nooit de producten die de tijdsduur van stallen of werkplaatsen verlagen. De verkorting levert meestal geen tijdswinst op in de praktijk omdat ik dan lang niet altijd thuis ben.

6. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik heb alle 5 de ambachten en alle 5 compleet
    Bij mij is de jam makerij echt nummer 1 vooral voor de WAC (fase4) en de Paas jam (fase5)
    Daarna komt bij mij de bakkerij op 2 In fase 3 de chocolade pannenkoek mits je het recept hebt verworven
    want het is niet te koop dat de CAT (fase4) en de quiche (fase5) helpt om sneller te levelen
    Op 3 de bloemisterij tenzij je hoger bent dan level 70 dan kies ik liever voor de Spa
    omdat daar diverse drankjes gemaakt kunnen worden om sneller te levelen op Baha
    De bloeemisterij grafschaal (fase2) VM en Griezelwild(fase3) witte onschuld(fase4)
    Lentekrans(fase5) en Koningskrans (fase5)
    De alchemist is een verloren ambacht tot nu toe,
    misschien blazen ze die nieuw leven in met de komst van het koaal rif,
    maar op het moment kan ik daar nix mee

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.