sterren ipv TG

Discussie in 'Overig archief' gestart door neva1, 24 September 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neva1

neva1 Forumkenner

Ik weet niet of ik hier wel goed zit maar... ik waag het erop.
    Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld wolkenrijen of items of andere zaken te kopen met sterren in plaats van altijd met TG. Ik ben in RL niet zo begenadigd met een goede bankrekening maar loop hierdoor wel heel veel zaken mis die ook mijn voortgang cq ontwikkeling van de boerderij stremmen. Het enige wat ik "koop"zijn knechten omdat ik anders het spel niet kan spelen. Een ster verdien je tijdens je spel en dan kun je ook keuzes maken met bijvoorbeeld opsparen etc... nu worden de rijken naar mijn gevoel beloond.

.Kiko17. en Sintra98 vinden dit leuk.
  2. polkey

polkey Oudgediende

De bioscoop werkt niet zoals belooft, dat was een mooie optie om TG te sparen.
    Heb nu al weken geen poging ondernomen, dacht er maar weer eens te kijken en gelijk het eerste filmpje ( en 2e ) een zwart scherm met alleen aan de linker onderkant een cijferreeks 16444 zoiets.
    Weer iets wat maar niet blijkt te werken, bij de ene wel en de ander niet.
    Questen die ik tegen kom en waar een enkele TG te verdienen is zitten altijd aan het einde, waar de spullen zitten die je nog lang niet kunt leveren gezien je level.
    Mooi idee om op een andere manier dan echt geld sommige items te kunnen bemachtigen, een halve lege staak probleem kan dan worden opgelost.
    Dat makers van een spel geld moeten verdienen is logisch, voor niets gaat de zon op.
    Denk dat er genoeg geïnvesteerd word zodat er ergens wel met wat minder winstoogmerk kan worden gedacht.
    Groeien in een spel is plezier en kan juist op langere termijn iemand wel overhalen te investeren en verdiend BP het dubbel terug.

3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik heb niet het gevoel dat rijken worden beloond, maar dat voor geld ongeveer alles te koop is.
    Aangezien het van belang is dat er geld in het spel gestopt blijft worden, is het ook van belang dat men waar krijgt voor zijn geld.
    Bij de ranglijst meeste boompunten, zijn de spelers met de meeste sterren, ook veelal spelers die er ruim geld in kunnen stoppen. Sterretjes kunnen gebruiken in plaats van TG, maakt het verschil dus alleen maar groter.

Zoals polkey aangeeft werkt de bioscoop niet optimaal, maar is dat voor veel spelers toch een gemakkelijkere manier geworden om aan TG te komen, zodat er zo nu en dan ook iets gekocht kan worden.
    De nieuwste stallen en stekjes heb ik ook nog niet, en behalve de fokquests heb ik verder ook niet veel meer in de coöperatie staan, maar die stallen en stekjes zorgen er wel voor dat de oudere bijzondere stallen die ik uit de oudere mysterieuze stallen en stekjes krijg met events, toch voor een leuke opbrengst zorgen. En in plaats van die BD te steken in de vreselijk dure dieren die ik nog niet heb, verkoop ik van een nieuwere stal en boom liever de opbrengst tot de prijzen zover zijn gezakt dat de beloningen ook opwegen tegen de tegenprestatie die moet worden geleverd.

Voorop willen lopen in het spel is veel geld investeren. Geen geld hebben om te investeren is een uitdaging om te kijken hoever je dan toch mee kunt komen. Toen het 2e ambacht ooit alleen verkrijgbaar was voor echt geld, heb ik meerdere keren aangegeven dat het spel dus niet meer volledig zonder echt geld te spelen was. Toen dat opgelost werd met het ambachtsslot, heb ik wel de duurste fokdieren gekocht om de TG te hebben voor voldoende tickets bij Renzo.

Ik heb er echt geen bezwaar tegen als er nog een aantal bonenstaakrijen voor sterren verkrijgbaar worden, maar met het regenwoud bleken er toch veel spelers te zijn die daar nog niet naar toe konden. Dus jij hoort bij het groepje spelers die wel wat sterren over heeft, ik denk dat veel spelers zichzelf in de vingers snijden wanneer ze stallen en stekjes, bonenstaakrijen of ambachtsbenodigdheden of andere aanbiedingen met sterren gaan kopen, zonder eerst vrijwel alles in de boom te hebben vrijgespeeld.
    Het kunnen kopen van niet blijvende zaken met sterretjes ipv TG, wanneer de boom eenmaal helemaal vol is, kan een oplossing zijn voor het teveel aan sterretjes wat een groep spelers heeft. En stallen en stekjes zijn wat mij betreft niet van blijvende waarde. De nieuwste dieren zijn een half jaar later weer veel minder waard.
    Mijn voorkeur voor het overschot aan sterretjes gaat uit naar een grotere mesthoop. Zodat de markt gebruikt kan worden voor het overschot en spelers zelf voldoende mest op kunnen slaan voor een event. Het afgelopen event zonder eventgewas leverde weer prijzen op van ver boven de 100 BD.

lovely vindt dit leuk.
  4. neva1

neva1 Forumkenner

Ik heb geen sterren "over" hoor... ik heb gewoon de boom nog niet af omdat in het verleden net zoals je aangeeft met het regenwoud je opeens een hoop sterren nodig had om ergens op te komen. Dus ik hou gewoon een aantal sterren vast. Ik maak veelvuldig gebruik van de bioscoop, daar haal ik ook mijn TG vandaan en als ik er per maand 30 TG van krijg ben ik gelukkig maar dat haal ik niet eens . vandaar dat ik ook de suggestie deed om ook eens te kunnen kopen met sterren, dat heb je zelf in de hand. Dat er altijd verschil zal zijn tussen groepen boeren met geld en zonder geld dat is logisch en dat die ook met andere zaken "sterretjes"voorop lopen is daar inherent aan, maar mijn inziens kan er ook eens iets bedacht worden voor de minder gegoede boer.

5. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik ben blij met de manier waarop er aan de minder gegoede boer wordt gedacht.
    Dat de verandering van de wolkenrijen niet alleen ten goede komt aan de spelers met knechten.
    Dat er tijd is gestopt in het aanpassen van het zaaimenu, zodat zaaien en watergeven veel sneller kon, terwijl BP natuurlijk het liefst heeft dat iedereen knechten neemt.
    Dat de tijdelijke events ook zonder TG meestal goed te halen zijn en ook de nodige stallen en stekjes en knechten opleveren.
    Dat de bioscoop in het spel gebracht is, ook al levert die de meeste maanden geen 30 TG op.
    Dat het mogelijk is aan alle ambachten te komen door gebruik te maken van het ambachtsslot bij Renzo.
    Dat de adventskalender en zomertombola net zo goed voor de boeren zijn die geen cent in het spel stoppen.
    Dat zowel knechten als de snellere molen ook voor TG te verkrijgen zijn ipv alleen voor echt geld.

Kortom, ik ben ontzettend blij met de mogelijkheden die dit spel mij helemaal gratis aanbied.
    En ja, ik heb de boom dus wel vol en sterretjes over, voldoende knechtencoupons om 3 maanden niet met de hand te oogsten als ik dat wil, voldoende waardevolle stallen om behoorlijk wat BD te kunnen verdienen, voldoende TG om dat te kunnen kopen wat ik het belangrijkst vind.
    En nee, ik vind het niet leuk dat ik iedere 8 uur met een extra reclame wordt opgezadeld, ik vind het niet leuk als straks het koraalrif alleen te spelen zou zijn door het met echt geld vrij te kopen, ik vind het niet leuk als ik een keer een mysterieuze stal koop en er komt een stal uit waarvan ik er al 4 of meer heb, en zo blijft iedereen z'n eigen voors en tegens houden.

Ik vind het heel erg leuk dat spelers iedere keer weer ideeën aandragen hoe het spel verbeterd kan worden. Ik hoop dat je dat ondanks mijn negatieve reactie dus ook gewoon blijft doen. Ik hoop ook voor je dat je iets meer TG uit de bios kunt halen, zodat je met TG zelf iets meer kunt beslissen wat je in het spel wilt kopen. En dat ik sterren als TG kunnen gebruiken niet zie zitten, houd niet in dat de moderators het idee niet doorgeven aan BP.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.