spelersnaam aanhalen in bericht...

Discussie in 'Help archief' gestart door Borkie, 8 Augustus 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Ik ben ff nieuwsgierig...:music:
    Toen ik voor het eerst actief werd op het Forum, kreeg je volgens mij een melding als je spelersnaam met het @-teken ervoor in de tekst werd gebruikt. Nu krijg je sowieso een melding als er gereageerd wordt op je bericht, maar volgens mij niet meer als je spelersnaam wordt gebruikt...

Ik zie dat met name de ervaren Forumgebruikers dit nog wel gebruiken, maar heeft dat nog wel zin?:p

2. vanDijk1970

vanDijk1970 Levende forumlegende

Ik weet niet wat de gedachte achter het verhaal (let wel is niet als verwijt bedoeld) van het @-teken, maar dit is voor mij (in ieder geval) nieuw. Maar ik merk (ook bij andere forums) dat alleen bij citaten van mij bv. melding wordt gemaakt van een reactie of als je bij een topic een reactie hebt geplaatst of een topic wil volgen.

En er zijn weinig forums die ik volg (ook buiten de forums van BP om) waar je het @-teken terug vind. Maar dat zeg ik dan uit eigen ervaring.

Laatste bewerkt: 8 Augustus 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  3. Borkie

Niet als verwijt aangenomen... :music:

Het @-teken met de spelersnaam eraan vast, zorgde er vroeger voor dat je bij de Meldingen een melding kreeg dat je "aangehaald" was in een bericht... tenminste volgens mij was dat zo.

4. vanDijk1970

vanDijk1970 Levende forumlegende

Bij de BP forums (ik ben bij 2 bekend) kom/kwam (die andere spel en dus forum speel/kom ik heel weinig meer) ik het tot nu toe (tenminste) weinig tegen gekomen.

Bij een ander forum (dus buiten die van BP) kom ik het wel regelmatig tegen, maar zoals je bij je topic start al vermeld @Borkie wordt het vaak wel door ervaren volgers gebruikt, maar dit terzijde.

Borkie vindt dit leuk.
  5. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Het @ teken heeft enkel tot doel de openbare spelersinformatie snel op te halen.
    Bij Xenforo heeft dat nooit geleid tot een melding.
    Voor wat betreft het oude forum weet ik het niet.

Borkie vindt dit leuk.
  6. Borkie

Bedankt voor je antwoord, Ron:)
    Ik weet niet of mijn "gevoel" stamt uit de tijd van het oude Forum... sinds wanneer is het "nieuwe" Forum eigenlijk actief?:music:
    Ik ben begonnen in 2013 en in die tijd speelde ik onbewust onbekwaamxD Het Forum heb ik volgens mij pas later ontdekt en in herfst 2015 ben ik pas bewust gaan spelen en werd ik meer actief op het Forum.

Sluit maar af!;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.