Stallen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Ribo1411, 13 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ribo1411

Ribo1411 Forumleerling

Beste Spelers,

Er komen steeds meer nieuwe stallen bij, erg leuk allemaal maar hierdoor krijg je wel steeds minder akkers, dus je gewassen bij houden word ook steeds moeilijk.
    Questen duren hierdoor ook veel langer, event krijg je dan ook met moeite af.

Doordat er steeds meer questen komen, loop je elke keer achter de feiten aan om het af te krijgen, omdat je steeds minder land overhouden. Maar ja, geen stallen kopen houd in, dat je bepaalde opdrachten niet kunt doen.

En om elke keer mijn land te verbouwen, nee daar heb ik geen zin en ook geen tijd voor.

Hoe doen jullie dit allemaal?

2. farro

farro Forumkenner

Ik probeer een keuze te maken welke quests ik ga meedoen en welke niet. Als ik zie dat ik het moeilijk ga kunnen halen begin ik er zelfs niet aan. De te winnen prijzen spelen ook een rol om deel te nemen. Ik probeer in de tussen periodes (die als maar kleiner worden) een kleine reserve op te bouwen van de gewassen, produkten en dieren (wat niet gemakkelijk is).
    Maar ja af en toe moeten wij de handen uit de mouwen steken en verbouwen en nog eens verbouwen, daarom zijn wij "boer" geworden !!
    Ik vind dat de laatste tijd de prijzen mager zijn (waarschijnlijk moeten wij ook inleveren wegens de crisis in Europa) !!!

Gert-Jannetje vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Tja, wel tijd en zin hebben om mijn land elke keer te verbouwen. Dat doe ik liever dan met de hand kwartveldjes te oogsten. Dus een WAC en kwartveldjes gebruik ik alleen tijdens zaaievents met knechten erbij. Verder heb ik alleen maar stallen en bomen staan. En daarbij kijk ik steeds weer wat het meeste opbrengt. Zo heb ik bijvoorbeeld al mijn dadelbomen xxl op staan, waardoor ik geen ruimte meer heb voor de esdoorn xxl.
    Bij de stallen heb ik 6 gloeiwormpjes staan en bijv. geen vossen of adelaars.
    Het land kun je het beste gebruiken voor dat wat het meeste opbrengt, en de questen kies je 1 uit waar je voor gaat, dit koop je dan op de markt.

farro vindt dit leuk.
  4. buikie1512

buikie1512 Forum-baron

Zo speel ik ook ongeveer. Ik heb (gelukkig) 1 kiwi en 1 wolf die aardig wat BD opleveren. De opbrengst investeer ik in produkten / dieren / gewassen waar ik te weinig van heb of te lang duren.

farro vindt dit leuk.
  5. truus1959

truus1959 Doorzetter

nou als je geen vogelbekdier stal en een kiwi stal heb zal je nooit de questen kunne afmaken ik ga er elke keer geen tg in steken om alles te kopen .
    vind dat ze ook eens aan de mensen moeten denken met een minder of bijna geen inkomen .
    zodat die ook mee kunne met de rest zo denk ik erover .

Sintra98, Boer.Piet en farro vinden dit leuk.
  6. miekekoning

miekekoning Veteraan

Tja ze moeten ook inkomen generen uit het spel uiteraard. Anders kunnen we allemaal wel gedag zeggen tegen onze geliefde boerderij. En geld uitgeven doen mensen, over het algemeen, alleen als het je wel een echt voordeel oplevert. Ik snap BP in dit geval best wel.

Het is keuzes maken. De tip om goed te kijken wat jij wel hebt dat goed verkoopt op de markt veel op het land te zetten en van je winst andere dingen te kopen die je nog niet hebt is een goede tip. En let er ook goed op dat het soms vele malen voordeliger is om een product van een dier te kopen en de dieren zelf te verkopen. Soms is het product namelijk (veel) goedkoper als het dier.

farro en -Coco1968- vinden dit leuk.
  7. inox1952

inox1952 Junior expert

Vind het niet plezant meer steeds nieuwe stallen die je moet betalen en steeds krijg je oude stallen ervoor,doe niet meer mee,tis een straatje zonder einde,heb nu al 17 kattestallen zal maar zwijgen over de rest,van nu af steek ik er geen cent meer in,loont toch niet,jammer

8. tarara04

tarara04 Forumbeginner

hier is ook zo veel dezelfde geiten en konijn en katten ook is niet meer zo leuk voor zoveel geld in te steken

9. truus1959

truus1959 Doorzetter

nee dat bedoel ik het is echt jammer want je moet overal geld in steken bijna bij de evenementen voor nieuwe stallen vind het echt zonden.

10. inox1952

inox1952 Junior expert

vind het fijn dat ik daar niet alleen over denk ,hopelijk denken zij daar ook eens over

Sintra98 vindt dit leuk.
  11. |-|ans

|-|ans Forummeester

Jemig.. ik dacht dat ik al ruim voorzien was met zes kattenverblijven en wordt al gek van het gemiauw (zelfs als groot kattenliefhebber).. wat een werk moet dat zijn met die kattenbak(-ken).. xD

FarmerBroek62 vindt dit leuk.
  12. Jokertje_

Jokertje_ Forum-hertog

Tja het schoorsteentje moet bij BP ook roken, maar ik laat het dit keer aan mij voorbij gaan. Die vogelbekdieren worden eens betaalbaar hoop ik. Ik spaar mijn TG liever op om tickets te kopen voor als Renzo weer eens voorbij komt. Zodat ik verder kan gaan sparen voor mijn 2e ambacht.

13. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Ik speel zonder tg (alleen uit de bioscoop). Ik heb het veld bij de sterretjesboom vol staan met bomen en super verblijven.
    De andere 2 akkers staan aan de rand bomen, daarvoor nog verblijven en de rest zaai ik vol met gewas. Ik heb verblijven opstaan waar ik weinig dieren van heb en die redelijk tot goed verkopen. Op Baha zaai ik voor de ambacht zodat ik daar ook mee verder kan. De bd wat ik verdien op de markt investeer ik weer in de boerderij of in een quest, mits de prijzen op de markt wel redelijk zijn, anders koop ik het niet. Ik speel normaal met grote velden en comfortvelden en als ik knechten heb met een tijdelijk event dan speel ik met een wac en kleine veldjes.

Je zal keuzes moeten maken welke bestaande quest je mee verder wil en wat je wil zaaien en welk verblijf. Je kan niet alles ineens neerzetten en daarnaast ook nog zaaien. Ik heb zelf voor bijv de dieren wil ik 250 op voorraad en het gewas alles op 1000. Ik ga minder hard als andere farmers aangezien ik ook nog 4 dagen werk, maar dat geeft niet. Het gaat voor mij om het plezier dat ik beleef aan de farm. Haal ik een tijdelijk quest helemaal is het mooi meegenomen, heb ik weinig tijd dan kijk ik wat ik graag zou willen halen en dan ga ik daar voor. Ik denk dat je niet moet kijken naar wat je niet hebt, maar dat je juist moet kijken wat je wel hebt en daarmee verder je boerderij opbouwen en bd verdienen zodat je met de bd de dingen kan kopen wat je niet bezit. Zo blijft het leuk volgens mij.

popje4, kerkdijk, Farmer121965 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. steventje

steventje Forumleerling

ze kunnen beter nog en landschap bij bouwen, zou erg wel tof zijn en dat ook vrij spelen
    er komt vanalles bij maar geen landschap.inderdaad we zijn boer
    maar op en echte boerderij is de opervlakte veel groter dus en veld bij zou erg van
    pas komen hoor

15. Gert-Jannetje

Gert-Jannetje Forum-analist

Op een echte boerderij heb je ook minder soorten gewassen en dieren. Dan ben je of agrariër of landbouwer. Wij zijn alles tegelijk. Chronisch ruimte tekort dus. ;)

16. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat was vroeger ook anders. Toen was het ook van alles wat. Vanwege de economische vooruitgang is het steeds meer 1 of enkele gewassen voor landbouwers en 1 soort vee voor agrariërs. Maar meer grond, ho maar. Dat zit er voor de meeste boeren echt niet in. De meeste moeten inleveren voor stadsuitbreidingen e.d.
    We zijn als land natuurlijk wel erg lang bezig geweest om ieder stukje water wat we konden vinden om te toveren in landbouwgrond, maar de natuurdeskundigen zijn hard bezig om dat weer zoveel mogelijk terug te draaien.
    Dus in het echte boerenleven niet de blijvende wens om meer grond?

En ook op de Farmerama boerderij is het dus kiezen wat je het liefst wilt, want alles tegelijk gaat niet.

popje4 vindt dit leuk.
  17. theav71

theav71 Levende forumlegende

Er zijn genoeg spelers die de velden eigenlijk alleen gebruiken om zoveel mogelijk ep te verdienen en door te handelen op de markt de bd verdienen om alles te kopen wat nodig is voor de events/questen in het spel. Je hoeft gelukkig dus niet verplicht alles zelf te verbouwen. Ik ben dan ook geen voorstander voor nog meer velden. Betekent alleen maar meer aanbod op de markt, minder vraag en nog meer werk om alles te oogsten. Voor spelers die het zonder knechten moeten doen is het nu al veel werk.

-Coco1968- vindt dit leuk.
  18. farro

farro Forumkenner

Ja het is een wikken en wegen wat is er belangrijk of niet !!!
    Soms is de beslissing moeilijk maar jij moet ze nemen en soms is het de verkeerde beslissing (heb dat zelf al dikwijls meegemaakt).
    Maar er is een oud gezegde dat zegt : "Met geld koopt men de boter" e, hier is het waar.
    Hoewel ikzelf nog geen euro in het spel heb gestoken blijf ik het graag spelen. Alles duurt bij mij langer maar ..... ik ... kom ... er ... ook.

buikie1512, farmermikkie en Klaartjuh vinden dit leuk.
  19. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Deze vraag over 'hoe doen jullie dit' aan de medespelers verplaatst ik naar de sectie users voor users zodat iedereen zijn tips kan blijven geven.

En ik vertel maar gelijk mijn strategie, die ik al sinds level 3 (toen kreeg ik het kippenhok ter beschikking) hanteer.
    Ik heb van alle bomen 1 exemplaar in het bos, indien beschikbaar een XXL-versie. Want die heb ik inmiddels wel van alle bomen met die optie.
    Toen ik begon met het spel en in lager level had ik elke boom die ik kon hebben 1 maal op de hoofdakker (in hoekjes uiteraard).
    En met level 17 de WW erbij kon ik beter verdelen.
    En veeeeeeeeeel later kwam ook het bos, en toen ben ik dat gaan gebruiken voor de standplaats.

Zo heb ik het ook met de stallen en werkstallen gedaan. Altijd 1 exemplaar op ww of in het bos.
    Langzaam en ongemerkt bouw je zo je voorraden op.

Nou ja toen kwamen de productbomen (zoals honingboom) dan ging die werkstal er af, en als er genoeg voorraad was ook de gewone stal.

En omdat de ruimte minder werd ging ik in mijn inventaris kijken. Een boom met meer dan 4000 vruchten kan er wel tijdelijk af.
    Een stal met met minder dan 100 dieren verdiend een plek, maar in het begin was ik met 50 tevreden.
    En natuurlijk, de producten moesten ook op minimaal 50, liever 100 komen.
    Allemaal vast in het bos, en indien nodig ook op de woelige weide.
    Maar daar ook wel eens tegelijk 44 koeienstallen om in enkele dagen die voorraad op 350 te brengen. En daarna bijvoorbeeld 18 gloeiwormen om het voer voor mijn 3 spinnen zeker te stellen.
    (Toen ik zoveel stallen nog niet had combineerde ik het uiteraard. Wat ik bedoel is altijd 1 ergens vast en voor extra voorraad alle beschikbare stallen een paar dagen achtereen opstellen).

Verbouwen komt er altijd wel bij. Zeker met events tussendoor.
    Maar steeds heb ik aangehouden 1 exemplaar van elke boom in het bos. o_Ok tijdens events.
    En de belangrijkste stallen/werkstallen (bijvoorbeeld vanwege een quest) blijven ook op het land tijdens een event.

Dat is maar hoe ik het doe hoor, een ander heeft een andere visie en die is net zo goed. Of misschien ook wel beter, maar deze past bij mij.

Sintra98 vindt dit leuk.
  20. Alextheman95

Alextheman95 Regelmatige auteur

Het hangt er maar vanaf wat belangrijk is voor jou.

De één gaat voor de EP, de ander voor de BD en weer een ander (zoals ik) gaat voor de voorraden. Ik verkoop alleen als ik BD nodig heb voor iets anders, of als de prijzen dusdanig hoog zijn dat ik het waard vind om mijn voorraden in te laten zakken. Met het opgebrachte BD koop ik dan weer andere voorraden voor, of producten voor Baha EP, afhankelijk van de situatie. Ik heb dan ook eigenlijk nooit meer dan 100 000 BD in de portomonnee liggen, maar wel enorm veel voorraden beschikbaar.

Nu heb ik hetzelfde probleem, veel dieren waarvan ik nog de voorraad moet bijtimmeren (1000+), maar het kost tijd, zeker aangezien ik eigenlijk maar twee keer per dag kan oogsten ('s ochtends voor werk en 's avonds na werk) en eventueel een derde keer later op de avond maar de dieren doen er meestal te lang over. Geduld is een schone zaak. Zoals Ron ook al zegt, als je één (of een paar) stallen voorlopig laat staan zullen de voorraden uiteindelijk groeien.

Bedenk wat voor jou belangrijk is en richt je daar op..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.