toekomst farmerama

Discussie in 'Help archief' gestart door hwjstolwijk, 1 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

Je kunt de oplossing voor het verdwijnen van Flash verwachten in de komende maanden, dus ruim voordat de ondersteuning op de Flashplayer gestaakt wordt. En wel in de vorm van overgang naar Unity-technologie.
    Het doel van het Farmerama Team is er voor te zorgen dat jullie Farmerama nu en in de toekomst met plezier kunnen blijven spelen.

dit snap ik niet zo wat is unity - technologie
    iets downloaden, of gewoon spelen zoals het nu gespeeld kan
    hoop op meer uitleg voor een computer leek

kroy62, Reggaefeeks, owl. en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. LucieSchreurs

LucieSchreurs Levende forumlegende

een klein beetje googelen leert dat Unity een game engine is (Een engine is de softwarematige basis van een computerprogramma. Het genereert de werking van het programma. Bij computerspellen wordt het meestal de 'game engine' genoemd. Het woord engine is Engels voor motor, en dit is erg toepasselijk aangezien de game engine figuurlijk de motor voor het spel is.)

en engine kan verschillende platform ondersteunen zoals bijvoorbeeld Linux, windows, playstation, IOS....

Zoals ik het begrijp is het met behulp van deze technologie mogelijk een goedwerkend spel te programmeren dat op verschillende platforms te spelen is. Maar er zijn vast spelers/mods die beter in deze materie zitten

farmermikkie en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  3. hwjstolwijk

bedankt
    maar sorry ik snap er nog steeds geen hout van
    ik ga trouwens wel van uit dat zoiets gratis te downloaden is
    of mag je betalen ervoor
    en kan je dit blijven spelen op windows 7 of alleen nog op windows 10
    die heb ik niet want mijn pc kan dat niet aan

4. LucieSchreurs

Zo ver ik het begrijp, is het niet iets wat je moet downloaden maar gewoon een andere manier voor BP om het spel te bouwen en dus te draaien. en mocht je net als flash wel iets moeten downloaden dan zal dat net als flahplayer gratis zijn, zover ik nu kan beoordelen. De software ontwikkelaars betalen al als ze deze technologie willen gebruiken.

Zie niet in waarom het niet met windows 7 te gebruiken zou zijn dat is alleen het besturingssysteem van je computer. De browser lijkt mij eerder een beperkende factor. Maar nogmaals ik ben geen IT-er alleen een meer dan gemiddeld op de hoogte zijnde leek, ook vanwege mijn dagelijkse werk. Hoop eigenlijk dat @RonSchoof ons het helder uit kan leggen:p

edit: misschien duidelijker;) Unity is gewoon een andere manier om bewegende beelden in het spel mogelijk te maken

Laatste bewerkt: 1 Maart 2018
    -Coco1968- en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  5. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Op dit moment is de Flashplayer de basis waarop je het spel kan spelen. Hoewel het een "player" ofwel afspeelapparaat heet, is het niet anders als een stukje programmatuur dat aan je browser wordt toegevoegd (plugin) dat in staat is om op jouw pc, laptop of Mac bepaalde opdrachten uit te voeren.

Bijvoorbeeld het scherm opbouwen, bewegende plaatjes erin combineren, tellers laten meelopen. Alles wat maakt dat je een spel kan spelen of een (Flash)video kan bekijken.

Flash wordt vanaf 2020 niet meer ondersteund omdat Google en Microsoft deze niet meer toelaten in hun nieuwste producten, danwel eigen afwijkende versies hebben met allerlei problemen van dien.
    Daarnaast wordt de Flashtechnologie beschouwd als verouderd met te veel mogelijkheden om hier malware of virussen in te verstoppen.
    Niet in geauthenciteerde spellen zoals Farmerama en andere spellen van BP, maar wel in een Flashvideo als reclame op een kwaardaardige website.

De Unity-technologie is net zoiets als de Flashplayer, maar met twee belangrijke verschillen:
    ten eerste is het gebaseerd op de nieuwste inzichten qua beveiliging
    ten tweede is het een directe toepassing en geen algemene plugin.

Vooral dat laatste is belangrijk, je kan niet per ongeluk op een kwaardaardige toepassing stuiten verpakt in een reclame op een willekeurige website, want het programma werkt alleen specifiek vanuit de gekozen toepassing (in dit geval Farmerama).

Of je hiervoor nog specifieke onderdelen moet downloaden, of toestemming geven, of dergelijke, dat weet ik niet, op dit moment is die informatie nog niet te geven omdat pas als de overzetting in testfase wordt gedaan, duidelijk wordt welke extra's nodig kunnen zijn. Het is simpelweg te vroeg om daar een uitspraak over te doen.

Wat ik wel al kan zeggen dat het spel gratis blijft, dat aan het eventueel downloaden van onderdelen geen kosten verbonden zullen zijn. En ook dat het in beginsel te spelen zal zijn in alle browsers en besturingssystemen waarop het nu ook beschikbaar is.
    Een slag om de arm voor XP en oudere versies, welke niet meer ondersteund worden door de leverancier. Daar zou het een probleem kunnen zijn (maar dat is in theorie, er is nog geen test die dat uitwijst mogelijk).
    Voor Win7 en later voorzie ik helemaal geen problemen.

Desondanks doe ik hierbij een grote "disclaimer": ik kan niet in de toekomst kijken, ik kan alleen beschrijven hoe het er op dit moment voorstaat. En ik geef hier uitleg zoals het er volgens mij voorstaat, dit is geen OA en niet in opdracht van BP geschreven. Jawel, wat ik schrijf klopt naar mijn beste weten, maar neen, zolang het niet in een OA staat zijn er geen garanties.

En juist omdat het een technisch ingewikkeld vraagstuk is wat voor veel spelers niet interessant is wordt het in de OA nog beperkt tot de gedane mededeling dat er gewerkt wordt aan een omzetting naar een nieuwe technologie (lees gerust: player) en dat daarop vooruitlopend het huidige spel al wordt ontdaan van onderdelen/features die problemen kunnen geven.

-mikmak-, snietje1, Borkie en 13 anderen vinden dit leuk.
  6. hwjstolwijk

dank je ron
    is nu een stuk duidelijker

-matthias1952- vindt dit leuk.
  7. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

thx Ron duidelijk, toppie ;)

hwjstolwijk vindt dit leuk.
  8. LucieSchreurs

thx Ron, voor de verhelderende uitleg, ik begreep het wel maar zelf uitleggen:oops: Top zoals je dat hebt gedaan

hwjstolwijk en -Coco1968- vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.